tylna oponka
tylna oponka
Moja tylna opona nadaje się do wymiany, może ktoś się orientuje jaka największa szerokość wejdzie na tył ?
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Jak zmieniałem ostatnio, to któryś ze znajomych sugerował zmianę na szerszą. Ale wnikliwy ogląd wydał wyrok, że szersza się nie zmieści.
A tak spytam z ciekawości, bo sam nie miałem przekonania, po co Ci szersza opona. Oryginalny rozmiar prezentuje się bardzo dobrze i jeździ znakomicie.
Pozzdro

A tak spytam z ciekawości, bo sam nie miałem przekonania, po co Ci szersza opona. Oryginalny rozmiar prezentuje się bardzo dobrze i jeździ znakomicie.
Pozzdro
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
xjr 1200 oryginalnie stała na 130 przód, 170 tył
wiekszość uzytkowników zmienia na 120 przód, 180 tył
felga na 5, 5 cala dlatego wejdzie i 190 ale efekt będzie taki
że opona na takiej feldze wizualnie nie będzie szersza bo podniesie się go góry
( inaczej jest na feldze 6 calowej ), co więcej pogorszy sie prowadzenie w koleinach
i składanie w zakrety, być może i przyszpieszenie bo zwiększą sie opory toczenia.
Co ciekawe rozmiar 180 w zależności od modelu opony i producenta ma w rzeczywistości od 17,4 cm do 18,5 cm, a niektóre 190 zaczynają się już od 18,6
Także wzór bieżnika ( = II ) wpływa wa wizualne odczucie szerokości opony.
Znam takich co dla lepszej poręczności zmieniaja na 170.
wiekszość uzytkowników zmienia na 120 przód, 180 tył
felga na 5, 5 cala dlatego wejdzie i 190 ale efekt będzie taki
że opona na takiej feldze wizualnie nie będzie szersza bo podniesie się go góry
( inaczej jest na feldze 6 calowej ), co więcej pogorszy sie prowadzenie w koleinach
i składanie w zakrety, być może i przyszpieszenie bo zwiększą sie opory toczenia.
Co ciekawe rozmiar 180 w zależności od modelu opony i producenta ma w rzeczywistości od 17,4 cm do 18,5 cm, a niektóre 190 zaczynają się już od 18,6
Także wzór bieżnika ( = II ) wpływa wa wizualne odczucie szerokości opony.
Znam takich co dla lepszej poręczności zmieniaja na 170.
Ja osobiście uważam że w xjr 1300 rozmiar 180 jest idealny jeśli chodzi o prowadzenie na prostej i w zakretach. Przetestowałem to na torze w Poznaniu. Najlepsze czasy kręciłem na 180. Na 190 bardziej buja w zakrętach i przy bardzo szybkiej jeździe na wprost. Moja XJR osiąga 240 na prostej. Żeby tylne koło wyglądało szerzej potrzebna jest szersza felga a taka do xjr nie wejdzie. Zmina opony powoduje tylko tyle że motor jest wyższy i czasami nie da się nasmarować łańcucha stawiając moto na centralnej podstawce bo koło się nie obraca.
gregor pisze:czyli jeżdzimy na kapciach od 160 do 190
kiedyś nie było tak szeroko np.
legendarny kawasaki GPZ 900 z 1984 stał z tyłu na 150 a jeżdził do 245 km
a Vincent Black Shadow w 1948 pojechał 241 km na oponie 3,50 cala ,co daje szerokość tyłu 90 mm.
Kiedyś opony motocyklowe przypominały swoim profilem opony samochodowe. Dziś jest to całkiem inna opona i nie chodzi w niej o jazdę na wprost ale o jak najlepsze trzymanie w zakręcie. Opona o profilu 190 przy jeździe na wprost ma mniej niż 90. To są opony radialne . Tak na marginesie osiągnąc 241 w 48 to tak jak dzisiaj pojechac 2410

Prawda jest taka że jeździc się da na każdym kapciu jeśli chodzi o turystykę i jazdę na wprost. Jak człowiek chce tłumikami przecierac to już inna bajka. Generalnie na drogę polecam każdą nową oponę. A jak ktoś chce to mam komplety ze 190 na tył Dunlop sportmax GP d 209 z wyjedzonymi boczkami a środek jest nowiutki, nawet nie ma śladów zużycia.Moja XJR zrobiła na takiej "zużytej" oponce od zeszłego sezony 5000 km. A mój GSX-R robi nową oponką na torze 200 km i trzeba nowy komplecik bo boczki nie trzymają
Gorąco polecam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość