Obniżenie XJR-ki

Pytania i /lub rozwiązania problemów z zawieszeniem i kołami.
frodo81

Obniżenie XJR-ki

Postautor: frodo81 » czwartek, 12 marca 2009, 21:10

Nie wiem czy ktoś miał problem z wysokością siedziska w XJR, ale ja ma z racji tego że jestem wzrostu siedzącego psa :P (164cm) i słabo dostaje do podłoża siedząc na niej. O ile tylne zawieszenie ma możliwość regulacji (ale nie wiem czy to jest regulacja wysokości czy tylko stworzona do podczas obładowania moto) Myślałem coś o zmianie opon o niższym profilu. Słyszałem też że można by obniżyć przednie zawieszenie skracając sprężyny w lagach (ale nie wiem czy takie coś ma racje bytu) :-| ?
Jeśli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o doradę :)

a mam jeszcze jeden problem muszę zabrać się za wymianę linki gazu może wiecie od czego mam zacząć??

pozdrawiam

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » czwartek, 12 marca 2009, 21:26

frodo81 pisze:a mam jeszcze jeden problem muszę zabrać się za wymianę linki gazu może wiecie od czego mam zacząć??

Z pancerzem czy bez ? Chociaż w sumie to niewielka różnica. Odkręcasz 2 śruby na imbus te przy manetce. Odkręcasz koniec linki przy listwie, przy gaźnikach. Wyciągasz linkę z pancerza, wsadzasz nową. Wszystko przykręcasz z powrotem. Pozostaje tylko kwestia regulacji dwoma nakrętkami przy gaźnikach. Zostawiasz lekki luz na manetce. I to by było na tyle. (chyba) :->
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

frodo81

Postautor: frodo81 » czwartek, 12 marca 2009, 21:40

a jest do tego potrzebne odkręcenie baku by mieć lepszy dostęp do odkręcenia linki przy gaźnikach??

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » czwartek, 12 marca 2009, 21:58

Jesli chodzi o przód motocykla jest to b.łatwe.Wystarczy poluzowac w pułkach lagi i przesunąc je do góry,lecz tylko jakies 2cm do momentu az spotkają sie z kierownicą.
Z tyłem jest więcej roboty i juz wydatek ,ale nie wiem co zrobic w XJR ,tu są 2 oddzielne amory.Na elementy zawieszenia np w Suzuki zakładałem dwa akcesoryjne płaskowniki .
http://www.moto-akcesoria.pl/index.php? ... 10_978_982

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: donCezarre » czwartek, 12 marca 2009, 22:35

frodo pogadaj z malutkim. pewnie znajdziecie wspólny język
pozdrawiam
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 12 marca 2009, 23:02

Tylko, że malutki od stu lat się tu nie odzywa.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » piątek, 13 marca 2009, 10:02

DAREK tylko że te plaskowniki są do pojedynczych elementów resorująco-tumiących.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

gregor

Postautor: gregor » piątek, 13 marca 2009, 12:48

porozmawiaj z tapicerem, siodło cieńsze i węzsze o jakieś 2-3 cm może pomóc
no i buty z grubą podeszwą np. glany z wkładkami.

rydzu

Postautor: rydzu » piątek, 13 marca 2009, 16:11

gregor pisze:porozmawiaj z tapicerem, siodło cieńsze i węzsze o jakieś 2-3 cm może pomóc


To może być dobre rozwiązanie, kumpel obniżył sobie w ten sposób Kawasaki Zephyra i efekt był zadowalający - z tego co wiem kombinował też coś z kierownicą :idea:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » piątek, 13 marca 2009, 18:43

frodo81 pisze:a jest do tego potrzebne odkręcenie baku by mieć lepszy dostęp do odkręcenia linki przy gaźnikach??

Zdjęcie zbiornika to idealna sprawa w tym przypadku.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
ptysiornia
Posty: 564
Rejestracja: poniedziałek, 24 grudnia 2007, 16:20
Model i rocznik moto.: Agent Orange '20
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: ptysiornia » piątek, 13 marca 2009, 22:16

cezaRYton pisze:frodo pogadaj z malutkim. pewnie znajdziecie wspólny język
pozdrawiam


Odwal się od kolegi, on ma coś pod 170 cm :D
ptyś
Oj, grzmi! Będzie burza!

Awatar użytkownika
darek
Posty: 219
Rejestracja: piątek, 30 stycznia 2009, 17:14
Lokalizacja: Grimstad

Postautor: darek » sobota, 21 marca 2009, 09:13


Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 30 marca 2009, 19:41

Inne dźwignie ale do motocykli z pojedyńczym elementem resorująco tłumiącym.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Głaz

Postautor: Głaz » poniedziałek, 17 maja 2010, 14:59

Moja 1300 była obniżona przez poprzedniego właściciela na tylnym zawiasie i siedzisku.
Tylne zawiasy to obniżone są na górnym pierścieniu regulacyjnym. bo jak tak oglądam wszystkie xjr- y to moja ma te pierścienie na samej górze a u wszystkich są opuszczone sporo do dołu przez co motocykl sporo się obniżył. wydaje mi sie że operacja była dokonana przez zciśnięcie sprężyny ściągaczem do sprężyn i przełożenie zabezpieczenia ustalającego wysokość górnego pierścienia kanapę już podniosłem powrotem w górę bo po 2000 w trasie strasznie zadek bolał -za mało gąbki dlatego tej opcji nie polecam :mrgreen:

Jacek

Postautor: Jacek » poniedziałek, 17 maja 2010, 18:54

czyli obniżenie kanapy polegało na tym że ktoś rozbebeszył siedzenie?

Głaz

Postautor: Głaz » wtorek, 18 maja 2010, 08:06

Konkretnie to wyciął kawał gąbki z miejsca kierowcy przez co siedziało się praktycznie na plastiku i ramie bo gąbka przestała spełniać swoją funkcję. :-( Ale już jest git pokazałem fotkę oryginalnej kanapy z przetłoczeniami teściowej i uszyła nowy pokrowiec jak na foto dołożyłem gąbki w odpowiednie miejsce i jest git :evil:

Rafi

Postautor: Rafi » wtorek, 18 maja 2010, 16:31

Głaz pisze:Moja 1300 była obniżona przez poprzedniego właściciela na tylnym zawiasie i siedzisku.
Tylne zawiasy to obniżone są na górnym pierścieniu regulacyjnym. bo jak tak oglądam wszystkie xjr- y to moja ma te pierścienie na samej górze a u wszystkich są opuszczone sporo do dołu przez co motocykl sporo się obniżył.


Z tego co tak czytam to po prostu miałeś ustawiony sprzęt na miękkie zawieszenie, a teraz ustawiłeś na twarde;p przednie też możesz utwardzić jak coś(żeby tył nie był za twardy a przód mięciutki), wkręcając te niebieskie wystające "śruby" na półce ;-) Jeżeli coś źle skumałem to mnie poprawcie ;-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 18 maja 2010, 16:41

U mnie neutralne (zalecane) ustawienie to 5 "gwintów" wystających do góry. Można też z przodu zmienić odbicie - regulacyjne śrubki na dole goleni. Nie wiem czy w gaziorowcach też jest taka możliwość.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Głaz

Postautor: Głaz » czwartek, 20 maja 2010, 11:46

Mi chodzi o górny pierścień a raczej jego odległość od oczka mocowanie amortyzatora dolny pierścień reguluje napięcie sprężyny względem obciążenia. U mnie ten górny pierścień jest na na samej górze może ktoś go przestawiał to niech się wypowie bo ja jak go obracam to odległość się nie zmienia :shock:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 20 maja 2010, 11:54

Zassij manual z naszej stronki. Tam wszystko jest opisane.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Głaz

Postautor: Głaz » czwartek, 20 maja 2010, 12:02

posiadam oryginalny manual do swojej i jest tam tylko przestawienie dolnego pierscienia :-/

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 20 maja 2010, 14:00

A czytałeś "O regulacji zawieszenia słów parę" - artykuł na portalu?


Wróć do „Zawieszenie i koła.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 40 gości