Czarny olej silnikowy.
Czarny olej silnikowy.
Hej Panowie,
wymieniłem olej w silniku wraz z filtrem.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów patrzę w okienko, żeby sprawdzić stan.
Olej jest czarny jak jasna cholera.
O co chodzi ?
Nigdy nie miałem takiej sytuacji. Olej był zawsze do jakiegoś przebiegu czysty.
Proszę o pomoc.
wymieniłem olej w silniku wraz z filtrem.
Po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów patrzę w okienko, żeby sprawdzić stan.
Olej jest czarny jak jasna cholera.
O co chodzi ?
Nigdy nie miałem takiej sytuacji. Olej był zawsze do jakiegoś przebiegu czysty.
Proszę o pomoc.
Ostatnio zmieniony niedziela, 6 października 2013, 12:19 przez Bobas, łącznie zmieniany 1 raz.
- jacekxjr78
- Posty: 598
- Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Paryz / krakow
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
mam XJRe z salonu. Tylko przy pierwszej wymianie (około 2000km) olej który wlałem nie robił się ciemny po porządnym przepaleniu. Teraz za każdym razem nie jest przeźroczysty (i ciężko żeby był, bo wlewam zielony
). Tak ma być. Moja oleju nie bierze - a zmieniam nie częściej niż co 10000km - ale z tym różnie bywa. Są takie co biorą i takie co nie biorą.

"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Ivo dawała tyle 95%
.
Kulegen rok temu kupił sobie 1000rr Hundy. Oczywiście nie bierze i chuj, nie pogadasz
. Po 5kkm jednak już bierze, śladowa ilość ale jednak
.
Na moje wcześniejsze uwagi, o tym, że podczas startu czuje olej od niego kwitował krótko- To z Twojego śmierdzi
.
Oczywiście mój śmierdzi olejem ale z olejarki, jak się nazbiera na kapie zębatki zdawczej i na kolektor kapie wypalając się.
Jak mówi stare przysłowie: Junak, co nie cieknie to nieżywy Junak
.
Bobas jaki styl jazdy dominował w Silver Wingu Twoim
.

Kulegen rok temu kupił sobie 1000rr Hundy. Oczywiście nie bierze i chuj, nie pogadasz


Na moje wcześniejsze uwagi, o tym, że podczas startu czuje olej od niego kwitował krótko- To z Twojego śmierdzi

Oczywiście mój śmierdzi olejem ale z olejarki, jak się nazbiera na kapie zębatki zdawczej i na kolektor kapie wypalając się.
Jak mówi stare przysłowie: Junak, co nie cieknie to nieżywy Junak

Bobas jaki styl jazdy dominował w Silver Wingu Twoim

Bobas jaki styl jazdy dominował w Silver Wingu Twoim
.[/quote]
Silverek był dla mnie pakownym turystykiem.
Kufer + 50 l pod siedzeniem + sakwy.
Na trasie śmigałem nim średnio 130- 150 km/h.
Brakowało mi jednak mocy i stąd zmiana na XJR- kę .
Kiedyś miałem też Varadero 1000, które miało teoretycznie taką samą moc, ale mam wrażenie, że Yamaha ma kopa o wiele lepszego.
Przy 200 km/h moja gablota ciągnie jeszcze do przodu aż miło.
Mam limitowaną wersję z owiewką + założyłem deflektor i osłona przed wiatrem zrobiła się również całkiem dobra.

Silverek był dla mnie pakownym turystykiem.
Kufer + 50 l pod siedzeniem + sakwy.
Na trasie śmigałem nim średnio 130- 150 km/h.
Brakowało mi jednak mocy i stąd zmiana na XJR- kę .
Kiedyś miałem też Varadero 1000, które miało teoretycznie taką samą moc, ale mam wrażenie, że Yamaha ma kopa o wiele lepszego.
Przy 200 km/h moja gablota ciągnie jeszcze do przodu aż miło.
Mam limitowaną wersję z owiewką + założyłem deflektor i osłona przed wiatrem zrobiła się również całkiem dobra.
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Nie wiem, czy natychmiastowe przebarwienie jest stanem prawidłowym. U mnie takie sytuacje się zdarzały, ale tylko po pierwszej mojej zmianie oleju i wtedy po krótkim dystansie ponowna zmiana z płukaniem (co w zależności od zasyfienia trzeba było powtarzać), żeby osiągnąć taki stan, że olej ciemnieje najprędzej po około 2500 km. Warunkiem jest dobry produkt. Obecnie nawet nie wiem kiedy się przebarwia bo mam Royal-a, który jest fioletowy. No i zużycie od max do min na przestrzeni 5-6 tyś.
W chłodnicy zostaje zawsze część starego oleju może dlatego, jak nowy się z nim wymieszał to zrobił się ciemny. Pamiętam jak pierwszy raz zmieniałem miałem podobnie, też był ciemniejszy po wlaniu i odpaleniu niż to co w butelce. Raczej norma jest, hahaha zrobią okienko i człowiek zaraz myśli, do samochodu wlewasz guzik widać i problemu nie ma.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości