SPIIIIIIIIII TEN TEGO HAMULEC TYLNY
- ziulek
- Posty: 237
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
- Model i rocznik moto.: FJR RP13
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
SPIIIIIIIIII TEN TEGO HAMULEC TYLNY
Głupia sprawa a może być bardzo droga.
Postanowiłem wymienić tylne klocki hamulcowe bo przyszła już na to pora. Nowe klocki, klucz (łącznie z dynamometrycznym), piwko i chęci do roboty są. Odkręciłem śruby, wyjąłem stare klocki. Zakładam nówki, montuję zacisk, wkręcam śruby paluszkami, sięgam po klucz dyn...... dokręcam z siłą 40Nm-jedna git. Za to druga, dokręcam i pyk pyk mogę sobie kręcić do usr... śmierci poszedł gwint. Po ponownym demontażu okazało się jedna śruba jest o 5mm krótsza i nie przechodzi przez całe łoże. Tym większe było moje zdziwienie bo śruba jest oryginalna pusta w środku jak wszystkie pozostałe mocujące wszystkie zaciski w moto i nawet do łba mi nie przyszło żeby ją sprawdzać na długość. I tu mam rebus czy tak powinno być, że jedna jest krótsza.
Nowe mocowanie zacisku hamulca w serwisie około 700-900zł. Tak, mam na myśli ten kawałek aluminium. Z rynku wtórnego nie do dostania .Więc kolega podrzuci do znajomego co spawa w aluminium, na nowo zawierci i nagwintuje za około 100-150zł. Ale czy to zda egzamin zobaczymy. Może jakieś inne pomysły bądź sugestie, chcę uniknąć przegwintowania na 12mm ma wyglądać jak oryginał.
Czekam na podpowiedź odnośnie dł. śrub i świeżych pomysłów gdyby mój był do bani.
Postanowiłem wymienić tylne klocki hamulcowe bo przyszła już na to pora. Nowe klocki, klucz (łącznie z dynamometrycznym), piwko i chęci do roboty są. Odkręciłem śruby, wyjąłem stare klocki. Zakładam nówki, montuję zacisk, wkręcam śruby paluszkami, sięgam po klucz dyn...... dokręcam z siłą 40Nm-jedna git. Za to druga, dokręcam i pyk pyk mogę sobie kręcić do usr... śmierci poszedł gwint. Po ponownym demontażu okazało się jedna śruba jest o 5mm krótsza i nie przechodzi przez całe łoże. Tym większe było moje zdziwienie bo śruba jest oryginalna pusta w środku jak wszystkie pozostałe mocujące wszystkie zaciski w moto i nawet do łba mi nie przyszło żeby ją sprawdzać na długość. I tu mam rebus czy tak powinno być, że jedna jest krótsza.
Nowe mocowanie zacisku hamulca w serwisie około 700-900zł. Tak, mam na myśli ten kawałek aluminium. Z rynku wtórnego nie do dostania .Więc kolega podrzuci do znajomego co spawa w aluminium, na nowo zawierci i nagwintuje za około 100-150zł. Ale czy to zda egzamin zobaczymy. Może jakieś inne pomysły bądź sugestie, chcę uniknąć przegwintowania na 12mm ma wyglądać jak oryginał.
Czekam na podpowiedź odnośnie dł. śrub i świeżych pomysłów gdyby mój był do bani.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
poszukaj drugiej śruby dłuższej o te 5 mm i wymień tą krótką jeżeli stara była o 5 mm krótsza to zerwałeś tylko początek gwintu dalej będzie git .
jak masz czym przegwintuj otwór ( gwintownik z odpowiednim skokiem gwintu)zaczij od strony z nie zerwanym gwintem . zaspawanie,ponowne wiercenie i gwintowanie to ostateczność .
sprawdź czy nie zamieniłeś śrub miejscami albo ktoś przed tobą.
jak masz czym przegwintuj otwór ( gwintownik z odpowiednim skokiem gwintu)zaczij od strony z nie zerwanym gwintem . zaspawanie,ponowne wiercenie i gwintowanie to ostateczność .
sprawdź czy nie zamieniłeś śrub miejscami albo ktoś przed tobą.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
jak przegwintowałeś i dałeś dłuższą śrubę to powinno styknąć
przy hamulcach zawsze używaj pasty do gwintów
zawsze możesz dać nakrętkę z drugiej strony lepsze to niż spawanie wiercenie i gwintowanie.
a z czasem kupisz nowe mocowanie - wystarczy poszukać , któraś yamaha napewno ma ten sam układ hamulcowy z tyłu
przy hamulcach zawsze używaj pasty do gwintów


zawsze możesz dać nakrętkę z drugiej strony lepsze to niż spawanie wiercenie i gwintowanie.
a z czasem kupisz nowe mocowanie - wystarczy poszukać , któraś yamaha napewno ma ten sam układ hamulcowy z tyłu

- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
http://moto.allegro.pl/uchwyt-hamulca-y ... 76303.html
http://moto.allegro.pl/zacisk-tylni-yam ... 76191.html
czy to

http://moto.allegro.pl/zacisk-tylni-yam ... 76191.html
czy to


Ostatnio zmieniony środa, 11 stycznia 2012, 19:30 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
- ziulek
- Posty: 237
- Rejestracja: środa, 30 listopada 2011, 20:06
- Model i rocznik moto.: FJR RP13
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
Ktoś przede mną strasznie nieudolnie grzebał przy hamulcach. Nowy gwint nie wytrzymał, a nakrętka nie wchodzi w grę bo łoże na styk dochodzi do tarczy. Moja niunia jest z roku 2004 i mocowanie jest w poziomie, nie tak jak w poprzednich trochę po skosie. Łoże dzisiaj już pojechało do spawania, zobaczymy jak będzie po naprawie i mam nadzieję, że zda egzamin bo jak nie to się chyba pochlastam
NO WŁAŚNIE PASTY UŻYWAJ



NO WŁAŚNIE PASTY UŻYWAJ


- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Jak nic nie pękło a tylko gwint zerwany to może to
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
Ja dzięki pomocy Zeli zastosowałem w innej części i ok.
ziulek - spokojnie. Masz czas. Jak załatwiasz wszystko na drugi dzień to zawsze dwa razy drożej a i pewności nie ma.
Na poczatek kup ponownie 4pak i na luzie przemyśl sprawy.
http://www.4metal.pl/artykuly/helicoil- ... h-gwintow/
Ja dzięki pomocy Zeli zastosowałem w innej części i ok.
ziulek - spokojnie. Masz czas. Jak załatwiasz wszystko na drugi dzień to zawsze dwa razy drożej a i pewności nie ma.
Na poczatek kup ponownie 4pak i na luzie przemyśl sprawy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości