4 degree advancer
4 degree advancer
Siema
Czy ktoś z was zamontował u siebie takie coś http://yamahaxjrclub.myfreeforum.org/Ignition_advance_about396.html
Czy jest jakaś wyraźna różnica w reakcji na gaz po zamontowaniu tego advancera? Faktycznie lepiej się wkręca i schodzi z obrotów?
Zauważyliście jakieś zmiany?
Czy to bardziej taki "chwyt marketingowy"? wydatek niewielki ale czy jest wart cokolwiek?
Czy ktoś z was zamontował u siebie takie coś http://yamahaxjrclub.myfreeforum.org/Ignition_advance_about396.html
Czy jest jakaś wyraźna różnica w reakcji na gaz po zamontowaniu tego advancera? Faktycznie lepiej się wkręca i schodzi z obrotów?
Zauważyliście jakieś zmiany?
Czy to bardziej taki "chwyt marketingowy"? wydatek niewielki ale czy jest wart cokolwiek?
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Płytka zmieniająca kąt wyprzedzenia zapłonu o 4 stopnie z tego co zrozumiałem dająca 1-2 koni a napewno bardziej zdecydowaną reakcję na gaz. W naszych silnikach płytki są dostosowane do paliwa niskooktanowego i póki będziemy jeździć na europejskim paliwie min 95 oktan powinno być wszystko ok. Wcześniejszy zapłon się na czymś odbije nie wiem czy dobrze pamiętam, ale może wzrosnąć temp pracy pieca i na zworach. Chybaby trzeba mieszankę podregulować po instalacji tego czegoś.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Re: 4 degree advancer
Tak też to zrozumiałem, dzięki Koniu.
A czy ktokolwiek z naszego forum testował to rozwiązanie?
Pytam, bo za miesiac jadę do Anglii do kumpla na degustację ichnych trunków a widziałem że takie pierdółki mają tam za 60 PLNów.
A czy ktokolwiek z naszego forum testował to rozwiązanie?
Pytam, bo za miesiac jadę do Anglii do kumpla na degustację ichnych trunków a widziałem że takie pierdółki mają tam za 60 PLNów.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Szukaj, może znajdziesz.... http://www.xjrteam.com/Technique/Page_Technique.htm .
Re: 4 degree advancer
fajne forum, kupe info i manuali, niestety w temacie nic znaleźć nie mogłem.
Z ciekawostek przy tłumaczeniu google strony francuskiej w watku o wymianie łożyska główki ramy jeden z kroków google przetłumaczył tak:
"Od teraz będziemy świadkami syna pedała, nie martw się wszystko jest zauważony kolorem i polaryzacyjny, więc nie można połączyć dwa kołki, które nie pasują."
świadkami syna kurna pedała?
rozumiem syna szatana ale pedała?
ach te francuzy
http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fr&u=http://www.xjrteam.com/Technique/Chgt_Roulements_Colonne/Chgt_Roulements_Colonne.htm&usg=ALkJrhjhwDKjwv9c2GAafwUJLuxqJ_S6vA
Z ciekawostek przy tłumaczeniu google strony francuskiej w watku o wymianie łożyska główki ramy jeden z kroków google przetłumaczył tak:
"Od teraz będziemy świadkami syna pedała, nie martw się wszystko jest zauważony kolorem i polaryzacyjny, więc nie można połączyć dwa kołki, które nie pasują."
świadkami syna kurna pedała?

rozumiem syna szatana ale pedała?

ach te francuzy

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=pl&prev=search&rurl=translate.google.pl&sl=fr&u=http://www.xjrteam.com/Technique/Chgt_Roulements_Colonne/Chgt_Roulements_Colonne.htm&usg=ALkJrhjhwDKjwv9c2GAafwUJLuxqJ_S6vA
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
I jak Lenku kupiłeś to ustrojstwo?
Re: 4 degree advancer
Będę 5 marca w Anglii wiec do tygodnia czasu musialbym dac znac kumplowi zeby mi kupil...
Tyle że widzę , że nikt na forum nie ma z tym żadnych doświadczeń... wieć sie zastanawiam czy warto
Tyle że widzę , że nikt na forum nie ma z tym żadnych doświadczeń... wieć sie zastanawiam czy warto
Re: 4 degree advancer
Żeby nie było mały Update.
Jako że nikt z was nie testował tego cuda to ze zdzislawem bedziemy pelnic rolę pilotów oblatywaczy - wlasnie dostalem potwierdzenie ze 2 nowiutkie sztuki wlasnie ida do polski
jak przetestuje to napisze dla potomnych
Jako że nikt z was nie testował tego cuda to ze zdzislawem bedziemy pelnic rolę pilotów oblatywaczy - wlasnie dostalem potwierdzenie ze 2 nowiutkie sztuki wlasnie ida do polski

jak przetestuje to napisze dla potomnych

Re: 4 degree advancer
nope, bardziej chodzi o kulturę pracy i lepszą reakcję na gaz, lepsze wkręcanie na niskich i srednich obrotach i lepsze odpalanie na zimno. Przyrostu mocy sie nie spodziewam i nie potrzebuję, może lekkie obnizenie zuzycia paliwa jak dobrze pojdzie ale tez na to nie licze zbytnio.
ogólnie na wyspach i we francji jest to pierwsza rzecz jaką robią z krówką... Wiec potestuje, zobacze, dam znaka czy jest roznica czy sciema...
ogólnie na wyspach i we francji jest to pierwsza rzecz jaką robią z krówką... Wiec potestuje, zobacze, dam znaka czy jest roznica czy sciema...
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: 4 degree advancer
czez pisze:Ale, ze co?
Mocy masz malo?
Mi moje 115KM nie starcza, a zmieniać maszyny nie mam zamiaru

Re: 4 degree advancer
Zdzislaw pisze:Mi moje 115KM nie starcza, a zmieniać maszyny nie mam zamiaru. Jak dobrze pójdzie, to do wakacji pomodzę deko w silniku i może będzie 125-130KM, i przy okazji korba bokiem nie wyjdzie.
No to kruciec, mod filtra powietrza, uwolnic wydechy i jakeś dyno-jety i bez problemu bedzie smigac...
Gdybym miał nowsze moto z pewnym pzebiegiem to moze tez bym sie skusil... ale ze nie weim ile jest nawiniete a na pewno nie mało, to sobie odpuszczę

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
U mnie mam ponad 70kkm, podobno prawdziwe, więc też nie mam pewności, czy coś bokiem nie wyjdzie.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: 4 degree advancer
Zdzislaw pisze:czez pisze:Ale, ze co?
Mocy masz malo?
Mi moje 115KM nie starcza, a zmieniać maszyny nie mam zamiaru. Jak dobrze pójdzie, to do wakacji pomodzę deko w silniku i może będzie 125-130KM, i przy okazji korba bokiem nie wyjdzie.
Spokojnie, dla tego pieca 140 nie jest żadnym wysileniem czy obniżeniem trwałości.
Lenku pisze:Gdybym miał nowsze moto z pewnym pzebiegiem to moze tez bym sie skusil... ale ze nie weim ile jest nawiniete a na pewno nie mało, to sobie odpuszczę
Ile masz jeśli można spytać? Bo jak 250 to już trochę jest, ...z górki.
Re: 4 degree advancer
Piotr_MC_85 pisze:Ile masz jeśli można spytać? Bo jak 250 to już trochę jest, ...z górki.
Nie mam pojęcia, kupiłem z przebiegiem 46 tyś ale w środku były bebechy licznika od xj600 N bo komuś spasowały (dla potomnych, jak ktos rozwali zegary to środek z xj600 n pasuje bez przróbek). Aktualnie mam wymienione na oryginalne które miały juz nawinięte 26tyś. Ja a razie zrobiłem nim 4 tyś bo kupiłem w zeszłym roku.
Krówka jest z 1994 roku więc 20 lat jak nic nabijania km a nie wiem kto, ile i jak jeździł
może miec przebieg zarówno 80tys jak i 180tys - tego juz nie dojdę

- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
4 degree advancer
Chodziło mi o to, że nawet jak ma te 180 kkm to możesz sobie troszkę podnieść osiągi silnika, bo jeszcze całkiem sporo przed nim żywotności, no chyba że ktoś go zaniedbywał to co innego.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Moje przypuszczenia się potwierdziły.
Hamownia je potwierdziła suchymi danymi.
Więcej Nm w dolnym zakresie.
Przy 4k skok z +-92Nm na +-102Nm
Moc +- 52KM na 57KM
W moim wypadku musiałbym zamontować oryginalne przełożenie= 17/38, mam teraz założone 18/38, więc odczucia zbieram deko inne. Motór nie urywa już tak nadgarstków, jak kiedyś, ale idzie jak Gagarin z 24 wagonami naprzód
.
Jak kto zainteresowany, to wstawię dla porównania obydwa wykresy z hamowań.
Hamownia je potwierdziła suchymi danymi.
Więcej Nm w dolnym zakresie.
Przy 4k skok z +-92Nm na +-102Nm
Moc +- 52KM na 57KM
W moim wypadku musiałbym zamontować oryginalne przełożenie= 17/38, mam teraz założone 18/38, więc odczucia zbieram deko inne. Motór nie urywa już tak nadgarstków, jak kiedyś, ale idzie jak Gagarin z 24 wagonami naprzód

Jak kto zainteresowany, to wstawię dla porównania obydwa wykresy z hamowań.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: 4 degree advancer
Dawaj Zdzisław
Moje odczucia po zamontowaniu są jak najbardziej ok. I zużycie paliwa mi spadło.
Chętnie obczailbym to co ci na wykresach wyszło.
Moje odczucia po zamontowaniu są jak najbardziej ok. I zużycie paliwa mi spadło.
Chętnie obczailbym to co ci na wykresach wyszło.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Obydwa wykresy. Najlepiej otworzyć je na nowej karcie/stronie i porównywać..
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: 4 degree advancer
Dzięki Zdzisław
Teraz mamy przynajmniej namacalne dowody
Widzę, że jest też duża różnica na + przy 6tyś obrotów
Zauważyłeś jakies zmiany w zużyciu paliwa? U mnie pali zdecydowanie mniej, ale nie wiem ile udziału ma w tym advancer a ile poprawne wyregulowanie czujnika TPS... podejżewam że głównie dzięki TPSowi...
na plus mogę tez dodać dzwięk - przy dodawaniu gazu mruczy tak jakos bardziej agresywnie
Ogólnie uważam, że warto było zamontować, a twoje wykresy już mnie w tym całkowicie utwierdziły.
Tak przy okazji hamowałeś podczas jakiejs imprezy? ile kosztuje taka przyjemność?
Teraz mamy przynajmniej namacalne dowody

Widzę, że jest też duża różnica na + przy 6tyś obrotów
Zauważyłeś jakies zmiany w zużyciu paliwa? U mnie pali zdecydowanie mniej, ale nie wiem ile udziału ma w tym advancer a ile poprawne wyregulowanie czujnika TPS... podejżewam że głównie dzięki TPSowi...
na plus mogę tez dodać dzwięk - przy dodawaniu gazu mruczy tak jakos bardziej agresywnie
Ogólnie uważam, że warto było zamontować, a twoje wykresy już mnie w tym całkowicie utwierdziły.
Tak przy okazji hamowałeś podczas jakiejs imprezy? ile kosztuje taka przyjemność?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Stare rok temu, Moto-Akcesoria Bydgoszcz
Nowe- Środa WLKP- Rozpoczęcie sezonu
Hamownia w obydwóch przypadkach z tej samej firmy, za free.
Nowe- Środa WLKP- Rozpoczęcie sezonu
Hamownia w obydwóch przypadkach z tej samej firmy, za free.
- nakano
- Posty: 135
- Rejestracja: środa, 26 czerwca 2013, 21:47
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Cieszyn
Re: 4 degree advancer
Lenku pisze:poprawne wyregulowanie czujnika TPS...
a jak się to robi?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Serwisówka 5-9.
- korbek
- Posty: 562
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
4 degree advancer
Czy to jest oryginalna płytka? Powoli szukam zajęć na zimowe wieczory 

Re: 4 degree advancer
oryginał, ma wybite 4KG00 czyli czesc dedykowana. advancery nie maja nic wybite, są to części dorabiane...
- korbek
- Posty: 562
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
- Województwo: S-śląskie
Re: 4 degree advancer
Dzięki.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
4 degree advancer
Po kilku miesiącach z pierdolnikiem powiem tak: spalanie mniejsze, może 0,5, może 1 litr przy jeździe turystycznej. Być może współwinna temu jest też większa o 1 ząb zębatka na wałku zdawczym
. W przyszłym roku zakładam standardową zapasową 17 na przód, bo mimo iż moment się poprawił, to jakoś na koło nie chce mnie postawić, albo znowu przytyłem
no i na pierwszym biegu nie można się turlać 5km/h bez półsprzęgła.
Mody na przyszły rok- moduł zapłonowy od FJ1200, zawias UPS?.
A może jeszcze w tym roku zakupię i założę...



Mody na przyszły rok- moduł zapłonowy od FJ1200, zawias UPS?.
A może jeszcze w tym roku zakupię i założę...
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
4 degree advancer
Zamówiłem na ebayu. Zobaczymy jak się sprawdzi u mnie.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości