Opony
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
ja również wytrzymałem. Wisisz piwo. Moje Michały PR2 mają teraz ok. 19 tyś przebiegu i również koncza powoli żywot (normalna jazda bez ostrego pałowania) Rzeczywiście zauważyłem, iż przy sporym zużyciu jest wyczuwalne pływanie opony na goracym i delikatne uslizgi na mokrym. Bieznik tylnej opony na te chwilę mierzony od podstawy opony ok. 3,4mm.
hubertm
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Jeśli chodzi o zużywanie się opon to najbardziej w pizdę daje im (oponą) bardzo szybka jazda po autostradzie.
Z wielu źródeł słyszałem, że na Norwegię trzeba koniecznie nowe gumy założyć, bo asfalt szorstki itd. Okazało się, że asfalt faktycznie szorstki ale prędkości w Skandynawii sporo niższe, temperatury również i gumy mało co odczuły, a były to zwykłe Z6.
Najbardziej absorpcyjna jest niemiecka autobana
Z wielu źródeł słyszałem, że na Norwegię trzeba koniecznie nowe gumy założyć, bo asfalt szorstki itd. Okazało się, że asfalt faktycznie szorstki ale prędkości w Skandynawii sporo niższe, temperatury również i gumy mało co odczuły, a były to zwykłe Z6.
Najbardziej absorpcyjna jest niemiecka autobana

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
No jo, to się rozpisałem będąc w opcji zbombionej, poeta się włączył
. Ale grunt, że byków nie ma, a skończyłem tylko 4 klasy podstawówki
.
Co do masakrycznego zużycia, to nr. 1 w górach dostałą po dupie a nr. 2 ostatnią jazdą na A1, gdzie pasek środkowy po ok 170km ciągłego ognia poszerzył się... dość sporo.
Lecz chyba w każdej oponie jest granica, którą się przekroczy i idzie jak z górki. Tak jak z flaszką- wypijem ponad pół i nie ma więcej jak jest, czyli mniej jak pół. I cza następną wyciągać z zamrażalki.



Co do masakrycznego zużycia, to nr. 1 w górach dostałą po dupie a nr. 2 ostatnią jazdą na A1, gdzie pasek środkowy po ok 170km ciągłego ognia poszerzył się... dość sporo.
Lecz chyba w każdej oponie jest granica, którą się przekroczy i idzie jak z górki. Tak jak z flaszką- wypijem ponad pół i nie ma więcej jak jest, czyli mniej jak pół. I cza następną wyciągać z zamrażalki.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
mariuszdg pisze:Jeśli chodzi o zużywanie się opon to najbardziej w pizdę daje im (oponą) bardzo szybka jazda po autostradzie.
Zgadza się, opór powietrza niby nic wielkiego, nikt nie zwraca to uwagi, ale to właśnie degraduje opony jak pisze Mariusz. Kiedyś czytałem w ŚM test Kawy GTR 1400, był też bity polski rekord prędkości (chyba 2007 r. lipiec). Porównano wtedy prędkości obu kół i efekt jak dla mnie był lekko szokujący. Przy maksymalnej prędkości,licznikowo ponad 320 km/h, różnica prędkości wynosiła 50 do 60 km/h

Przednie koło kręci się 270 km/h, to tylne ma 320 - 330 km/h - robi wrażenie, dlaetego nie ma się co dziwić że znika tylna guma. W naszych sprzętach aż takiego efektu nie będzie, ale powiedzmy że od 160 km/h takie zjawisko pewnie się pojawia, tym bardziej że nakedy są z aerodynamiką na bakier.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
dandzior, ten temat był gdzie dyskutowany - poszukaj.
Ale, o ile dobrze pamiętam, to raczej nikt nie polecał. XJR prowadzi się bardzo dobrze, więc po co kombinować?
Ale, o ile dobrze pamiętam, to raczej nikt nie polecał. XJR prowadzi się bardzo dobrze, więc po co kombinować?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Tak jak by kto był zainteresowany moimi wrażeniami jazdy na Michelin PR4.
Nie to żebym się narzucał albo zgrywał eksperta ... ale po przejechaniu 3 tysi ....
rewelka!!!
Trzymają pięknie w zakrętach ... już dwa razy przytarłem stopką na ślimaku ... nawet nie zarzuciły o milimetr.
Na deszczu z początku trochę miałem cykora na mocne składanie w zakrętach, zwłaszcza że długą przerwę miałem ... ale z każdym zawijasem pochylam się coraz mocniej i .... dają radę !!
Przyczepność przy hamowaniu moim zdaniem doskonała.
Moim zdaniem jest to naprawdę udany model gumy, a z Dunlopem nie ma skali porównawczej ..
Nie to żebym się narzucał albo zgrywał eksperta ... ale po przejechaniu 3 tysi ....
rewelka!!!
Trzymają pięknie w zakrętach ... już dwa razy przytarłem stopką na ślimaku ... nawet nie zarzuciły o milimetr.
Na deszczu z początku trochę miałem cykora na mocne składanie w zakrętach, zwłaszcza że długą przerwę miałem ... ale z każdym zawijasem pochylam się coraz mocniej i .... dają radę !!
Przyczepność przy hamowaniu moim zdaniem doskonała.
Moim zdaniem jest to naprawdę udany model gumy, a z Dunlopem nie ma skali porównawczej ..
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
- ptysiornia
- Posty: 565
- Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
- Model i rocznik moto.: Tiger 900 Rally Aragon
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
- marki
- Posty: 1426
- Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Lubosz
Nic się nie zmieniło, założone będą po zlocie wiosennym, zastąpią wysłużone po dwóch sezonach Z8.
http://www.dailymotion.com/video/x1142l ... shortfilms 19'40s
Tygrysia natura..
Tygrysia natura..
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Z8 trzymają równie dobrze+ b dobrze na mokrym i do tego zrobią 3razy taki przebieg za niewiele więcej sianka
Miałem, zjeździłem, nigdy więcej nie kupię

Miałem, zjeździłem, nigdy więcej nie kupię
Ostatnio zmieniony piątek, 30 maja 2014, 19:52 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.
A ja byłem wczoraj u Mirka Bożka z Duszanteam w Mysłowicach - Vce mistrz polski w supersport 600, prowadzi szkolenia, przygotowuje motocykle do toru i polecał mi Opony NANKANG WF-2 SPORTIAC - opona dwuskładnikowa wytrzymała na środku i klejąca na zakrętach, jakościowo dorównuje produktom renomowanym, może ktoś jeździł?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości