łańcuszek rozdządu
łańcuszek rozdządu
Witajcie...
Mam pytanie dotyczące wymiany łańcuszka rozrządu?? Co ile km powinno się wymieniać? Gdzieś słyszałem że co 60 tys.
Czy to prawda? Jestem przeczulony, bo kiedyś w moto strzelił mi pasek i miałem spooooro kłopotów. Zdaję sobie sprawę że łańcuszek bez porównania wytrzyma więcej i przede wszystkim będzie dawał jakieś oznaki.. ale tak z czystej ciekawości pytam.
Pzdr.
Mam pytanie dotyczące wymiany łańcuszka rozrządu?? Co ile km powinno się wymieniać? Gdzieś słyszałem że co 60 tys.
Czy to prawda? Jestem przeczulony, bo kiedyś w moto strzelił mi pasek i miałem spooooro kłopotów. Zdaję sobie sprawę że łańcuszek bez porównania wytrzyma więcej i przede wszystkim będzie dawał jakieś oznaki.. ale tak z czystej ciekawości pytam.
Pzdr.
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Paski rozrządu wieloklinowe w niektórych markach samochodów podaje się że można wymieniać o ile oryginalne co 120 tys km a stalowe ogólnie uważa się za nie wymienialne. Ale nie wierzę bo z czasem się będzie rozciągał jak każdy łańcuch mimo idealnych warunków pracy (zamknięty pracuje w oleju nie ma pyłu) ale są do tego napinacze, które się wycierają może prędzej one właśnie się zużyją, ale jak ktoś już będzie kieeeedyś wymieniał to i łańcuszek też można jak już rozbierałem silnik któregoś ze swoich wcześniejszych motocykli to przy okazji też łańcuszek wymieniałem do Hond kosztowały mniej więcej po jakieś 300-350 zł sztuka.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Odświeżam temat. Chcę spytać szanowne grono, jaki jest koszt zakupu kompletnego rozrządu? Może jest ktoś z wawki i podpowie ile może kosztować także jego wymiana? Miałem kiedyś Hondę Magna VF 750 C i tam rozrząd kompletny kosztował w hondzie 2000 zł i nie dało rady kupić nigdzie taniej. Może ktoś ma dobre namiary na dobry tani sklep? Muszę zbierać te informacje, bo może niebawem dojdzie do targów o pewną XJR-kę 

Najprostrze sprawdzenie: odpalasz moto, jak już nie jest na ssaniu siadasz, zaciskasz hampel przedni, wbijasz jeden i powolutku puszczasz sprzęgło chcąc ruszyć. Moto Ci zanurkuje na zawiechu i jak będziesz słyszał dźwięczący brzdęk z silnika to mas już luz na rozrządzie i napinacz już jest wysunięty na maksa. Wówczas musisz się zabrać do wymiany rozrządu. Jak nie wymienisz to po jakimś czasie będzie Ci dźwięczeć w czasie jazdy i to już na 100% do wymiany.
Możesz też sprawdzić w inny sposób, wykręcając napinacz i sprawdzić jego stopień wysunięcie, tj. ile ząbków mu pozostało do pełnego wysunięcia. Jak już jest na maksa to już nic nie napina i rozrząd do wymiany będzie niebawem.
Napinacze są skokowe, nie tak jak w starszych modelach motocykli ślimakowe.
Możesz też sprawdzić w inny sposób, wykręcając napinacz i sprawdzić jego stopień wysunięcie, tj. ile ząbków mu pozostało do pełnego wysunięcia. Jak już jest na maksa to już nic nie napina i rozrząd do wymiany będzie niebawem.
Napinacze są skokowe, nie tak jak w starszych modelach motocykli ślimakowe.
Koniu pisze:... ale są do tego napinacze, które się wycierają może prędzej one właśnie się zużyją, ...

Sam łańcuszek można sprawdzić wykręcając napinacz. Trzeba sprawdź jak daleko wysuwa się trzpień na zapadkach. Na którym ząbku zaskakuje. Zakładam że XJR ma właśnie taki, bo ja mam skręcający. Im więcej wystaje trzpień tym bardziej łańcuch naciągnięty. To najprostszy sposób i chyba najmniej dokładny.
W celu dokładniejszego sprawdzenia trzeba ściągnąć pokrywę zaworów. Są tam odpowiednie znaczki na wałkach rozrządu. Najlepszym sposobem jest porównanie długości starego i nowego łańcuszka.
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Poznaję po tym, że łańcuszek jest do wymiany bo na zimnym silniku jak wrzucę bieg i ruszam puszczając sprzęgło to grzechocze w okolicach rozrządu. Myślałem jeszcze o łańcuszku sprzęgłowym ale takie objawy jak ktoś pisał już na forum występują przy zużytym łańcuszku rozrządu. Po rozgrzaniu silnika tylko od czasu do czasu słychać ten łańcuszek przy obciążonym mocno silniku przy ruszaniu np przytrzymując hamulec). Ale podczas jazdy przy schodzeniu z obrotów czy nawet ostrym przyspieszaniu wszystko jest ok i nic niepokojącego nie słychać. Można powiedzieć ,że grzechocze tylko na zimnym silniku przy obciążeniu silnika podczas ruszania przez ułamek sekundy.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
WojtaS pisze:Poznaję po tym, że łańcuszek jest do wymiany bo na zimnym silniku jak wrzucę bieg i ruszam puszczając sprzęgło to grzechocze w okolicach rozrządu.
Czyli nie konsultowałeś z nikim.
Ten odgłos w takich jak piszesz okolicznościach to jest łańcuszek napędu alternatora.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
-
- Posty: 155
- Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
- Model i rocznik moto.: XJR
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: Koszalin
Fuck, to by było jeszcze gorsze niż łańcuch rozrządu bo jak gdzieś ktoś tu pisał wymiana tego łańcucha napedu alternatora to jakaś masakra i trzeba silnik demontować i rozbierać.
Czy jeśli to ten łańcuch grzechocze to czy może sobie taqk grzechotać i można z tym jeździć ( czym to ewentualnie grozi)???
Czy łańcuch rozrządu daje właśnie taki objaw ,że grzechocze przy zejściu z obrotów po wkręceniu na obroty ?? U mnie nic przy wchodzeniu na obroty ani schodzeniu z nich nie grzechocze ( tylko jak pisałem przy przytrzymanym hamulcu podczas ruszania z niskich obrotów.) ??
dzieki z góry za odpowiedź.
Czy jeśli to ten łańcuch grzechocze to czy może sobie taqk grzechotać i można z tym jeździć ( czym to ewentualnie grozi)???
Czy łańcuch rozrządu daje właśnie taki objaw ,że grzechocze przy zejściu z obrotów po wkręceniu na obroty ?? U mnie nic przy wchodzeniu na obroty ani schodzeniu z nich nie grzechocze ( tylko jak pisałem przy przytrzymanym hamulcu podczas ruszania z niskich obrotów.) ??
dzieki z góry za odpowiedź.
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Pytałem sie o to 2 "fachowców". Powiedzieli że na skróty sie nie da. No ale ich wypowiedzi, jako ludzi bezpośrednio zainteresowanych zwiększaniem kosztów usług niekoniecznie muszą odzwierciedlać rzeczywistość. Trzeba napisać do Bigosa
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości