
wymiana oleju
- Szulc1980
- Posty: 150
- Rejestracja: poniedziałek, 30 lipca 2012, 21:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2006
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontaktowanie:
Panowie, proszę o radę. Od nowości moja śmiga na Castrolu Power 1 GPS, przebieg niecałe 15000. Niby wszystko gra, silnik gada jak powinien, ale w przyszłym sezonie planuje zmienić olej na inny, np. taki http://allegro.pl/liqui-moly-racing-syn ... 24801.html Proszę o opinie Szanownego Gremium, czy pozostać przy starym, czy iść w nowe...nieznane 

- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
.....jeśli twój piec w XJR jest lekko zielony od środka,to wiedz że coś się dzieje....mariuszdg pisze: Po 70 tyś silnik lekko zielony od środka,


J....ć stare baby 

- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Dobra pochwalę się
Do swojego pełnoletniego auta leję najtańszego lotosa .
Tak leję nie zmieniam
i to już od 8kkm
Zrobiłem nim ponad 100 kkm ale raz się zmienił sam ( rozbiłem miskę olejową )
Jedynie zmieniam filtr oleju ( ostatni przerdzewiał )
Auto ma obecnie ponad 300 kkm i nadal jeździ bezawaryjnie .
I co wy na to

Do swojego pełnoletniego auta leję najtańszego lotosa .
Tak leję nie zmieniam

Zrobiłem nim ponad 100 kkm ale raz się zmienił sam ( rozbiłem miskę olejową )
Jedynie zmieniam filtr oleju ( ostatni przerdzewiał )
Auto ma obecnie ponad 300 kkm i nadal jeździ bezawaryjnie .
I co wy na to

- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Co kraj,to obyczaj.Nie wiem jak pańska fura panie Farba ale mój być japoński benzyniak z dość wysilonym silnikiem i na takich wymianach pewnie by się szybko skończył.farba pisze:I co wy na to



J....ć stare baby 

- ivo
- Posty: 436
- Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
- Model i rocznik moto.: GSX 1400
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Lubań
Amerykancki sprzęt-to wszystko tłumaczy
Brat ma ciągnik Jhon Deere z 1949 i do dziś lata po polu bez naprawy głównej....i znowu nie na temat... Jarek się wku....wi

Ostatnio zmieniony czwartek, 12 grudnia 2013, 12:57 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby 

- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
farba pisze:Dobra pochwalę się![]()
Do swojego pełnoletniego auta leję najtańszego lotosa .
Tak leję nie zmieniami to już od 8kkm
Zrobiłem nim ponad 100 kkm ale raz się zmienił sam ( rozbiłem miskę olejową )
Jedynie zmieniam filtr oleju ( ostatni przerdzewiał )
Auto ma obecnie ponad 300 kkm i nadal jeździ bezawaryjnie .
I co wy na to
Jest taka szkoła która mówi że wymiana oleju jest przereklamowana. Ja się tam nie dziwię wcale. Ja tam się akurat olejami nie przejmuje.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- artur
- Posty: 4222
- Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
- Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
- Województwo: P-wielkopolskie
- Lokalizacja: Poznań
GhostDog pisze:jest przereklamowana zdecydowanie
http://www.wykop.pl/link/1772854/wymian ... d-model-a/
To jak rozumiem olej co nie pracował 50 lat. Nie o tym mówimy. Wpisy pod filmem śmieszne. Np "producenci zalecają.... ", "Przyjąłem zasadę że wymieniam co ileś tam..." itp itd. Ludzie nie mają problemów i przejmują się takimi pierdołami jak olej. Przyjąłem zasadę - to mi się najbardziej podoba z 3 górnych wpisów. Przyjąłem zasadę...
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
GhostDog pisze:jest przereklamowana zdecydowanie
http://www.wykop.pl/link/1772854/wymian ... d-model-a/
Zalążek masy do Twixów.
- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
wymiana oleju
Odświeżę wątek.
Po kilku latach spedzonych z XJrką i z Fuchsem Silkolenie mogę polecić ów olej.
Dokładniej chodzi 20W50 Super 4.
Olej ma lepsze niektóre parametry, od półsyntetyków Motula podobnej klasy, który jest znowu droższy w zakupie.
Z tego co zauważyłem- Motul 10w40 5100 - zużycie oleju do 2 litrów od wymiany do wymiany. Silnik nie miał lekko. Przez obecne 4 lata, co latam krową, 70% siedzi pod czerwonym polem na biegach 1-3. Ni ma lipy
.
Silkoelenie 20w50, wiem, wiem, niby minerał wg. nomenklatury mad in komuna(lecz semi-syntecic) dla zajechańców(PF126p), ale silnik chodzi ciszej i co najważniejsze zużycie oliwy w tym roku miałem na poziomie 400ml na 6kkm, tyle dolałem. Motula 10w40 zżerał w tempie ekspresowym.
Silnik nie dymi na niebiesko przy odpaleniu, podczas jazdy przy czerwonym polu pewnie coś tam zeżre, ale która XJRą nie wypije coś tam oliwy, jak się ją kręci?
. Na zimnym silniku sprzęgło i skrzynia chodzą deko ciężej jak na 10w40.
Mój egzemplarz posiadam od 36,5kkm, obecnie ma prawie 81kkm, więc troszkę przelatałem na niej.
Jedyny zonk, to to, że podobno wycofują ów olej z oferty... cena, ok. 120zł za bańkę 4L.
P.S. bakterii żadnych nie wyhodowałem, silnik czysty w środku.
P.S. 2 idę się zbombić.
Po kilku latach spedzonych z XJrką i z Fuchsem Silkolenie mogę polecić ów olej.
Dokładniej chodzi 20W50 Super 4.
Olej ma lepsze niektóre parametry, od półsyntetyków Motula podobnej klasy, który jest znowu droższy w zakupie.
Z tego co zauważyłem- Motul 10w40 5100 - zużycie oleju do 2 litrów od wymiany do wymiany. Silnik nie miał lekko. Przez obecne 4 lata, co latam krową, 70% siedzi pod czerwonym polem na biegach 1-3. Ni ma lipy

Silkoelenie 20w50, wiem, wiem, niby minerał wg. nomenklatury mad in komuna(lecz semi-syntecic) dla zajechańców(PF126p), ale silnik chodzi ciszej i co najważniejsze zużycie oliwy w tym roku miałem na poziomie 400ml na 6kkm, tyle dolałem. Motula 10w40 zżerał w tempie ekspresowym.
Silnik nie dymi na niebiesko przy odpaleniu, podczas jazdy przy czerwonym polu pewnie coś tam zeżre, ale która XJRą nie wypije coś tam oliwy, jak się ją kręci?

Mój egzemplarz posiadam od 36,5kkm, obecnie ma prawie 81kkm, więc troszkę przelatałem na niej.
Jedyny zonk, to to, że podobno wycofują ów olej z oferty... cena, ok. 120zł za bańkę 4L.
P.S. bakterii żadnych nie wyhodowałem, silnik czysty w środku.
P.S. 2 idę się zbombić.
Zdzislaw pisze:selmen pisze:pawelxjr pisze:1. Ta mała śrubka służy do spuszczenia oleju z dekla filtra.
3. Wysprzęglik należy odkęcić bo inaczej nie da rady ściągnąć dekla filtra.
A ktos wie jakie sa momenty dokrecania na te srubki?
Wystarczy przeczytać temat od początku, podpowiem, że post nr.2.
Czytalem. W poscie nr 2 jest mowa o srubie spustu z michy i srubie filtra. Napisalem o innych srubach- spust oleju z filtra i mocowanie wysprzeglika.
pozdro
wymiana oleju
Spustu oleju z filtra? ...to ja też mam coś takiego u siebie?
na stronie portalu masz instrukcję manualne do chyba wszystkich roczników
pozdro
na stronie portalu masz instrukcję manualne do chyba wszystkich roczników
pozdro
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości