Wrażenie, że tył nie trzyma i lata.
Wrażenie, że tył nie trzyma i lata.
Cześć, doświadczam czasem wrażenia jakoby tył w mojej XJR latał, tzn nie był do końca stabilny, luzu na wahaczu nie mam, luz na łańcuchu w normie, amorki ohlinsa na główce latają, ale to wiem ze ma być tak fabrycznie, może przez to mam wrażenie, że dupa lekko lata ?
Ja czuje to rzadziej, za to plecak ciągle mi narzeka, i mówi jakby opona jechała wężem, tzn tak czuje.
Moto leżało na prawo, ale rama cała, jedzie prosto.
Może felga ?, łożyska?
Podajcie co sprawdzić.
albo tak ma być, i to tylko "gadanie"?
Szkoda, ze wypadam na Węgry, bo miałem w planach Zlocik, ale brak funduszy i kobieta chce do słońca i basenów.
Ja czuje to rzadziej, za to plecak ciągle mi narzeka, i mówi jakby opona jechała wężem, tzn tak czuje.
Moto leżało na prawo, ale rama cała, jedzie prosto.
Może felga ?, łożyska?
Podajcie co sprawdzić.
albo tak ma być, i to tylko "gadanie"?
Szkoda, ze wypadam na Węgry, bo miałem w planach Zlocik, ale brak funduszy i kobieta chce do słońca i basenów.
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
No właśnie ja miałem podobne objawy. Doopa mi tańczyła w zakręcie, że aż się spociłem ze strachu. Tulejki wymienione i po sprawie.
Wcześniej, jako pomoc doraźną, dokręcono mi tylny zawias to trochę pomogło.
Wcześniej, jako pomoc doraźną, dokręcono mi tylny zawias to trochę pomogło.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3858
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
I dla tegoż wymiana nastąpiła właściwa. tera jezd git!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Z jaką siłą dokręcacie łożysko główki kierownicy? Chodzi mi o stożkowe na wałeczkach a nie oryginalne kuleczkowe.
Bo gdy dokręcam siłą według manuala czyli 52Nm (prawdopodobnie siła odpowiednia dla oryginału) to motocykl zaczyna mi delikatnie wężykować.
Gdy zrobię za luźne to już nie wężykuje a jedzie równiutko jak po sznurku ale za to łożysko mi stuka na dużych dziurach.
Bo gdy dokręcam siłą według manuala czyli 52Nm (prawdopodobnie siła odpowiednia dla oryginału) to motocykl zaczyna mi delikatnie wężykować.
Gdy zrobię za luźne to już nie wężykuje a jedzie równiutko jak po sznurku ale za to łożysko mi stuka na dużych dziurach.
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Re: Wrażenie, że tył nie trzyma i lata.
lifelesslife pisze:ohlinsa na główce latają, ale to wiem ze ma być tak fabrycznie
Oj nie do końca, moga sie delikatnie wyginac bo tuleja jest gumowa ale jeśli masz szpare pomiedzy pierscieniem wprasowanym w amor a guma to kwalifikuja sie do wymiany
Jest jednak jedno ale komplet Gumek 4 sztuki w Ohlinsie PTM kosztuje 150 zl. I niestety wymiana nie gwarantuje ze długo bedzie dobrze bo sam to przerabiałem miałem założone nowe a juz sa wybite około 10 tys km. Myśle ze jest to wina przeładowania, XJR nie ma niestety duzej ładownosci, i wykorzystujac ja do turystyki w obładowaniu pasazer, 3 kufry, ten ciezar robi swoje na zawieszeniu. Tak mi sie wydaje z mojego doswiadczenia, w uzytkowaniu. Ale w twoim przypadku po wymianie moze byc inaczej.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
-
- Posty: 210
- Rejestracja: środa, 25 marca 2009, 22:21
- Model i rocznik moto.: XJR 1300
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
Jacek w moim przypadku identyczne do twoich objawy związane były z łożyskiem wahacza co skutkowało posypaniem tego elementu zawieszenia i koniecznością wymiany. Przy okazji tego defektu nadwyręzone zostalo jedno z z lożysk tylnego koła też do wymiany. Dlugi wykonywal naprawę więc jak coś pomyliłem to niech się wypowie w temacie!
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Pozdro Janusz. Nie wiedziałem, że wstajesz tak wcześnie, że prawie późno
a wracając do tematu, to Jacek ma chyba z 1/3 tego przebiegu co Ty w swojej, to łożysko powinno dać radę spokojnie do 90-100tyś. Ja stawiam na aerodynamikę (wywalić szybę i testować w bezwietrznych warunkach) i/lub opony, wyważenie koła.
a wracając do tematu, to Jacek ma chyba z 1/3 tego przebiegu co Ty w swojej, to łożysko powinno dać radę spokojnie do 90-100tyś. Ja stawiam na aerodynamikę (wywalić szybę i testować w bezwietrznych warunkach) i/lub opony, wyważenie koła.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- balth
- Posty: 3196
- Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
- Model i rocznik moto.: K1300R15
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Warszawa
mariuszdg pisze:[..]
a wracając do tematu, to Jacek ma chyba z 1/3 tego przebiegu co Ty w swojej, to łożysko powinno dać radę spokojnie do 90-100tyś. [..]
śmiem polemizować. miałem ten sam temat, rozwiązałem tak samo jak janusz&długi.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 kwietnia 2012, 19:14 przez balth, łącznie zmieniany 1 raz.
bye
balth
balth
- hubertm
- Posty: 3398
- Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: warszawa
- Kontaktowanie:
1. a może czas nabić amortyzatory...
2. ja miałem również wężykowanie moto, jeszcze balth'owego, z powodu... nie wymienionego oleju w lagach...
tak, tak... przód wpadał w wężyk, a za nim leciał tył. Byłem przekonany, ze coś z tyłem się dzieje, a tu proszę - okazało się, że olej w lagach. Po wymianie jak ręką odjął
3. sprawdź wersję Kolegów
2. ja miałem również wężykowanie moto, jeszcze balth'owego, z powodu... nie wymienionego oleju w lagach...
tak, tak... przód wpadał w wężyk, a za nim leciał tył. Byłem przekonany, ze coś z tyłem się dzieje, a tu proszę - okazało się, że olej w lagach. Po wymianie jak ręką odjął
3. sprawdź wersję Kolegów
hubertm
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości