lozyska w xjr 1200

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
R.E.D.

lozyska w xjr 1200

Postautor: R.E.D. » czwartek, 20 października 2011, 11:31

czy moze ktos sie podzielic wiedza i napisac jak najszybciej oraz bezbolesnie wyjac lozyska przedniego kola?

przeczytalem na jakiejs stronce, ze do kol powinno sie stosowac lozyska z wiekszym luzem - c3. jakie wkladacie do swoich kol?

obecnie mialem zalozone lozyska ntn 6203lu, co oznacza bodajze uszczelnienie z kauczuku z metalowym wmocnieniem. czy metalowe uszczelnienie bedzie lepszym wyborem?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 20 października 2011, 15:02

ja wybijałem młotkiem od wewnętrznej strony
stare i tak do wyrzucenia to się nie ma co szczypać
montaż nowych za pomocą starych + młotek
jedyny problem miałem z jednym z uszczelniaczy (nietypowy)
pozatym bez więkrzych problemów.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 20 października 2011, 15:32

Bardzo dobra metoda, też tak robię jak muszę.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » czwartek, 20 października 2011, 21:58

farba ja tez tak zawsze robilem, ale tutaj sie nie da bo w srodku jest chyba tuleja i nei ma o co sie zaprzec na lozysku :-/

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 21 października 2011, 06:03

Spróbuj chmm wypchnąć w górę lub dół tuleję dystansową co jest między łożyskami a wybijesz to będące po przeciwnej stronie.

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » piątek, 21 października 2011, 06:51

ide jeszcze poprobowac, ale wczoraj bylo to niewystarczajace do wsparcia czegokolwek dluzszego :-(

a jakie lozysko kupic? z tym wiekszym luzem czy standardowe?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » piątek, 21 października 2011, 17:27

próbuj :mrgreen: mi się udało to i tobie się uda ;-)
nie zapomnij tej tulejki przy montażu



a potrzebny ci dodatkowy luz w przednim kole na łożyskach :?:

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » piątek, 21 października 2011, 22:03

farba pisze:a potrzebny ci dodatkowy luz w przednim kole na łożyskach :?:

tutaj mozna przeczytac o stosowaniu lozysk do kol z luzem c3

a czym wybiles u siebie?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 22 października 2011, 05:30

R.E.D. idź do najbliższego sklepu rolniczego/łożyskowego i kup sobie najzwyklejsze łożyska jakie potrzebujesz bez żadnych luzów C3/4. W 1200 masz zapewne z przodu 6203 2RS
- podwójnie zamknięte...

Łożyska z takim luzem C3 są stosowane przeważnie w silniku gdzie są obciążenia termiczne- w miarę wzrostu temperatury luz się kasuje itp.

W kołach moto są na ogół bez luzów. Chyba, że jakiś hardcorowy(inżyniery se wymyśliły) moto byś miał to może się okazać, że potrzeba z luzem.

Aa i nowe łożyska przed zamontowaniem zamroź, ułatwi Ci to montaż, nie będziesz musiał kolegi Kubusia używać :evil: .

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » sobota, 22 października 2011, 08:20

tak tez chyba zrobie - zdziwilem sie dlatego, ze normalny luz jest pomiedzy c2, a c3 wg opisu na tej stronie, a np w intercarsie sa tylko normalne i c3 ;-)

o mrozeniu tez juz czytalem, ale dzieki za rade :mrgreen:

jestem tylko ciekaw czym top najlepiej wydlubac :-?

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 24 października 2011, 20:00

Wkrętak ślusarski daje radę


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości