Sprzęgło
piontek pisze:Jeśli tak to git! Martwiłem się raczej o takie parametry jak lepkość, gęstość, rozszerzalność cieplna itp. Poniosło mnie?Przemo pisze:DOT 5.1 ma wyższa temperaturę wrzenia i chyba mniejsza higroskopijność![]()
Chwaliłem się, że przewody w oplocie stalowym?
DOT 4 wrze w około 260 st C, a DOT 5.1 w około 290-300 st C
z tego co wielu mówi i co można wyczytać to do normalnej jazdy DOT4 wystarcza... natomiast jak się często sprawia że plyn się gotuje to zaleca się DOT5.1
Ciężko mi powiedzieć czy w ciuchci da się odczuć walory 5.1
ale ja praktycznie zawsze leje 5.1
poza tym 5.1 zaleca się do aut z układami ABS itp...
Ciężko mi powiedzieć czy w ciuchci da się odczuć walory 5.1
ale ja praktycznie zawsze leje 5.1
poza tym 5.1 zaleca się do aut z układami ABS itp...
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Przez chwilę jednak chciałem poszukać dodatkowych informacji o różnicach pomiędzy płynami ale...
Po cholerę jak już zalałem!
Jeśli ktoś coś o tym płynie ma powiedzieć to tylko pozytywnie
Po cholerę jak już zalałem!

Jeśli ktoś coś o tym płynie ma powiedzieć to tylko pozytywnie

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
mnie zastanawia tylko jedna rzecz, DOT5.1 jest na bazie silikonów jak mnie pamięć nie myli. Czy to nie będzie tak że trochę będzie uszczelki i resztę gum w układzie sprzęgła i hamulca atakować. W Harleyu jeśli się wleje DOT4 zamiast ich błękitnego cuda to się można pożegnać z poprawną pracą układu. Ja zeby nie udziwnić dla odmiany w tym roku też DOT4 będę lał.
no i jednak coś pokręciłem. po krótkich poszukiwaniach okazało się że moje obawy tyczą się DOT 5 a nie 5.1
dla zainteresowanych lind do strony z za i przeciw o DOT 3 4 5 i 5.1
http://www.ferobrake.co.za/productdetail.php?id=19

no i jednak coś pokręciłem. po krótkich poszukiwaniach okazało się że moje obawy tyczą się DOT 5 a nie 5.1
dla zainteresowanych lind do strony z za i przeciw o DOT 3 4 5 i 5.1
http://www.ferobrake.co.za/productdetail.php?id=19
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 marca 2009, 22:11 przez hardway, łącznie zmieniany 1 raz.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Na szczęście Yamaha to nie Harley
No a płyn hydrauliczny nie może wypalać uszczelek bo by się nie nadawał do użytku.

No a płyn hydrauliczny nie może wypalać uszczelek bo by się nie nadawał do użytku.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
cieplej sie zrobiło więc można w końcu coś pogrzebać...
i tak:
-tarcze sprzęgła wymienione...
przy wymianie tarcz znalazłem ślady pracy małej sprężyny (tej w głębi kosza) na jednej przekładce - więc na tą chwile tylko przełożylem przekładki. Jeśli nadal problem ślizgania sprzęgła będzie się utrzymywał - to cóż wymienie przekładki.
-reparaturka wysprzeglika wymieniona.
na szczęscie żadnych rys, wżerow nie stwierdzono - wiec to tylko kwestia gumy.
Zreszta w manualu sie doczytałem by wymieniać uszczelniacze okresowo co 2 lata (strona 4-49 lub156 w pliku).
jeszcze tylko zalać nowym płynem i ogień...
i tak:
-tarcze sprzęgła wymienione...
przy wymianie tarcz znalazłem ślady pracy małej sprężyny (tej w głębi kosza) na jednej przekładce - więc na tą chwile tylko przełożylem przekładki. Jeśli nadal problem ślizgania sprzęgła będzie się utrzymywał - to cóż wymienie przekładki.
-reparaturka wysprzeglika wymieniona.
na szczęscie żadnych rys, wżerow nie stwierdzono - wiec to tylko kwestia gumy.
Zreszta w manualu sie doczytałem by wymieniać uszczelniacze okresowo co 2 lata (strona 4-49 lub156 w pliku).
jeszcze tylko zalać nowym płynem i ogień...
Witam was,
Jakiej firmy tarcze najlepiej kupić?
na allegro jest coś takiego:
http://www.allegro.pl/item604805147_spr ... _1300.html
Czy jest to coś warte?
I oprócz tego przy wymianie trzeba nową uszczelkę i oring, ewentualnie nowe przekładki sprzęgła?
Jakiej firmy tarcze najlepiej kupić?
na allegro jest coś takiego:
http://www.allegro.pl/item604805147_spr ... _1300.html
Czy jest to coś warte?
I oprócz tego przy wymianie trzeba nową uszczelkę i oring, ewentualnie nowe przekładki sprzęgła?
podepnę się bo ostatnio pierwszy raz zdarzyło mi się coś takiego że jadąc na 5-tce przy 3000 obr dałem w palnik (może i silnik był rozgrzany, ale to było parę minut po tym jak ją odpaliłem) i do 4500 obr miałem wrażenie że moto przyspiesza, ale nie tak jak powinien (ślizga się sprzęgło) i od 4500 obr wyskoczyła jakby mnie ktoś kopnął w dupe.
szczerze mówiąc boję się sam rozbierać, bo nie bardzo znam się na sprzęgłach - nigdy ale to nigdy nie miałem ze sprzęgłem do czynienia, a też w mojej okolicy nie mam nikogo na tyle zaufanego żeby oddać mu moto do grzebania i uczenia się na nim!
poproszę Was koledzy, jeśli ktoś ma dobrego mecha w okolicach łodzi to byłbym wdzięczny za namiar na niego! no chyba że to jest coś bardzo błahego, ale i tak chyba się nie odważę sam w tym dłubać
pozdro.
szczerze mówiąc boję się sam rozbierać, bo nie bardzo znam się na sprzęgłach - nigdy ale to nigdy nie miałem ze sprzęgłem do czynienia, a też w mojej okolicy nie mam nikogo na tyle zaufanego żeby oddać mu moto do grzebania i uczenia się na nim!
poproszę Was koledzy, jeśli ktoś ma dobrego mecha w okolicach łodzi to byłbym wdzięczny za namiar na niego! no chyba że to jest coś bardzo błahego, ale i tak chyba się nie odważę sam w tym dłubać

pozdro.
Sprzegło jest naprawde proste, nie trzeba nawet spuszczac oleju zeby je zrobic. A jak sie boisz, ze skladajac cos pomieszasz, to rob foty rozkladajac je. Jesli utkniesz - pytaj, chetnie podpowiem co i jak robic. Zanim zaczniesz dzialac kup uszczelke pod dekiel. Pasuje od wszytkich xjr i fj i kosztuje w detalu ~ 20 zł. Pzdr
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości