Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 14 października 2014, 09:59

Ptysiu, Zdzisław XJR'ę na plecach na 4 piętro wnosi i tam parkuje obok swojego BMX'a ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3529
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 14 października 2014, 19:37

Się śmiejcie, Jam jezd miszcz prostej :!: :mrgreen: .


A tak na powaznie, czytam, szukam i dziwi mnie oznaczenie z F, K, O i inne, na końcu w Metzelerach, np :
Roadtec Z8 Interact 180/55Z R17 73 W Tył TL M/C F,
są również chyba zwykłe Z8:
Opona Metzeler 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL (M) ROADTEC Z8 INTERACT

Co oznacza owe F, K, M i O na końcu :?: . Np tu: www

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 października 2014, 20:22

Zdzisław pisze:Co oznacza owe F, K, M i O na końcu :?:
Chyba nośność. Sięgnę do źródła jeśli Ci zależy.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 14 października 2014, 20:25

Sięgnij Piontku, ja też zainteresowany
hubertm

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3529
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 14 października 2014, 20:38

piontek pisze:
Zdzisław pisze:Co oznacza owe F, K, M i O na końcu :?:
Chyba nośność. Sięgnę do źródła jeśli Ci zależy.


Nie musisz, to nie nośność. Chodzi o literki występujące na samym końcu... Nośność występuje przed liczbą oznaczającą prędkość :) .

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4214
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 14 października 2014, 20:39

piontek pisze:Chyba nośność.

Dopuszczalny tonaż?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 14 października 2014, 20:40

Ale nadal nie wiemy, co one oznaczają
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 października 2014, 20:44

Zdzisław pisze:Chodzi o literki występujące na samym końcu...
To się zgubiłem. Zapisz ciąg znaków i zaznacz, które masz na myśli.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 14 października 2014, 21:00

Zara Wam napiszę.
Idę po ksionszke techniczno Metzelera.
Generalnie są to wersje danej opony.
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » wtorek, 14 października 2014, 21:02

O :!: tak właśnie jest jak piszesz.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 października 2014, 21:05

ptysiornia pisze:Generalnie są to wersje danej opony.
Jeśli po symbolu bieżnika, to pewnie tak.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 14 października 2014, 21:08

Przy Z8 akurat wersji jest od ch..a.
Oto cały spis:

SPECIAL VERSION
Front M 110/70 ZR 17 M/C (54W) TL 2491300.
Different Compound for improved wet grip. All
brand All models.
Front M 120/60 ZR 17 M/C (55W) TL 2491200.
Different Compound for improved wet grip. All
brand All models.
Front E 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL 2126600.
Different tyre profile developed for enhanced
handling. Honda Integra NC700, NC700S, NC700X.
Front F 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL 2420500.
Different Construction for improved stability.
Honda CB650F.
Front M 120/70 ZR 17 M/C (58W) TL 2283600.
Different Compound for improved wet grip. All
brand All models.
Front M 110/80 ZR 18 M/C (58W) TL 2491500.
Different Compound for improved wet grip. All
brand All models.
Front M 120/80 ZR 18 M/C (59W) TL 2491400.
Different Compound for improved wet grip. All
brand All models.
Rear M 150/70 R 17 M/C 69V TL 2492400. Dual-
Compound. All brand All models.
Rear M 150/70 ZR 17 M/C (69W) TL 2491700.
Dual-Compound. All brand All models.
Rear M 160/60 ZR 17 M/C (69W) TL 2491600.
Dual-Compound. All brand All models.
Rear M 170/60 ZR 17 M/C (72W) TL 2491900.
Dual-Compound. All brand All models.
Rear C 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL 2008500. 2
plies Rayon for improved stability. Yamaha FJR
1300 BMW R1200R/RT.
Rear F 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL 2426700.
Different Construction for improved stability.
Honda CB650F.
Rear M 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL (M) 2283700.
Dual-Compound. All brand All models.
Rear O 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL 2283800. Dual-
Compound, 2 Plies carcass. All brand All models.
Rear K 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL (O) 2426800.
Stiffer Construction for improved stability. BMW
K1300 GT.
Rear M 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL (M) 2283900.
Dual-Compound. All brand All models.
Rear O 190/50 ZR 17 M/C (73W) TL (O) 2284000. Dual-
Compound, 2 Plies carcass. All brand All models.
Rear C 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL 2058200. 2 plies
Rayon for improved stability. BMW K 1600 GT/GTL.
Rear M 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL (M) 2284100.
Dual-Compound. All brand All models.
Rear O 190/55 ZR 17 M/C (75W) TL (O) 2284200. Dual-
Compound, 2 Plies carcass. All brand All models.
Rear M 160/60 ZR 18 M/C (70W) TL (M) 2284100.
Dual-Compound. All brand All models.



piontek pisze:...Jeśli po symbolu bieżnika, to pewnie tak.


