Pierwszy bieg
- virtu
- Posty: 52
- Rejestracja: wtorek, 16 czerwca 2015, 09:50
- Model i rocznik moto.: FJR 2007
- Województwo: G-pomorskie
Pierwszy bieg
Mam kejsa.
-Yamaha XJR 1300 2003 RP06(chyba);
Po dłuższej jeździe (2h), miałem problem z wbiciem biegu nr 1.
Sytułeszon wygląda tak:
Dohamowuję, redukuję do 1 i jest ok, ruszam z 1;
Dohamowuję, redukuję do luzu - nie mogę wbić 1 bez majtania motocyklem.
Dohamowuje, z 1 wrzucam na luz, chcę z powrotem na 1 i znowu muszę majtać motocyklem.
Podjechałem pod garaż - zatrzymałem się, testuję - luz->1 , luz -> 1 wszystko gra.
czy coś z powyższego da się wywnioskować oprócz tego że nie znam się na mechanice?
BTW ile w najczarniejszym ze scenariuszy kosztuje remont skrzyni biegów.
-Yamaha XJR 1300 2003 RP06(chyba);
Po dłuższej jeździe (2h), miałem problem z wbiciem biegu nr 1.
Sytułeszon wygląda tak:
Dohamowuję, redukuję do 1 i jest ok, ruszam z 1;
Dohamowuję, redukuję do luzu - nie mogę wbić 1 bez majtania motocyklem.
Dohamowuje, z 1 wrzucam na luz, chcę z powrotem na 1 i znowu muszę majtać motocyklem.
Podjechałem pod garaż - zatrzymałem się, testuję - luz->1 , luz -> 1 wszystko gra.
czy coś z powyższego da się wywnioskować oprócz tego że nie znam się na mechanice?
BTW ile w najczarniejszym ze scenariuszy kosztuje remont skrzyni biegów.
Tomek z Gdańska
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Pierwszy bieg
Wypij piwo, zobacz, ile i jaki masz płyn hamulcowy w zbiorniczku od sprzęgła- mało, dużo?. A może wolne obroty za wysokie są?
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: Pierwszy bieg
Raczej nie ma tu mowy o remoncie skrzyni biegów. zaczynamy od rzeczy najprostszych. Jak pisze Zdzichu. Zacznij od piwa.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Pierwszy bieg
Na jedynce się nie jeździ. To jest bieg do ruszania z miejsca. Wbijasz go tylko po wcześniejszym zatrzymaniu.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- virtu
- Posty: 52
- Rejestracja: wtorek, 16 czerwca 2015, 09:50
- Model i rocznik moto.: FJR 2007
- Województwo: G-pomorskie
Pierwszy bieg
Macie rację, zacznę od piwa.
Przeczytałem większość internetów i obejrzałem większość YT o technice jazdy. Naprawdę, muszę być wyjątkowym osłem bo NIGDZIE nie przewidziano, żeby napisać, powiedzieć, sfilmować , że nie redukuje się dojeżdżając do miejsca zatrzymania do biegu 1 w sensie, nie porusza się na biegu 1 w dohamowaniu (bez wciśniętego sprzęgła). Dzięki Mariuszdg. Moja skrzynia biegów też Tobie dziękuję.
Przeczytałem większość internetów i obejrzałem większość YT o technice jazdy. Naprawdę, muszę być wyjątkowym osłem bo NIGDZIE nie przewidziano, żeby napisać, powiedzieć, sfilmować , że nie redukuje się dojeżdżając do miejsca zatrzymania do biegu 1 w sensie, nie porusza się na biegu 1 w dohamowaniu (bez wciśniętego sprzęgła). Dzięki Mariuszdg. Moja skrzynia biegów też Tobie dziękuję.
Tomek z Gdańska
Pierwszy bieg
czasem jak nie chce na ppostoju wejść jedynka (mam tak) to wystarczy lekko puścić sprzęgło i wskoczy
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Pierwszy bieg
A tak ogólnie (jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) to powymieniaj wszystko co jest do wymiany (płyny, filtry, oleje) i wyreguluj to co jest do regulacji, a unikniesz sporej części niespodziewajek 

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Pierwszy bieg
virtu pisze:Przeczytałem większość internetów i obejrzałem większość YT o technice jazdy. Naprawdę, muszę być wyjątkowym osłem bo NIGDZIE nie przewidziano, żeby napisać, powiedzieć, sfilmować , że nie redukuje się dojeżdżając do miejsca zatrzymania do biegu 1 w sensie, nie porusza się na biegu 1 w dohamowaniu (bez wciśniętego sprzęgła). Dzięki Mariuszdg. Moja skrzynia biegów też Tobie dziękuję.
Ale np przy hamowaniu awaryjnym, zanim się zatrzymasz do zera, należy mieć wbitą jedynkę i luknąć w lusterko (na wypadek gdyby ktoś za nami nie hamowal tak samo skutecznie jak my...np ciężarówka ) . Przynajmniej tak mnie uczyli.
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Pierwszy bieg
jak ktoś hamuje awaryjnie z 20km/h to może i tak.
Spróbuj wbić 1 przy 100km/h i puśćić sprzęgło.
ps reklamacji nie przyjmójemy
Spróbuj wbić 1 przy 100km/h i puśćić sprzęgło.
ps reklamacji nie przyjmójemy

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy bieg
Mi jedynka się wbija podczas jazdy bez problemu (choć czasem jest z tego powodu problem).
Może trochę klamkę podciągnij - za dużo luzu w luzie i nie wysprzęgla? Ale z płynu brakiem lub potrzebą wymiany bym się zapoznał.
Oczywiście zacznij od płynu podstawowego jaki zalecił Artur.
Może trochę klamkę podciągnij - za dużo luzu w luzie i nie wysprzęgla? Ale z płynu brakiem lub potrzebą wymiany bym się zapoznał.
Oczywiście zacznij od płynu podstawowego jaki zalecił Artur.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Pierwszy bieg
W kłowej skrzyni wałki muszą się obracać przy zmianie biegu co by kły zaskoczyły 

Pierwszy bieg
mariuszdg pisze:jak ktoś hamuje awaryjnie z 20km/h to może i tak.
Spróbuj wbić 1 przy 100km/h i puśćić sprzęgło.
ps reklamacji nie przyjmójemy
Przez 'hamowanie awaryjne' rozumiem hamowanie do zera.
- pioro
- Posty: 1403
- Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Dania
Pierwszy bieg
skuler pisze:Przez 'hamowanie awaryjne' rozumiem hamowanie do zera.
A ja ... nagłe, raptowne, wymuszone jakimś niespodziewanym zdarzeniem ... i nie koniecznie do zera .... choć ja się nie znam ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.
Re: Pierwszy bieg
Ja też. Powtarzam co mi pokazywali na szkoleniu 'Bezpieczne dwa kółka'. (swoją drogą Pióro jak bywasz w Szczecinie to polecam) Anyways - myślę że nawyk zrzucania biegu przy każdym naglym hamowaniu bedzie dobry jeśli okaże się ze po dohamowaniu trzeba z jakiejś opresji uciec.
Pierwszy bieg
A mnie uczyli, że jak jest awaryjne hamowanie to za nic na świecie nie wciskać sprzęgła tylko pozwolić silnikowi hamować przez co zwiększa się skuteczność hamowania. A że zgaśnie ? No to zgaśnie.
Inna sprawa przy hamowaniu, w którym spodziewamy się że prędkość nie spadnie do 0 i będzie trzeba szybko uciekać - wtedy nie wiem
Druga sprawa, że przy prędkości 20km/h wrzucić jedynkę to nawet w samochodzie ciężko/nie da się bez zgrzytu (bo na siłę to i wsteczny by pewnie się raz udało).
Inna sprawa przy hamowaniu, w którym spodziewamy się że prędkość nie spadnie do 0 i będzie trzeba szybko uciekać - wtedy nie wiem

Druga sprawa, że przy prędkości 20km/h wrzucić jedynkę to nawet w samochodzie ciężko/nie da się bez zgrzytu (bo na siłę to i wsteczny by pewnie się raz udało).
Pierwszy bieg
Lisu pisze:A mnie uczyli, że jak jest awaryjne hamowanie to za nic na świecie nie wciskać sprzęgła tylko pozwolić silnikowi hamować przez co zwiększa się skuteczność hamowania. A że zgaśnie ? No to zgaśnie.
Na egzaminie kat A przy tym manewrze (hamowanie awaryjne) nie może zgasnac. W egzaminie na puszkę może.
Ostatnio zmieniony sobota, 18 lipca 2015, 00:49 przez skuler, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pegaz
- Posty: 63
- Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Pruszków
Pierwszy bieg
[quote="Lisu"]A mnie uczyli, że jak jest awaryjne hamowanie to za nic na świecie nie wciskać sprzęgła tylko pozwolić silnikowi hamować przez co zwiększa się skuteczność hamowania. A że zgaśnie ? No to zgaśnie.
Zgaśnie, ale wcześniej zablokuje tylne koło i może skończyć się to glebą, a wtedy hamowanie jest tylko przez tarcie tego co leży. Wolę hamować do skutku na oponach:)
Moja jedynka niestety da się włączyć podczas redukowania, koszmarne wrażenie podczas wchodzenia w ostry zakręt, nieprzyjemnie ucieka tylne koło.
Zgaśnie, ale wcześniej zablokuje tylne koło i może skończyć się to glebą, a wtedy hamowanie jest tylko przez tarcie tego co leży. Wolę hamować do skutku na oponach:)
Moja jedynka niestety da się włączyć podczas redukowania, koszmarne wrażenie podczas wchodzenia w ostry zakręt, nieprzyjemnie ucieka tylne koło.
Pierwszy bieg
Coś w tym jest co piszesz 
Dzisiaj sprawdziłem w czasie jazdy, u mnie też jedynka bez problemu wchodzi przy prędkości ok 20km/h.

Dzisiaj sprawdziłem w czasie jazdy, u mnie też jedynka bez problemu wchodzi przy prędkości ok 20km/h.
- virtu
- Posty: 52
- Rejestracja: wtorek, 16 czerwca 2015, 09:50
- Model i rocznik moto.: FJR 2007
- Województwo: G-pomorskie
Pierwszy bieg
No i gra.
Diagnoza - za duże ciśnienie w bani kierownika.
Rozwiązanie:
- na wszystko jest sporo czasu - na wrzucenie jedynki też;
- patent Bitelsa ze sprzęgłem działa ale potrzebuje go coraz mniej:D
Pomaga wiedza, z którego biegu się redukuje w momencie rozpoczęcia hamowania tak, żeby skończyć na 2 lub luzie.
Jeszcze muszę sporo poćwiczyć płynne wbijanie biegów ale przynajmniej już przy tym "myślę".
Piwo też było, ale po...
Diagnoza - za duże ciśnienie w bani kierownika.
Rozwiązanie:
- na wszystko jest sporo czasu - na wrzucenie jedynki też;
- patent Bitelsa ze sprzęgłem działa ale potrzebuje go coraz mniej:D
Pomaga wiedza, z którego biegu się redukuje w momencie rozpoczęcia hamowania tak, żeby skończyć na 2 lub luzie.
Jeszcze muszę sporo poćwiczyć płynne wbijanie biegów ale przynajmniej już przy tym "myślę".
Piwo też było, ale po...
Tomek z Gdańska
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy bieg
Ma niczym nie uzasadnione wrażenie, że Ci pomogliśmy...
...wyczuć sens tego towarzystwa na forum.
...wyczuć sens tego towarzystwa na forum.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- virtu
- Posty: 52
- Rejestracja: wtorek, 16 czerwca 2015, 09:50
- Model i rocznik moto.: FJR 2007
- Województwo: G-pomorskie
Re: Pierwszy bieg
piontek pisze:Ma niczym nie uzasadnione wrażenie, że Ci pomogliśmy...
...wyczuć sens tego towarzystwa na forum.
Wbrew pozorom, opary absurdu bardzo pomagają w osiągnięciu zdroworozsądkowej równowagi.
Mój ogólny wniosek, do którego dzięki Wam dojszedłem:
- moto to nie sprzęt medyczny - nie wszystko musi działać cicho, być wyregulowane na milimetry -> ma być głośno, trząść + wiatr na klatę, reszta to drobiazgi..;
- Piwo jest podstawowym i nieodzownym elementem stosowania mechaniki pojazdowej.
Dzięki!
Tomek z Gdańska
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Pierwszy bieg
virtu pisze:
- moto to nie sprzęt medyczny - nie wszystko musi działać cicho, być wyregulowane na milimetry -> ma być głośno, trząść + wiatr na klatę, reszta to drobiazgi..
...Można...

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Re: Pierwszy bieg
Ten człowiek jest zbyt idealny. To na pewno bot google!
Przejrzeli nas...
Przejrzeli nas...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- virtu
- Posty: 52
- Rejestracja: wtorek, 16 czerwca 2015, 09:50
- Model i rocznik moto.: FJR 2007
- Województwo: G-pomorskie
Pierwszy bieg
za wyjątkiem boota Google. Musiałbym popularnego ostatnio mocarza zapodać, żeby w to uwierzyć;)
Tomek z Gdańska
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości