Opony

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
Awatar użytkownika
rkluczyk
Posty: 1334
Rejestracja: czwartek, 31 stycznia 2008, 21:06
Model i rocznik moto.: Motorynka
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Wągrowiec
Kontaktowanie:

Postautor: rkluczyk » sobota, 25 lutego 2012, 10:34

farba pisze:mi ten zestaw wystarczył na sezon tyl był płaski po 4,5 tys a po 7 tyś wyszły druty

A u mnie spokojnie dały radę ok 8 tys. Ale teraz chyba spróbuje PR, z ciekawości i dla porównania.

GhostDog
Posty: 2828
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » sobota, 25 lutego 2012, 11:33

farba pisze:GhostDog, mi ten zestaw wystarczył na sezon tyl był płaski po 4,5 tys a po 7 tyś wyszły druty
Przód lekko poząbkował


bo trza nie palić sprzęgła i na kole nie jeździć :mrgreen:

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2638
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » sobota, 25 lutego 2012, 16:25

ja to przeważnie z balastem jeździłem
ale od zeszłego roku z przyczepą :mrgreen:

pozatym _ weź i nie odkręcaj... po cuś te 100 Nm jest ;)

z 8 po 1500 km wyglądają jak nowe :P i duuużo pewniej się na nich czuję.
ot takie porównanie.

DeGie

Postautor: DeGie » piątek, 2 marca 2012, 15:22

Zdzisław, a tak z ciekawości dlaczego nie PR2? Masz zastrzeżenia, czy pragniesz odmiany i skosztowania nieznanego? Ja Banditem na PR2 zrobiłem 15 tys i opony były w doskonałym stanie, ale ja to jeżdżę może nie jak cipeczka, ale lekki emeryt i owszem, jestem pewien, że przy takiej jeździe zrobią jeszcze z 10 tys, chyba że spróbują np gwoździa. Nie lubię za bardzo kombinować i zmieniać jak coś było dobre i wziąłbym je znowu.

co do PR3 to pojawiają się głosy, że już nie bardzo... Aż do takich nawet:
http://www.fz6-forum.com/forum/fz6-gene ... ere-8.html

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 2 marca 2012, 21:56

degie, wow...... poczytałem ten wątek do końca. flamem jedzie.
ale wrażenie robi.
chyba jednak byłbym skłonny przychylić się do wadliwego egzemplarza.
bye

balth

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 2 marca 2012, 22:42

DeGie pisze: PR2 zrobiłem 15 tys i opony były w doskonałym stanie, ale ja to jeżdżę może nie jak cipeczka, ale lekki emeryt i owszem, jestem pewien, że przy takiej jeździe zrobią jeszcze z 10 tys,

25tyś na tyle?, raczej niemożliwe. Chociaż trzymam kciuki :super:

z moich doświadczeń mogę napisać tak. Z oponami troszkę jak z napędem. Na początku nie widać by się jakoś mocno zużywały, jednak od pewnego momentu już bardzo szybko lecą. Do tego stopnia, że zaczyna być widać różnicę przy każdym tankowaniu... szczególnie przy mocniejszej autostradowej jeździe...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 marca 2012, 00:03

DeGie napiszę tak... Kiedyś kiedyś mając Jawę, Mztkę i inne pierdopędy dziwiłem się, jak to ludzie mogą zmieniać w motocyklu "nowe" opony co kilka/kilkanaście tyś km...

Mając pierwszego japońca- Kawałsraki EN500 na którego nie powiem złego słowa oprócz tego, że jest to małe ale żwawe moto- wtedy to kupiłem, gdyż musiałem nową "używaną" oponę na tył......

Mając XV1100 Virago kupiłem 1 raz w życiu nówki oponki i powiedziałem nigdy więcej używanego ścierwa, opony przejechały ze mną ponad 6kkm i lotają do dzisiaj u nowego rajdera.... Takich pochyłów i szlifowania czymś z iskrami na XV nie widziałem nigdy......

.....
....Kupiłem XJR i z początku mówiłem- nie wierzę w to co piszą- że zjada opony w 10kkm a sportowe w mniej jak 10kkm.....

W dniu dzisiejszym po przejechaniu XJRą 11kkm na nowych PR2... kupiłem drugą nóffkę PR2 na tył...... i powiem, ze moto z momentem na dole zjada wszystko włączając w to asfalt :mrgreen: .


Używanego gówna nie kupię nawet za 9,99zł z 3 mm bieżnika :) ...i wolę przeboleć te 600zł na sam tył jak w...cenzura.. się na gówno niewiadomego pochodzenia.

A wracając do Twojego pytania- chciałem spróbować nowego ale jednak zakupiłem..

stare, najlepszejsze z najlpszejszych turystycznych opon.


Jakaś sportowa oponka była by pewnie 100 razy lepsza w klejeniu się do asfaltu ale kupić nową za 4-6kkm z moim stylem jazdy/sterowania gazem Zero- jedynkowym...- 0-1 - zamknięty-otwarty.... :-P to wydatek idący w kilkanaście setek zielonych w roku...

Kurde mol ale esej wyszedł.... także w skrócie: Kupujta PR2 bo są drogie i dobre :evil: :P .

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5578
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 3 marca 2012, 08:28

mariuszdg pisze:25tyś na tyle?, raczej niemożliwe
da rade. Ja zmienialem po 24kkm i to też dlatego, że do niemcowni na Eurofest jechaliśmy i wolalem uniknąć niespodzianek.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 marca 2012, 09:42

Jerku wg. mnie również 25kkm zrobić na jednej to trza by było śmigać emerycko, normalna jazda to max 15kkm.... W pewnym momencie zużycia jest "bariera" na oponie po przekroczeniu której guma znika w oczach....

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5578
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 3 marca 2012, 11:42

Zdzisław pisze:25kkm zrobić na jednej to trza by było śmigać emerycko
i ja tak jeżdżę. Nigdzie mi się nie spieszy, gum nie palę...

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 marca 2012, 13:46

Oto moja PR2 przed wymianą:

Obrazek

...bez komentarza....

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » sobota, 3 marca 2012, 16:06

i ja tak jeżdżę. Nigdzie mi się nie spieszy, gum nie palę...


No to już jest nas dwóch !
:zdrowko:
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 marca 2012, 18:02

Ja również nie palę, a, że palce sprzęgło czasami puszczą i coś się zakręci.... :mrgreen: :lol: ...

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 3 marca 2012, 20:19

Zdzisław pisze:Ja również nie palę, a, że palce sprzęgło czasami puszczą i coś się zakręci.... :mrgreen: :lol: ...



Rzeżnik !!! Szczegułowe instrukcje od Żdzicha na Youtube
Mi się udało na Metzku z6 21 tysi nakulać.
XJR na

DeGie

Postautor: DeGie » poniedziałek, 5 marca 2012, 12:46

Zdzisław a to przypaliłeś ją co nie co na do widzenia czy też tak żeś był dojeździł ją?

GhostDog
Posty: 2828
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 marca 2012, 12:56

Zdzichu jest rzeźnikiem z wykształcenia ale ma tytuł doktora i zarzyna z klasą. ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 marca 2012, 15:05

GhostDog pisze:Zdzichu jest rzeźnikiem z wykształcenia ale ma tytuł doktora i zarzyna z klasą. ;)


Ciii, miało to się nie wydać :P ... Rzeźnik z Janikowa
DeGie pisze:Zdzisław a to przypaliłeś ją co nie co na do widzenia czy też tak żeś był dojeździł ją?


Miała być spalona, kilka dni wcześniej zrobiłem wieczorna wycieczkę i kumpel co jechał z tyłu powiedział, że jakieś białe gówno mi się robi na środku opony :lol: , wieczorem nie wyglądało to groźnie..... ale jak ją za dnia zobaczyłem co jest to stwierdziłem, że nie ma co męczyć sprzęgła na 10-20s kręcenia/kord był na połowie opony.... więc pojechałem pyrkając pomału do przełożenia :zalamany: :zalamany: :zalamany: :( .....

GhostDog
Posty: 2828
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 marca 2012, 15:06

tak a później miał gumę na całym zadupku :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 5 marca 2012, 15:11

Tiaa guma na zadupku i nie tylko....

Slavko

Postautor: Slavko » wtorek, 13 marca 2012, 22:58

Jutro jadę zmienić moje ząbkujące CONTINENTAL Road Attack na nowiutkie PR2 :D
Ciekawy jestem jaka będzie różnica w prowadzeniu moto w zakrętach bo na tych zbyt pewnie już się nie czułem.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » środa, 14 marca 2012, 09:33

Wczoraj zrobiłem pierwsze skromne 10 km na nowych Pirelli Angel ST , było chłodno i na 3 biegu zamiotła mi dupcią . Przy tych temperaturach nie ma co liczyć na przyczepność.
W weekend będzie już zupełnie dobrze bo ok 18stopni :-D

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 14 marca 2012, 15:03

Janek1200 pisze:Wczoraj zrobiłem pierwsze skromne 10 km na nowych Pirelli Angel ST , było chłodno i na 3 biegu zamiotła mi dupcią .

Kolego nowa opona = zwiększona uwaga + plus delikatnie z manetką. Każda się śilzga zaraz po założeniu. Po około 0,5-1 tyś już będzie dużo lepiej...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

GhostDog
Posty: 2828
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » środa, 14 marca 2012, 18:23

to ja się pochwalę: Pilot Power komplet za 700 pln wyrwałem :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3523
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 14 marca 2012, 19:19

:hurra: , że tak zapytam to te co maglowałem na 500 :?: :mrgreen: ...

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1419
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » środa, 14 marca 2012, 19:33

GhostDog pisze:to ja się pochwalę: Pilot Power komplet za 700 pln wyrwałem :)


Uważaj przy zmianie,bo łatwo się pomylić :mrgreen: jak się nie mylę to ta szersza na przód, natomiast węższa na tył. To ważne!!! :P :lol:

Oj tam, tak mi dzisiaj weselej, w końcu Zelenka ma urodziny :-D .....

moto misiek

Postautor: moto misiek » środa, 14 marca 2012, 21:21

panowie co by nie mówić o gumach wszystkiee są super aby byłe nowe ,testowałem różne od maxxisssssów po micheliny i nowe wszystkie są super , no chyba że mkniemy na tor to inna rozmowa,to inna bajka.

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 marca 2012, 21:42

a ja zamówiłem pr3. w piątek ponoć będą.
bye

balth

moto misiek

Postautor: moto misiek » środa, 14 marca 2012, 21:51

po co ,przepłacać ja nowe załatwiłem w 15 minut n o chyba że?

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » środa, 14 marca 2012, 21:59

...i w to akurat uwierzę :lol:
a mina mariuszka w bornem - bezcenna :mrgreen:
bye

balth

moto misiek

Postautor: moto misiek » środa, 14 marca 2012, 22:04

ok sam jeżdże na tanich i drogich teraz mechelen ale dunlop jest ok. mxxis ok. jak wszystkie nowe, sorki za za literki


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości