Lagi od Bulldoga

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Lagi od Bulldoga

Postautor: WojtaS » niedziela, 17 kwietnia 2011, 15:08

Witam. Jak w temacie mam takie lagi tylko skrzywione po wypadku zastanawiam się nad przełożeniem bebechów do lag od xjr by były sztywniejsze. Pytanie tylko czy bulldog miał sztywniejszy widelec z przodu??

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 2 maja 2011, 13:22

Sztywność zależy od przekroju rury nośnej, skoku i rozstawienia panewek ślizgowych. Oczywiście UpSideDown jest przy tych samych gabarytach z reguły (bo nie zawsze) sztywniejszy. Często ludzie mają wytarte te panewki, przez zbyt rzadką wymianę oleju, który już po 3000, jak jest gorszej firmy ma w sobie tyle ucieru, że wygląda jak baza metaliczna i przez to nominalnie sztywny zawias się chybocze. Ja wymieniam co roku lub po 5 kkm. Przy takiej podmiance o jakie myślisz powinieneś zwrócić uwagę na wagę dawcy i charakter, bo od gumowego jamnika (chopera, cruisera itp.), nie bardzo, pomimo nawet tej samej wagi.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 2 maja 2011, 14:07

Wojtas najpierw ją poskręcaj -> potem progresy -> później możesz takie coć zamontować:
https://picasaweb.google.com/lh/photo/u ... directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/j ... directlink
Więcej nie trza kombinować. Wszystko zależy jak śmigasz.
Tytus pisze: który już po 3000, jak jest gorszej firmy ma w sobie tyle ucieru, że wygląda jak baza metaliczna i przez to nominalnie sztywny zawias się chybocze. Ja wymieniam co roku lub po 5 kkm.

No bez sadyzmu. To ja bym więcej czasu w garażu spędził niż na drodze.
W manualu pisze by co 10tyś sprawdzić. Ja go wymieniłem po 28tyś (dwa sezony niecałe) i wszystko mam ok. Bez żadnych "wycierek" itd. To jest XJR, a nie jakiś kros.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 2 maja 2011, 21:36

Twój sprzęt - Ty decydujesz i o Tobie on świadczy. Przy następnej wymianie simerów obejrzyj sobie panewki. Co do czasu - zarówno lubię spędzać na moto, jak i przy. Co do zaleceń - to producent oliwy, a nie motocykla, określa przydatność tejże. Zadaj sobie kiedyś trud i po 3000 zobacz co Ci w rurkach pływa. Co do wycieków, to kiedyś słyszałem (aż nie do wiary!), że DOT nie wymienia się dopóki hamulce nie ciekną.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 2 maja 2011, 23:40

Tytus pisze:....Co do wycieków, to kiedyś słyszałem (aż nie do wiary!), że DOT nie wymienia się dopóki hamulce nie ciekną.


Co to jest ten DOT :?: . Płyn hamulcowy to wiem ale DOT, który cieknie :shock: ....

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 3 maja 2011, 01:41

Tytus pisze:Zadaj sobie kiedyś trud i po 3000 zobacz co Ci w rurkach pływa.

ale po co, wiem co pływało po 28tyś i zaręczam, że nie było tam: bazy metalicznej i nominalnie sztywny zawias mi się nie chybotał :mrgreen:
mam nadzieję, że niczego nie przekręciłem... 8-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 3 maja 2011, 09:42

Zdzisław pisze:Co to jest ten DOT .
to jest własnie ten płyn hamulcowy ; DOT-4 (najczesciej używany) czy DOT 5.1
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 3 maja 2011, 10:18

Tytus pisze:to producent oliwy, a nie motocykla, określa przydatność tejże.
Pozwolę sobie się nie zgodzić. To producent (konstruktor) urządzenia decyduje co, jak i kiedy się w nim wymienia. Chyba, że kombinujesz i stosujesz materiały niezalecane przez producenta (konstruktora) danego urządzenia. Motocykl nie jest tu żadnym wyjątkiem.

A przy okazji o moim podejściu: w garażu to ja lubię browar w siebie wprowadzać :]
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 3 maja 2011, 10:33

@hubertm Ja doskonale wiem co to jest płyn hamulcowy DOT 3,4,5, 5.1 :-D . Pytanie było do @Tytus gdyż DOT to nie tylko oznaczenie na płynach ale również oponach itp...

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » wtorek, 3 maja 2011, 17:32

Jeśli Wiesz co to DOT, to w kontekście mojej wypowiedzi powinieneś zajażyć. Przepraszam, w przyszłości będę pisał bardziej łopatologicznie - jeszcze raz przepraszam - obiecuję poprawę.
Piontek mylisz się. Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju, lub w wyjątkowych sytuacjach zamawia pożądany produkt (to dotyczy głównie NASA i wojska). O tym mówią tzw. certyfikaty, czyli których producentów silników wymagania, dany olej spełnia. Tak samo jest z paliwem - to fabryki dopasowują się do możliwości przemysłu naftowego - jeśli można produkować max 100 oktan, to nikt nie będzie produkował silnika potrzebującego więcej.
P.S.
Łapanie za słówka, prowadzi donikąd.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 3 maja 2011, 21:24

Tytus pisze:Piontek mylisz się. Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju
Jeśli ja się mylę w swej wypowiedzi powyżej, to właśnie napisałeś sobie zaprzeczyłeś.

Tytus pisze:P.S.
Łapanie za słówka, prowadzi donikąd.
Rozumiem, że to nie do mnie...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 3 maja 2011, 23:43

@Tytus Ja zajarzyłem od razu lecz sens wypowiedzi na forum nie może zawierać niedomówień pod względem technicznym gdyż zaś powstają takie niedomówienia i spięcia.... ;-) .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 5 maja 2011, 20:19

Piontek z całym szacunkiem - a gdzie ?
Co do tego drugiego, to oczywiście, że nie do Ciebie.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 5 maja 2011, 20:31

Tytus pisze:Producent jakiejkolwiek maszyny projektując, najpierw sprawdza dostępność środków smarnych, a później dopasowuje materiały i pasowania do możliwości smaru/oleju
W tym dopasowuje okresy czasowe lub przebiegi danego urządzenia na tych materiałach. Czyli nie mylę się pisząc:
piontek pisze:To producent (konstruktor) urządzenia decyduje co, jak i kiedy się w nim wymienia.

To ostatnia wypowiedź w tym temacie, bo mleć w kółko to samo mogę w temacie "zbombiłem się" :)

Przy okazji: dyplom Technika Mechanika o specjalności budowa maszyn, z moim nazwiskiem, też leży w jakiejś teczce na półce w mim domu...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 5 maja 2011, 20:45

Ja mógłbym się podeprzeć trochę lepszym dyplomem i praktyką po za krajem, ale nie ma to znaczenia, ponieważ jest tak, jak napisałem czy się to komuś podoba, czy nie. Faktycznie zaczynamy bić pianę, dlatego dajmy sobie spokój z tym tematem.


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości