Regulacja zaworów

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
MadMike

Postautor: MadMike » wtorek, 20 lipca 2010, 09:01

O ja pier....
Za trudne to dla mnie...
Ale może Jubiler to rozkmini ;-)

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » wtorek, 20 lipca 2010, 10:42

Jestem po konsultacji z mechanikiem, musiałem go trochę torturować żeby powiedział co i jak. Ale teoria się sprawdziła.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 20 lipca 2010, 14:45

Ramzes ! Przeciez to proste !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 20 lipca 2010, 15:52

Ramzes w książce napraw jest cała tabelka odnośnie wymiarów płytek w zależności do zmierzonej wartości i zamontowanej płytki. W rozdziale PERIODIC INSPECTION AND ADJUSTMENT / AJUSTING THE VALVE CLEARNCE strona czy tam rozdział - 3-7. Jest jedna dla zaworów wydechowych i druga dla ssących i z tego korzystałem. Dużo myśleć nie trzeba :)
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » wtorek, 20 lipca 2010, 22:42

Spoko już to rozkminiłe, może i proste ale jak tego nigdy nie robiłeś i nie ma ci tego kto wytłumaczyć to jest to nie zrozumiałe.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 21 lipca 2010, 20:53

Ja dygałem też pierwszy raz, odwagi dasz radę !
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Bigos

Postautor: Bigos » niedziela, 1 sierpnia 2010, 23:30

Tak przy okazji wrzucę także tutaj linka do moich wypocin, gdzie możecie sobie przeczytać opis regulacji luzów zaworowych udokumentowany fotkami mojego autorstwa: www.hellontwowheels.blox.pl

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » środa, 4 sierpnia 2010, 15:07

Bigos fajna stronka. Szczególnie podobał mi się art o starych japońcach.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Bigos

Postautor: Bigos » środa, 4 sierpnia 2010, 17:58

A, dziękuję. Stare motocykle mają jednak coś w sobie a mnie szczególnie interesują japończyki z lat 60-ych, 70-ych i początku 80-ych. W planach mam nawet zakup Hondy CBX1000, a potem to pewnie jeszcze kilka ładnych maszynek zakupię.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 239
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » niedziela, 12 września 2010, 13:30

hej,
wczoreaj przy swojej '07 1700km zrobilem serwis, tzn synchro wtryskow, przy okazji pomierzylem kompresje i luzy zaworowe.
no wlasnie na dwoch wydechowych mialem 0,16mm, norma w serwisowce to 0,16-0.20mm wiec nadal jestem po "wlasciwej stronie":) a na nastepnych dwoch wydechowych 0,20 i 0,19.
wiec moje pytanie brzmi: zostawic je w spokoju bo jeszcze sa w normie czy zaczac kombinowac chociaz majac na uwadze to ze plytki maja skoki co 0,05 jak zmienie te 0,16 to bede mial 0,21 za to z 0,20 zrobi mi sie 0,15 :kwasny: no i nie wiem co robic....

Bigos

Postautor: Bigos » poniedziałek, 13 września 2010, 10:17

Można zakupić płytki od Forda Fiesty ZETEC 1.25 bo mają tolerancję co 0.02mm, ale ja bym zostawił to do następnej regulacji. Za 6000km sprawdzić zawory i wtedy, jeżeli luz się zmniejszy na 0.15 zmienić płytkę o 0.05mm mniejszą i będzie spokój na dłuuuugi czas.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 239
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » wtorek, 14 września 2010, 22:47

dzieki Bigos, za odp.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 9 listopada 2010, 00:10

a ja mam pod 28tyś i nie ruszam tych zaworów. Nie słychać, wszystko ładnie gada. Na około 40tyś km je obczaję, albo dam komuś, bo jeszcze sam nigdy tego nie robiłem...
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 9 listopada 2010, 08:49

u mnie były sprawdzane przy 24 tyś ( zgodnie z instrukcją ;-) ) ale nic nie zmieniali bo wszystko jest ok.
hubertm

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » wtorek, 9 listopada 2010, 18:26

Ja mam prawie 36tys. i nic nie słychać ale zastanawiam się na zaglądnięciem do nich.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » wtorek, 9 listopada 2010, 21:15

To tak samo jak i ja. Moto ma 42 tyś. Kupowałem jak miał 27 tyś, przytarachałem prosto z niemcowni, stały dwa w garażu, jeden dla gościa a druga dla żoneczki i przyczepka na dwie sztuki. Przyznam że nie pytałem o regulację, ale gość na bieżąco serwisował. Jak to w tych silnikach, zawsze coś cyka, ale tak ma być :mrgreen:

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 10 listopada 2010, 15:57

vivvaldi czyli jeszcze nic nie robiłeś przy zaworach z tym przebiegiem i narazie nie ruszasz?

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » środa, 10 listopada 2010, 19:14

No ja nie robiłem. Ale chyba na wisenkę dam zaglądnąć do nich. Ostatnio byłem u znajomych w service i powiedzieli że silniczek ładnie pierdzi więc się uspokoiłem. ;-)

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » piątek, 12 listopada 2010, 10:23

To ja sobie odpuszczę i jeszcze pojeżdżę w przyszłym sezonie i dopiero potem...

Bigos

Postautor: Bigos » czwartek, 25 listopada 2010, 18:26

Podpowiem wam, ze zawory w XJR-owskich i FJ-owskich silnikach maja tendencje do zaciesniania sie, wiec jezeli kilka zaworow jest juz podpartych to silnik nadal bedzie pracowal bez jakichs powaznych stukow. Klekotasnie rozregulowanych zaworow slychac tylko wtedy, kiedy luzy sie powiekaszaja ale nie w tych Yamahach, wiec warto sprawdzac luzy zgodnie z zaleceniami serwisowki.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » piątek, 26 listopada 2010, 07:33

Dlatego na wiosenkę zaglądam ;-)

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » poniedziałek, 27 grudnia 2010, 19:07

Panie i Panowie!!!
Planuję jeszcze przed nowym rokiem sprawdzić luzy zaworowe i mam jedno pytanie. Co trza zrobić by wyciągnąć płytkę z pod krzywki i jak potem włożyć odpowiednią? Robił to ktoś z was?

Solar

Postautor: Solar » poniedziałek, 27 grudnia 2010, 19:40

Tu masz linka na blog Bigosa zrobil fajna fotorelacje http://hellontwowheels.blox.pl/html

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » poniedziałek, 27 grudnia 2010, 22:51

Trzeba obrócić wałem tak żeby krzywki obu wałków na cylindrze od siebie, potem wcisnąć szklankę i cieniutkim płaskim wkrętakiem przy rowku podważyć płytkę i wyciągnąć. Najlepiej jest to robić we dwie osoby jak sie nie ma takiego urządzonka jakie Bigos oferuje. Bo jeżeli jest się samemu to jakbyś nie robił brakuje jednej ręki do wyciągnięcia płytki he he.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 27 grudnia 2010, 23:55

pawelxjr przejrzyj temat od początku -wszystko jest opisane

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » wtorek, 28 grudnia 2010, 20:13

Kurde nie wiedziałem że to takie proste. Dzięki za korerpetycje. A ma ktoś z was jakieś płytki? Ewentualnie może będę potrzebował to bym odkupił jeśli przypasuje.

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » wtorek, 28 grudnia 2010, 22:11

Ja mam 4 rozmiarów nie pamiętam.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 29 grudnia 2010, 13:47

Dziś doszedłem do zaworów i wstępnie na szybkiego sprawdziłem i na trzecim garku na wydechu mam trochę mały luz. Jak skombinuję dokładniejszy szczelinomierz to będę działać dalej bo ten co mam mierzy do 0,05mm.

[ Dodano: 2010-12-29, 13:52 ]
A jeszcze jedno pytanie. Czy można przełożyć płytkę z zaworu wydechowego na ssący i odwrotnie?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 272
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » środa, 29 grudnia 2010, 16:12

Tak można i z tego co wiem czesto taka operacje praktykują mechanicy.

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 29 grudnia 2010, 19:12

Oj to dobrze że tak można.

[ Dodano: 2011-01-10, 21:27 ]
No zrobiłem sobie regulację zaworków znaczy się luzów. Trochę były za duże tolerancje ale wystarczyła przekładanka płytek i jest gitara na kolejne jakieś 30000km.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości