Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 30 listopada 2014, 09:31

I tyle powinna wytrzymać dobra opona do power nakeda
Metzelery Z8 również prognozuję na podobny przebieg.
Ostatnio zmieniony niedziela, 30 listopada 2014, 15:29 przez farba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Mir
Posty: 408
Rejestracja: czwartek, 9 lutego 2012, 00:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: Mir » niedziela, 30 listopada 2014, 15:23

farba pisze:Z 8 również prognozuję na podobny przebieg.


chyba jestem jeszcze na fleku po andrzejkowym ale czytam piąty raz powyższe zdanie nie mogę go zrozumieć :roll:

edytuję!!!!!
już wiem chodzi o "zet osiem", a ja czytałem "z ośmiu" :evil: ;)
Nigdy nie wiesz, jak silny jesteś, dopóki bycie silnym nie stanie się jedynym wyjściem, jakie masz.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » niedziela, 30 listopada 2014, 16:09

farba pisze:I tyle powinna wytrzymać dobra opona...


Farba, weź mnie tu rynku nie psuj!!!
Opona jest na max 5000 km (no może na 8000 dla Huberta :p) i do wymiany...znaczy tel do ptysiora i zakup nowej!!! :mrgreen:
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 30 listopada 2014, 16:57

Ptysiu to nie ja psuję rynek tylko producenci opon turystycznych , zawsze możesz przekonywać klientów do opon sportowych, będą częściej zamawiać nowe komplety tylko czy o to w tym chodzi ?
Już gdzieś pisałem o odpowiednim doborze kapci do krowy ale mało kto sugeruje się poradami i z uporem maniaka wciskają sportowe gumy do ciężkich kloców i po przebiegu 5000 km płaczą że guma znikła (głównie na środku), ale ja to mówią "mondry polak po škodzie" albo " jak nie posłuchasz ojca i matki to posłuchasz psiej skóry" czy jakóś tak ;)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 30 listopada 2014, 21:55

Zdzisław, od 2010 roku.
Jest jeszcze sporo bieżnika, ale DOT już jest wystarczający, więc Ptysiu myślę, że się do Ciebie zgłoszę przed sezonem pomimo tych szpil z Twojej strony ;-)
Wybaczam Ci ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 1 grudnia 2014, 15:26

Farba, Ty tak na poważnie? ;-)

Hubert, jak wiesz moje zalety i urok osobisty są tak dominujące, że nie można mnie nie lubić i nie wybaczać drobnych uszczypliwości :-)
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 1 grudnia 2014, 19:45

Po siedmiu tyś. Na PR2, ledwie widoczne zużycie. Polecam. Oczywiście od Ptysia, inne zużywają się znacznie szybciej ! ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 1 grudnia 2014, 20:39

Ptyś - śmiertelnie poważnie...

...to się w trumnie wygląda.

;)

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1218
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Postautor: czez » sobota, 10 stycznia 2015, 20:10

Niezly patent swoja droga

Obrazek
ftw

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5588
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 10 stycznia 2015, 20:15

Ale na co ten patent? Na przemyt pilek, nie pompowanie opony, zachowanie ksztaltu opony czy przechowywanie pilek?

Awatar użytkownika
czez
Posty: 1218
Rejestracja: wtorek, 15 kwietnia 2014, 19:11
Model i rocznik moto.: XR
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Deptak
Kontaktowanie:

Postautor: czez » sobota, 10 stycznia 2015, 20:45

Jak dobrze dopasowane to zlapiesz gume ale jedziesz dalej
prawdopodobnie tylko oczywiscie
nie praktykowalem
ftw

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5588
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 11 stycznia 2015, 09:35

Dziękuję za uświadomienie. Choć wydaje mi się, że w kołach motocykli enduro i innych szprychowych, stosuje się dętki, a tam już miejsca na dętkę nie uraczysz.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 11 stycznia 2015, 09:52

Dętki stosuje się już coraz rzadziej, nawet w suv'ach motorowych szprychowqnch.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1576
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 13 stycznia 2015, 17:26

JAREK pisze:a tam już miejsca na dętkę nie uraczysz

I tak ma być - tzn. po co komu dętka (zwłaszcza w sprzetach typu cross, ale i enduro) skoro istnieje możliwość przebicia jej. Stosuje się tzw. musy czyli taką specjalną gąbkę i problem kapcia nie dotyczy.
Co do "domowych" patentów zamiast dętki, słyszałem o stosowaniu budowlanej pianki montażowej, ale jak ten "patent" się sprawuje to nie wiem.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 16 stycznia 2015, 23:28

Piotr_MC_85 pisze:stosowaniu budowlanej pianki montażowej, ale jak ten "patent" się sprawuje to nie wiem
Raczej ujowo, bo twardnieje. A przecież nie o to chodzi w ogumieniu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubi
Posty: 93
Rejestracja: niedziela, 1 marca 2015, 12:22
Model i rocznik moto.: XJR1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Opony

Postautor: hubi » środa, 8 kwietnia 2015, 19:20

mam takie pytanie:

czy wszyscy jeździcie na standardowym zestawie opon, czy może na szerszych niż standardowo?
Nie chodzi mi o markę, bo o tym jest już dużo w tym wątku. Jeśli jeździcie na jakimś niestandardowym rozmiarze, to na jakim?
XJR 1300 - wyrywa ramiona i kradnie serce ;)

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » środa, 8 kwietnia 2015, 19:25

Tylko standard
Stosowanie szerszych pogarsza trakcję

nit

Opony

Postautor: nit » środa, 8 kwietnia 2015, 19:58

Jak mowa o gumach
dzisiaj podjechałem na przegląd,patrzę i nie wierzę
przednia guma cała w bąblach,dokładnie sam środek jakby pękł w środku kord czy jak tam to się nazywa,duże wybrzuszenia a przecież guma nowa,czuć przy wolnej jeździe jak to pracuje...ale gówno
szukam paragonu będzie reklamacja

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 547
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Opony

Postautor: korbek » środa, 8 kwietnia 2015, 20:07

nit pisze:przednia guma cała w bąblach

Załatwiłem tak obie gumy rozpoczynając poprzedni sezon bez sprawdzenia ciśnienia.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: piontek » środa, 8 kwietnia 2015, 20:27

nit pisze:Jak mowa o gumach
dzisiaj podjechałem na przegląd,patrzę i nie wierzę
przednia guma cała w bąblach,dokładnie sam środek jakby pękł w środku kord czy jak tam to się nazywa,duże wybrzuszenia a przecież guma nowa,czuć przy wolnej jeździe jak to pracuje...ale gówno
szukam paragonu będzie reklamacja

Nit, sprawdź, czy nie masz gdzieś dziury w bieżniku. Nawet w samym bieżniku, bez przebicia do wnętrza.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

nit

Opony

Postautor: nit » czwartek, 9 kwietnia 2015, 07:37

oglądałem macałem całą gumę nic nie ma,ciśnienie było 2.5,wygląda to tak jakby od środka wypchnięty był kord

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3856
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » czwartek, 9 kwietnia 2015, 09:00

nit
Ciśnienie będzie, jeśli warstwa butylowa nie jest przebita. Czyli ta od środka.
Ale jeśli masz choćby szczelinę przechodzącą pod bieżnik do opasania (drutu), to mogła pójść po nim korozja.
Jednak jeśli nie ponosisz żadnych kosztów związanych ze złożeniem reklamacji (wysyłka, dowóz), to do gardła im!
Jaka marka?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

nit

Opony

Postautor: nit » czwartek, 9 kwietnia 2015, 12:23

Metzeler :kwasny:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: mariuszdg » czwartek, 9 kwietnia 2015, 12:59

wrzuć fotę tych gum
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

nit

Opony

Postautor: nit » czwartek, 9 kwietnia 2015, 13:10

Mariuszek nie mam czasu teraz na takie rzeczy

Awatar użytkownika
Mir
Posty: 408
Rejestracja: czwartek, 9 lutego 2012, 00:01
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Re: Opony

Postautor: Mir » poniedziałek, 18 maja 2015, 13:07

ptysiornia sprawił się po raz kolejny !! Nowe oponki stoją w salonie (PR 4 GT) i czekają na założenie na moto...jeszcze tylko przywitalna kolacja przy świecach itp.

dzięki Ptyś i pozdrawiam.
Nigdy nie wiesz, jak silny jesteś, dopóki bycie silnym nie stanie się jedynym wyjściem, jakie masz.

Dziadzia

Re: Opony

Postautor: Dziadzia » poniedziałek, 25 maja 2015, 16:56

Pan Ptysiornia proszony o pilny kontakt :)
opony trza nabyć

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » poniedziałek, 25 maja 2015, 17:07

Lecem do PW!


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » czwartek, 18 czerwca 2015, 07:54

Na sam wpierw muszę napisać iż się nie znam, mam za mało doświadczenia żeby się wypowiadać, ale ....wypowiem się bo żem wielce szczęsliw jest.
Pierwszy tysiąc na Pirelli Angel GT i .... banan nie schodzi z gęby. To jak te gumy trzymają moto, to .. to .. to ... normalnie "sama refleksja" (dla zainteresowanych tekst zaczerpnięty z filmu "Rancho"). Nie miałem okazji śmigać po mokrym (i nie do końca mam ochotę), ale po suchym .... rewelacja. Może kolejne Michałki PR2000 dadzą im radę, ale PR4 znikają za horyzontem.
NIECH NAM ŻYJE JAREK PTYŚ PTYSIORNIA .....
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: ptysiornia » czwartek, 18 czerwca 2015, 08:52

Do usług! :-)

Mówiłem przecie nie raz i nie dwa, że Angel to znakomity wyrób. I teraz w świetle problemów z jakością PR3 wydaje mi się słuszną alternatywą dla Michelina.

Pzdr


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Ostatnio zmieniony czwartek, 18 czerwca 2015, 14:46 przez ptysiornia, łącznie zmieniany 1 raz.
ptyś

Oj, grzmi! Będzie burza!


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości