Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 14:08

a ja mam problem
chcę kupić nowy komplet bardziej turystyka niż sport i nie wiem co wziąć :!:
teraz mam sportmax dunlopa i nie narzekam,,tyle że się szybko skończyły
wziąłbym coś co wytrzyma długie kilometry ale żeby było na tyle mintkie coby na co dzień trzymało na suchym i mokrym
tu widzę że każdy zachwala coś innego i tak naprawdę to jestem zmieszany
mam kumpla przedstawiciela więc opony będą tańsze niż gdziekolwiek indziej,tylko co :?:
siano nie gra roli...zarząd dróg stawia :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 9 sierpnia 2013, 14:14

ja rekomeduję PR2. Wiem, że niektórzy pisali, że się długo nagrzewają itd., ale myślę, że czas rozgrzania silnika do odpowiedniej temperatury jest współmierny do czasu potrzebnego na rozgrzanie PR2. Takie moje zdanie. Zawsze tak robiłem i jak na razie żadnego elementu w moto jeszcze nie malowałem ;-)
hubertm

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 14:20

zbieram dane i powtarzam siano nie gra roli akurat na to nie będę żałował nigdy
ten komplet kosztuje na alle do 600 a są opony takie skurw..ny po 1tyś to w czym różnica
i jeszcze jedno jeśli się długo nagrzewają to raczej odpada,nie wiem sam

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 9 sierpnia 2013, 14:30

Coś za coś, jak się coś szybko nagrzewa, to i szybko niknie i na odwrót. PR2 również polecę.

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 15:02

a Pilot Power :?:
to oznaczenie co mówi mariusz ST i T ,to o czym mowa :?:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 9 sierpnia 2013, 15:15

miaałem Pilot Powery. Nie jeżdżę i nie ruszam szybko. Wykończyłem w 9 tys. km. Wolę dać więcej za PR2 i mieć je 2 razy dłużej ponad.
hubertm

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 15:27

w teście Diablo Strada wygląda ok,bieżnik mi pasuje
długo mnie nie trzeba przekonywać na razie PR2 i Z8

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 9 sierpnia 2013, 15:39

Nit
Metzelery z 8 mogę szczerze polecić :)

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 15:57

Tak pamiętam co mówiłeś też o nich mówi mariuszdg,ale wybór już padł
Bridgestone BT021 chyba że ktoś mi je wybije z głowy..to dwu składnikowa mieszanka jak PR2,więc mnie to zadowala i jakoś pasuje mi bieżnik

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 9 sierpnia 2013, 16:24

Balltaxa mam w małej , wydają się miękkie . Xjr'a zjada miękkie gumy. z8 też są dwuskładnikowe i trza brać te z większą nośnością podobno 20 tyś można na nich zrobić ,moje po 9 wyglądają jak nowe więc chyba prawdę mówią.
Tylko ten bierznik ... :mrgreen:

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 16:35

środek twardy boki mintkie w bridgestonach,polecają do turystyki
kur......a ja już nie wiem
weź się nie śmiej to jest poważny temat poważnych ludzi :mrgreen:

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 16:39

farba pisze:Ballta mam w małej


:mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 9 sierpnia 2013, 16:55

Nie cytuj selektywnie :D
W małej z tyłu mam Macadam Miśka :rotfl: guma nie do zdarcia :rotfl:

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 16:56

nie mogłem się powstrzymać ;-) :mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 9 sierpnia 2013, 17:06

Ja cię absolutnie nie namawiam .... ale nie będziesz żałował .

nit

Postautor: nit » piątek, 9 sierpnia 2013, 18:18

czekam co powie mariuszek chociaż wątpię żeby pochwalił mój wybór raczej Twój

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 9 sierpnia 2013, 21:27

nit pisze:a Pilot Power :?:
to oznaczenie co mówi mariusz ST i T ,to o czym mowa :?:

ST - Sportowo Turystyczne
T - Turystyczne

ja proponuję Z8, kończę aktualnie tył, przód wytrzymał pod 20tyś (dokładnie nie powiem bo tego nie spisuję), w tym jeden dzień toru w Poznaniu oraz Nordkapp.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 9 sierpnia 2013, 21:57

hubertm

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 10 sierpnia 2013, 07:48

pr2 ja zdzieram drugi komplet i jest ok na pierwszym komplecie zrobilem cos okolo20 tys :-D

nit

Postautor: nit » sobota, 10 sierpnia 2013, 08:31

posłucham mariuszka i farby ...Z8
czytając ten test też się można przekonać http://www.scigacz.pl/Met...hnie,18145.html

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » sobota, 10 sierpnia 2013, 08:35

farba pisze:...z8 też są dwuskładnikowe...


Z8 nie są dwuskładnikowe. Co więcej Metzeler w ogóle nie stosuje technologii wieloskładnikowych. Jest tam natomiast patent Interact czyli zróżnicowana sztywność karkasu, ktory faktycznie znacząco podnosi trwałość opon.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

nit

Postautor: nit » sobota, 10 sierpnia 2013, 08:41

http://www.scigacz.pl/Met...hnie,18145.html

jest wyraźnie napisane że tak,tył 40-20-40 przód 100

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 19 sierpnia 2013, 20:50

Przepraszam, zwracam honor.
W specyfikacji M/O (lub O/M jak ktoś woli) wprowadzonej do sprzedaży wiosną 2012 faktycznie są dwie mieszanki.

Wcześniejsza Z8 Interact była jednoskładnikowa. Proponuję upewnić się przy zakupie z jaką datą produkcji są opony.

Pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

nit

Postautor: nit » wtorek, 20 sierpnia 2013, 04:50

spoko luz ziom wyluzuj orzecha.....nic nie zabrałeś ;-)

Zeta

Postautor: Zeta » wtorek, 20 sierpnia 2013, 12:59

Miałem Z8 jednoskładnikowe. Tył po przejechaniu (turystycznie) 700km schodził o 0,5mm na bieżniku. Sama jazda na nich nie powalała na kolana.
Mając na uwadze wyjazd do Turcji zmieniłem na używane (ale w bardzo dobrym stanie) Sportmaxy D208. Opony typowo sportowe, guma miękka itp. itd. Myślę - założę i wykończę. Jakież było moje zdziwienie gdy po nawinięciu 7000km bieżnik zszedł tylko o 1,4mm. Asfaltu się to trzyma, a na winkielkach lekko.
Z8 na oczy widzieć więcej nie chcę.

Lukas

Postautor: Lukas » wtorek, 20 sierpnia 2013, 18:44

Ja polecam Dunlop Qualifier.Rewelacyjne.Dunlopy zawsze u mnie miały największe przebiegi.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2639
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 20 sierpnia 2013, 18:51

Niom ... po 500 km na a2 plaskie na środku .
Jak widać każdy oczekuje czegoś innego od gumy gdzieś już kiedyś opisywałem przygodę z qualifierami

Nie mówię że to złe gumy tylko xjr jest dla nich za ciężka.

Lukas

Postautor: Lukas » czwartek, 29 sierpnia 2013, 20:15

Pośmigaj na zakrętach to się wyrówna;)

Janek1200

Postautor: Janek1200 » czwartek, 29 sierpnia 2013, 22:17

a ja zapodałem z Pirelli Angel ST i jestem Mega zadowolony, po 8kkm wyglądają jak nówki i świetnie zachowują się na suchym jak i mokrym

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3540
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 16 października 2013, 22:41

Napiszę co nieco o Michałkach Pilot Road 2. Zajeżdżam obecnie drugą oponę z tyłu i planuję wymianę na Pilot Powery 2 bądź Z8 Metzelera. Lecz muszę ogarnąć jeszcze sprzęgło... Ale wracając do meritum wypowiedzi...

Komplet PR2 założyłem tuż po kupnie niebieskiego chujogrzmota, po wykończeniu tylnego Dunlopa w 2011 roku. Opona tylna wymieniona przy przebiegu 37043,5 km ;-) .

Opona przód wymieniona przy 44519,7km, oponka tył wymieniona została drugi raz przy przebiegu 47800km.

Obecnie mam przebieg ok. 66300 i opona na przodzie jest z leksza wyząbkowana ale daje jeszcze radę. Tył być może zrobi jeszcze z 1kkm, bądź dotrwa do końca sezonu 2013*.

IMHO PR2 doskonale nadają się do jazdy turystycznej na suchym asfalcie, na mokrym również dają radę do pewnego momentu zuzycia. Obserwowałem, co wyprawiają motóry znajomych na różnych oponach na mokrym i stwierdzam, że PR2 a być możew i 3, których nie miałem okazji użytkowaqć równięż... djaą radę,

Tak więc podsumowując:
Opona przód pokonała do dnia dzisiejszego ok. 22kkm i na suchym trzyma jeszcze przewidywalnie.
Opona tylna nr. 1- skończyła się przy ok. 10746km- ta opcja zawierała wypad na Mazury i w góry- Sudety+ rok później Bieszczady, kilka małych zapaleń gumy.. no i nastąpił jej koniec. Nie miała lekko - szorowanie centralką+ podnóżki na codzień. Na koniec spłonęła....

Opona tył nr. 2 pokonała dotychczas ok. 18500km, przy w miarę normalnym użytkowaniu.

Obecnie opona tylna kończy się, zwiastuje o tym zarówno koniec bieżnika oraz ślizganie się jej na pasach dla pieszych w powrotach z pracy rano po nocce.. itp :) . Nie wiem jak jest w innych rejonach polski z pasami, ale mam porównanie co opon na moto chopperowatych, obytych w nówki oraz używki jak i nówkach/używkach Dunlopach na xjr.

Napęd- czyli łańcuch DIDa ma obecnie ok. 23kkm i na serio nie ma lekko zarówno On jak i opony.....

Także moja skromna podsumowująca opinia, na temat Miachałków PR2 jest taka:
- opona świetna do turystyki
- jak się nie pałuje na maxa i do końca, to wytrzyma trochę
- na suchym trzyma ok, jedynie przy bardzo gorącym asfalcie/temperatury letnie w okolicach afrykańskich potrafi zademonstrować, delikatnie zrywając/płynąc w winklach
- na mokrym jak jest jeszcze kupa mięcha w bieżniku, to trzyma dobrze.
- pasy na przejściach dla pieszych- przy ok. 50% zużycia uważać należy z rana na wilgotnej jezdni, w słoneczny dzień nie ma aż takich niegodności.

Kto wytrzymał do końca :zdrowko: .





* jeżeli nie spłonie w najbliższym tygodniu :P ..


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości