wymiana opon - problem

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
dodok

Postautor: dodok » poniedziałek, 8 lipca 2013, 12:48

heee. też tak mi mówili jak chciałem zamontować przed wyjazdem do Albanii

Gupiiii do Albanii??? przecież tam 40 stopni będzie .

A tu prosze Montenegro 2 stopnie i grad.

Tak w lato manetki ! ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 8 lipca 2013, 21:31

Oxford ? Bez sensu.... Ciekawe ile Koledze wytrzyma sterownik :-)
Saito trzeba było wziąć :-)
hubertm

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 8 lipca 2013, 21:49

ja na poczatku sezonu wyj,,,, to w kosz , zalozylem nowe manetki i spokoj tak jak hubert pisal siadala mi albo manetka albo sterownik bo dzialalo jak chcialo :mrgreen:

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 11:28

Cześć

Ja dalej drążę temat mojej szimy

Moto cały czas na serwisie.

Sprawdzone łożyska ( wszystkie) wahacza , główki ramy , kół , felgi. Wszystko wzorowo.

Szima zaczyna się od 170.
Sprawdzony pod kątem wypadkowości. Jest git.
Wszystko zaczęło się od wymiany przedniej opony na nową. Więc wsadziłem pożyczona używke i prawdę mówiąc było jeszcze gorzej .
Wymieniam teraz sprężyny na progresywne, ale nie sądzę żeby to rozwiązało problem.

Panowie. Macie jeszcze jakies pomysły?

Wymieniłem migacze na oryginalne wielgachne. Jak go kupiłem były gejowe ledowe malutkie. Ale przecież przez kierunki kurde nie może latac moto prawda?;-)

Radźcie cos ;-)

Adaś

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 19 września 2013, 12:27

nie chce mi się czytać całego tematu gdyż leniwy jestem ale:
-czy jesteś na 100% pewny, że rama jest prosta?
-czy jesteś na 100% pewny, że lagi są proste?
-czy tarcze są proste?

nic się nie dzieje ot tak sobie.
Ostatnio jak sprawdzałem koledze Suzuki Inazumę : jadę, zakręt, moto wali się , i co? Główka? Ni chu.. gość jeździł na torze i opona przednia miała trójkąt bo jeździł w jedną stronę-w prawo.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 września 2013, 12:29

Owiewka/kufer jest? Sprawdź tylną oponę i olej w zawiasie z przodu, nie pisałeś nic o jego wymianie. Lecz przy 17 bujanie, chmmm a może w wietrzną pogodę po dziurawej drodze latasz? :) .

Edit: skoro wszystko posprawdzał mechanik to albo cipa nie mechanik albo..... jak Dog pisze rama, lagi,opona, chociaż to już zostało sprawdzone, czyli mechanika trza może zmienić.
Ostatnio zmieniony czwartek, 19 września 2013, 12:32 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 19 września 2013, 12:30

moim zdaniem jest powypadkowa, a kierownicę puszczał przy 100/h ?
powinna jechać jak po sznurku

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 września 2013, 12:34

To jest shima- kierownica zaczyna przemieszczać się w osi pionowej przód tył, czy moto zaczyna skakać przodem?.

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 12:44

Dokładnie tak Zdzisiau ;-)

Olej w lagach wymieniony
lagi proste
rama prosta
jak go kupiłem to tego problemu nie było .
Wszystko zaczęło się jak pamiętam po wymianie przedniej opony.
Ale jak pisałem wcześniej , wsadziłem używkę i jest jeszcze gorzej.

Kierownice puszczam przy każdej prędkości. Nie ściąga i nie telepie.
Kufrów brak
owiewka jest , ale i ja już demontowałem by sprawdzić czy może ona nie robi zamieszania. Nie robi
Tarcze proste
felgi sprawdzone i proste
Mechanik dobry synek. Nie poddaje się. Ale nie ma punktu zaczepienia. Sprawdza wszystko po kolei

Może jeszcze jakies pomysły wam wpadną do głowy to proszę ;-)

Teraz składamy wszystko do kupy z nowymi sprężynami i sprawdze jeszcze raz

Może jakie xjerowiec jest ze śląska?

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 września 2013, 12:48

Opona/Opony. Nic więcej nie pozostaje. Ew. może zawieszenie masz poprzestawiane.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 19 września 2013, 12:49

a może półka?/półki?
we kogoś ze ślunska niech się gaźnie to może powie co i jak

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 12:50

jakie półki? wyjaśnij proszę

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » czwartek, 19 września 2013, 12:53

Jak tam z luzem na łożysku główki ramy?

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 19 września 2013, 12:53

no masz dwie półki-górna ze stacyjką i dolna-one lagi mocują
jedna srebrna, druga czarna

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 12:55

Łożysko główki ramy idealne
Półki są na miejscu , całe i prawidłowe.

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 12:57

wymienię oponę.

już nawet czujnik ciśnienia kupiłem i plompię i sprawdzam na różnych ciśnieniach

wymienię połowę rzeczy a okaże się że to jakas przyklejona mucha do klosza;-)

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 13:01


nit

Postautor: nit » czwartek, 19 września 2013, 13:01

no jest problem...a ośka :?: może jakiś luz łapie
przedniego koła szpila :?:

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 13:05

Wszystko było wybebeszone i sprawdzone.
Masakra jakas
Uparł się na mnie ten Japończyk chyba

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 września 2013, 13:06

Dodok a ramę z zawiasem mierzyliście laserami, czy na oko?

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 13:16

Nie mierzyliśmy laserami

Ale nie było tego problemu jak kupiłem moto.
zrobiłem nim od marca 15 000 km

to musi być ciulata opona. Kurde

Awatar użytkownika
Unfamiliar
Posty: 1449
Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: PL

Postautor: Unfamiliar » czwartek, 19 września 2013, 13:18

Może w przyszłym tygodniu będzie milsza aura. Mogę podskoczyć do Ktz na chwilę i pooglądać. XJRą oczywiście. Poskładaj moto jeśliś zainteresowany.
***** ***

nit

Postautor: nit » czwartek, 19 września 2013, 13:20

może sama opona jest felerna,co to znaczy ciulana

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 19 września 2013, 14:08

A co to za opona?

dodok

Postautor: dodok » czwartek, 19 września 2013, 14:09

Ciulata znaczy do dupy:-) daj znac jak bedziesz jechac:-)

bukigliwice

Postautor: bukigliwice » czwartek, 19 września 2013, 14:14

To ja zaproponuje inny motyw, zamiast kombinować nie lepiej by było przełożyć całe koło z mojej ciufci i się przejechać ???

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 19 września 2013, 14:48

A ja z innej strony.Adaś sprawdziłeś napęd?Chodzi dokładnie o nierównomiernie rozciągnięty łańcuch.Przy pewnych prędkościach wpada w rezonans i zaczyna bujać całym motocyklem wywołując efekt podobny do wyżej opisanego.Miałem tak w dwóch motocyklach.Może tu jest problem?Sprawdź.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 19 września 2013, 15:21

zawieszenie może masz na max miękkie ustawione, skręć je na max i sprawdź no i pomysł z przekładką opon z felgami dobry, może felga krzywa nie wpierdzieliłeś się gdzieś w jakąś końkretną dziurę ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 19 września 2013, 15:45

Albo wujowo wyważonne koło po wymianie opony , często gumiarze nie zwracają uwagi na znaczek na oponie.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » czwartek, 19 września 2013, 15:51

farbek o jakim znaczku mowa ? nakresl cos dla malo kumateko :mrgreen:


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości