zuzycie oleju
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Żartujesz, czy może jakiś cichy wróg podsunął Ci ten pomysł? Jak lubisz swoje moto. to nie rób mu takich rzeczy. Mało na rynku olejów 4T? Midland to ścierwo. W puszkach trochę podkręconych powoduje szkody, a co dopiero w moto. Na oleju nie wolno oszczędzać - prędzej na żarciu. Motul, Bell Ray, jak dostaniesz Qacker State, że nie wspomnę o Royal-u.
Na mojej liście kolejność jest odwrotna.
Na mojej liście kolejność jest odwrotna.
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Jeśli temat smarowidła jest bez sensu, to obejżyj to : http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Uderz w stół...mariuszdg pisze:Czasami tylko dziwne "odpowiedzi"

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Tytus pisze:Jeśli temat smarowidła jest bez sensu, to obejżyj to : http://www.animegame.com/cars/Oil%20Tests.pdf
a sponsorem testu był Royal?

- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Za to biologii na pewno 

Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Przepraszam że się wtrącę ale od jakości oleju i jego parametrów jest klasa API.Im wyższa litera alfabetu po S [w silnikach benzynowych] tym wyższe wymagania spełnia dany olej nie zależnie od producenta.Do silników chłodzonych powietrzem dobrze jest stosować olej o dużej odporności termicznej aby jego parametry nie uległy zmianie w wysokich temperaturach pracy. 

J....ć stare baby 

- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Zdzisław pisze:Zmieniło się co nie co od czasów Sondy to fakt ale idea jest ta sama.
A o jaką ideę chodzi ???
Fizyka, boloia - trza by nawego wątku, albo (jeszce lepiej) nowego forum - np. Yama XJR: przypadki koloni bakterii zalegających w bieżnikach opon, albo : efektywna masa XJR przy zderzeiu z czolgiem przy 200/h (przepraszam - mialem pisać wyraziście - km/h oczywiście), czyli ile trza by przebić panerz, itp. A może wątek militarny (na czasie)? Np. XJR bezzałogowa : możliwości nastraszenia wroga.
[ Dodano: 2011-05-08, 19:17 ]
Co do norm American Petroleum Institute, to obecnie najwyższa klasa jakościowa dla silników benzynowych to SM, a dla diesla CI 4+. Oleje blendowane w Pl nie posiadają certyfikatu API ze względu na poziom technologiczny. Obok innych, ważnym parametrem jest liczba TBN, mówiąca o odporności na zasyfienie (tymi szlamami, z których nie tzra płukać silnika). Na koniec dodam tylko, że w rozumieniu producentów amerykańskich olej Long Life, to max przebieg 11 000 km, a nie 30 000, jak u nas.
Ivo nie przepraszaj - cenna uwaga. Na lato najlepszy 20W50.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 9 maja 2011, 08:25 przez Tytus, łącznie zmieniany 1 raz.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Tytus, przyjedź na zlota...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
ivo, takie paramtry lepkości to już chyba syntetyk? Co stosujesz? Dokładnie podaj.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Ja już pisałem, że mam 15W50 syntetyk YAMALUBE taki w serwisie leją i ma być OK, czy tak jest niewiem, silnik zdaje się dobrze na nim pracować.
[ Dodano: 2011-05-08, 21:59 ]
Czytałem w necie, że ludzie stosują to np. w Nissanach 200sx 1,8 T benzyna 180 KM, czyli standardy jakościowe musi mieć dobre.
[ Dodano: 2011-05-08, 21:59 ]
ivo pisze:Castrol RS 4T 10W60.
Czytałem w necie, że ludzie stosują to np. w Nissanach 200sx 1,8 T benzyna 180 KM, czyli standardy jakościowe musi mieć dobre.
- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Najważniejsza jest firma. Kiedyś jeździłem na Quaker State, mineralny 20W50 (syntetyki też robią, m.in. dla Ferrari 10w80), obecnie nie ma nic lepszego od Royal-a, ale cena niestety też ponad normę - 76;/quart. W przypadku Quaker-a minerały mają czystość i smarność pół i pełnych syntetyków z innych firm, a to dlatego, że olej jest robiony z ropy o wyjątkowo długim łańcuchu parafinowym i bardzo małych zanieczyszczeniach, rzędu 3-5% (inne 13-17%). Na tle tych produktów Motul to dobry olej, ale ze średniej półki. Bardziej cenię Bell Ray. Mój mechanik zresztą też. Castrol to kiedyś była dobra firma, ale to dawno i nie prawda (sam używałem RS10W60 4T). Po za tym trzeba kupować go w niemcowni.
Ostatnio zmieniony niedziela, 8 maja 2011, 21:40 przez Tytus, łącznie zmieniany 3 razy.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
@Tytus coś Ty tak się uparł na tego Royala, nota bene pierwszy raz o tym oleju słyszę/czytam z twoich wypowiedzi... handlujesz nim czy co
. Co do wcześniejszej Twojej wypowiedzi idea tyczy się:
Technologia wytwarzania oleju poszła do przodu(normy również) od czasów programu Sonda
który powinien być puszczany do dzisiaj zamiast "M jak Dupa" i innych beznadziejnych "Mód na Sukces"
.


kto smaruje ten jedzie
Technologia wytwarzania oleju poszła do przodu(normy również) od czasów programu Sonda


- Tytus
- Posty: 247
- Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
Ździchu - jestem ZA, a nawet ZA, co do Sondy. Co do TV - nie oglądam. Kiedyś wydawało mi się to niemożliwe, ale dzisiaj wolę posłuchać muzy i poczytać. Jeśli chodzi o dystrybucję Royala - może beczuszkę?
Na koniec : jeśli forum ma służyć wymianie wiedzy, to ja piszę o tym co wiem, a nie co słyszałem - czyli o swoich doświadczeniach. Zdzisław nie przejmuj się - nie ma takiego co by wiedział wszystko.

Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości