TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
goldenmyszka94

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: goldenmyszka94 » środa, 28 października 2015, 17:12

Jak w temacie czy może ktoś wymieniał ewentualnie dorabiał,albo zna kogoś kto coś takiego robił bo według KMJ YAMAHA Gdańsk te tuleje są częścią amorów i nie da się ich kupić :shock: .

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Holender » środa, 28 października 2015, 21:00

Zela robił kapitalkę amorów, napisz do niego.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

goldenmyszka94

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: goldenmyszka94 » środa, 28 października 2015, 22:17

Holender pisze:Zela robił kapitalkę amorów, napisz do niego.

Dzięki Zela okazał się bardzo pomocny dziś dzwoniłem do tego serwisu dopasowanie tulei dla nich to nie problem trzeba podać tylko nr wybity na amorze który zaczyna się zazwyczaj od liter YA i na tej podstawie dobiorą tuleje gdyby ktoś potrzebował to wstawiam kontakt do tego serwisu
https://www.facebook.com/FastForward-PT ... 754498244/
tel. 22 487-81-90
e-mei: biuro@fastforward.com.pl
jak załatwię temat dam znać jaki był koszt tulei

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » poniedziałek, 14 grudnia 2015, 12:42

goldenmyszka94 pisze:
Holender pisze:Zela robił kapitalkę amorów, napisz do niego.

Dzięki Zela okazał się bardzo pomocny dziś dzwoniłem do tego serwisu dopasowanie tulei dla nich to nie problem trzeba podać tylko nr wybity na amorze który zaczyna się zazwyczaj od liter YA i na tej podstawie dobiorą tuleje gdyby ktoś potrzebował to wstawiam kontakt do tego serwisu
https://www.facebook.com/FastForward-PT ... 754498244/
tel. 22 487-81-90
e-mei: biuro@fastforward.com.pl
jak załatwię temat dam znać jaki był koszt tulei

I jak z tymi tulejami? Zauważyłem w moim motongu luz na tych tulejach (górne mocowanie amortyzatora) i też bym chętnie wymienił.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

goldenmyszka94

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: goldenmyszka94 » poniedziałek, 14 grudnia 2015, 22:59

Tu masz wszystko viewtopic.php?f=23&t=4906
Ja zapłaciłem 168 ziko za 4 tuleje czyli komplet cena za poszczególne jest taka sama bez znaczenia góra czy dół , farba podaje link do jeszcze jednej firmy podobno taniej ja zamawiałem w Forwardzie

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » wtorek, 15 grudnia 2015, 10:02

goldenmyszka94 pisze:Tu masz wszystko viewtopic.php?f=23&t=4906
Ja zapłaciłem 168 ziko za 4 tuleje czyli komplet cena za poszczególne jest taka sama bez znaczenia góra czy dół , farba podaje link do jeszcze jednej firmy podobno taniej ja zamawiałem w Forwardzie

Dzięki, już wysmarowałem do nich maila.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 13:07

Tuleje już mam i pojawił się zonk. Zakładam tuleje na górne mocowanie amortyzatora i pojawia się wyczuwalny luz, na tyle duży, że wyraźnie słychać stuk metalu o metal. I tu pytanie, czy szukam miodu w dupie, czy tak ma po prostu być? Być może i luz i stuk można wyeliminować smarem.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: artur » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 15:34

No jak smarem luz? No może na chwilę.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Holender » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 18:21

Jeśli piszesz o luzie między tuleją a otworem w amorku, to u mnie jest niewyczuwalny.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 18:25

Górna część amortyzatora jest mocowana do ramy. Na styku rama - tuleja (dziura w amortyzatorze) mam wyczuwalny luz, metal stuka o metal. Czy tak ma być? Tuleja w amortyzatorze jest nowa, ori Ohlins. Jeśli to zonk to co zrobić? Ramę mam wymienić?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

GhostDog
Posty: 2817
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Re: TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 19:46

zdecydowanie wymień ramę

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 21:11

Wrzucam fotę samej tulei założonej na mocowanie na ramie. Tuleja nie jest dopchnięta do oporu, żeby było lepiej widać powierzchnię styku. Strzałką zaznaczyłem miejsce występowania luzu. Macie jakieś pomysły na rozwiązanie zonka?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: artur » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 22:20

Może zapodaj wszystkie potrzebne średnice. Będzie łatwiej jak na oko. Kole co mają ohlinsa i suwmiarkę dadzą znać.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

nit

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: nit » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 23:17

Mam pomysł tego zdjęcia ,na grudzień 2016 :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 23:23

A ja mam pomysł jak to zrobić, żeby było dobrze, ale najpierw niech się wypowiedzą mądrzejsi.

nit

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: nit » poniedziałek, 28 grudnia 2015, 23:25

Gdzie oni są :?:

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » wtorek, 29 grudnia 2015, 09:55

Zmierzone suwmiarką analogową - wewnętrzna średnica tulei 14 mm, średnica mocowania do ramy tez 14 mm. Jaki jest błąd pomiaru to nie wiem. Niby wymiary takie same a luz jest.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Holender » wtorek, 29 grudnia 2015, 20:36

Jeśli po dokręceniu śruby mocującej amortyzator nie wyczuwasz luzu, to niczym się nie przejmuj. Niewielki luz promieniowy po założeniu samej tulei może tam występować, po dokręceniu amortyzatora nie powinieneś go wyczuć.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » wtorek, 29 grudnia 2015, 20:58

Holender, dzięki, trochę mnie uspokoiłeś. Zdzisław, zapodaj swój koncept.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3514
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 29 grudnia 2015, 23:12

Najpierw złóż i skręć, powinno być ok, skoro wymiary są dobre :hyhy: . Ewentualnie pomierz jeszcze na mocowaniu na ramie średnice w miejscu osadzenia tulei, na zewnątrz i wewnątrz.
Chociaż z drugiej strony, mocowanie na ramie na bank się przez te lata zowalizowało, przez wyrobioną tuleję m-g i przez to masz na sucho stukupuku. I po czasie nawet nowe klamoty się wyrobią.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » poniedziałek, 4 stycznia 2016, 21:14

Poskładane, poskręcane i bangla. Już nie mam luzu :-D . Jest radość. Mogę przystąpić do montażu tylnego koła, ale muszę sobie załatwić pomagiera. Przy okazji zapytam, czy ośkę tylnego koła nasmarować czy zakładać na sucho?
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

nit

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: nit » poniedziałek, 4 stycznia 2016, 22:08

Z tego co wiem to nie smarować,chociaż moja jest delikatnie przetarta jakimś tłuszczem,powtarzam delikatnie czyli nasmarować i wytrzeć smar.

Awatar użytkownika
Flanker
Posty: 908
Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Luboszyce

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Flanker » wtorek, 5 stycznia 2016, 10:04

Dzięki Nit.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2636
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: farba » wtorek, 5 stycznia 2016, 10:49

Lepiej jak tam jest smar niż woda, podobnie w łożyskowaniu wachacza.

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: Holender » wtorek, 5 stycznia 2016, 11:17

Potwierdzam wypowiedź przedpiszcy.
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: TYLNE AMORTYZATORY OHLINS TULEJE GUMOWO METALOWE WYMIANA

Postautor: artur » wtorek, 5 stycznia 2016, 16:29

Tzn chodzi o to że posmarowanie nie szkodzi metalom. No może oprócz tarcz ale to raczej szkodzi kierowcy.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 32 gości