Regulacja zaworów
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
mam na zbyciu 5 płytek zaworowych po ostatniej regulacji i tegorocznej.
Grubości:
280 2 sztuki
279 2 sztuki
278 1 sztuka
Potrzebowałbym na wymianę jakby ktoś miał zbędne tych grubości:
275 1 sztuka
270 1 sztuka
265 1 sztuka
Czekam tydzień na odpowiedź, jak nikt się nie zgłosi będę zamawiał w Fordzie.
Grubości:
280 2 sztuki
279 2 sztuki
278 1 sztuka
Potrzebowałbym na wymianę jakby ktoś miał zbędne tych grubości:
275 1 sztuka
270 1 sztuka
265 1 sztuka
Czekam tydzień na odpowiedź, jak nikt się nie zgłosi będę zamawiał w Fordzie.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Jeszcze będę sprawdzał raz, ale jak się pomyliłem to narazie mogę popchną co następuje:
272 x 2 (Koniu jak celowałeś w górny zakres, a środkowy Ci nie przeszkadza to Ci je wyślę)
280 x 1
281 x 2
284 x 2
Chętnie przygarnę
274 x 3
278 x 3 (Koniu tutaj ponownie piję do Ciebie bo mi podejdą Twoje 278 i 2x279)
282 x 1
272 x 2 (Koniu jak celowałeś w górny zakres, a środkowy Ci nie przeszkadza to Ci je wyślę)
280 x 1
281 x 2
284 x 2
Chętnie przygarnę
274 x 3
278 x 3 (Koniu tutaj ponownie piję do Ciebie bo mi podejdą Twoje 278 i 2x279)
282 x 1
Jakby ktoś potrzebował płytek do regulacji można je znaleźć we Wrocławiu, salon Ford zwany GERMAZ. Kontakt do osoby od części: Remigiusz Tułacz <rtulacz@germaz.pl>. Sam korzystałem z fordowskich zamienników, polecam. Jakby ktoś potrzebował chętnie pomogę.
Jak powszechnie wiadomo płytki od silnika ZETEC 1.25 S pasują idealnie. Co więcej, mają pewną przewagę nad tymi Yamahowskimi:
1. Cena (w Germazie 21 zł/szt.)
2. Płytki oferowane przez Yamahę (przynajmniej tam gdzie pytałem) są dostępne w grubościach co 0,05 mm. Jak ktoś lubi dokładność to czasem za pomocą takich płytek ciężko jest wstrzelić się w pożądany luz. Płytki od ZETECA które nabyłem są oferowane w grubościach co 0,025 mm. Taki płytkami można się już pobawić
Wracając do mojej maszyny, miałem w zaworach niezły sajgon. Po pomiarze okazało się, że tylko dwa zawory były w limitach... reszta? XJR rzeczywiście zaciska pasa, wszystkie pozostałe luzy były PONIŻEJ dolnego limitu, jeden ssący rekordzista: luz 0,05 mm ! Ale udało się, płytki powymieniane, odgłos kominów w końcu wziął górę nad sieczkarnią
Zaryzykowałem i nie wymieniałem uszczelki pokrywy zaworów, dobrze ją oczyściłem z pozostałości po sylikonach i innych syfach, przed dokręceniem dokładna kontrola przylegania, samo dokręcanie 10 NM zgodnie z manualem i efekt: ani grama potu.
No i na koniec: podziekowania dla Ramzesa za wypożyczenie Shim Toola. Znacznie ułatwia pracę.
Jak powszechnie wiadomo płytki od silnika ZETEC 1.25 S pasują idealnie. Co więcej, mają pewną przewagę nad tymi Yamahowskimi:
1. Cena (w Germazie 21 zł/szt.)
2. Płytki oferowane przez Yamahę (przynajmniej tam gdzie pytałem) są dostępne w grubościach co 0,05 mm. Jak ktoś lubi dokładność to czasem za pomocą takich płytek ciężko jest wstrzelić się w pożądany luz. Płytki od ZETECA które nabyłem są oferowane w grubościach co 0,025 mm. Taki płytkami można się już pobawić

Wracając do mojej maszyny, miałem w zaworach niezły sajgon. Po pomiarze okazało się, że tylko dwa zawory były w limitach... reszta? XJR rzeczywiście zaciska pasa, wszystkie pozostałe luzy były PONIŻEJ dolnego limitu, jeden ssący rekordzista: luz 0,05 mm ! Ale udało się, płytki powymieniane, odgłos kominów w końcu wziął górę nad sieczkarnią

No i na koniec: podziekowania dla Ramzesa za wypożyczenie Shim Toola. Znacznie ułatwia pracę.
Zapomniałem tu zajrzeć...
Kolego VersuS, już zapewne po fakcie, ale na przyszłość, coby każdy wiedział, tymczasowo zamiast płytki można podłożyć pod krzywkę monetę. Tylko pamiętajcie, Orłem do dołu, żeby się godło nie podrapało
Kiedyś czteroletnia córka mojego szefa, zobaczyła u mnie w domu wypchanego jastrzębia, i pyta: "czy ja mogę pogłaskać tego orzeła?"
A więc panowie, Orzełem do dołu
Kolego VersuS, już zapewne po fakcie, ale na przyszłość, coby każdy wiedział, tymczasowo zamiast płytki można podłożyć pod krzywkę monetę. Tylko pamiętajcie, Orłem do dołu, żeby się godło nie podrapało

Kiedyś czteroletnia córka mojego szefa, zobaczyła u mnie w domu wypchanego jastrzębia, i pyta: "czy ja mogę pogłaskać tego orzeła?"

A więc panowie, Orzełem do dołu

- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Nie ma sprawy choć to trochę trwało, także założyłem starą uszczelkę tylko zakupiłem dobry szary silikon 24 zł za tubkę zrobiłem na tak zmontowanej uszczelce ponad 200 km i narazie ani znaku wysięków i tak już zostanie. Śrubki dociągnąłem na chłopskie lub końskie oko jak kto woli 

A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
turbo pisze:Czy ktoś może mi pomóc skombinować ten "valve shim tool" szukałem na allegro i po sklepach ale nie ma. Na eBay znalazłem ale z USA, czy któryś z kolegów ma dostęp do takiego wynalazku gdzieś?
2012-05-03, 18:36 wojtekvts pisze:...
No i na koniec: podziekowania dla Ramzesa za wypożyczenie Shim Toola. Znacznie ułatwia pracę.
Też próbowałem kupić ale ceny narzędzia zdecydowanie odstraszały.
Jeżeli Ciebie cena nie odstraszy to wiem że mają to:
e-mail: motorrad@yamaha-dealer.pl
www.motorrad.walbrzych.pl
Jeżeli Ciebie cena nie odstraszy to wiem że mają to:
e-mail: motorrad@yamaha-dealer.pl
www.motorrad.walbrzych.pl
Dzięki Panowie zacznę od pytania do Bigosa, wojtekvts na mnie trzeba poprawkę brać jak czegoś sam nie zrobię nie byłoby ważne ostatnio zakupiłem wakuometry z moto-akcesoriów, a teraz kombinuje z tym shim toolem, że nie wspomnę o kluczu dynamometrycznym (elektroniczny) czy udarowym kluczu elektrycznym jak nie mogłem ludzką siłą ruszyć nakrętki kosza sprzęgłowego w CB500.
Tak mi chodzi po głowie żeby dokupić jeszcze przyrząd do pomiaru sprężania w cylindrze oraz świece color tune i otworze sobie warsztat, a już na pewno pomogę jak by się ktoś rozkraczył w okolicach Koła.
Tak mi chodzi po głowie żeby dokupić jeszcze przyrząd do pomiaru sprężania w cylindrze oraz świece color tune i otworze sobie warsztat, a już na pewno pomogę jak by się ktoś rozkraczył w okolicach Koła.
- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Mnie to wymiarował kolega Ramzes, ale został mi sam schemat bez wymiarów. Nie wiem gdzie posiałem ten właściwy. Przyrząd też zrobiłem sam, ale nie będę Ci go mierzył, bo suma błędów przy moim wykonaniu może być dyskwalifikująca. Mój jakoś działa, ale lepiej mieć pomiar z oryginału. Turbo pisze,że zamawiał. Może jego zapytaj.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości