wymiana oleju
artur co do tego to mozna polecac kazda zachodnia marke , pamietam ze kiedys shell robil takie gówno i w KTMach slizgaly sie sprzegla , np. ja leje motorex szwajcarski albo motul pólsyntetyk , do 2 suwa mieszankowy total sport pólsyntetyk , napewno jak wlejesz :
motorex
motul
castrol
bedzie git , a tak ogólnie mówiac kazdy jest dobry, bo musi spelniac wartosci , przechodza kontrole itd.
motorex
motul
castrol
bedzie git , a tak ogólnie mówiac kazdy jest dobry, bo musi spelniac wartosci , przechodza kontrole itd.
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Arturze,Tomek ma rację-nie ważna jest marka tylko specyfikacja danego produktu.Ludzie często kierują się doświadczeniem danej marki i wybierają w większości tę znaną.W Polsce od dawna w motocyklowych olejach wiedzie prym Motul spychając innych producentów na dalsze miejsca.Tak już jest.A przecież oliwy do moto robi prawie każdy znany producent.Jest jeszcze jedna sprawa-ilość i rodzaje produktów przeznaczonych w tym przypadku do smarowania silników motocyklowych.Na naszym rynku to właśnie Motul ma ich najszerszą gamę i to chyba decyduje.Zapytajcie właścicieli puszek,który z nich zna oleje i markę Motul-co dziesiąty. 

J....ć stare baby 

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Może niech arturowi odpowiedzą ci, dla których marka oleju robi różnicę.
Bo, jak sądzę, taki jest sens pytania.
Bo, jak sądzę, taki jest sens pytania.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
o tym castrolu to już nie jeden pisze złe rzeczy,motula nigdy nie lałem ale są przynajmniej pozytywne odzewy.Zmienię z valvolina 10w40 na motul 5100 15w50 zgodnie z opinią bardziej doświadczonych motórzystów bo ten Valvoline jest troszeczkę kiepskawy jak kupiłem moto to już tam był żółciutki a na koniec sezonu jakby się zrobił ciut rzadkawy a przez to motór głośniejszy co prawda zrobiłem ponad 5 tysi i może dlatego ,się wyeksploatował..ale nie znam się na tym.Może jestem przewrażliwiony.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Raz zalany miałem Shell i nie podobała mi się praca silnika. Ubywało też szybko jakoś. Z Motulem 5100 nie ma problemu.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
nit pisze:o tym castrolu to już nie jeden pisze złe rzeczy,motula nigdy nie lałem ale są przynajmniej pozytywne odzewy.Zmienię z valvolina 10w40 na motul 5100 15w50 zgodnie z opinią bardziej doświadczonych motórzystów bo ten Valvoline jest troszeczkę kiepskawy jak kupiłem moto to już tam był żółciutki a na koniec sezonu jakby się zrobił ciut rzadkawy a przez to motór głośniejszy co prawda zrobiłem ponad 5 tysi i może dlatego ,się wyeksploatował..ale nie znam się na tym.Może jestem przewrażliwiony.
valvoline to nie jest kiepskawy olej lałem do motocykla i leje do aut. z castrolem miałem nie miłe doswiadczenia ale tylko w aucie,a motul ładnie pachnie jak się odkręci butelkę.
a ty mój drogi kolego przewrażliwiony jesteś na pewno

- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
farba pisze:Dobra ! Leję motula bo jestem wygodny mam go pod ręką w dobrej cenie i często nie płacę gotówką.
( miałem jedną przygodę z castrolemwymiana tarcz sprzęgłowych i zalanie motulem pomogła)
Misiek też miał takową na castrolu 10w40 z beczki od lokalnego punktu serwisu, tylę że u niego pomogła sama wymiana oleju i nie wymieniał tarcz do końca posiadania XJRy.

ivo pisze: Ja co roku praktycznie leję olej innej marki.
IVO należy Ci się jakaś nagroda za testowanie - jakby nie było to też poświęcenie.
Z moich doświadczeń również wynika że 15W lepsze od 10W. Po zmianie z 15 na 10 od razu czuć różnicę pracy silnika, najmocniej dają się we znaki doznania akustyczne, prócz tego odczuwalna jest mniej płynna i nerwowa praca silnika. Ale to tylko moje spostrzeżenia.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Tak! Przynajmniej jeśli chodzi o lepkość.
Występuje tu zadziwiająca zgodność. Nawet ci, którzy używają 10W/40 (w tym i ja) podkreślają, że za mało lepki (w języku potocznym: "za mało gęsty") jest przy wysokich temperaturach.
Mam taką koncepcję, że Motul jest w Polsce tak popularny, bo w pewnym momencie brzmi tak samo jak motór. Sugeruje wyraźnie specjalizację motocyklową.
Występuje tu zadziwiająca zgodność. Nawet ci, którzy używają 10W/40 (w tym i ja) podkreślają, że za mało lepki (w języku potocznym: "za mało gęsty") jest przy wysokich temperaturach.
Mam taką koncepcję, że Motul jest w Polsce tak popularny, bo w pewnym momencie brzmi tak samo jak motór. Sugeruje wyraźnie specjalizację motocyklową.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
26 stron o olejach? Czy ktoś to w ogóle jeszcze czyta?
Piontuś, mi się motul kojarzy z MOciulem
Pisałem już to kilkanaście razy.
Ja swojej leję 300V 10W40 i jest ok. Sprawdził się zarówno w klimacie śródziemnomorskim, jak i na dalekiej północy. Jest ok do jazdy spacerowej, turystycznej i na tor. Najwięcej bez wymiany zrobiłem 14-15 tyś, normalnie robię około 10tyś. Nigdy nie dolewałem. Motocykl na tym shit'cie zrobił jakieś 56tyś. Silnik w środku jak nowy. Bakterii - wpierda!@czy nie stwierdziłem. Mam założony termometr, silnik nigdy i nigdzie się nie przegrzał.
co nie znaczy, że tak samo nie miałbym na innym oleju (jestem przekonany, że o 90% oliw wymienianych przez Was też bym podobnie mógł napisać, ale nie napiszę bo nie przetestowałem na takim dystansie).
NIE STRESUJCIE SIĘ TAK TYMI OLEJAMI. XJRy potrzebują jeździć, zapierdzielać, a nie stać na podnośniku w serwisach. Najlepsze smarowanie zapewnimy motocyklom jeżdżąc nimi.
Szczerze pisząc, to jak czytam, że u nas lepiej 15W50 a gdzieś tam 10W40 i to ma mieć duże znaczenie to mi się śmiać troszkę chce. Na tym samym oleju jeździłem zarówno przy temp ~0C jak i w upałach blisko 40 stopniowych. XJRa idzie jak pierdol!@ęta w każdych warunkach na tych samych parametrach lepkościowych.
z tego co pamiętam to w manualu jest napisane, że w naszym klimacie pasuje co najmniej kilka typów tych lepkości.
pozdro
Piontuś, mi się motul kojarzy z MOciulem

mrymek pisze:Czytam i czytam, czas podsumować do wtrysku z 2010r: Castrol odrzucany, polecany Motul 300V 15w50?
Pisałem już to kilkanaście razy.
Ja swojej leję 300V 10W40 i jest ok. Sprawdził się zarówno w klimacie śródziemnomorskim, jak i na dalekiej północy. Jest ok do jazdy spacerowej, turystycznej i na tor. Najwięcej bez wymiany zrobiłem 14-15 tyś, normalnie robię około 10tyś. Nigdy nie dolewałem. Motocykl na tym shit'cie zrobił jakieś 56tyś. Silnik w środku jak nowy. Bakterii - wpierda!@czy nie stwierdziłem. Mam założony termometr, silnik nigdy i nigdzie się nie przegrzał.
co nie znaczy, że tak samo nie miałbym na innym oleju (jestem przekonany, że o 90% oliw wymienianych przez Was też bym podobnie mógł napisać, ale nie napiszę bo nie przetestowałem na takim dystansie).
NIE STRESUJCIE SIĘ TAK TYMI OLEJAMI. XJRy potrzebują jeździć, zapierdzielać, a nie stać na podnośniku w serwisach. Najlepsze smarowanie zapewnimy motocyklom jeżdżąc nimi.
Szczerze pisząc, to jak czytam, że u nas lepiej 15W50 a gdzieś tam 10W40 i to ma mieć duże znaczenie to mi się śmiać troszkę chce. Na tym samym oleju jeździłem zarówno przy temp ~0C jak i w upałach blisko 40 stopniowych. XJRa idzie jak pierdol!@ęta w każdych warunkach na tych samych parametrach lepkościowych.
z tego co pamiętam to w manualu jest napisane, że w naszym klimacie pasuje co najmniej kilka typów tych lepkości.
pozdro
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Napisałem wyżej, że 15W lepsze od 10W - to tylko moje być może błędne spostrzeżenia. Jak widać po różnych opiniach na pewno nie szkodzi lepkość taka jak 10W. 15W może być korzystniejsze gdy silnik będzie wykazywał pewne oznaki zużycia - najprawdopodbniej będą to pierścienie, ew. uszczelniacze zaworowe. Na taki wynik przyjdzie jeszcze nam poczekać bo to min.~150 kkm lub więcej. Do mojej XJ650 '81 też lełem 10W40 castrola nieszczęsnego właśnie i troszkę ubywa, ale dolewać też nie trzba wymiana wg. manuala 6000 km. Moto ma 127kkm i przebieg nie rośnie, narazie.
Niech ktoś się wypowie, bo wg mnie silniki (w środku) raczej nie odbiegają od siebie
z tego co wiem:
- cylindry bez żeliwa
- napęd prędkościomierza przy wałku zdawczym
Jest natomiast różnica między wymianami, od początku było 6000 km, a od RP 10 10 000 km.
To przyczyna technologiczna/zmiana materiału, czy zastosowanie oleju o innych parametrach.
mrymek pisze:do wtrysku
Niech ktoś się wypowie, bo wg mnie silniki (w środku) raczej nie odbiegają od siebie

z tego co wiem:
- cylindry bez żeliwa
- napęd prędkościomierza przy wałku zdawczym
Jest natomiast różnica między wymianami, od początku było 6000 km, a od RP 10 10 000 km.
To przyczyna technologiczna/zmiana materiału, czy zastosowanie oleju o innych parametrach.
Ostatnio zmieniony wtorek, 29 stycznia 2013, 09:05 przez Piotr_MC_85, łącznie zmieniany 2 razy.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości