Kontrolka ciśnienia oleju
To jest numer katalogowy chłodnicy oleju do XJR1300 4KG-13470-11. Wystarczy teraz dogrzebać się katalogowego numeru chłodnicy oleju do modelu 1200 i jeżeli będzie on taki sam, to głowica też będzie identyczna. Niestety ja nie mam dostępu do katalogu części od XJR-ek, więc pomóc nie mogę, ale wiem, że chłodnica oleju od FJ-y ma numer 36Y-13470-01 dla modeli z lat 1984-90 i 3XW-13470-00 dla modelu z lat 1991-96. Chłodnica od tych ostatnich modeli FJ jest prawie identyczna jak w XJR, ale jej górne mocowania nieco się różnią.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
No szkoda, bo może wreszcie ja bym się przekonał jaką mam chłodnicę. Bo ktoś mi kiedyś powiedział, ża mam w swojej 1300 chłodnicę od 1200.
Szanowni kuledzy, niechże któren weźmie miarkę do garażu i zapoda w centymetrach jaką ma... szerokość chłodnicy
Szanowni kuledzy, niechże któren weźmie miarkę do garażu i zapoda w centymetrach jaką ma... szerokość chłodnicy

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
musze troche odgrzac temat bo rowniez mam problem z lampka. jesli dobrze kojarze to po przygodzie na parkingu. zaswieca sie po nagrzaniu i na niskich obrotach, a po przechyleniu w lewo gasnie. poziom oleju dotyka prawie gornej kreski i dalej to samo
czy czujnik jest do wymiany? czy raczej cos z kablem?

czy czujnik jest do wymiany? czy raczej cos z kablem?
zlaczka jest ok
wczoraj przy rogrzewaniu zaswiecila sie po dodaniu gazu, wylaczylem i wlaczylem ponownie i znow byl spokoj do nagrzania - jak spadly obroty na tysiaka, to znow sie zaswiecila. po przechyleniu na lewo gasnie
co mam jeszcze dolac oleju na rowno z gorna kreska i spradzic?
w sumie tu jest lepszy dostep niz w samocodzie i zawsze mozna odessac ...
wczoraj przy rogrzewaniu zaswiecila sie po dodaniu gazu, wylaczylem i wlaczylem ponownie i znow byl spokoj do nagrzania - jak spadly obroty na tysiaka, to znow sie zaswiecila. po przechyleniu na lewo gasnie

co mam jeszcze dolac oleju na rowno z gorna kreska i spradzic?

- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Pytałem magika i okazuje się, że przyczyną takiego zachowania może być wieszający się czujnik poziomu oliwy, który znajduje się w misce olejowej. Zaszlamienie może być spowodowane, albo słabej jakości olejem, albo leżakowaniem, dlatego trzeba pilnować terminu wymiany, oraz dobrze jest zimą odpalać co jakiś czas do pełnego nagrzania. Ja to robię co tydzień zapinając kolejno biegi. Żeby usunąć problem możliwości są dwie : płukacz (czasami trzeba kilku zmian oleju) który kosztuje dwadzieścia parę złotych, albo zdjąć miskę i wymyć.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
@Tytus przepalaj tak dalej w zimie moto
.
Dla potomnych w zimę zrobię dokumentację fotograficzną z wymiany sprzęgła gdyż mi się już pomału kończy. Na 100% zastanę w środku czysty silniczek bez żadnych:
. Przy okazji obadam czujnik poziomu oliwy.
Płukać płukankami to można silnik pokroju Mały Fiut/Duży Fiutek co od komuny nie miały Selektolu wymienianego
.
No ale jak kto lubi
.

Dla potomnych w zimę zrobię dokumentację fotograficzną z wymiany sprzęgła gdyż mi się już pomału kończy. Na 100% zastanę w środku czysty silniczek bez żadnych:
szlamów

Płukać płukankami to można silnik pokroju Mały Fiut/Duży Fiutek co od komuny nie miały Selektolu wymienianego

No ale jak kto lubi

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Piękne zdjęcie, czyściutki silnik. Ciekawe co będzie jak mój otworzę.
Ale jak się tak przyjrzeć...
...
nie chyba nie...
...
Zdzisław, ale na wszelki wypadek sieknij domestosem!
Ale jak się tak przyjrzeć...
...
nie chyba nie...
...
Zdzisław, ale na wszelki wypadek sieknij domestosem!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
No dobra. Sprawa wygląda tak - zapaliła się kontrolka poziomu oleju jakieś 300 km temu. Dolałem 0.5 litra. Czyli dotychczas normalnie i ok. Odpaliłem moto dzisiaj i kontrolka zapaliła się znowu. No to ok. Nie sprawdzając wzrokowo poziomu oleju ( zdziwiony ) dolalem 0,5 litra. No i dupa. Po paru sekundach kontrolka wesoło świeci się do mnie. Czyli podsumowując - oleju jest za dużo a kontrolka po jakimś czasie świeci się. Podejrzewam zawieszenie się jakiegoś czujnika. No i teraz co ? 1 Walnąć gdzieś młotkiem ? 2 Dostać się do silnika od spodu ? 3 Przepłukać jak radzi Tytus wyżej. 4 Zrobić 4 pak i może samo przejdzie ? Pomimo że mamy czas to proszę konstruktywne i racjonalne odpowiedzi
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Ja mam problem. Ale ( wiem że nie zaczyna się od - ale) ale napisz coś mariuszu jak bedziesz trzeźwy.Skup się wtedy. Daj z siebie wszystko - i odpowiedz mi na zajebiście proste pytanie- co jest nie tak . tu znak yapytania ktorego nie moge wlaczyc bo mi sie klawiatura przestawila
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- mariuszdg
- Posty: 3532
- Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
- Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontaktowanie:
artur pisze:Daj z siebie wszystko - i odpowiedz mi na zajebiście proste pytanie- co jest nie tak .
kurnia napiszę co myślę, ale to może nie do końca odpowiadać stanowi faktycznemu. Aby mieć pewność należałoby przejrzeć dokładnie schemat elektryczny XJR.
Poziom można mierzyć na człona różnych sposobów. W tym przypadku jednak (gdybym był, małym, żółciutkim Japończykiem) zastosowałbym tzw. metodę pojemnościową. W skrócie pisząc potrzebujemy wykorzystać w tym przypadku zjawisko prawa Omha i wynikające z niego zależności. Np można by to zrobić tak:
przez drut oporowy puścić pewien prąd. Drucik się nagrzewa i wartość prądu jest ustalona. Gdy połowa druciku znajdzie sie w cieczy (oleju) to zostanie on schłodzony (ta połowa) i wartość prądu przepływającego przez ten drucik zwiększy się o połowę...
Można też mierzyć bezpośrednio np opór, ale to (co mierzymy) już nie ma za dużego znaczenia, bo wynika jedno z drugiego.
W tego rodzaju metodzie osad na sądzie (np z nagaru) nie ma za dużego wpływu (o ile w ogóle jakiś ma?), więc według mnie tej sądzie nie koniecznie pomoże czyszczenie.
W XJR działa to 0/1, znaczy świeci, nie świeci. Więc prawdopodobnie z jakiegoś powodu zmieniła się rezystancja twej sondy (druta

Reasumując, przy moich założeniach, Arturze prawdopodobnie twój drut - zwany dalej sondą jest w trakcie lub już trwale zmienił swoją rezystywność. Nie wiem czy można to zjawisko odwrócić, ale raczej nie. Więc musisz wymienić sondę.
Ale zaznaczam, że nie jestem elektrykiem, mam nadzieję, że nie popełniłem jakiś rzeczowych błędów w tym opisie "co jest nie tak".
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Ciekawy opis/myśl
. A Ja zapodam wam lepszą histerię z kontrolką.
Przed wymianą oliwy jakoś na lato kontorlka nie paliła się. Po wymianie na Motula 10W40 5100(uj go wie co było wcześniej) kontrolek zapalał się co jakiś czas. Raz kiedyś dolałem oleju na full, kontrolka potrafiła się świecić dość długo szczególnie w chłodniejsze dni. Ostatnio przed odstawieniem Parówy do snu dziwiłem się, że kontrolka w ogóle się nie zapala- temperatury w okolicach 0-5st.... normalnie zapalała by się- temperatury w okolicach 5-15st.....I członek go wie o co loto.
Na wiosnę jak będę wymieniać oliwę postaram się zgłębić temat czujnika poziomu oleju.

Przed wymianą oliwy jakoś na lato kontorlka nie paliła się. Po wymianie na Motula 10W40 5100(uj go wie co było wcześniej) kontrolek zapalał się co jakiś czas. Raz kiedyś dolałem oleju na full, kontrolka potrafiła się świecić dość długo szczególnie w chłodniejsze dni. Ostatnio przed odstawieniem Parówy do snu dziwiłem się, że kontrolka w ogóle się nie zapala- temperatury w okolicach 0-5st.... normalnie zapalała by się- temperatury w okolicach 5-15st.....I członek go wie o co loto.
Na wiosnę jak będę wymieniać oliwę postaram się zgłębić temat czujnika poziomu oleju.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
artur, proponuję kompilację 4 + 1. "1" najlepiej w sąsiada. Tak jak pisze Zdzisław przejmij się tematem przy/po wymianie oleju. Jeśli wiosną sytuacja się będzie powtarzać, to wymienisz sondę.
(mariuszdg, sondę!) (Można tu sobie wyobrazić emotikonkę wyrażającą życzliwość i sympatię.)
(mariuszdg, sondę!) (Można tu sobie wyobrazić emotikonkę wyrażającą życzliwość i sympatię.)
Rozwiązanie <Shift> + <Ctrl>. Ta kombinacja klawiszy działa w dwie strony zmieniając jej ustawienia. Sądząc po zmianie "y" - "z" przestawiła się na polską.artur pisze:bo mi sie klawiatura przestawila
Na pewno?artur pisze:proszę konstruktywne i racjonalne odpowiedzi
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
W sumie mialem dać sobie spokój, ale może jeszcze raz jeszcze ...
Odnośnie zdjęć : szlam nie osadza się na elementach pionowych, a tym bardziej wirujących (chyba, że jest to filtr odśrodkowy), jeśli już, to w misce, gdzie znajduje się własnie czujnik poziomu. Po za tym, w moim przypadku płukanie mechanik stosuje (po za pierwszym razem) zapobiegawczo i co któryś raz. Wydaje mi się, że zamiast dorabiać ideologię lepiej zacząć od prostych rozwiązań, a ewentualnie później kombinować dalej.
Odnośnie zdjęć : szlam nie osadza się na elementach pionowych, a tym bardziej wirujących (chyba, że jest to filtr odśrodkowy), jeśli już, to w misce, gdzie znajduje się własnie czujnik poziomu. Po za tym, w moim przypadku płukanie mechanik stosuje (po za pierwszym razem) zapobiegawczo i co któryś raz. Wydaje mi się, że zamiast dorabiać ideologię lepiej zacząć od prostych rozwiązań, a ewentualnie później kombinować dalej.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości