wymiana oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4219
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 15 lipca 2012, 20:36

Już gdzieś pisałem , może to amatorszczyzna ale kiedyś w innym motocyklu zastosowałem uszczelkę do gorącej wody ( taka czerwona ) i było git. Ani kropli
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 15 lipca 2012, 21:01

Dzisiaj wczołgałem się pod moto i skikałem stan gwintu- w całości zostało ok 1,5 zwoja na samym końcu, reszta zerwana.
Także Gwintuję na M16.
Być może uda się przegwintować bez ściągania miski, sprawę opiłków załatwi być może denaturat i benzyna ekstrakcyjna wlana od góry :lol: .... A jeżeli nie da rady to cóż demontaż miski i jazda.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 lipca 2012, 10:01

Jest nadzieja :mrgreen: ---> Zestaw naprawczy gwintów miski olejowej. I to chyba będzie najlepsze rozwiązanie :-D .

stufa

Postautor: stufa » poniedziałek, 16 lipca 2012, 12:07

Zdzisław pisze:Jest nadzieja :mrgreen: ---> Zestaw naprawczy gwintów miski olejowej. I to chyba będzie najlepsze rozwiązanie :-D .


A może jednak miska z allegro za 50 zł ?:D

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 lipca 2012, 14:28

Obędzie się bez ściągania miski. Sprawdzałem dziś w jakim tempie ścieka wlana benzyna ekstrakcyjna na dół i idzie to w miarę szybko więc i dykta również da radę.

Jeżeli zrobię to dokładnie bez pośpiechu nie powinien żaden opiłek zostać w misce, a jeżeli coś zostanie w środku to mam idealny dostęp i wyczyszczone wszystko dookoła... ew. wleję z liter jakiegoś oleju wrzecionowego i wypłuczę resztę syfu jak zostanie coś.

Zamawiam zestaw naprawczy(odsprzedam zaś kuzajowi do warsztatu albo komu innemu) uszczelkę w razie W i klucz dymany.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3564
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 20 lipca 2012, 21:31

No i zrobione, dziura przegwintowana, moto żyje.... Także można na żywca gwintować :P .

nit

Postautor: nit » czwartek, 24 stycznia 2013, 20:43

Chcę spuścić olej z chłodnicy z tego co wyczytałem są dwie metody
1.Odkręcić przewody i dmuchnąć
2.Zakręcić silnikiem(nie do końca rozumiem,Koniu mało wyjaśnił)
a chcę wywalić cały olej z motura,co mam zrobić :?:
no wiem że banał 8-)

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 24 stycznia 2013, 20:47

Po prostu odkręć korek spustowy i na końcu przechyl moto raz w jedną raz w drugą. Nie kręć bez oleju, nie ma takiej potrzeby. Good luck!

Na całość poświęć troszkę czasu i klasycznego browca. To nie jest takie szybkie jak w aucie czy innych moto.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

nit

Postautor: nit » czwartek, 24 stycznia 2013, 20:48

wszystko wyleci :?: ...dobra zrobię tak :->

nit

Postautor: nit » czwartek, 24 stycznia 2013, 20:56

miałem Valvoline 10w40,lać 20w50 czy 20w40 ponieważ czytam że 10 jest za rzadki

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 24 stycznia 2013, 21:20

daj se spokój z chłodnicą ,nagrzej stary,spuść,zakręć korek (nie za mocno !),zalej świeżymi i idź na browar :)
W chłodnicy zostaje ok 150 ml taka ilość nie ma znaczenia dla nowego oleju a nie zaczynasz problemu z wyciekami z przewodów od chłodnicy

nit

Postautor: nit » czwartek, 24 stycznia 2013, 21:31

no dobra
czytam teraz o tych olejach 10 20 w40 w50 kurwa już zgłupiałem co mam wybrać i czy nie zmienić na inny niż miałem ,łeb mnie boli :-?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » czwartek, 24 stycznia 2013, 22:11

Słuchaj Farby, dobrze gada, a maszynę zalej np. Motulem 5100, silnior żadnej krzywdy miał nie będzie ;-)
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 24 stycznia 2013, 22:14

Niuńce wszystko jedno, byle miała olej. Najlepiej lać to co było, jak się nie ślizga sprzęgło. Jak nie wiesz co było, to wlej jej jakiegoś 0.5 syntetyka. Ja swojej aplikuję 10W40 i ONA to lulululubi :evil:

tu się nie ma czym stresować, kup jakiś olej i zalej i resztę kasy na flaszkę.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 24 stycznia 2013, 22:15

Hollender dobrze pisze. Ten motul jest ok, w sumie jak 80% innych oliw :)
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2649
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 24 stycznia 2013, 22:31

Nic lepszego jak 5100 nie ma sensu ,kowadło nie ma specjalnych wymagań co do jakości oleju więc nie ma sensu przepłacać

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » czwartek, 24 stycznia 2013, 22:35

Dobrze chłopaki Ci gadają,cudów nie zdziałasz lejąc Bóg wie jaką oliwę ;-)
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 25 stycznia 2013, 08:05

Każdy leje co chce,jak 5100 Motul to 10W50 lub 15W50 i będzie git.
J....ć stare baby :)

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » piątek, 25 stycznia 2013, 12:20

15W/50 :!: :) pólsyntetyk

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 25 stycznia 2013, 13:18

5100 to pół,a 7100 lub 300V to pełny.Lepkość jest ważna. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

nit

Postautor: nit » piątek, 25 stycznia 2013, 18:31

Ok,kupię 5100 pół 15w50

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 25 stycznia 2013, 19:39

Dobry wybór. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1581
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Postautor: Piotr_MC_85 » piątek, 25 stycznia 2013, 21:02

Kliku ludzi na forum jeździło na agip'ie 10W60 ja również ostatnio, wcześniej yamalube 15W50.
A tak w ogóle jest taka opcja, żeby oleum z chłodniy nie spływało samoczynnie :?: :?: :?: :roll:

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » piątek, 25 stycznia 2013, 21:44

a czy jest wogóle taka potrzeba zeby z chlodnicy olejowej tez spuszczac olej :roll: ja tam tego nigdy nierobilem i nieslyszalem zeby mechanicy to robili ;-)

po wylaczeniu silnika niesplywa olej z chlodnicy olejowej przez pompe do miski olejowej spowrotem , to zamkniety obwód który dziala jak silnik pracuje , i mysle ze tez duzym cisnieniem nieprzetacza pompa tego oleju przez chlodnice , bo inne czesci w silniku wymagaja pilnego smarowania ;-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 25 stycznia 2013, 21:48

Piotr_MC_85 pisze:Kliku ludzi na forum jeździło na agip'ie 10W60

Ja ! Ja! W tej byłej balth'owej. Było w porządku.
Teraz maiałem 300V, ale w zeszłym roku przesiadłem się na 5100 10W40 i uważam to za bardzo dobry wybór :-)
hubertm

nit

Postautor: nit » piątek, 25 stycznia 2013, 21:54

ale jeśli latałem na valvoline a teraz chcę zmienić na 5100 to czy te resztki które zostaną w chłodnicy nie wpłyną na piec nie zważy się nic i ile zostaje w chłodnicy ewentualnie jak go zlać , kumata chłopy :?:

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » piątek, 25 stycznia 2013, 21:54

w upalny dzien ten 10W/40 bedzie zadki bardzo , a w silnikach na powietrze chlodzonych gdzie i tak temp. moze byc wieksza to juz dochodzi sie do krytycznego momentu. Taki 10W/40 dobry jest na jesien i zime.

nit

Postautor: nit » piątek, 25 stycznia 2013, 21:56

czyli 15w50 :?: konkluzje xjr tomek,

xjr tomek

Postautor: xjr tomek » piątek, 25 stycznia 2013, 21:57

nit pisze:ale jeśli latałem na valvoline a teraz chcę zmienić na 5100 to czy te resztki które zostaną w chłodnicy nie wpłyną na piec nie zważy się nic i ile zostaje w chłodnicy ewentualnie jak go zlać , kumata chłopy :?:


nic sie niestanie , bez obaw nit ;-)

nit

Postautor: nit » piątek, 25 stycznia 2013, 21:59

lubię Cię kumplu z Drawska Pomorskiego...czyli 15w50 :?:


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości