T-handle key do amortyzatorów przodu

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
VersuS

T-handle key do amortyzatorów przodu

Postautor: VersuS » poniedziałek, 7 marca 2011, 20:00

Witam. Jak w temacie. Wiecie może jaki to ma kształt końcówki i wymiary? Do XJ 600 gdzieś to wyszperałem i zrobiłem sobie, ale teraz mam problem, a uszczelniacze chciałem wymienić. Jest ktoś w stanie pomóc? Pozdrawiam.
Może słabo sprecyzowałem - chodzi o długi klucz wkładany do lagi od góry, którym rozblokowuje się lagę i goleń.

[ Dodano: 2011-03-25, 23:40 ]
Jak znajdę trochę czasu to powrzucam zdjęcia i opisy narzędzi kombinowanych użytych przy wymianie uszczelniaczy. A co do klucza z tematu to zastąpiła go plastikowa rurka stosowano w instalacjach C.O. O ile komukolwiek to może się do czegoś przydać.

turbo

Postautor: turbo » niedziela, 8 kwietnia 2012, 12:25

U mnie użyłem nagwintowanego pręta i 4 zakontrowanych między sobą nakrętek o rozmiarze 30 na obu końcach tak aby mieć za co trzymać kluczem i co włożyć do lagi. Nakrętka 30mm pasuje idealnie w gniazdo na oryginalny klucz Yamahy nie ma większego znaczenia że ono jest 12-kątne po prostu kilka kątów jest nie wypełnionych. U mnie było to tak zarąbane, że nie dało się byle czym potrzymać i musiałem odwiedzić najbliższy sklep żelazny całe szczęście sprzedawca okazał się MEGA wyrozumiały i pomógł dobrać nakrętkę (tak metodą prób i błędów) oraz pręt. Takich nagwintowanych prętów używają do montowaniu dachu ponoć.

Slavko

Postautor: Slavko » poniedziałek, 9 kwietnia 2012, 15:35

A ja pojechałem po najkrótszej drodze oporu i odkręciłem to kluczem pneumatycznym :D
Dokręcanie tak samo pneumatykiem, oczywiście bardzo delikatnie i na koniec kontrola kluczem dynamometrycznym :)

VersuS

Postautor: VersuS » niedziela, 15 kwietnia 2012, 09:57

U mnie się okazało, że ten element nie ma żadnych wpustów. Góra grzyba jest wklęsła, okrągła i gładka tak, że oprócz pneumata czy rurki nie mam pomysłu czym by to poszło. Ale na szczęście poszło.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 15 maja 2012, 15:48

to jak to zrobiłeś ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

VersuS

Postautor: VersuS » piątek, 25 maja 2012, 19:11

Wymyśliłem sobie,że może ją na zryw wezmę. Trzeba było tylko od środka czymś dociśnąć. Wyszperałem plastikową rurkę jak do instalacji C.O. O średnicy zew. 25,4. Siadła idealnie. Ciasno pasowana. Teraz mam ją w kategorii narzędzia.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 26 maja 2012, 21:33

O i to jest cenna informacja :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 46 gości