Kurde, nie pamiętam gdzie dokładnie "bita" jest homologacja na boku opony. Zaraz poszukam, bo powinienem mieć jakieś zdjęcia Pirelek, które sprzedawałem do Ducatów z homologacją "D".

EDIT:
Tak to wygląda na boku opony:
Obrazek

A tak na naklejce z danymi:
Obrazek



pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 października 2014, 21:31

Motocyklowe jeszcze nie mają nakazu robienia naklejek z parametrami?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 14 października 2014, 21:39

Nie. Tylko samochodowe, wyprodukowane od lipca 2012.

pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 14 października 2014, 22:09

czy cos się zmieniło, chyba nie :
http://allegro.pl/artykul/co-oznacza-in ... i+nosnosci
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 14 października 2014, 22:12

Ale, że niby o co chodzi Hubert?
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 14 października 2014, 22:37

Zdziwiły mnie po prostu te literki, co Zdzisław przesłał. Dla mnie to proste: rozmiar opony/profil/promień indeks prędkości i indeks nośności
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » wtorek, 14 października 2014, 22:44

Ale one oznaczają np. oponę dwuskładnikową albo dwuskładnikową z podwójnym karkasem albo zmieniona budowa karkasu na potrzeby zwiększenia stabilności w danym/danych modelach motocykli.

Poczytaj powyżej to co wkleiłem z książki technicznej Metzelera.

Pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 14 października 2014, 22:49

Ale to chyba nie jest kod uniwersalny.
ptysiornia pisze:z podwójnym karkasem
Co przez to rozumiesz?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » środa, 15 października 2014, 06:57

Obrazek
Coś w ten deseń

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3529
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 15 października 2014, 09:47

Napiszę jeszcze raz, gdyż nie wszyscy czają bazę :

Np: Roadtec Z8 Interact 180/55Z R17 73 W Tył TL M/C F

Roadtec Z6 180/55Z R17 73 W Tył TL M/C C

Wszystkie inne oznaczenia znam, i wiem do czego służą.

Czyli np końcówka F będzie do doopy i nie nada sie do XJRy :?: . To pytanie chyba do ptysia, gdyż tak siedzę sobie i przeglądam co ciekawego na rynku... :) .

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » środa, 15 października 2014, 12:49

Zdzisław pisze:...Czyli np końcówka F będzie do doopy i nie nada sie do XJRy :?: . To pytanie chyba do ptysia, gdyż tak siedzę sobie i przeglądam co ciekawego na rynku... :) .


Z8 180/55 z literką F oznacza:

Rear F 180/55 ZR 17 M/C (73W) TL 2426700.
Different Construction for improved stability.

Więc ma zmienioną konstrukcję pod kątem poprawy stabilności. Natomiast z tego co zrozumiałem Tobie chodzi o oponę bardziej trwałą, więc brałbym pod uwagę wersję M albo jeszcze lepiej O, które mają podwójną mieszankę, a O dodatkowo ma 2 plies carcass, czyli podwójny karkas.
Z tego co wyniosłem ze szkolenia w Pirelli podwójny karkas oznacza, że opona jest dodatkowo wzmocniona drugą warstwą opasania (karkasu) z myślą o wydłużeniu przebiegu w ciężkich motocyklach.

To co na obrazku pokazał farba to technologia Interact, czyli inna sztywność karkasu na środku i inna na bokach opony. Przydatna głównie w gumach sportowych. Na bokach opasanie jest bardziej miękkie, dzięki czemu lepiej sprawuje się w pełnych złożeniach.
Zresztą na rysunku jest przedstawiony Metzeler Racetec Interact, który nie ma żadnych wersji specjalnych jak O, M, F itp.


Jeśli chodzi o oznaczenia C w Z6, to producent mówi:
2 plies Nylon Carcass for improved stability. BMW K1200R, K1200GT/RS, R1100S, Ducati ST3, ST4S, Yamaha FJR1300/A, Kawasaki ZRX1200S, ZZ-R1200, Suzuki GSF1200, SV1000.

Jest to więc wersja do cięższych/turystycznych maszyn, ale nie ma technologii dwuskładnikowej.

A czy nadaje się do XJR? To sam sobie odpowiedz Zdzisławie ;-)
Wejść na felgę wejdzie, spełnia wymagania homologacyjne Yamahy jeśli chodzi o nośność (73), więc pewnie się nadaje. Tyle tylko, że wersje przytoczone przeze mnie powyżej (M i O) czy chociażby PR2, 3 i 4 zrobią większe przebiegi.


Ale ja się nie znam... ;-)


pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3529
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 15 października 2014, 12:58

O! i to jest wykład. Dzięki za oświecenie :) .Teraz więcej wiem, ale i tak się nie znam...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 15 października 2014, 17:36

ptysiornia pisze:odatkowo ma 2 plies carcass, czyli podwójny karkas.
Z tego co wyniosłem ze szkolenia w Pirelli podwójny karkas oznacza, że opona jest dodatkowo wzmocniona drugą warstwą opasania (karkasu) z myślą o wydłużeniu przebiegu w ciężkich motocyklach.
Trochę nie tak. Podwójne opasanie, to nie podwójny karkas. Karkas, to w uproszczeniu opona bez bieżnika (wszystko poza bieżnikiem). Aktualnie sprzedaję opony mające 5 warstw stalowego opasania a karkas nadal jest jeden. Jeszcze jest w nim stalowa osnowa, drutówka i inne ciekawostki.
Tak się to nazywa w naszej nomenklaturze. Fakt, że tłumacząc słowo w słowo jest jak mówi szanowny ptysiornia, ale znaczenie tego słowa u nas jest inne. Dlatego pytałem.
Niemniej im więcej lepszych opasań, tym mocniejsze opony.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » czwartek, 16 października 2014, 11:53

Mój Przyjaciel piontek jak zwykle czujnie stoi na straży wszelkich nieprawidłowości (i to w każdej dziedzinie) ;-)

Owszem, może wyraziłem się nieprecyzyjnie, ale przekaz myślę, że był zrozumiały i wyjaśnił Zdzichowi o co kaman. Zgadza się? :-)
Chyba niepotrzebnie czepiamy się słówek.

A tak naprawdę w dosłownym tłumaczeniu słowo carcass oznacza: ścierwo, padlina, zwłoki :-)


pzdr
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Jaqbik
Posty: 1168
Rejestracja: poniedziałek, 28 stycznia 2008, 13:07
Model i rocznik moto.: QTM
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Jaqbik » czwartek, 16 października 2014, 11:56

Ooo i w końcu dowiedziałem się czegoś interesującego w tym wątku 8-)
"...kiedy czuję pęd powietrza i w kolejny zakręt składam się..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 16 października 2014, 18:02

ptysiornia pisze:Owszem, może wyraziłem się nieprecyzyjnie, ale przekaz myślę, że był zrozumiały i wyjaśnił Zdzichowi o co kaman. Zgadza się?
No jaha, przecież tak napisałem.

ptysiornia pisze:Chyba niepotrzebnie czepiamy się słówek.
Płacą mi za to, więc się już nie obrażaj. Piwo mi postawisz i będzie git.

ptysiornia pisze:A tak naprawdę w dosłownym tłumaczeniu słowo carcass oznacza: ścierwo, padlina, zwłoki
No patrz, a można za to wyrwać parę stówek.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Bitels

Postautor: Bitels » piątek, 17 października 2014, 07:38

ptysiornia pisze: carcass oznacza: ścierwo, padlina, zwłoki

ale też "szkielet". A już do technicznego języka (karkas maszyny) wszedł bardziej jako "korpus".

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » piątek, 17 października 2014, 08:22

Aż mi sie przypomniał stary dobry Carcass :D

https://www.youtube.com/watch?v=nSsrKl6HtAw


Sorki za OT :D
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3529
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 22 października 2014, 19:53

Zabójstwo Metzelera M5, z premedytacją!.
Pod koniec bakteria padła i nie widać wybuchowego końca... :( .

Wiem, rzeźnik jestem :mrgreen: .


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości