Przegrzanie silnika

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
stufa

Postautor: stufa » wtorek, 26 kwietnia 2011, 07:26

Czyli jest szansa, ze będą pasować.
"One float bowl needs replacing otherwise good" czyli cosik do wymiany...zreszta chyba byłoby dobrze maksymalnie je zregenerować przed założeniem, znacie kogoś kto ogarnie taki temat?

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 26 kwietnia 2011, 15:21

Zdzisław pisze:Ja na Twoim miejscu z braku perspektyw szukał bym przy okazji gaźników i dolotu od FJoty 1200...= odzyskałbyś KM z silnika które to miała FJota w oryginale...
Lecz to jest szerszy temat jak tylko wstawienie gaźników w miejsce starych .


Dokładnie, szukaj od FJ będziesz miał 128 PSów :evil:

stufa

Postautor: stufa » wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:27

Ktoś robił/robi coś takiego ?? :)
Chociaż bardziej zależy mi żeby była igiełka seria, niż wincy kuni :mrgreen:

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » wtorek, 26 kwietnia 2011, 20:43

Tylko oprócz gaźników, chyba jeszcze króćce ssące są potrzebne.
Na pewno nie będzie więcej palić, jak będziesz tak samo jeżdził jak do tej pory. Jak chcesz, ja by na twoim miejscu od FJ montnął, zawsze lepiej się wyprzedza, a od czasu do czasu można manetką pokręcić ;-)

WojtaS
Posty: 155
Rejestracja: poniedziałek, 8 czerwca 2009, 18:26
Model i rocznik moto.: XJR
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Koszalin

Postautor: WojtaS » wtorek, 26 kwietnia 2011, 21:43

Ale pewnie momentu obrotowego trochę straci, coś za coś w końcu bez powodu nie zmniejszyli ilości tych koni w stosunku do fj-ty

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 26 kwietnia 2011, 22:27

abstrahując całkowicie od tematu napiszę tylko, że KM i Nm na papierze nie są jedynym wyznacznikiem fajności sprzęta. Znam mnóstwo "słabszych" modeli co ręce urywają, znam też sprzęty papierowo mocarne które nie idą (np ostatni mój test R1200R). XJR ma to coś w sobie min dlatego, że jest naprawdę dobrze zbilansowana. Niewiele jest motocykli które dają jej radę na ulicy, za to jest mnóstwo, które mogłyby zdawać się o niebo mocniejsze, zrywniejsze itd. Nie piszę tego jako maniak zaślepiony. Tak po prostu jest :evil:
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » środa, 27 kwietnia 2011, 05:06

@mariuszdg racja. A wracając do meritum przekładki. Jak sprzedam XV to pobawię się w tjunink DeTa . Wstawię gaźniki i dolot od FJ, pomotam zębatki na prędkość a co najważniejsze pojadę na hamownię zmierzyć Nm i KM :mrgreen: . Opiszę wrażenia. Lecz jeżeli nie sprzedam Virówy to nie zmienię zasilania ale i tak pojadę na hamownię :evil: . W papierach niby równe 100KM mam ale czy tak jest w rzeczywistości :?: :kwasny: ...

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3869
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » środa, 27 kwietnia 2011, 06:57

mariuszdg pisze:Nie piszę tego jako maniak zaślepiony.
:rotfl:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 27 kwietnia 2011, 12:27

WojtaS pisze:Ale pewnie momentu obrotowego trochę straci

Wątpię, moment wynika raczej z pojemności i czegoś tam jeszcze (nie jestem pewny)
WojtaS pisze:w końcu bez powodu nie zmniejszyli ilości tych koni w stosunku do fj-ty

zmiejszyli dlatego, że poprostu więcej nie potrzeba, poprostu jak ktoś chce to kombinuje na własną rękę ;-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 27 kwietnia 2011, 12:44

Piotr_MC_85 pisze:
WojtaS pisze:Ale pewnie momentu obrotowego trochę straci

Wątpię, moment wynika raczej z pojemności i czegoś tam jeszcze (nie jestem pewny)

nie, nie, nie ;-)
Zawsze należy pamiętać, że moment to siła razy ramię. Trzeba tylko odpowiednio zinterpretować co jest siłą, a co ramieniem ;-)
http://autokult.pl/2010/05/31/moment-ob ... ium-wiedzy
artykuł z kilkoma błędami, ale troszkę tłumaczy.
po przeczytaniu łatwiej odpowiedzieć na pytanie, dlaczego niektórzy wymieniają korbowody...
spadam do domu ;-)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » środa, 27 kwietnia 2011, 18:08

No tak, liczy się stosunek średnicy tłoka do jego skoku, wykorbienia na wale względem siebie, ciśnienie w komorze, podciśnienie w dolcie itd. Może się mylę, ale coś mi mówi że tym konkretnym (XJR) przypadku dużo się nie zmieni.
Dobra, już nie zbaczajmy z meritum ;-)

stufa

Postautor: stufa » piątek, 29 kwietnia 2011, 05:52

Wracając do tematu kontrolki/przegrzewania .
Jaki macie stan oleju w okienku gdy silnik pracuje i jest rozgrzany?

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 527
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » piątek, 29 kwietnia 2011, 06:02

Stan oleju sprawdzamy na wyłączonym silniku,powinno być 3/4 stanu.

stufa

Postautor: stufa » piątek, 29 kwietnia 2011, 07:28

Ok, wiem to i według tego stan mam OK.
Ale jak długo pojeżdzę po mieście to zaczyna mi świecić kontrolka od oleju.
Więc wygląda to tak:
1. Moto ma stan OK.
2. Odpalam silnik i w okienku jest poziom od 3-5 mm od dołu
3. Jeżdzę po mieście/poginam w trasie (grunt żeby się silnik na maxa rozgrzał) i mam sygnalizację o poziomie oleju,
4. Wyłączam, silnik stygnie, poziom oleju na poziomie początkowym.
5. Nie wiem o co chodzi :)

Dlatego były moje 2 pytania:
- czy jest możliwe aby kontrolka sygnalizowała za wysoko temp silnika/oleju
- jaki macie poziom po odpaleniu moto?

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 527
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » piątek, 29 kwietnia 2011, 07:40

Dolej 2 setki i powinno być ok.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 kwietnia 2011, 12:01

Moja mimo pełnego stanu również czasami tak grymasi. Zauważyłem, że dzieje się tak jak jest zimno i jedziemy wolno. Po przegonieniu problem ustępuje :mrgreen: .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3869
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 29 kwietnia 2011, 20:53

Tak miałem w ubiegłym sezonie na oleju schell ale dolanie 200 ml załatwiło sprawę
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 30 kwietnia 2011, 07:00

piontek pisze:na oleju schell

Shell ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3869
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 1 maja 2011, 09:59

Ten był z niemieckiej produkcji :P
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 1 maja 2011, 14:39

Odkąd pamiętam Yama zawsze stosowała czujnik poziomu oleum, który czasami się haczy i nie jest to problemem. Z tego co wiem (od mechanika) to może to być spowodowane gównianym olejem, który zaszlamia ten czujnik np. podczas zimowego stania lub przeciągniętej wymiany. W XJ-cie miałem taką przypadłość i jak warsztat przepłukał mixturą do tego, wróciło do normy. W ogóle olej to podstawa. Ja wymieniam (chociaż używam najlepszy dostępny) co 5 kkm. Co do stanu - zawsze leję na maxa, bo czym więcej, tym lepsza ochrona silnika przed przegrzaniem (i nie tylko), o co łatwo w olejaku latem przy zbyt lekkim lub kiepskim oleju. Samo zużycie oleju w zależności od firmy jest różne - sam tego doświadczyłem (w puszce również).

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 1 maja 2011, 21:32

stufa - wypij 2 setki i powinno być ok.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

stufa

Postautor: stufa » poniedziałek, 2 maja 2011, 12:02

zela-r1
dodałem - pomogło.

artur,
wypiłem - pomogło.


Więc teraz nie wiem gdzie tkwi problem :mrgreen:

Ma ktoś gaźniki na zbyciu ??

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 2 maja 2011, 15:17

Jak będziesz wymieniał oleum, kup płukacz (Engine flush STP/Xeramic), i użyj go. Jak nie pomoże to spal moto, albo lepiej nie - wymień czujnik. :mrgreen: Ja nie gdybam. :-|

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 2 maja 2011, 23:33

@Tytus a co Ty chciałbyś wypłukać z takiego silnika? Powiem Ci, że wypłuczesz.... nic więcej jak kieszeń... nagary i inne gówna w silniku skończyły się wraz z PRLem, Dużym/Małym Fiutem i innymi mitami PRLowskimi o olejach :P .

OlszaDG

Postautor: OlszaDG » wtorek, 3 maja 2011, 13:53

Zdzisław pisze:Powiem Ci, że wypłuczesz.... nic więcej jak kieszeń...

racja, porównywalne z upraniem portfela w pralce :-> a po drugie im więcej chemikaliów używasz tym więcej zanieczyszczasz środowisko - bi(o) Maryna to pisze :mrgreen:

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » wtorek, 3 maja 2011, 16:17

Widzę, że macie doświadczenie w tej kwestii. Widzieliście kiedyś rozebrany silnik? Myślę, że nie, bo nie było by tej (że tak to nazwę) dyskusji. Pytasz z czego chcę płukać, otóż : KAŻDY olej zawiera siarkę, asfalt (wyjątek stanowi RP, bo nie jest robiony z ropy), oraz inne gówna, które czy chcesz, czy nie w czasie pracy wytrącają się. Do tego dochodzi jeszcze ucier technologiczny, który się z tym gównem wiąże i choćbyś się ze...ał nie zlejesz tego ze starym olejem. Po za tym zapytaj szlifierza po co inwestował w myjkę ultradźwiękową. Na koniec - chciałem przypomnieć, że koledze haczy się czujnik poziomu oleju, więc jeśli mi taki zabieg pomógł, to jemu też może, a dwie dychy - czy Tobie wyczyściło portfel?

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 3 maja 2011, 17:24

jedna z moich XJR to rocznik '99. Przez te lata (historia jest jego znana od 2005 roku, ponieważ wcześniej użytkownikiem był balth) nic się nie działo. I teraz mam wiziąć wypłukiwacz i tak po prostu dwunastoletni silnik nim potraktować ?
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3869
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 3 maja 2011, 21:20

Jeszcze trochę i walnę polerkę silnika od wewnątrz :mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 3 maja 2011, 23:36

@Tytus wiem co mówię, Mechanik Pojazdów Samochodowych- szkoła Inowrocław 1997-2001 z dużym doświadczeniem kanałowym/warsztatowym :-P . Nie jedno w życiu robiłem/brałem udział/widziałem :evil: . Jak się dba tak się ma ;) .

Co do widzenia silnika/skrzyni w realu -widziałem/rozbierałem nie raz, nie dwa i R4 i R6/V6 skrzynie automat/manual... :zdrowko: :mrgreen: .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 5 maja 2011, 21:33

Panowie - napisałem co i dlaczego mi pomogło w przypadku haczącego się czujnika poziomu oleju, dlatego nie rozumiem, w czym problem ? Czy ja napisałem, że płukanie jest obowiązkowe ? Znam kilku mechaników, którzy stosują płukacze (szczególnie w dieslach, albo jak silnik długo stał lub jak zmieniają na jakościowo lepszy olej). Po za tym, dlaczego się zasrał owy czujnik? Korozja go udupiła - nie - ZASZLAMIŁ się.Co doświadczenia, to, że nie robię wszystkiego sam to nie znaczy, że nie potrafię, tylko, że mi się nie chce bo mam fachowca od tego, a z racji, że motoryzacja to moja branża, znam bardzo wielu mechaników/warsztatów, którzy nie mają wiedzy w temacie środków smarnych i leją do wysilonych silników za lekkie do naszej strefy klimatycznej oleje (na ten temat pisał jeden człowiek z naszej polibudy) bo tak jest napisane na korku wlewu, a zalecenia producenta, to wymagania minimalne, dotyczące stref zimnych (patrz Autodata).


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość