Tłoczki hamulcowe
Tłoczki hamulcowe
Brać się za papier ścierny 1500-2000 i pastę polerską, czy już tylko do wymiany?
Nie zauważyłem żeby ciekły, ale klocki zużywają nierówno.
Nie zauważyłem żeby ciekły, ale klocki zużywają nierówno.
Ostatnio zmieniony sobota, 26 listopada 2016, 19:05 przez sdobrzan, łącznie zmieniany 1 raz.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Tłoczki hamulcowe
Papier ścierny odpada, uszkodzisz chrom i wtedy tłoczki zaczną korodować.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- Zdzislaw
- Posty: 3517
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tłoczki hamulcowe
sdobrzan pisze:Brać się za papier ścierny 1500-2000 i pastę polerską, czy już tylko do wymiany?
Nie zauważyłem żeby ciekły, ale klocki zużywają nierówno.
Nie widać fotki.
- Maciejka
- Posty: 533
- Rejestracja: sobota, 17 maja 2014, 12:35
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Września
Re: Tłoczki hamulcowe
Namocz je trochę w płynie hamulcowym, a potem spróbuj drewnianym patyczkiem takim po lodach na przykład.
- Zdzislaw
- Posty: 3517
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tłoczki hamulcowe
sdobrzan pisze:Teraz widać?
Nie.
- Krzysztof87
- Posty: 78
- Rejestracja: środa, 18 maja 2016, 20:32
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2004
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Tłoczki hamulcowe
Benzyna ekstrakcyjna? Nie szkodzi, a czyści.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1573
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Tłoczki hamulcowe
Zdzislaw pisze:
sdobrzan napisał(a):
Teraz widać?
Nie.
Ja tam widzę, edytowane 19.05, a u Ciebie nic? Może nie wszystkie internety do Ciebie dochodzą?
- Zdzislaw
- Posty: 3517
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tłoczki hamulcowe
Teraz widzę, ale i tak nie tak jak powinno być. W edytowanym poście nie ma, dopiero w moim z cycatem. Cuda normalnie.
Internety moje łączą się z Pietropawłowskiem na Kamczatce w:
Więc chyba nie jest aż tak źle.
IMHO płyn hamulcowy, papier 2k i polerka. Na pierwszy rzut oka tragedii na tłoczkach nie ma.
Internety moje łączą się z Pietropawłowskiem na Kamczatce w:
Więc chyba nie jest aż tak źle.
IMHO płyn hamulcowy, papier 2k i polerka. Na pierwszy rzut oka tragedii na tłoczkach nie ma.
- Lenku
- Posty: 381
- Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
- Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Re: Tłoczki hamulcowe
Ja delikatnie usuwałem filcem na dremelku z pastą polerską, papieru jakoś bałem się użyć...
- Zdzislaw
- Posty: 3517
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tłoczki hamulcowe
Ja znam jeszcze szkołę z denaturatem i papierem 2000. Stosowana kiedyś z powodzeniem.
- Unfamiliar
- Posty: 1451
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: Tłoczki hamulcowe
Po co je w ogóle wyciągałeś???
Przetrzyj szmatką ja musisz i pakuj je spowrotem (byle w to samo miejsce).
W aucie też czyścisz tłoczki????
To forum ma jobla na punkcie polerki wszystkiego co jest demontowalne.
Kolejny fan nieskazitelności?
Przetrzyj szmatką ja musisz i pakuj je spowrotem (byle w to samo miejsce).
W aucie też czyścisz tłoczki????
To forum ma jobla na punkcie polerki wszystkiego co jest demontowalne.
Kolejny fan nieskazitelności?
***** ***
- Zdzislaw
- Posty: 3517
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Tłoczki hamulcowe
Unfamiliar pisze:...
Przetrzyj szmatką ja musisz i pakuj je spowrotem (byle w to samo miejsce).
W aucie też czyścisz tłoczki????
....
Ad. 1 - polać Leszkowi.
- korbek
- Posty: 537
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Re: Tłoczki hamulcowe
Unfamiliar pisze:To forum ma jobla na punkcie polerki wszystkiego co jest demontowalne.
A może jest tu cicha rywalizacja?
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Tłoczki hamulcowe
O ile nie ma ognisk korozji, to można czyścić, ale tylko płynem hamulcowym, szmatką; każda pasta czy papier to rysy - uszkadzanie chromu.
Jeżeli nierówno bierze klocki, to ja bym bardziej przyjrzał się, czy nie są brudne prowadnice w zaciskach; nieoryginalne klocki mogą mieć mniejszy wymiar, co powoduje ich ukosowanie, prowadnice mogą być też wyrobione i też mogą powodować klinowanie klocków.
Same tłoczki blokują się jedynie wtedy, gdy były uszkodzone lub źle założone uszczelniacze i wskutek wody rdza przelazła przez chrom, ale wtedy to jest po zawodach i tłoczek do wymiany.
Standardowa grubość powłoki chromu to kilkadziesiąt mikronów - ma za zadanie tworzyć cienką, acz twardą powierzchnię; wszelkie szlifowanie czy polerowanie o ile jest dla oka i samopoczucia przyjemne, de facto jest niszczeniem albo i tylko osłabianiem ochronnej powierzchni.
Reasumując - flanela i płyn hamulcowy, a jeśli nie dasz rady tego w ten sposób usunąć, znakiem tego płaszczyzna tłoczka jest uszkodzona.
Jeżeli nierówno bierze klocki, to ja bym bardziej przyjrzał się, czy nie są brudne prowadnice w zaciskach; nieoryginalne klocki mogą mieć mniejszy wymiar, co powoduje ich ukosowanie, prowadnice mogą być też wyrobione i też mogą powodować klinowanie klocków.
Same tłoczki blokują się jedynie wtedy, gdy były uszkodzone lub źle założone uszczelniacze i wskutek wody rdza przelazła przez chrom, ale wtedy to jest po zawodach i tłoczek do wymiany.
Standardowa grubość powłoki chromu to kilkadziesiąt mikronów - ma za zadanie tworzyć cienką, acz twardą powierzchnię; wszelkie szlifowanie czy polerowanie o ile jest dla oka i samopoczucia przyjemne, de facto jest niszczeniem albo i tylko osłabianiem ochronnej powierzchni.
Reasumując - flanela i płyn hamulcowy, a jeśli nie dasz rady tego w ten sposób usunąć, znakiem tego płaszczyzna tłoczka jest uszkodzona.
- artur
- Posty: 4211
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tłoczki hamulcowe
Temat podobny do olejowego i gumowego. Jest tego z pińcet postów .
korbek - jak już wyjąłeś to opierdol lettko filcem , dodaj nowe uszczelniacze i będzie ok. Jak nie bedzie ciekło to czy filcem czy gumówką obrobisz to jakie ma znaczenie?
korbek - jak już wyjąłeś to opierdol lettko filcem , dodaj nowe uszczelniacze i będzie ok. Jak nie bedzie ciekło to czy filcem czy gumówką obrobisz to jakie ma znaczenie?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- korbek
- Posty: 537
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Re: Tłoczki hamulcowe
artur pisze:Temat podobny do olejowego i gumowego. Jest tego z pińcet postów .
korbek - jak już wyjąłeś to opierdol lettko filcem , dodaj nowe uszczelniacze i będzie ok. Jak nie bedzie ciekło to czy filcem czy gumówką obrobisz to jakie ma znaczenie?
Eeeeee, ja nie wyjmowałem
- Zdzislaw
- Posty: 3517
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Tłoczki hamulcowe
Artur zapraszamy do zbombionych.
Tłoczki hamulcowe
Dzięki wszystkim za rady. Doczyściłem tłoczki, gdzieniegdzie chrom jest uszkodzony
Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!
Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!
- Piotr_MC_85
- Posty: 1573
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Tłoczki hamulcowe
sdobrzan pisze:Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!
Co by ten używek nie leżał zbyt długo w pokrzywach, bo możesz kupić takie same tłoczki.
- korbek
- Posty: 537
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Tłoczki hamulcowe
sdobrzan pisze:Dzięki wszystkim za rady. Doczyściłem tłoczki, gdzieniegdzie chrom jest uszkodzony
Myślę, że kupię sobie jakiś używany zacisk i powybieram co lepsze tłoczki. Nowe strasznie drogie!
Zanim kupisz poskładaj i sprawdź czy idą równo i bez oporów. Jak wszystko jest ok, to nie ma co być nadgorliwym, bo można spie...lić. Lepsze wrogiem dobrego
- artur
- Posty: 4211
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tłoczki hamulcowe
Jeżeli chrom jest uszkodzony to nie będzie dobrze.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Tłoczki hamulcowe
artur pisze:Jeżeli chrom jest uszkodzony to nie będzie dobrze.
Będzie dobrze.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- artur
- Posty: 4211
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Tłoczki hamulcowe
No ok. Nie jestem fachowcem natomiast widziałem jak uszkodzony chrom z lag załatwił uszczelniacze w 30 sekund.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: Tłoczki hamulcowe
artur pisze:No ok. Nie jestem fachowcem natomiast widziałem jak uszkodzony chrom z lag załatwił uszczelniacze w 30 sekund.
Wszystko zależy od tego, gdzie na tłoczkach jest uszkodzenie chromu. Jeśli blisko krawędzi tłoczka, to nie uszkodzi uszczelniaczy (tłoczki tak bardzo się nie cofają). Graty Dobrzana wyglądają całkiem nieźle, oczyści z przyschniętego pyłu, posmaruje i badzie zadowolony.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
- farba
- Posty: 2636
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Tłoczki hamulcowe
Jak pójdą nowe klocki to tłoczki wejdą do końca, do czyszczenia wełna stalowa "00" lub włóknina ścierna lub szczotka druciana mosiężna (tu trzeba uważać bo stalowe potrafią udawać mosiężne, magnes pomaga je rozróżnić)
@ Lechu zaciski samochodowe mają osłony gumowe na tłoczkach ,w motocyklach jest tylko dodatkowa uszczelka.
Korpusy samochodowych są ze staliwa a w motocyklach aluminiowe ,w większości przypadków w autach tłoczki są z jednej strony a zacisk chodzi na prowadnicach,w motocyklach tłoczki wysuwają się przeciwsobnie i jest ich więcej a zacisk jest nieruchomy - takie są różnice w konstrukcji.
Z tego powodu zawsze przy wymianie klocków należy wyczyścić zaciski ,temperatura tam osiąga 300-400 stopni więc brud potrafi się nieźle zapiec.
@ Lechu zaciski samochodowe mają osłony gumowe na tłoczkach ,w motocyklach jest tylko dodatkowa uszczelka.
Korpusy samochodowych są ze staliwa a w motocyklach aluminiowe ,w większości przypadków w autach tłoczki są z jednej strony a zacisk chodzi na prowadnicach,w motocyklach tłoczki wysuwają się przeciwsobnie i jest ich więcej a zacisk jest nieruchomy - takie są różnice w konstrukcji.
Z tego powodu zawsze przy wymianie klocków należy wyczyścić zaciski ,temperatura tam osiąga 300-400 stopni więc brud potrafi się nieźle zapiec.
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Tłoczki hamulcowe
Farba wszystko pięknie wytłumaczył.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Tłoczki hamulcowe
Kupiłem powypadkowy, porysowany od zewnątrz zacisk za 60zł
W środku jeszcze fabryczne klocki Tłoczki w super stanie
W środku jeszcze fabryczne klocki Tłoczki w super stanie
- farba
- Posty: 2636
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Tłoczki hamulcowe
O I to jest najlepsze rozwiązanie
A jak już grzebiesz przy hamulcach to zrób wszystko kompleksowo łącznie z pompą i wymianą przewodów ( jak masz jeszcze gumowce)
A jak już grzebiesz przy hamulcach to zrób wszystko kompleksowo łącznie z pompą i wymianą przewodów ( jak masz jeszcze gumowce)
-
- Posty: 2820
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Tłoczki hamulcowe
farba pisze:Jak pójdą nowe klocki to tłoczki wejdą do końca, do czyszczenia wełna stalowa "00" ...
Farba, watą/wełną 00 bardzo dobrze czyści się stare drewno, fareclą próbowałeś tłoczki? może się nadać?
farba pisze:Korpusy samochodowych są ze staliwa a w motocyklach aluminiowe ,w większości przypadków w autach tłoczki są z jednej strony a zacisk chodzi na prowadnicach,w motocyklach tłoczki wysuwają się przeciwsobnie i jest ich więcej a zacisk jest nieruchomy - takie są ...
komuś który nigdy nie rozbierał zawieszenia bardzo dobrze wytłumaczyłeś
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości