Rozpórka lag

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Rozpórka lag

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 28 października 2014, 19:04

Ma takie cos ktoś :?: . Czekam na jakiekolwiek opinie, zastanawiam się, coby sobie tego nie sprawić w szale zakupów u ciankciongów :) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 28 października 2014, 19:36

Nie znam się ale to raczej "usztywniacz" albo "przytrzymywacz" lag a nie rozpórka. Bo dlaczego miałaby rozpierać? Zauważyłem tylko na 2 eurofestach że wszyscy z Anglii to mieli.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 28 października 2014, 20:17

Tłumacz "Fork Brace" przetłumacza na klamrę widelca :mrgreen: :lol: .

Wiadomo o co chodzi.... w samochodzie masz rozpórkę kielichów. Odkąd pamiętam, w moto też mówiło się na to rozpórka.

W tym dokładnie przypadku zastanawia mnie brak osłon, przeciw robalowych lag.

Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1919
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » środa, 29 października 2014, 07:22

Przy stosunkowo miękkim zawieszeniu xjr-y, to taki usztywniacz może przynieść efekt, choć ten jest trochę na mój gust za delikatny, ale cena też jest dobra.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 29 października 2014, 07:47

Zdzichu, a Twoim zdaniem czemu ma to służyć? Po co jest potrzebna 3-cia półka?
Moim zdaniem nie wpłynie to na pracę zawieszenia bo tylko spina lagi, może żeby się na boki nie rozłaziły?
Zainwestuj w sprężyny lepiej. albo wymień zawias od R1/R6 :)

Awatar użytkownika
Lenku
Posty: 381
Rejestracja: czwartek, 24 lipca 2014, 13:48
Model i rocznik moto.: XJR 1200 - 1994r
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Postautor: Lenku » środa, 29 października 2014, 09:46

Zmieniony zawias to jest bajka, zaręczam :-P
Tylko pewnie tanie to to nie jest...

Tak się zastanawiam, czy ta rozpórka coś da, czy tylko stanowic będzie taki bajerancki dodatek... W samochodzie to ma sens, usztywniona jest góra kielichów, tu masz i tak góre w półce i dół w półce i moim zdaniem nic to nie da...
ale drogie to to nie jest. Zdajsie na ebayu widziałem chyba też chromowane jakby coś...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 29 października 2014, 10:06

GhostDog pisze:Zdzichu, a Twoim zdaniem czemu ma to służyć? Po co jest potrzebna 3-cia półka?
Moim zdaniem nie wpłynie to na pracę zawieszenia bo tylko spina lagi, może żeby się na boki nie rozłaziły?
Zainwestuj w sprężyny lepiej. albo wymień zawias od R1/R6 :)


Wiem po co to jest i czemu służy. Moje pytanie nie było w związku z niewiedzą, tylko do ludzi co mieli z tym do czynienia :) . Zawiasu od R coś tam nie mam zamiaru zakładać, za drogo.

Za 3 półke powinien robić błotnik z usztywnieniem, jak wiemy w naszych sprzętach tego nie ma, więc zawias zachowuje się jak zachowuje. Szału ze sztywnością nie ma w połowie drogi od ośki koła.

Wiadomo na torze tym sprzętem się nie lata, ale deko komfort jazdy powinien wzrosnąć, po naszych płaskich jak stół drogach.

Sprężyny to inna bajka ;-) .

I wygląda to faktycznie filigranowo w tej opcji, ale za tę kasę? ;-) ....

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 29 października 2014, 11:09

komfort jazdy powinien wzrosnąć

Wręcz przeciwnie, sztywniejsze zawieszenie = mniejszy komfort
wygląda to faktycznie filigranowo

Jak plastik wytrzymuje wszelkiego rodzaju naprężenia to 5 mm aluminium również wytrzyma.

Taki bajerek błyszczący ;) zmniejszający skręcanie się zawiasu.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 29 października 2014, 11:24

farba pisze:Wręcz przeciwnie, sztywniejsze zawieszenie = mniejszy komfort


Wolę to, od:
farba pisze:skręcanie się zawiasu.


:-D .

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1164
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » środa, 29 października 2014, 11:28

Kup.
Zamontuj.
Dojdź do wniosku że to bez sensu.
Sprzedaj mi za 25% ceny :evil:
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 29 października 2014, 12:55

A czy to nie jest tak że - mocowania lag poprzez 2 półki oraz dokręcenie ich odpowiednim momentem pozwala na ich kontrolowane skręcenie w razie niezbyt groźnego upadku? Po tym można je poluzować i "ręcznie" wyprostować i skręcić? I teraz czy taka rozpórka czy też usztywniacz może w takim wypadku spowodować trwałe skręcenie lag?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 29 października 2014, 13:10

artur pisze:A czy to nie jest tak że - mocowania lag poprzez 2 półki oraz dokręcenie ich odpowiednim momentem pozwala na ich kontrolowane skręcenie w razie niezbyt groźnego upadku? Po tym można je poluzować i "ręcznie" wyprostować i skręcić? I teraz czy taka rozpórka czy też usztywniacz może w takim wypadku spowodować trwałe skręcenie lag?


To coś zwane usztywniaczem, czy też rozpórką było montowane seryjnie w motórach w latach 80, np Virago, V-max czy inne wynalazki.
W którymś starym, prehistorycznym świecie motocykli było chyba coś na ten temat, ale nie dam sobie głowy ściąć za to. Montaż tego w motórze dawał większą stabilność jazdy w zakrętach. Lecz z drugiej strony w tamtych latach ramy i zawiasy były zrobione z zapałek, więc takie coś było jak najbardziej na miejscu.

Rama w XJRce nie należy również do ideałów, ludzie montują różne dziwne wynalazki celem zwiększenia jej sztywności- zastrzały z główki ramy do np. tylnych mocowań silnika itp., oraz przeróbki wahaczy. rozpórki etc......

Jak napisałem wcześniej nie oczekuję po tym wzrostu osiągów, +15 do lansu, po prostu mała poprawa prowadzenia.

I tak będę rozbierać zawias- wymiana płynów, więc.....

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » środa, 29 października 2014, 13:17

Zdzisław pisze:nie oczekuję po tym wzrostu osiągów, +15 do lansu, po prostu mała poprawa prowadzenia.

To jest argument za.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości