Wymiana świec
Wymiana świec
Witam chcę wymienić świecę i ściągnąć pokrywę zaworów zbiornik paliwa zdemontowany ale nie mogę odkręcić takiego plastiku nie wiem czy to końcówka od airboxa? Dwie śruby znajdowały się pod chłodnicą a jedna jest chyba w ramie ale nie ma tam dojścia bo jest tam chyba jakiś czujnik czy można go zdemontować czy coś się rozreguluje?
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Po demontażu zbiornika, czeka cię demontaż całego układu dopalania spalin, oraz dwóch nawiewów powietrza na środkowe świece. Dopiero wtedy możesz odkręcić pokrywę zaworów. Nie ma się co bać, nic nie rozregulujesz. Jeśli jednak nie czujesz się pewnie, rozejrzyj się, może ktoś z forum jest w okolicy i zgodzi się pomóc.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Ok świece bym miał te plastiki trzeba ciągnąc do siebie w stronę przedniego koła i wyszły. Teraz tak jak najlepiej ściągnąć tą pokrywę trzeba zdemontować 4 wężyki które są od dopalania spalin? One są przykręcane na metalowe obejmy skręcane. Czy jak ściągnę tą pokrywę to uszczelka automatycznie jest do wymiany bo na allegro szukałem to do nowszych nie mogę znaleźć. I jak ją najłatwiej zdjąć ? Bo gumowym młotkiem ją trochę potraktowałem ale nie zbyt skłonna jest do zejścia.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
simens_123 pisze:Odpowiedzi jednak mało wyczerpujące.
Dobra, mam humor to napiszę streszczenie (choć to trochę psujące nowego użytkownika):
Kupujesz zamiennik, odbojętnie jaki, zakładasz i w najlepszym przypadku sączy Ci się oliwa po cylindrach i dalej po silniku. Jak zamiennik okaże się kiepściejszy, albo źle zostanie założona uszczelka to zarzyga nie tylko silnik, ramę ale spodnie i buty.
I znów dwie opcje kupisz zamiennik i powtórka z rozrywki, lub org. w salonie i spokój.
Także kupno czegoś poza oryginałem to gorzej niż wyrzucenie kasy w błoto, bo straty będą większe niż nowa uszczelka w śmietniku.
-
- Posty: 29
- Rejestracja: sobota, 29 grudnia 2012, 18:16
- Model i rocznik moto.: aprilia moto 6.5 & bmw f800gt
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: z lasu, wpi
Panowie,
nie wiem, albo macie pecha, albo ja szczęście - 2 razy kupowane uszczelki pod pokrywę - wszystkie na alledrogo, wszystkie najtańsze - włoskie (u jakiegoś sprzedawcy z włoską nazwa), raz w komplecie ze wszystkimi na cały silnik (jak głowice robiłem - bo taniej wychodziło) - nigdy nic się nie sączyło, nigdy nic nie ciekło? czary jakieś chyba...
może zbyt mocno dokręcane, może słabo oczyszczone, może się podwinęła - nie wiem, a może akurat ja trafiłem świeże i z miękkiej gumy?
pozdrawiam,
m
nie wiem, albo macie pecha, albo ja szczęście - 2 razy kupowane uszczelki pod pokrywę - wszystkie na alledrogo, wszystkie najtańsze - włoskie (u jakiegoś sprzedawcy z włoską nazwa), raz w komplecie ze wszystkimi na cały silnik (jak głowice robiłem - bo taniej wychodziło) - nigdy nic się nie sączyło, nigdy nic nie ciekło? czary jakieś chyba...
może zbyt mocno dokręcane, może słabo oczyszczone, może się podwinęła - nie wiem, a może akurat ja trafiłem świeże i z miękkiej gumy?
pozdrawiam,
m
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
simens_123 pisze:Dobra mam puściła ale nie mogę jej podnieść gdyż wadzi to coś nad nie wiem jak to odkręcić ,gdyż klinuje się między ramą a tą pokrywą.
simens Bardzo trudno się czyta Twoje wiadomości. Nie stosujesz znaków interpunkcyjnych i wielkich liter. Oczywiście nie ma prawa które tego zabrania ale będzie nam dużo łatwiej odnieść się do Twoich wiadomości jak je zastosujesz.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
- przerabiałem to w zaszłym roku:) i wież mi da się! trzeba troszeczkę manewrować, ale jest punkt/kąt w którym przechodzi pomiędzy ramą a pokrywą.simens_123 pisze:nie wiem jak to odkręcić ,gdyż klinuje się między ramą a tą pokrywą.
co do uszczelki to kupiłem na allegro - jeżeli dobrze pamiętam to właśnie w jednym z tutejszych tematów znalazłem info. że nieważne czy oryginał czy nie wystarczy dobrze poskładać i będzie ok. I jak do tej pory jest OK. Ważne abyś dobrze oczyścił i odtłuścił pokrywę jak i głowicę a dodatkowo w rogach gdzie przychodzą korki możesz dać trochę czarnego silikonu. Śruby dociskające pokrywę trzeba dokręcić z wyczuciem:)
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
nakano pisze: Śruby dociskające pokrywę trzeba dokręcić z wyczuciem:)
Nie z wyczuciem bo każdy ma inne. Z odpowiednim momentem do sprawdzenia w manualu bo zapomniałem. Ponieważ śruby trzymające pokrywę przykręcasz do aluminiowych mostków trzymających wałki rozrządu. Łatwo zerwać gwint.
jakie korki?nakano pisze: w rogach gdzie przychodzą korki możesz dać trochę czarnego silikonu
Albo uszczelka albo silikon.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Dobry uszczelniacz silnikowy nanieść cienką
warstwą na odtłuszczony rowek dekla uszczelkę ułożyć w deklu przesmarować cienką warstwą uszczelkę i skręcać, zawsze wilgotna uszczelka ułoży się lepiej a minimalna warstwa uszczelniacza pozwoli lepiej "zwulkanizować" uszczelkę.
Nigdy na sucho, te preszpanowe "kartonowe" też na uszczelniacz albo towot lub inny smar.

Nigdy na sucho, te preszpanowe "kartonowe" też na uszczelniacz albo towot lub inny smar.
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
artur pisze:jakie korki?
a co jest po prawej stronie głowicy?
Zdzisław pisze:Silikon to można użyć w kiblu czy wannie.
"Uszczelkę montujemy lub nie na jakiś środek wspomagający jej żywot- szczeliwo, dobry silikon czy na sucho. Jak kto woli. Ja użyłem dynksu do uszczelek gumowych f-my Dirko."
Czy to nie z Twojego poradnika

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
nakano pisze:artur napisał/a:
jakie korki?
a co jest po prawej stronie głowicy?
Może chodzi o to że w różnych miejscach w kraju różnie nazywamy te same rzeczy. Prawie sie domyślam o co chodzi ale nie do końca.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości