Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
nit

Opony

Postautor: nit » sobota, 15 sierpnia 2015, 13:53

myślę jeszcze inaczej
to nie tylko Twoja podpowiedź lecz dobrze przemyślany wybór,ponieważ francuska firma kupiona we Francji na francuski asfalt,który bardzo różni się od innych asfaltów...
tylko dlaczego na gumie napisane MADE IN SPAIN

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » sobota, 15 sierpnia 2015, 15:13

Dobrze kombinujesz nit. Jak myślicie w ilu fabrykach czołowi producenci robią opony motocyklowe?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

nit

Opony

Postautor: nit » sobota, 15 sierpnia 2015, 15:19

pewnie z 10% produkcji..reszta w Chinach i obok

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Opony

Postautor: mariuszdg » sobota, 15 sierpnia 2015, 16:10

W jednej.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

nit

Opony

Postautor: nit » sobota, 15 sierpnia 2015, 17:54

wyszło, trochę słońca to się powoziłem po mieście na nowych kapciach
fajnie,mięciutko na pewno moto poszło do góry,czulej reaguje na balans,dobrze wybiera nierówności ale to pewnie efekt nowej gumy

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » sobota, 15 sierpnia 2015, 18:05

Ty się zraziłeś do metzelerów a moje nawinęły 2 cm asfaltu w tym tygodniu :shock: ledwo się pod błotnik zmieścił.
Tak się lepi asfalt do gumy że się lepiej gumy trzyma niź reszty asfaltu na drodze :| 2 godziny skrobania i mycia benzyną i wyglądają jak nowe.
Tak się kończy omijanie zatoru po nowo wyremontowanej nawierzchni, ledwo się z walcem minąłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Re: Opony

Postautor: Pegaz » sobota, 15 sierpnia 2015, 18:07

...albo efekt placebo;)
Dzisiaj odkryłem, że wycieram ogranicznik bieżnika. Rozglądałem się za oponkami, ale na przyszły sezon, a tu trzeba już.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » sobota, 15 sierpnia 2015, 18:09

Ciśnij aż druty wyjdą, no chyba że zacznie padać

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: ptysiornia » sobota, 15 sierpnia 2015, 18:13

piontek pisze:...Jak myślicie w ilu fabrykach czołowi producenci robią opony motocyklowe?


Czy ja mogę odpowiadać na to pytanie Panie Piontku?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

nit

Opony

Postautor: nit » sobota, 15 sierpnia 2015, 19:05

no zrobiłem na metzelerach około 25 tyś w 2 sezony
już na przedniej dotknąłem znacznika,tylna była już płaska jak deska do krojenia...generalnie guma mnie nigdy nie zawiodła oprócz tego kordu zjeb...zepsutego

ptysiornia Ty jesteś jedyną osobą która może odpowiedzieć na to pytanie,fachowiec

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Re: Opony

Postautor: piontek » niedziela, 16 sierpnia 2015, 13:09

nit pisze:pewnie z 10% produkcji..reszta w Chinach i obok

Nie. Procenty to proporcja a nie ilość czy liczba.

mariuszdg pisze:W jednej.

No blisko. Na Europę na pewno.

Czyli nie ma szans na takie coś jak opona na Francję i opona na Polskę. (*)

ptysiornia pisze:
piontek pisze:...Jak myślicie w ilu fabrykach czołowi producenci robią opony motocyklowe?


Czy ja mogę odpowiadać na to pytanie Panie Piontku?

Pan Ptyś może odpowiadać na każde pytanie na jakie zechce się mu. Tak myślę.


* - nie dotyczy Ptysia, bo nie do końca wiadomo jak on organizuje sobie opony w tych cenach. Może jest po prostu altruistą...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

nit

Opony

Postautor: nit » niedziela, 16 sierpnia 2015, 19:43

właśnie wróciłem z Nicei i powiem szczerze że PR4 są bezkonkurencyjne
klasa

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 07:21

O PR3 początkowo też były takie opinie ;)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 08:36

nit pisze:właśnie wróciłem z Nicei i powiem szczerze że PR4 są bezkonkurencyjne
klasa


Też tak myślałem, dopóki nie ubrałem się w Pirelki Angel GT ..... kocham te gumy ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

nit

Opony

Postautor: nit » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 11:06

he...to ciekawe
póki co nie zmieniam stanowiska ;-)

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 11:36

Dla wyjaśnienia ... właśnie przesiadłem się z PR4 na Angel GT.
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Opony

Postautor: farba » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 12:01

To może kolega zreferuje różnice pomiędzy owymi oponami ;)
Co w angelach och a co w misiach be, zawsze to kolegom pomoże w podejmowaniu decyzji o następnych zakupach.

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 12:14

Na takie referencje ... to ja lajkonik jestem.
W misiach nic be ni ma, ale na Angelach mam większe poczucie bezpieczeństwa w zakrętach (na PR4 przeżyłem kilka drobnych "uślizgów"), a wpływa to na ogólny komfort jazdy.
Ostatnio jadąc "Katowicką", trafiłem na urwanie chmury, efekt jakbym wjechał do jeziora, drogi ani pobocza nie widziałem ... sterowność bez zarzutu.
Gumki przejechały blisko 5 tysi ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Opony

Postautor: korbek » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 14:55

pioro pisze:na PR4 przeżyłem kilka drobnych "uślizgów"

Praktycznie codziennie jakieś łapie i mam wrażenie, że przodem nawet częściej niż na PR3.

nit

Opony

Postautor: nit » poniedziałek, 17 sierpnia 2015, 16:26

Powiem tak
u mnie guma jest nowa na ciepłym asfalcie w ciepły dzień pracuje bez zarzutu,idealna
ale...jechałem przez 3tysięczniki do Nicei i qwa na górze nie było tak kolorowo,trzymała się drogi ale było tylko kilka stopni,dziś dowiedziałem się że 2"C do tego zajebiście się rozpadało i wiało,gumy zrobiły się sztywne i to bardzo wyraźnie.Znakiem tego że w niskich temperaturach może być problem a gdy dodamy zużycie ...
rozglądałem się za opiniami w necie i kilka osób potwierdzają to co mówi korbek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Opony

Postautor: pioro » wtorek, 18 sierpnia 2015, 11:59

Ja byłem bardzo zadowolony z michałków, tylko z angeli jestem jeszcze bardziej ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 272
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Re: Opony

Postautor: gacy666 » wtorek, 18 sierpnia 2015, 15:22

No to mi teraz ładny mętlik w głowie zrobiliście, a już miałem brać te micheliny.
Panowie subiektywnie, które kapcie lepsze do w miare spokojnego stylu jazdy:
Dunlopy roadsmarty 2, Micheliny PR4 czy Pirelli Angel?

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Re: Opony

Postautor: korbek » wtorek, 18 sierpnia 2015, 15:33

W tej chwili odpuściłbym PR4 i wziął Pirelli.

Ojciec

Opony

Postautor: Ojciec » wtorek, 18 sierpnia 2015, 16:48

aniołki. Mam i chwalę sobie.

nit

Opony

Postautor: nit » wtorek, 18 sierpnia 2015, 16:54

Dunlopy to sobie wybij z głowy....bierz pr4 najwyżej będziemy żałować..robię w sezonie ponad 10 tyś grubo ponad,jeżdżę do grudnia i zaczynam w lutym
dla mnie najlepszą gumą jest taka która wytrzymuję kupę kilometrów a przede wszystkim trzyma parametry w niskich temeraturach
do tej pory był Metzeler,złego słowa nie powiem no oprócz wiadomo jak już pisałem...

Awatar użytkownika
Pegaz
Posty: 63
Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Pruszków

Re: Opony

Postautor: Pegaz » wtorek, 18 sierpnia 2015, 17:00

Właśnie odebrałem aniołki od kuriera. Chyba dzisiaj będę z nimi spał:)

nit

Opony

Postautor: nit » wtorek, 18 sierpnia 2015, 17:03

:D

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 272
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Opony

Postautor: gacy666 » wtorek, 18 sierpnia 2015, 17:31

nit pisze:Dunlopy to sobie wybij z głowy....bierz pr4 najwyżej będziemy żałować..robię w sezonie ponad 10 tyś grubo ponad,jeżdżę do grudnia i zaczynam w lutym
dla mnie najlepszą gumą jest taka która wytrzymuję kupę kilometrów a przede wszystkim trzyma parametry w niskich temeraturach
do tej pory był Metzeler,złego słowa nie powiem no oprócz wiadomo jak już pisałem...

nit problem jest taki, że ja robię średnio o 6 do 8tyś, a średnio chce mi się cztery lata na opony klnąc ;) Chyba jednak wybiorę coś sprawdzonego.

nit

Opony

Postautor: nit » wtorek, 18 sierpnia 2015, 18:33

czyli

Awatar użytkownika
gacy666
Posty: 272
Rejestracja: czwartek, 13 czerwca 2013, 05:20
Model i rocznik moto.: XJR1300 2003
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Okolice Rybnika

Opony

Postautor: gacy666 » wtorek, 18 sierpnia 2015, 19:02

Poczekam na więcej głosów ale jak na razie wygrywają Pirellki


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości