"tłoczek sprzegła"
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
"tłoczek sprzegła"
http://allegro.pl/yamaha-xjr-1300-rp102 ... 14692.html
Przy odrobinie szczęścia założysz i będziesz śmigał...
Przy odrobinie szczęścia założysz i będziesz śmigał...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
"tłoczek sprzegła"
Z zewnątrz, to nie wygląda lepiej niż mój. Biorę się za polerowanie

A teraz po szlifowaniu papierem 800 i polerce


A teraz po szlifowaniu papierem 800 i polerce

- JAREK
- Administrator
- Posty: 5677
- Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
- Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
- Województwo: E-łódzkie
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
- Kontaktowanie:
Re: "tłoczek sprzegła"
Kiedyś chyba ja pisałem o kwocie 500 zl jak u mnie leciało.
Ja kupiłem używkę za 50 zł. Ten co to kiedyś leciał też mam w zapasie więc jak by ktoś szukał to proszę dać znać.
Ja kupiłem używkę za 50 zł. Ten co to kiedyś leciał też mam w zapasie więc jak by ktoś szukał to proszę dać znać.
"tłoczek sprzegła"
Po 5 tys km od polerowania cylinderka i wymiany uszczelek zaczęło znów ciec.
Planuję w przerwie zimowej kupić za 100 dolców nowy tłoczek u jankesów, bo wychodzi taniej niż 820 zł u nas.
http://www.ebay.com/itm/Legends-Race-Car-Yamaha-XJR1250-XJR1300-Clutch-Slave-Cylinder-5EA-16381-00-00-/181608503589?hash=item2a48b5d925:m:mJ87qrtx5YxDtHqb-Xmypig&vxp=mtr
Jeżeli ktoś też potrzebuje i chce się podłączyć, to proszę o info.
Planuję w przerwie zimowej kupić za 100 dolców nowy tłoczek u jankesów, bo wychodzi taniej niż 820 zł u nas.
http://www.ebay.com/itm/Legends-Race-Car-Yamaha-XJR1250-XJR1300-Clutch-Slave-Cylinder-5EA-16381-00-00-/181608503589?hash=item2a48b5d925:m:mJ87qrtx5YxDtHqb-Xmypig&vxp=mtr
Jeżeli ktoś też potrzebuje i chce się podłączyć, to proszę o info.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
"tłoczek sprzegła"
Czyli coś nie tak poszło. Zauważyłem, że polerka styka na 2-3 lata co = 10-20kkm przebiegu?
.

- Pegaz
- Posty: 63
- Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Pruszków
Re: "tłoczek sprzegła"
Wziąłem się za wymianę uszczelniaczy tłoczka sprzęgła. Wszystko mam już rozebrane i czyste, przymierzam się do składania. Pytanie: czy mogę wyjąć popychacz z simeringa, który jest w obudowie silnika? Skoro simering jest w zestawie naprawczym, to przy okazji bym go wymienił.
- Pegaz
- Posty: 63
- Rejestracja: sobota, 25 października 2014, 06:56
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2001
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Pruszków
Re: "tłoczek sprzegła"
Odpowiedź dla przyszłych domorosłych mechaników:)
Można wyjąć popychacz sprzęgła. Wyjąłem, zmieniłem simerign, poskładałem wszystko, odpaliłem i działa elegancko.
Można wyjąć popychacz sprzęgła. Wyjąłem, zmieniłem simerign, poskładałem wszystko, odpaliłem i działa elegancko.
Re: "tłoczek sprzegła"
Ktoś mi usunął poprzedni temat
W końcu wyjąłem i u siebie, wygląda strasznie, nie wiem teraz czy lepiej wyczyścić i zakładać tak jak jest czy od razu kupić zestaw naprawczy i wymieniać uszczelki.
Przypomnę, ze kapało sobie diabli wiedzą skąd
https://zapodaj.net/5727ceac42e3c.jpg.html
W końcu wyjąłem i u siebie, wygląda strasznie, nie wiem teraz czy lepiej wyczyścić i zakładać tak jak jest czy od razu kupić zestaw naprawczy i wymieniać uszczelki.
Przypomnę, ze kapało sobie diabli wiedzą skąd

https://zapodaj.net/5727ceac42e3c.jpg.html
- Flanker
- Posty: 908
- Rejestracja: wtorek, 25 sierpnia 2015, 08:16
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 SP 1999
- Województwo: O-opolskie
- Lokalizacja: Luboszyce
Re: "tłoczek sprzegła"
Wyczyścić i wymienić uszczelki.
Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem.
Re: "tłoczek sprzegła"
Dobra, kupione, odkręcone, ktoś wrzucił w poprzednim usuniętym temacie instrukcje jak to zrobić, po Czesku, ale jak można to bym poprosił o nią, było łatwiej i raźniej 
Znalazłem to:
http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-9
Ale poprzedni temat był lepiej rozbudowany
Chodzi o to że w larssonie dają jeszcze sprężynkę którą też chciałbym wymienić, a nie za bardzo wiem jak ją zdjąć, a boję się urwać

Znalazłem to:
http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-9
Ale poprzedni temat był lepiej rozbudowany
Chodzi o to że w larssonie dają jeszcze sprężynkę którą też chciałbym wymienić, a nie za bardzo wiem jak ją zdjąć, a boję się urwać

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Re: "tłoczek sprzegła"
Pociągnąć i sama wyjdzie
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
Re: "tłoczek sprzegła"
Ale nabroiłem.
Założyłem, wlałem płynu, i odpowietrzam, i odpowietrzam no i tak z 15 minut, a to dalej nic nie działa, nawet płyn nie leci, no to myślę sobie, że uszczelki źle założyłem i powietrze gdzieś łapie, odręcam, rozbieram składam, dalej nic, w końcu wstałem, patrze a tam znowu płynu nie ma, ehhh
Teraz wszystko działa, nie wiem jak w jeździe, ale stojąc biegi wchodzą ładnie, klamka chodzi ciężko
Czy dalej cieknie trzeba poczekać do lata.
Dzięki panowie za pomoc, pierwsza poważna samodzielna naprawa w XJR

Założyłem, wlałem płynu, i odpowietrzam, i odpowietrzam no i tak z 15 minut, a to dalej nic nie działa, nawet płyn nie leci, no to myślę sobie, że uszczelki źle założyłem i powietrze gdzieś łapie, odręcam, rozbieram składam, dalej nic, w końcu wstałem, patrze a tam znowu płynu nie ma, ehhh
Teraz wszystko działa, nie wiem jak w jeździe, ale stojąc biegi wchodzą ładnie, klamka chodzi ciężko

Dzięki panowie za pomoc, pierwsza poważna samodzielna naprawa w XJR


- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: "tłoczek sprzegła"
Kawałek czystej tektury pod silnik i wiesz czy cieknie czy nie - tektury nie oszukasz 

- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: "tłoczek sprzegła"
Kolejnego razu z tłoczkiem i polerki nie zniesę. W nowszych używkach bida. Zakup nówki boli....ale cóż począć.
- andzik
- Posty: 277
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
Re: "tłoczek sprzegła"
Sprawny i fachowy tokarz załatwi sprawę na dłuższy czas. Wiem to z autopsji.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: "tłoczek sprzegła"
Tokarze się rozjechali po europie, szlifierką tego nie opędzluję.
Ale jest to dobra myśl, rozbebłać nówkę, pomierzyć i dać komuś gdzieś do dotoczenia.
Ale jest to dobra myśl, rozbebłać nówkę, pomierzyć i dać komuś gdzieś do dotoczenia.
- andzik
- Posty: 277
- Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: zgorzelec
Re: "tłoczek sprzegła"
Zdzisław nie trzeba mieć nówki dobry tokarz roztoczy obudowę wprasuje tulejke z mosiądzu i zpasuje ja do starego wypolerowamego tloczka. Ot taka technika.
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: "tłoczek sprzegła"
Zdzislaw pisze:Kolejnego razu z tłoczkiem i polerki nie zniesę. W nowszych używkach bida. Zakup nówki boli....ale cóż począć.
A co się dzieje ?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: "tłoczek sprzegła"
Łysy po ostatniej "regeneracji" nie wytrzymało długo.
W sumie racja. Poszukam kogoś, kto się zna na tym, i popytam co i jak
.
W sumie racja. Poszukam kogoś, kto się zna na tym, i popytam co i jak

Ostatnio zmieniony piątek, 13 marca 2020, 13:39 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: "tłoczek sprzegła"
Lysy jest chyba forumowym tokarzem ?
Ladne rzeczy przeciez struga..
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk

Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: "tłoczek sprzegła"
Gdzieś w necie wyczytałem że od Kawasaki siłowniki dobierają.
Za skromny mam park maszynowy, tego nie dam rady zrobić ale może w przyszłości.
jacekxjr78 pisze:Lysy jest chyba forumowym tokarzem ?Ladne rzeczy przeciez struga..
Za skromny mam park maszynowy, tego nie dam rady zrobić ale może w przyszłości.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: "tłoczek sprzegła"
Masz to na wierzchu to zrób rysunek , park maszynowy to nie problem.
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: "tłoczek sprzegła"
Wkurza mnie niesamowicie cieknący siłownik sprzęgła. Trzy sezony za mną na XJR i co roku wymieniam zestaw naprawczy siłownika sprzęgła i płyn w układzie i co roku mam wyciek. W Bandicie B12 przez 10 lat nie wymieniałem tych uszczelek i nic nie ciekło. Rozumiem wymianę płynu i mogę to robić ale że wyciek jest co roku i co roku mam zmieniać te uszczelki to już przesada. Doszedłem do wniosku, że coś jest nie tak w tym układzie. Tylko nie wiem co. Przeczytałem tu kiedyś że pompa sprzęgła na kierownicy może być wadliwa i ścierając się sypie opiłkami do płynu a dalej opiłki lecą w dół do siłownika i niszczą uszczelki. Coś w tym musi być, bo jak zmieniam płyn to zawsze jest bardzo ciemny. W układzie hamulcowym po dwóch latach eksploatacji jak wymieniam to nie jest taki ciemny jak ten w układzie sprzęgła. Już nawet myślałem że może guma z przewodu się rozpuszcza w tym płynie i dlatego jest taki ciemny.
Kiedyś (w pierwszym sezonie na XJR) przed wyjazdem za granicę wymieniłem płyn w tym układzie i niestety siłownik zaczął mi cieknąć na tym wyjeździe. Kupiłem płyn hamulcowy na stacji aby uzupełnić ubytek. Po rozkręceniu pokrywki od zbiorniczka zobaczyłem że płyn jest bardzo ciemny. To był żur jakby nie był wymieniany z 10 lat - a ja go wymieniłem kilka dni wcześniej. Napiszcie mi czy wy też macie takie problemy z wyciekami z tego siłownika i czy u was też płyn w tym układzie jest bardzo szybko tai ciemny.
Napiszę jeszcze, że zaraz jak wróciłem z Korsyki (w połowie lipca) to wymieniłem uszczelki w siłowniku bo oczywiście zaczął cieknąć na wyjeździe. Od tego czasu zrobiłem około 4,5 tyś km i dzisiaj zauważyłem że znowu cieknie. Wkurzyłem się naprawdę. Myślę teraz żeby od razu kupić cały nowy, oryginalny siłownik i taki założyć. Tylko jak winna będzie pompa to w ciągu jednego sezonu znowu uszkodzi mi ten siłownik. Co myślicie?
Acha, w zimie zapobiegawczo kupiłem znowu komplet uszczelek do siłownika. Bo myślałem że i tak pewnie długo nie wytrzyma, ale nie myślałem że tak szybko będzie potrzebny.
Kiedyś (w pierwszym sezonie na XJR) przed wyjazdem za granicę wymieniłem płyn w tym układzie i niestety siłownik zaczął mi cieknąć na tym wyjeździe. Kupiłem płyn hamulcowy na stacji aby uzupełnić ubytek. Po rozkręceniu pokrywki od zbiorniczka zobaczyłem że płyn jest bardzo ciemny. To był żur jakby nie był wymieniany z 10 lat - a ja go wymieniłem kilka dni wcześniej. Napiszcie mi czy wy też macie takie problemy z wyciekami z tego siłownika i czy u was też płyn w tym układzie jest bardzo szybko tai ciemny.
Napiszę jeszcze, że zaraz jak wróciłem z Korsyki (w połowie lipca) to wymieniłem uszczelki w siłowniku bo oczywiście zaczął cieknąć na wyjeździe. Od tego czasu zrobiłem około 4,5 tyś km i dzisiaj zauważyłem że znowu cieknie. Wkurzyłem się naprawdę. Myślę teraz żeby od razu kupić cały nowy, oryginalny siłownik i taki założyć. Tylko jak winna będzie pompa to w ciągu jednego sezonu znowu uszkodzi mi ten siłownik. Co myślicie?
Acha, w zimie zapobiegawczo kupiłem znowu komplet uszczelek do siłownika. Bo myślałem że i tak pewnie długo nie wytrzyma, ale nie myślałem że tak szybko będzie potrzebny.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Re: "tłoczek sprzegła"
Korpus sprawdz czy nieporysowany masz, bo to jest « chyba » jedna z przyczyn cieknacego wysprzeglika. I pan Holender chyba rozwiazal problem w dosyc ciekawy sposob ?? Sie odezwie sie dowiemy..
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
Re: "tłoczek sprzegła"
Silownik jest do bani bo:
-ma tylko jedno uszczelninie(nie liczac uszczelki przeciwpylowe), poniewaz tloczek sie kolibie w silowniku uszczela zzybko sie zuzywa. Wtedy jeszcze nie cieknie, na tym etapie wilgoc dostaje sie do ukladu a ta dalej sieje spustoszenie w silowniku i pompie na gorze.
tloczek powinien miec 2 oringi i byc razem z korpusem anodyzowany by zapobiegac korozji jak te aftermarketowe. Sprzedałem 2 takie uzywki Works-a i nikt nie marudzi.
Kup nowy, czasami kolejne polerowanie to tylko polerowanie gów**a.
-ma tylko jedno uszczelninie(nie liczac uszczelki przeciwpylowe), poniewaz tloczek sie kolibie w silowniku uszczela zzybko sie zuzywa. Wtedy jeszcze nie cieknie, na tym etapie wilgoc dostaje sie do ukladu a ta dalej sieje spustoszenie w silowniku i pompie na gorze.
tloczek powinien miec 2 oringi i byc razem z korpusem anodyzowany by zapobiegac korozji jak te aftermarketowe. Sprzedałem 2 takie uzywki Works-a i nikt nie marudzi.
Kup nowy, czasami kolejne polerowanie to tylko polerowanie gów**a.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- PiotrekBe
- Posty: 144
- Rejestracja: czwartek, 22 grudnia 2016, 20:06
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2008 RP19
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re:
jacekxjr78 pisze:Korpus sprawdz czy nieporysowany masz, bo to jest « chyba » jedna z przyczyn cieknacego wysprzeglika. I pan Holender chyba rozwiazal problem w dosyc ciekawy sposob ?? Sie odezwie sie dowiemy..
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
No właśnie nie jest porysowany. Za drugim razem dokładnie go oglądałem i wypolerowałem.
Maras, gdzie można kupić taki akcesoryjny siłownik?
Re: Re:
PiotrekBe pisze:jacekxjr78 pisze:Korpus sprawdz czy nieporysowany masz, bo to jest « chyba » jedna z przyczyn cieknacego wysprzeglika. I pan Holender chyba rozwiazal problem w dosyc ciekawy sposob ?? Sie odezwie sie dowiemy..
Envoyé de mon iPhone en utilisant Tapatalk
No właśnie nie jest porysowany. Za drugim razem dokładnie go oglądałem i wypolerowałem.
Maras, gdzie można kupić taki akcesoryjny siłownik?
Czasami sa na japonskich aukcjach ale bardzo rzadko i jakies 600-1000pln trzeba polozyc. Jak bedzie to napisze
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: "tłoczek sprzegła"
Tak jak koledzy napisali, konstrukcja tłoczka jest wadliwa. Płyn szybko staje się ciemny od korozji bo uszczelnienie tłoczka przepuszcza wilgoć.
Pompa sprzęgła jest ok. nic się nie łuszczy, awariom winny jest siłownik(tłoczek)
Pompa sprzęgła jest ok. nic się nie łuszczy, awariom winny jest siłownik(tłoczek)
- dawfil
- Posty: 349
- Rejestracja: wtorek, 12 marca 2019, 07:40
- Model i rocznik moto.: xjr1300 2009
- Województwo: G-pomorskie
Re: "tłoczek sprzegła"
Wada fabryczna można to tak nazwać ?? Ja zakupiłem nowy oryginalny zobaczymy ile potrzyma ... Dziwię się tylko jednej rzeczy , dlaczego cały syf musi właśnie trafiać przez łańcuch na tę uszczelki ?? Dlaczego nie mogli tego szczelnie obudować ?? Chodzi mi oddzielić łańcuch, a raczej zębatkę od tegoż tłoczka ??? Moim zdaniem byłoby wtedy czysto i nie dochodziło do awarii , czy może się mylę ??
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości