tuleje koła przedniego

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
nit

tuleje koła przedniego

Postautor: nit » sobota, 1 marca 2014, 21:32

Chodzi mi o to że wszystkie śruby ktore zdemontowalem zostaly zalozone a pytanie jest, czy miedzy slimakiem a goleniem powinna być tuleja i jeszcze jedno, z drugiej strony na prawej goleni koła przedniego gdzie wchodzi oska jest tulejka, ma kołnierz wystający, nie wiem czy ten kolnierz powinien byc skierowany w stronę golenia czy uszczelniacza, dodam, iż tulejka ta idealnie pasuje do otworu golenia i wtedy dystans golen-uszczeniacz wynosi ze 3 mm natomiast odwracając 15mm i kolnierz opiera się o golen, nie wiem jak ma byc zalozone to :-/

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » sobota, 1 marca 2014, 22:01

Strona ośki - mam kołnierzem do goleni
Strona ślimaka - nie mam nic :)
Yello "Fly" Submarine
665664515

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 2 marca 2014, 06:24

Jako iż rozbebłałaływałem to ostatnio, to potwierdzę słowa *mryca.
Od ślimaka nic, od prawej strony kołnierzem na zewnątrz koła, czyli kołnierza od strony golenia filipińskiego :-D .

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » niedziela, 2 marca 2014, 07:15

Jeśłi założyłbyś odwrotnie niż sugerują wyżej, to po mocnym skręceniu miałbyś zniszczony kołnierzem uszczelniacz, a co najgorsze - niestabilny przód.

nit

Postautor: nit » niedziela, 2 marca 2014, 10:20

Tak mam wlasnie założone ino jak dokrece nawet ręką to koło się nie kreci, tu jest problemik

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » niedziela, 2 marca 2014, 13:55

Sprawdź czy oba łożyska mogą się swobodnie obracać. Jeśli one powodują opory, to za bardzo przyłożyłeś się do nabijania ;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 2 marca 2014, 14:17

Albo odwrotnie może są niedobite, (dodatkowa warstwa lakieru)
Sprawdź jeszcze czy między łożyskami a tuleją w kole nie ma luzu.
Wtedy by to miało sens , przeciążone łożyska rozpadną się momentalnie

Awatar użytkownika
mryc
Posty: 865
Rejestracja: niedziela, 24 lutego 2008, 23:49
Model i rocznik moto.: XJR1300 '03 RP06 Extreme Yello
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: Łódź

Postautor: mryc » niedziela, 2 marca 2014, 15:47

Koło samo z siebie się nie kręci czy zaciski trzymają tarczę, w takim wypadku masz krzywe lagi. Jak miałem krzywe to pasem ściskałem, centrowałem tarczę wz zaciski i było git. tak czy siak jak masz wszystko dobrze złożone i nie bangla to szukaj krzywizny i tyle niestety .
Yello "Fly" Submarine
665664515

nit

Postautor: nit » niedziela, 2 marca 2014, 17:45

farba pisze:Albo odwrotnie może są niedobite, (dodatkowa warstwa lakieru)
Sprawdź jeszcze czy między łożyskami a tuleją w kole nie ma luzu.
Wtedy by to miało sens , przeciążone łożyska rozpadną się momentalnie


może tak być, że któreś jest nie dobite
nie ma tam lakieru
ta luźna tuleja w kole między lozyskami, nawet jak ma odrobinę luzu i się rusza miałaby aż taki wplyw, musiałbym jutro zdjąć koło i dobić
łożyska się kręcą bez przeszkód

jak macie jakieś pomysły to dawajcie,bo jestem gotowy zdemontować koło a nawet założyć stare łożyska byle było dobrze,mam czas do jutra,start o 8 rano-Ehingen

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » wtorek, 11 marca 2014, 20:41

Dzisiaj zrzucałem koło i przyszło mi jeszcze coś banalnego do głowy: mogłeś za mocno dokręcić ośkę i stąd ten opór. Nie musisz wieszać się na grzechotce, bo ośkę zabezpieczasz przed poluzowaniem śrubą u dołu prawej lagi :)

nit

Postautor: nit » środa, 12 marca 2014, 14:49

Tak wiem,ok
Tylko problem w tym,ze wystarczy reka dokrecic wcale nie za mocno i juz jest opor
Hm

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 12 marca 2014, 15:30

nit a moze masz tloczki zapieczone ? i po skreceniu sruby kolo sie blokuje przerabialem bardzo podobny problem u kolegena mojego :-)

nit

Postautor: nit » środa, 12 marca 2014, 17:38

Ale jakie tloczki gdzie,jak zdejme zaciski a tylko tam sa tloczki to problem nie znika
aaa...tak panie

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » środa, 12 marca 2014, 18:05

nit pisze:Ale jakie tloczki gdzie,jak zdejme zaciski a tylko tam sa tloczki to problem nie znika



no to ktos ci kolo od stara podrzucil :mrgreen:

nit

Postautor: nit » czwartek, 13 marca 2014, 18:29

I wszystko jasne :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Postautor: Pegaz » wtorek, 2 grudnia 2014, 20:49

Podczepię się tutaj.
Zdemontowałem i zamontowałem ponownie koło przednie, nie zmieniałem łożysk. Dokręciłem na maksa śrubę/ośkę i koło ciężko chodzi. Z powyższych postów zrozumiałem, że przesadziłem z dokręceniem. Z tym, że jak rozkręcałem to musiałem się dobrze na kluczu uwiesić. Powinienem poluzować?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » wtorek, 2 grudnia 2014, 22:29

Pegaz pisze:musiałem się dobrze na kluczu uwiesić


Poszukaj właściwego momentu dokręcania w serwisówce, później klucz dyna i po kłopocie.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 2 grudnia 2014, 23:23

Pegaz pisze:Podczepię się tutaj.
Zdemontowałem i zamontowałem ponownie koło przednie, nie zmieniałem łożysk. Dokręciłem na maksa śrubę/ośkę i koło ciężko chodzi. Z powyższych postów zrozumiałem, że przesadziłem z dokręceniem. Z tym, że jak rozkręcałem to musiałem się dobrze na kluczu uwiesić. Powinienem poluzować?


Jak ukręcisz gwint w ladze, to znaczy, że za mocno było :mrgreen: .

J/w .

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » wtorek, 2 grudnia 2014, 23:46

A poluzowałeś śrubę u dołu prawej lagi? :mrgreen:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Re: tuleje koła przedniego

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 16 marca 2015, 14:52

no to u mnie ciag dalszy problemow mianowicie przy skreceniu przedniego kola zauwazylem po lewej stronie ze robi sie dystans okolo 2-3 mm pomiedzy dystansem kola a laga a powinno byc na zero czyli owy dystans powinien dochodzic do goleni ma ktos jakies pomysly co moze byc tego przyczyna ?

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

tuleje koła przedniego

Postautor: jacekxjr78 » piątek, 20 marca 2015, 18:44

halo to ja ,,, moze mi ktos zmierzyc tuleje dystansowe w przednim kole chodzi o dlugosc w modelu rp10

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

tuleje koła przedniego

Postautor: Holender » piątek, 20 marca 2015, 22:05

Jutro będziesz miał wymiary, jeno muszę starych tulei poszukać bo nie chce mi się kółka demontować.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

tuleje koła przedniego

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 21 marca 2015, 06:12

Dziekuje bardzo bo sprawa dosyc pilna :-D

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

tuleje koła przedniego

Postautor: Holender » niedziela, 22 marca 2015, 07:25

Lewa 25,5
Prawa 18
Sorki za opóźnienie, ale wczoraj miałem taki zap..., że zupełnie o tym zapomniałem.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

tuleje koła przedniego

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 22 marca 2015, 21:12

czy ktos wie z czego mogla powstac przerwa pomiedzy dystansem a laga widoczna nz zdjeciu?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

tuleje koła przedniego

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 22 marca 2015, 22:43

U mnie być podobnie, ale nie aż tak. Przy skrecaniu OŚKi gumowy młotek i demo puknac w nią można, aby się zeszło.

nit

tuleje koła przedniego

Postautor: nit » poniedziałek, 23 marca 2015, 00:04

u mnie podobno były zmiażdżone łożyska a te zmiażdżyły tuleje w środku co skutkowało zmianą wymiarów jej i konieczność kosmetyki szlifierką
do dziś przód mojego przedniego koła jest dla mnie zagadką,nie mam dokręconego zgodnie z instrukcją,jest skontrowana imbusem
nie mogę uwierzyć jak to możliwe-jest jedna szpila nakrętka jakaś tam inna podkładka i po skręceniu jest zagadka
amiała być prosta sprawa

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

tuleje koła przedniego

Postautor: jacekxjr78 » poniedziałek, 23 marca 2015, 07:37

a Holender dzieki za wymiary ale te okazaly sie ok , Zdzislaw,Nit u mnie nie daje sie to skontrowac bo odbija sie to na zacisku a dokladnie na jego wew, stronie tzn. w obecnym stanie klocek jest doparty do tarczy i roznica pomiedzy zew.i wew klockiem to jest ten dystans widoczny na zdjeciu,,,,

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

tuleje koła przedniego

Postautor: artur » niedziela, 3 maja 2015, 11:14

jacek - co zrobiłeś z tym bo mam identycznie. No rzesz w mordę. Konstrukcja prosta jak cep. Zdjąłem koło założyłem i klocek dociska tarczę. Po tłoczkach widać że zacisk ( ten od strony gdzie dokręcamy oś) się inaczej ustawił jak to było przed odkręceniem. Różnica ok 3 mm Wszystko skręcone odp. momentami i dupa - cep nie działa. Bez zacisków kreci się ok.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

tuleje koła przedniego

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 3 maja 2015, 11:47

jacek - co zrobiłeś z tym bo mam identycznie. No rzesz w mordę. Konstrukcja prosta jak cep. Zdjąłem koło założyłem i klocek dociska tarczę. Po tłoczkach widać że zacisk ( ten od strony gdzie dokręcamy oś) się inaczej ustawił jak to było przed odkręceniem. Różnica ok 3 mm Wszystko skręcone odp. momentami i dupa - cep nie działa. Bez zacisków kreci się ok.


wyslalem do pl. na sprawdzenie polek i lag na razie czekam na odpowiedz dam znac jak mechanik zadzwoni...


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość