Wyważanie kół
Wyważanie kół
Zastanawiam się czy koła po zmianie opon powinno się wyważac statycznie czy dynamicznie.
Na przodzie miałem założonego fabrycznego Dunlopa i koło było wyważone statycznie - z ciężarkiem po środku felgi. Dlatego nie wiem czy wyważenie dynamiczne ma sens skoro producent robi statycznie.
Na przodzie miałem założonego fabrycznego Dunlopa i koło było wyważone statycznie - z ciężarkiem po środku felgi. Dlatego nie wiem czy wyważenie dynamiczne ma sens skoro producent robi statycznie.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Koniu pisze:Montuje jak producent (Maxiss) radzi, żeby kropka na oponie była przy wentylnicy i na przykład tylne koło nie wymagało zakładania żadnych ciężarków.
Wątpie że by to wystarczało, skoro opony bardziej renomowanych marek wymagają normalnego wyważania.
Moim zdaniem nie ważne jak, ważne aby dokładnie. U mnie koleś po wymianie kapcia założył koło na wyważarkę, zakręcił wyskoczyła jakaś wartość (nie przyglądałem się ile G tam było) nakleił ciężarki i sprawdził statycznie (ciężarki w poziomie z osią) i było ok. Jechałem max. 200 i było oki.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Kropka na oponie oznaczać może miejsce najlżejsze (stronę gdzie najmniej bije). Jak ktoś wie jak tego użyć, to nie musi do wyważania zakładać dwudziestu ciężarków. Zgra to z wentylnicą, która też jest dodatkowym ciężarem na feldze.
Moją poprzednią oponę zakładał świeżak i miałem kilkanaście ciężarków. Mój fumfel co się zna lepiej zakładał mi nową rok temu i zgrywając kropkę z wentylnicą nie musiał zakładać ciężarków chyba wcale. Przed zmianą myślał, że mam mocno zrąbaną felgę.
Moją poprzednią oponę zakładał świeżak i miałem kilkanaście ciężarków. Mój fumfel co się zna lepiej zakładał mi nową rok temu i zgrywając kropkę z wentylnicą nie musiał zakładać ciężarków chyba wcale. Przed zmianą myślał, że mam mocno zrąbaną felgę.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Cecha na laczku, jest faktycznie najlżejszym miejscem, żeby zrównoważyć ciężar zaworu. Tyle teoria, w praktyce czasami, jakby poobracać oponą (ale komu się chce?), można znaleźć pozycję zerową lub prawie - ale łatwiej obkleić felę ołowiem i jeszcze za to skasować. Chociaż mam wyważarkę statyczną, wyważam u Gumisia. Bez wyważenia nawet Maluchem się ch...wo jedzie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość