XJR 1200 z silnikiem FJ 1200
XJR 1200 z silnikiem FJ 1200
Witam
Od paru tygodni pracowałem nad odbudowaniem XJR 1200. Wstawiłem do niej silnik od FJ 1200 i zastanawia mnie tylko jeden fakt czy hamulce w XJR zdadzą swoje zadanie przy wyhamowaniu moto!!!! Jak wiadomo silnik od FJ posiada wyższy moment i więcej koni....Czy potrafi mi ktoś odpowiedzieć na to pytanie??? A jak by trzeba było wymienić to np na jakie tarcze hamulcowe itp???
Czekam na pozytywne opinie
Pozdrawiam wszystkich tomek8419
Od paru tygodni pracowałem nad odbudowaniem XJR 1200. Wstawiłem do niej silnik od FJ 1200 i zastanawia mnie tylko jeden fakt czy hamulce w XJR zdadzą swoje zadanie przy wyhamowaniu moto!!!! Jak wiadomo silnik od FJ posiada wyższy moment i więcej koni....Czy potrafi mi ktoś odpowiedzieć na to pytanie??? A jak by trzeba było wymienić to np na jakie tarcze hamulcowe itp???
Czekam na pozytywne opinie
Pozdrawiam wszystkich tomek8419
Ja to bym się raczej zastanawiał nad tym , czy konstrukcja ramy zniesie silnik o innych parametrach ( moc, moment, wibracje). Hamulce, układ przeniesienia napędu, amortyzatory, opony itp to typowe elementy projektowane dla wielu typów motocykli. Natomiast rama i silnik muszą być opracowne opd wieloma względami jako para. Np. nie chodzi tu o moc bo różnica 20-40 KM w górę jest do osiągnięcia prostymi metodami tuningowymi w każdym silniku, ale np. okres drgań własnych ramy i silnika, to jest nałożenie się szkodliwych dragań niszczących może doprowadzić do niemiłych konsekwencji. Co najgorsze, nie da się tego oszacować na oko tylko trzeba policzyć.
Pozdro.
S.
Pozdro.
S.
Hamulce mają zatrzymać motocykl a nie silnik. ( chyba że to mają być jakieś experymenty na hamowni) Ważny jest ciężar samego moto + dodatków, np: spasionego kierowcy i tłustej pasażerki, licznych kufrów itd.
Skoro spowalniacze w FJ jakoś sobie radziły z owym momentem i mocą ( ani jedno, ani drugie na hamulce nie było przenoszone, bo chyba nikt nie kręci silnika jednocześnie hamując ), to nieco lepsze hamulce w XJR też sobie poradzą.
Skoro spowalniacze w FJ jakoś sobie radziły z owym momentem i mocą ( ani jedno, ani drugie na hamulce nie było przenoszone, bo chyba nikt nie kręci silnika jednocześnie hamując ), to nieco lepsze hamulce w XJR też sobie poradzą.
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Zmień krućce ssące (gumowe) na takie jakie są w FJ, różnica o 1 mm w średnicy po wewnętrznej stronie i bez zmieniania silnika będzie miał motur więcej pary a jak się nie mylę to jedyna różnica jaka dławi nasza silniki ze 136 KM na te 108-106 KM. No i potem jeszcze synchronizacja. Ale jest na to temat już założony.
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... d%B3awi%E6
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t ... d%B3awi%E6
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Mam pytanie odnośnie króćców do xjr 1200 98, muszę je wymienić i moję pytanie brzmi czy będą pasować od Fj 1200 a dokładnie te:
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111938
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... bid=111938
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości