Łożyska wahacza XJR 1300 roczniki 1999-2009

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Slavko

Łożyska wahacza XJR 1300 roczniki 1999-2009

Postautor: Slavko » środa, 28 marca 2012, 13:14

Z informacją dla tych, którzy będą kiedyś wymieniać lub przymierzają się do wymiany. Dzisiaj zakupiłem sobie komplet łożysk do wahacza, oczywiście nie te z alledrogo tylko coś bardziej trwałego i tańszego niż są dostępne na alledrogo.

W oryginale włożone były łożyska IKO TA2525Z, igiełkowe bez środkowego łoża o rozmiarze 25x33x25. Są one normalnie dostępne w sklepach z łożyskami w cenie około 60zł za szt.

W zaprzyjaźnionym sklepie kupiłem jednak nieco lepsze, również Japońskie firmy NTN, MHK 2525 w cenie 68zł za sztukę, według parametrów katalogowych są nieco bardziej wytrzymałe na obciążenia od oryginału IKO.

Z tego co jest napisane na aukcji allegro łożyska powinny pasować do wszystkich XJR-ek z przedziału roczników 1999-2009.
Podsumowując na alledrogo płacimy za komplet łożysk firmy Tourmax z przesyłką 167,62zł.
A kupując w sklepie markowy komplet łożysk firmy NTN za 136zł :)
Gdyby miał ktoś problem ze zdobyciem łożysk, mogę kupić i wysłać na wskazany adres z doliczeniem ceny Browara za fatygę ;)

Maruda

Postautor: Maruda » środa, 28 marca 2012, 22:57

Zakupiłem takie łożyska na alledrogo. Tak czy inaczej, pozostaje problem wewnętrznej bieżni, którą w tym wypadku jest ta nieszczęsna tuleja... U mnie jest zeżarta przez panią rdzę, więc nie pozbyłem się całkiem luzu.. I tej tulejki znaleźć nie mogę... :-/

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 marca 2012, 05:51

a ja myślałem, że to SKF jest najlepsze :)

Slavko

Postautor: Slavko » czwartek, 29 marca 2012, 06:37

Tuleje to tylko w autoryzowanym sklepie bądź serwisie zamówisz. Ja ostatnio kilka oryginalnych części zamawiałem na www.yamaha-czesci.motolagow.pl . Niestety za taką tuleję zapłacisz pewnie z 200zł. Ja zamawiałem u nich ten gumowy ślizgacz do łańcucha i zapłaciłem 190 + przesyłka 7zł. Na pewno taniej będzie kupić na allegro coś z używanego moto na części, ale pewności żadnej wtedy nie masz co do stanu technicznego.

GhostDog Do SKF nic nie mam ale akurat tego typu łożyska nie mieli, dlatego zdałem się na NSK :)

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 marca 2012, 06:43

tu mają SKF, wszelakie, kupowałem do główki, nie wiem tylko czy wysyłają
http://www.tranzax.pl/main.php

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 29 marca 2012, 11:36

Z tego co wiem o łożyskach (akurat nie motocyklowych) NTN to najwyższa półka.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 29 marca 2012, 11:58

Piotr_MC_85 pisze:Z tego co wiem o łożyskach (akurat nie motocyklowych) NTN to najwyższa półka.


a co jest lepsze Mercedes czy BMW? :mrgreen: pewnie NTN jest tak samo dobre jak SKF.

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 29 marca 2012, 13:49

GhostDog pisze: pewnie NTN jest tak samo dobre jak SKF.

Taka była opinia i mechaników i sprzedawców.
Być może jedne są trwalsze od drugich.

Ktoś równie dobrze może uważać że opony Shinko mogą być lepsze od Michelinów. Kwestia materiałow i tyle w temacie ;-)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 29 marca 2012, 14:19

To co lepsze dla mechaników niekoniecznie jest lepsze dla klientów tychże mechaników
Dla mechanika lepsze jest często tańsze bo klient i tak zapłaci tyle samo a i wróci szybciej :-P
To często stosowana praktyka
Lepsze też często znaczy (innych nie było albo te są lepsze) i przeważnie są bliżej warsztatu
Nikt nie prowadzi rankingu więc lepsze dla jednego zastosowania będą tańsze dla drugiego trwalsze
Niestety na naszym rynku cena nie jest wyznacznikiem jakości

Slavko

Postautor: Slavko » czwartek, 29 marca 2012, 14:40

Z tymi łożyskami faktycznie jest trochę prawdy, mój ojciec wymienia dosyć spore ilości łożysk w różnego rodzaju maszynach przemysłowych i silnikach elektrycznych. I mówił mi tak, SKF jest bardzo dobry ale FAG jeszcze lepszy :) NTN używa sporadycznie więc nie był mi się w stanie określić jak one ogólnie wypadają.
Podobno trwałość zależy też od kraju produkcji a nawet danej partii produkcji. Ważny jest też smar w łożysku oraz jego ilość oraz to czy łożyska są kryte plastikiem czy też silikonem (silikon lepszy). Czasami zdarzały mu się nowe markowe łożyska, które od razu wyrzucał do kosza bo zamiast wejść ciasno na ośkę wirnika to dały się tam włożyć bez użycia większej siły :)

Przypuszczam, że co do trwałości łożysk takich firm jak SKF, NTN, FAG, dużo przyczynia się precyzja oraz sposób zamontowania łożyska, oraz warunki eksploatacji. Więc w motocyklach ocena trwałości danej marki jest raczej mało miarodajna.

I w naszym przypadku różnice nie będą wielkie, w przypadku maszyn pracujących 24h/dobę, różnica czasu pracy łożyska jest już odczuwalna i łatwiej ocenić, która firma dłużej wytrzymuje.

I tak jak GhostDog napisał nie da się ocenić co lepsze czy BMW czy Mercedes ;)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » czwartek, 29 marca 2012, 14:41

Jeśli chodzi o łożyska to sugerowałem się nie jedną, a kilkoma opiniami, ale jak jest naprawdę to trzeba by było testy albo badania w laboratorium zrobić.
NTN bodajże to japońszczyzna jest.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 29 marca 2012, 22:27

Piotr_MC_85 pisze:Taka była opinia i mechaników i sprzedawców.

Zeby było jasne. Na łozyskach się nie znam nic a nic. Znam się jednak trochę na tzw opiniach mechaników i sprzedawców. To masakra
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 30 marca 2012, 08:19

To i ja się wtrącę (się nie znając) opinię sprzedawców i często fachowców kształtuję dość często ja...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 3 kwietnia 2012, 17:01

GhostDog pisze:a co jest lepsze Mercedes czy BMW?

BMW
Mercedes to przereklamowane g.... taka jest różnica ;-)
hubertm

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » wtorek, 3 kwietnia 2012, 17:53

hubertm pisze:
GhostDog pisze:a co jest lepsze Mercedes czy BMW?

BMW
Mercedes to przereklamowane g.... taka jest różnica ;-)


no to inaczej AMG czy MPower ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 3 kwietnia 2012, 18:10

dobrze napiałes "to inaczej"
mimo wszystko M Power ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 3 kwietnia 2012, 20:20

hubertm, za młody jesteś na Mercedesa. I to jest właśnie różnica.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 3 kwietnia 2012, 20:33

"Za młody jesteś na heroda" :mrgreen:

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » środa, 4 kwietnia 2012, 11:45

piontek pisze:hubertm, za młody jesteś na Mercedesa. I to jest właśnie różnica.

no właśnie Mercedes to był kiedyś. Nie dzisiaj
hubertm

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 6 kwietnia 2012, 09:24

coś w tym jest, w serwisach i warsztatach stoi więcej gwiazdy niż szachownicy jesli chodzi o puszki w/w producentów z ostatnich 10 lat produkcji. Niestety. Ale BMW też lubię.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 22 maja 2013, 21:22

Odkopię temat.

Czy ktoś wie czy nie wie,... gdzie w krainie Kujawsko-Pomorskiej można kupic owe łożyska IKO :?: . Neta przeszukałem, nic nie wie na ten temat, w UK jedno Iko 7,5Funta....
Pozostaje tylko Larsson :?: .

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 23 maja 2013, 05:50

http://uni-car.com.pl/index_pl.php?cid=8

http://www.tranzax.pl/main.php - jeśli nie mają na "stanie" to na pewno je sprowadzą tylko musisz znać wymiary

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 23 maja 2013, 08:01

Dzięki, już działam.

W Tranzakcie mają jakieś włoskie za 24,60zł ale wymiary deko inne 25x32x25.
Ików i NTN nie mają akurat.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 23 października 2013, 12:27

czy w lozysku bieznia powinna byc nieco luzniejsza ? chodzi mi o element w ktorym sa oszadzone igielki , dodam ze luz wystepuje po szerokosci lozyska :-)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 23 października 2013, 18:37

jak wybic lozyska z wahacza domowym sposobem ?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 23 października 2013, 19:33

Młotkiem :?: :-> .

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » czwartek, 24 października 2013, 05:52

Jacek, jeżeli wybijasz łożyska z wahacza to są już na straty. Niestety koszyczek łożyska jest zbyt delikatny i nie da się ich uratować, a skoro wahacz masz na luzie to nic prostszego jak długi grewniany lub inny kołeczek i od drugiej strony powoli wybijesz.
Aha, Jacku jak będziesz montował nowe to nie wbij łożysko za głęboko. W tym wahaczu nie ma wytoczonego ogranicznika i łożysko musi być na równi z rantem zewnętrznym wahacza.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 24 października 2013, 06:42

dzieki :zdrowko:


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 37 gości