Przegrzanie silnika
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
abstrahując całkowicie od tematu napiszę tylko, że KM i Nm na papierze nie są jedynym wyznacznikiem fajności sprzęta. Znam mnóstwo "słabszych" modeli co ręce urywają, znam też sprzęty papierowo mocarne które nie idą (np ostatni mój test R1200R). XJR ma to coś w sobie min dlatego, że jest naprawdę dobrze zbilansowana. Niewiele jest motocykli które dają jej radę na ulicy, za to jest mnóstwo, które mogłyby zdawać się o niebo mocniejsze, zrywniejsze itd. Nie piszę tego jako maniak zaślepiony. Tak po prostu jest
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
@mariuszdg racja. A wracając do meritum przekładki. Jak sprzedam XV to pobawię się w tjunink DeTa . Wstawię gaźniki i dolot od FJ, pomotam zębatki na prędkość a co najważniejsze pojadę na hamownię zmierzyć Nm i KM . Opiszę wrażenia. Lecz jeżeli nie sprzedam Virówy to nie zmienię zasilania ale i tak pojadę na hamownię . W papierach niby równe 100KM mam ale czy tak jest w rzeczywistości ...
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
mariuszdg pisze:Nie piszę tego jako maniak zaślepiony.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
WojtaS pisze:Ale pewnie momentu obrotowego trochę straci
Wątpię, moment wynika raczej z pojemności i czegoś tam jeszcze (nie jestem pewny)
WojtaS pisze:w końcu bez powodu nie zmniejszyli ilości tych koni w stosunku do fj-ty
zmiejszyli dlatego, że poprostu więcej nie potrzeba, poprostu jak ktoś chce to kombinuje na własną rękę
- mariuszdg
- Posty: 3531
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
Piotr_MC_85 pisze:WojtaS pisze:Ale pewnie momentu obrotowego trochę straci
Wątpię, moment wynika raczej z pojemności i czegoś tam jeszcze (nie jestem pewny)
nie, nie, nie
Zawsze należy pamiętać, że moment to siła razy ramię. Trzeba tylko odpowiednio zinterpretować co jest siłą, a co ramieniem
http://autokult.pl/2010/05/31/moment-ob ... ium-wiedzy
artykuł z kilkoma błędami, ale troszkę tłumaczy.
po przeczytaniu łatwiej odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektórzy wymieniają korbowody...
spadam do domu
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Piotr_MC_85
- Posty: 1581
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Ok, wiem to i według tego stan mam OK.
Ale jak długo pojeżdzę po mieście to zaczyna mi świecić kontrolka od oleju.
Więc wygląda to tak:
1. Moto ma stan OK.
2. Odpalam silnik i w okienku jest poziom od 3-5 mm od dołu
3. Jeżdzę po mieście/poginam w trasie (grunt żeby się silnik na maxa rozgrzał) i mam sygnalizację o poziomie oleju,
4. Wyłączam, silnik stygnie, poziom oleju na poziomie początkowym.
5. Nie wiem o co chodzi
Dlatego były moje 2 pytania:
- czy jest możliwe aby kontrolka sygnalizowała za wysoko temp silnika/oleju
- jaki macie poziom po odpaleniu moto?
Ale jak długo pojeżdzę po mieście to zaczyna mi świecić kontrolka od oleju.
Więc wygląda to tak:
1. Moto ma stan OK.
2. Odpalam silnik i w okienku jest poziom od 3-5 mm od dołu
3. Jeżdzę po mieście/poginam w trasie (grunt żeby się silnik na maxa rozgrzał) i mam sygnalizację o poziomie oleju,
4. Wyłączam, silnik stygnie, poziom oleju na poziomie początkowym.
5. Nie wiem o co chodzi
Dlatego były moje 2 pytania:
- czy jest możliwe aby kontrolka sygnalizowała za wysoko temp silnika/oleju
- jaki macie poziom po odpaleniu moto?
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Tak miałem w ubiegłym sezonie na oleju schell ale dolanie 200 ml załatwiło sprawę
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Ten był z niemieckiej produkcji
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Odkąd pamiętam Yama zawsze stosowała czujnik poziomu oleum, który czasami się haczy i nie jest to problemem. Z tego co wiem (od mechanika) to może to być spowodowane gównianym olejem, który zaszlamia ten czujnik np. podczas zimowego stania lub przeciągniętej wymiany. W XJ-cie miałem taką przypadłość i jak warsztat przepłukał mixturą do tego, wróciło do normy. W ogóle olej to podstawa. Ja wymieniam (chociaż używam najlepszy dostępny) co 5 kkm. Co do stanu - zawsze leję na maxa, bo czym więcej, tym lepsza ochrona silnika przed przegrzaniem (i nie tylko), o co łatwo w olejaku latem przy zbyt lekkim lub kiepskim oleju. Samo zużycie oleju w zależności od firmy jest różne - sam tego doświadczyłem (w puszce również).
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Widzę, że macie doświadczenie w tej kwestii. Widzieliście kiedyś rozebrany silnik? Myślę, że nie, bo nie było by tej (że tak to nazwę) dyskusji. Pytasz z czego chcę płukać, otóż : KAŻDY olej zawiera siarkę, asfalt (wyjątek stanowi RP, bo nie jest robiony z ropy), oraz inne gówna, które czy chcesz, czy nie w czasie pracy wytrącają się. Do tego dochodzi jeszcze ucier technologiczny, który się z tym gównem wiąże i choćbyś się ze...ał nie zlejesz tego ze starym olejem. Po za tym zapytaj szlifierza po co inwestował w myjkę ultradźwiękową. Na koniec - chciałem przypomnieć, że koledze haczy się czujnik poziomu oleju, więc jeśli mi taki zabieg pomógł, to jemu też może, a dwie dychy - czy Tobie wyczyściło portfel?
- piontek
- Posty: 3869
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Jeszcze trochę i walnę polerkę silnika od wewnątrz
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Zdzislaw
- Posty: 3564
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
@Tytus wiem co mówię, Mechanik Pojazdów Samochodowych- szkoła Inowrocław 1997-2001 z dużym doświadczeniem kanałowym/warsztatowym . Nie jedno w życiu robiłem/brałem udział/widziałem . Jak się dba tak się ma .
Co do widzenia silnika/skrzyni w realu -widziałem/rozbierałem nie raz, nie dwa i R4 i R6/V6 skrzynie automat/manual... .
Co do widzenia silnika/skrzyni w realu -widziałem/rozbierałem nie raz, nie dwa i R4 i R6/V6 skrzynie automat/manual... .
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Panowie - napisałem co i dlaczego mi pomogło w przypadku haczącego się czujnika poziomu oleju, dlatego nie rozumiem, w czym problem ? Czy ja napisałem, że płukanie jest obowiązkowe ? Znam kilku mechaników, którzy stosują płukacze (szczególnie w dieslach, albo jak silnik długo stał lub jak zmieniają na jakościowo lepszy olej). Po za tym, dlaczego się zasrał owy czujnik? Korozja go udupiła - nie - ZASZLAMIŁ się.Co doświadczenia, to, że nie robię wszystkiego sam to nie znaczy, że nie potrafię, tylko, że mi się nie chce bo mam fachowca od tego, a z racji, że motoryzacja to moja branża, znam bardzo wielu mechaników/warsztatów, którzy nie mają wiedzy w temacie środków smarnych i leją do wysilonych silników za lekkie do naszej strefy klimatycznej oleje (na ten temat pisał jeden człowiek z naszej polibudy) bo tak jest napisane na korku wlewu, a zalecenia producenta, to wymagania minimalne, dotyczące stref zimnych (patrz Autodata).
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość