Regulacja zaworów
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Jestem po konsultacji z mechanikiem, musiałem go trochę torturować żeby powiedział co i jak. Ale teoria się sprawdziła.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Ramzes w książce napraw jest cała tabelka odnośnie wymiarów płytek w zależności do zmierzonej wartości i zamontowanej płytki. W rozdziale PERIODIC INSPECTION AND ADJUSTMENT / AJUSTING THE VALVE CLEARNCE strona czy tam rozdział - 3-7. Jest jedna dla zaworów wydechowych i druga dla ssących i z tego korzystałem. Dużo myśleć nie trzeba
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Spoko już to rozkminiłe, może i proste ale jak tego nigdy nie robiłeś i nie ma ci tego kto wytłumaczyć to jest to nie zrozumiałe.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Tak przy okazji wrzucę także tutaj linka do moich wypocin, gdzie możecie sobie przeczytać opis regulacji luzów zaworowych udokumentowany fotkami mojego autorstwa: www.hellontwowheels.blox.pl
hej,
wczoreaj przy swojej '07 1700km zrobilem serwis, tzn synchro wtryskow, przy okazji pomierzylem kompresje i luzy zaworowe.
no wlasnie na dwoch wydechowych mialem 0,16mm, norma w serwisowce to 0,16-0.20mm wiec nadal jestem po "wlasciwej stronie":) a na nastepnych dwoch wydechowych 0,20 i 0,19.
wiec moje pytanie brzmi: zostawic je w spokoju bo jeszcze sa w normie czy zaczac kombinowac chociaz majac na uwadze to ze plytki maja skoki co 0,05 jak zmienie te 0,16 to bede mial 0,21 za to z 0,20 zrobi mi sie 0,15 no i nie wiem co robic....
wczoreaj przy swojej '07 1700km zrobilem serwis, tzn synchro wtryskow, przy okazji pomierzylem kompresje i luzy zaworowe.
no wlasnie na dwoch wydechowych mialem 0,16mm, norma w serwisowce to 0,16-0.20mm wiec nadal jestem po "wlasciwej stronie":) a na nastepnych dwoch wydechowych 0,20 i 0,19.
wiec moje pytanie brzmi: zostawic je w spokoju bo jeszcze sa w normie czy zaczac kombinowac chociaz majac na uwadze to ze plytki maja skoki co 0,05 jak zmienie te 0,16 to bede mial 0,21 za to z 0,20 zrobi mi sie 0,15 no i nie wiem co robic....
To tak samo jak i ja. Moto ma 42 tyś. Kupowałem jak miał 27 tyś, przytarachałem prosto z niemcowni, stały dwa w garażu, jeden dla gościa a druga dla żoneczki i przyczepka na dwie sztuki. Przyznam że nie pytałem o regulację, ale gość na bieżąco serwisował. Jak to w tych silnikach, zawsze coś cyka, ale tak ma być
Podpowiem wam, ze zawory w XJR-owskich i FJ-owskich silnikach maja tendencje do zaciesniania sie, wiec jezeli kilka zaworow jest juz podpartych to silnik nadal bedzie pracowal bez jakichs powaznych stukow. Klekotasnie rozregulowanych zaworow slychac tylko wtedy, kiedy luzy sie powiekaszaja ale nie w tych Yamahach, wiec warto sprawdzac luzy zgodnie z zaleceniami serwisowki.
Tu masz linka na blog Bigosa zrobil fajna fotorelacje http://hellontwowheels.blox.pl/html
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Trzeba obrócić wałem tak żeby krzywki obu wałków na cylindrze od siebie, potem wcisnąć szklankę i cieniutkim płaskim wkrętakiem przy rowku podważyć płytkę i wyciągnąć. Najlepiej jest to robić we dwie osoby jak sie nie ma takiego urządzonka jakie Bigos oferuje. Bo jeżeli jest się samemu to jakbyś nie robił brakuje jednej ręki do wyciągnięcia płytki he he.
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
Dziś doszedłem do zaworów i wstępnie na szybkiego sprawdziłem i na trzecim garku na wydechu mam trochę mały luz. Jak skombinuję dokładniejszy szczelinomierz to będę działać dalej bo ten co mam mierzy do 0,05mm.
[ Dodano: 2010-12-29, 13:52 ]
A jeszcze jedno pytanie. Czy można przełożyć płytkę z zaworu wydechowego na ssący i odwrotnie?
[ Dodano: 2010-12-29, 13:52 ]
A jeszcze jedno pytanie. Czy można przełożyć płytkę z zaworu wydechowego na ssący i odwrotnie?
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości