Wyciek oleju spod dekla
Wyciek oleju spod dekla
Witam.Mam pytanie do szanownego grona znawców tematu.
Zaczął mi cieknąć olej spod dekla ( ten z napisem Yamaha)po lewej stronie silnika (nr 2 str.166 Manuala) i czy wystarczy sama wymiana tej grubej uszczelki (nr3).
A tak w ogóle to co się znajduje pod tym deklem i czy tam powinien być olej ???
Bo ja nie znać język angielska i dupa ze zrozumieniem Manuala.
Zaczął mi cieknąć olej spod dekla ( ten z napisem Yamaha)po lewej stronie silnika (nr 2 str.166 Manuala) i czy wystarczy sama wymiana tej grubej uszczelki (nr3).
A tak w ogóle to co się znajduje pod tym deklem i czy tam powinien być olej ???
Bo ja nie znać język angielska i dupa ze zrozumieniem Manuala.
- Koniu
- Posty: 1529
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Ktoś już to przerabiał z forum i się mnie pytał jak to zepsuć ale nie pamiętam kto, może akurat się wychyli i ponownie i też sam robił tzn z kimś do towarzystwa ale nie w serwisie. Odkręć ten dekielek i zobacz czy się olej z niego wyleje czy tylko obślimaczone jest nim wszystko. Jak nie jest źle to dobujasz się do kończ sezonu a w zimie zrobisz na spokojnie. Pod tym deklem jest impulsator czy jak to się tam nazywa, podaje impuls kiedy ma pójść iskra i tam za tą płytką powinien siedzieć simering na wale i powinno to być suche, w zasadzie powinieneś sam dać radę to wymienić. ustawić zaznaczyć tą płytkę w położeniu że będziesz pewien przy montażu gdzie była jak ją zdejmowałeś. Odczytać cyferki z kołnierza simenga to będą jego wymiary, kupić simering, wydłubać stary młotkiem i śrubokrętem starając się żeby krawędzi z bloku nie porysować bo będzie ciec po założeniu nowego. Potem przyłożyć nowy simering w miejsce starego delikatnie go wpuknąć lekkim młoteczkiem aby tylko zaczął równo iść potem przyłożyć drewienko do tego simeringa i pukać młoteczkiem aż simering wlezie na swoje miejsce. Powoli nie śpieszyć się i będzie git.
Powodzenia.
Powodzenia.
A Kunia znasz ?
Mój tel. 692 486 517
Mój tel. 692 486 517
Dzięki za pomoc Jak się z tym uporam to dam znać co i jak.
[ Dodano: 2009-09-11, 15:52 ]
No i zrobiłem tak jak kpr.Koniu pisał i tak:
1.Przy demontażu nie trzeba nic zaznaczać bo jak się rozbierze to nie można inaczej złożyć
2.Simering ma oznaczenia: A10 533438 6-L HS i jest kierunkowy(i tu jest kłopot bo nie jest podany rozmiar i nie mogę kupić zamiennika a serwis w Rzeszowie liczy sobie 104zł a dla info.: śrubka dekielka 23zł za sztukę, ta gruba uszczelka 93zł (kicha jak szlag!!!)
A poza tym u mnie się okazało że jest taki minimalny ten wyciek że ze dwa sezony pośmigam.( Chyba )
[ Dodano: 2009-09-11, 15:52 ]
No i zrobiłem tak jak kpr.Koniu pisał i tak:
1.Przy demontażu nie trzeba nic zaznaczać bo jak się rozbierze to nie można inaczej złożyć
2.Simering ma oznaczenia: A10 533438 6-L HS i jest kierunkowy(i tu jest kłopot bo nie jest podany rozmiar i nie mogę kupić zamiennika a serwis w Rzeszowie liczy sobie 104zł a dla info.: śrubka dekielka 23zł za sztukę, ta gruba uszczelka 93zł (kicha jak szlag!!!)
A poza tym u mnie się okazało że jest taki minimalny ten wyciek że ze dwa sezony pośmigam.( Chyba )
- Ramzes
- Posty: 302
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
- Województwo: T-świętokrzyskie
- Lokalizacja: Kielce
- Kontaktowanie:
Co do simeringa to postaram sie namierzyc go w zamiennikach u znajmego w sklepie. Zdejme wymiary jak beda mi robic zawory, moze cos sie uda ustalic jak juz bedzie wartosc zewnetrzna i wewnętrzna. I problem bedzie na przyszlosc z głowy.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Takie tam z okazji urodzin http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw
Witam serdecznie ... delikatnie odświeżę temat z następującym pytaniem czy ta uszczelka wału silnika to ten numer katalogowy 36y-15389-09 oraz czy do wymiany tego uszczelniacza potrzebna jest rozbiórka silnika, gdzie nie pojadę każdy chce mi rozebrać pół silnika by ten uszczelniacz wymienić. Dodam że za uszczelniacz w serwisie krzyknęli sobie 166 zł. Jeżeli ktoś miał by namiar na zamiennik będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Koniu pisze:...... powinieneś sam dać radę to wymienić. ustawić zaznaczyć tą płytkę w położeniu że będziesz pewien przy montażu gdzie była jak ją zdejmowałeś. Odczytać cyferki z kołnierza simenga to będą jego wymiary, kupić simering, wydłubać stary młotkiem i śrubokrętem starając się żeby krawędzi z bloku nie porysować bo będzie ciec po założeniu nowego. Potem przyłożyć nowy simering w miejsce starego delikatnie go wpuknąć lekkim młoteczkiem aby tylko zaczął równo iść potem przyłożyć drewienko do tego simeringa i pukać młoteczkiem aż simering wlezie na swoje miejsce. Powoli nie śpieszyć się i będzie git.
Powodzenia.
Czyli wydłubaj go i wio do sklepu z łożyskami/simmerami. Zresztą po zdjęciu impulsatora powinny być oznaczenia simmeringu, na boku od strony z której paCZysz..
i nie cieknie uszczelniacz wymieniony .... wymiary podam w najbliższym czasie bo zapisane na ścianie w garażu ....pasuje od DAIHATSU CHARADE a żeby było śmieszniej pojemność 1.3 tylko mam jedno pytanie ..... a mianowicie koleś w sklepie powiedział że wał korbowy w motocyklu kręci się troszkę szybciej niż w aucie osobowym i że mogę spalić ten simering że guma inna ... czy tak może się zdarzyć ? na razie przejechane kilka km i nic nie cieknie sucho ... a jeszcze jedno koszt uszczelniacza 17,22 zł
Re: Wyciek oleju spod dekla
Witam po dłuższej przerwie ... znów leci i mnie trafia .... fakt wymiana jest prosta ale .... czyli czas na wymianę
Re: Wyciek oleju spod dekla
Odkopię trochę ten temat. Czy komuś udało się namierzyć jakiś uszczelniacz który tutaj się sprawdzi?
- Pershing
- Posty: 685
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Wyciek oleju spod dekla
Kup ori na stronie www.yama-sklep.pl Tam masz schematy do xjr. Wybierasz model rocznik i szukasz. Kod rabatowy jesli chcesz to wal do administratora Jarka. On ci zapoda. Orginał moze ciut droższy ale pewniejszy.
Kontakt 782267431
- Pershing
- Posty: 685
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Wyciek oleju spod dekla
Jezeli dobrze zrozumiałem o jaki oring w temacie to podsyłam ci screena z schematem, numerem oem i ceną. Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kontakt 782267431
Re: Wyciek oleju spod dekla
Ja wiem że w serwisie jest do kupienia, jednak cena odrobinę odpycha
Najgorsze jest to, że oryginalny simmering jest z jakimś poronionym kołnierzem, bez rozpołowienia silnika będzie trudno go wsadzić.
Nie ma problemu ze znalezieniem uszczelniacza w tym rozmiarze, tylko że te wszystkie dostępne są prawoskretne, ile bym szukał to lewego nie znalazłem.
Najgorsze jest to, że oryginalny simmering jest z jakimś poronionym kołnierzem, bez rozpołowienia silnika będzie trudno go wsadzić.
Nie ma problemu ze znalezieniem uszczelniacza w tym rozmiarze, tylko że te wszystkie dostępne są prawoskretne, ile bym szukał to lewego nie znalazłem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Łysy
- Posty: 790
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Wyciek oleju spod dekla
KURŁA !!!
Już dwa duże posty mi się skasowały bo musiałem się ponownie logować !!!
Na końcu rozwiązanie problemu a teraz nudnawy prolog
Wszystkie (prawie) silniki samochodowe kręcą się w prawo a więc kierunkowego z samochodu nie dobierzesz no chyba że od skrzyni lub napędu ... lub z Hondy bo jej silniki samochodowe kręcą się w lewo ale proponuję olać ten temat.
JA np. szukałem uszczelniacza napędu alternatora i też nie znalazłem lewoskrętnego ... tylko oryginał.
I takie teorie że nie może być od samochodu bo motocyklowy silnik kręci się szybciej niż samochodowy to .... bezeeeduuuuury
Możesz zwykły dobrać ale nie ma pewności że będzie "siedział" w bloku tak jak oryginał bo po coś kitajce zrobili te kołnierze.
Zresztą takich kwiatków jest więcej np. simering popychacza sprzęgła lub łożyska do skrzyni nie dobierzesz, co prawda będą ok. po wymiarach ale w skrzyni są takie z bolcem lub półpierścieniem i no lipa.
Nie chciałem się rozstawać z banknotem o nominale 200zł a taka cena za simering to rozbój w biały dzień więc zrobiłem tak.
Wymieniałem profilaktycznie pomimo że u mnie ten simering nie ciekł a krążą legendy że niby silnik miał przebieg 300tysia lub lepiej
Kupiłem simering najprawdopodobniej Corteco 32x47x8 ale nie mam pewności i pozyskałem z niego sprężynkę która po zamontowaniu do oryginalnego powodowała że po prostu bardziej niż oryginalna ściskała wargę która silniej przylegała do czopa wału.
Warunkiem jest jednak to że warga nie jest wytarta/zużyta w miejscu gdzie jest jodełka a widzę że jest ok.
Idź do sklepu z uszczelniaczami technicznymi i poprosić o pokazanie kilku uszczelniaczy i dobranie takiego z którego sprężynka będzie delikatnie bardziej ściskała wargę ale żeby nie za bardzo
Ja podczas montażu jeszcze delikatnie z zewnątrz posmarowałem uszczelka w płynie REINZ 70-31414-10 bo powtórnie montowany simering nie jest już tak sprężysty.
Już dwa duże posty mi się skasowały bo musiałem się ponownie logować !!!
Na końcu rozwiązanie problemu a teraz nudnawy prolog
Wszystkie (prawie) silniki samochodowe kręcą się w prawo a więc kierunkowego z samochodu nie dobierzesz no chyba że od skrzyni lub napędu ... lub z Hondy bo jej silniki samochodowe kręcą się w lewo ale proponuję olać ten temat.
JA np. szukałem uszczelniacza napędu alternatora i też nie znalazłem lewoskrętnego ... tylko oryginał.
I takie teorie że nie może być od samochodu bo motocyklowy silnik kręci się szybciej niż samochodowy to .... bezeeeduuuuury
Możesz zwykły dobrać ale nie ma pewności że będzie "siedział" w bloku tak jak oryginał bo po coś kitajce zrobili te kołnierze.
Zresztą takich kwiatków jest więcej np. simering popychacza sprzęgła lub łożyska do skrzyni nie dobierzesz, co prawda będą ok. po wymiarach ale w skrzyni są takie z bolcem lub półpierścieniem i no lipa.
Nie chciałem się rozstawać z banknotem o nominale 200zł a taka cena za simering to rozbój w biały dzień więc zrobiłem tak.
Wymieniałem profilaktycznie pomimo że u mnie ten simering nie ciekł a krążą legendy że niby silnik miał przebieg 300tysia lub lepiej
Kupiłem simering najprawdopodobniej Corteco 32x47x8 ale nie mam pewności i pozyskałem z niego sprężynkę która po zamontowaniu do oryginalnego powodowała że po prostu bardziej niż oryginalna ściskała wargę która silniej przylegała do czopa wału.
Warunkiem jest jednak to że warga nie jest wytarta/zużyta w miejscu gdzie jest jodełka a widzę że jest ok.
Idź do sklepu z uszczelniaczami technicznymi i poprosić o pokazanie kilku uszczelniaczy i dobranie takiego z którego sprężynka będzie delikatnie bardziej ściskała wargę ale żeby nie za bardzo
Ja podczas montażu jeszcze delikatnie z zewnątrz posmarowałem uszczelka w płynie REINZ 70-31414-10 bo powtórnie montowany simering nie jest już tak sprężysty.
Re: Wyciek oleju spod dekla
U mnie to nie przejdzie, podczas demontażu trochę go uszkodziłem. Jak chcesz wsadzić ciaśniejszą sprężynę to nie ma potrzeby kupowania uszczelniacza. Te sprężynki są skręcane, wystarczy je rozłączyć, skrócić i kilka mm i z powrotem złączyć, będzie ciaśniej. No cóż, wsadzę zwykły i popatrzę ile czasu wytrzyma.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek oleju spod dekla
Ostatnio zmieniony środa, 2 stycznia 2019, 09:17 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek oleju spod dekla
Przepraszam, nie piję już więcej .
- Łysy
- Posty: 790
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Wyciek oleju spod dekla
Maks pisze:U mnie to nie przejdzie, podczas demontażu trochę go uszkodziłem. Jak chcesz wsadzić ciaśniejszą sprężynę to nie ma potrzeby kupowania uszczelniacza. Te sprężynki są skręcane, wystarczy je rozłączyć, skrócić i kilka mm i z powrotem złączyć, będzie ciaśniej. No cóż, wsadzę zwykły i popatrzę ile czasu wytrzyma.
Nie wiem jakie masz doświadczenia ze skracaniem takich sprężynek, niby tylko skręcone ale jak dla mnie to nie jest takie proste.
Oczywiście można ale zabawa nie warta tych 8zł za nowy uszczelniacz gdzie jest pewność że sprężynka jest fabrycznie złączona i będzie się to trzymało.
- Jaszek
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Wyciek oleju spod dekla
Może głupie pytanie , ale żeby dostać się do tego zimeringa muszę odkręcić tą śrubę do kręcenia wałem? I tu pytanie jak, blokuje na biegu? i kręcę w która stronę?
pozdro
pozdro
- Pershing
- Posty: 685
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Wyciek oleju spod dekla
Wrzucasz bieg trojke czworke itp. Hamulec tylni i odkrecasz w lewo.
Kontakt 782267431
- Jaszek
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Wyciek oleju spod dekla
Dzięki Pershing, w weekend spróbuje powalczyć.
- Jaszek
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Wyciek oleju spod dekla
no i zabrałem się za naprawę zimeringa:
- zblokowałem koło
- odkręciłem śrubę (w lewo)
i stoję
Jak teraz wydłubać tego starego, śrubokrętem od zewnątrz czy od wewnątrz zimeringa (A czy B)?
- zblokowałem koło
- odkręciłem śrubę (w lewo)
i stoję
Jak teraz wydłubać tego starego, śrubokrętem od zewnątrz czy od wewnątrz zimeringa (A czy B)?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek oleju spod dekla
Odkręć najpierw płytkę zapłonowa.
- Jaszek
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Wyciek oleju spod dekla
to foto jest z mojej xjr, mam coś jeszcze odkręcić?
- Jaszek
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Wyciek oleju spod dekla
te śrubki w koło na krzyżaki?
- Zdzislaw
- Posty: 3559
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wyciek oleju spod dekla
Tak, oprócz tych co impulsator trzymają.
- Jaszek
- Posty: 17
- Rejestracja: poniedziałek, 23 czerwca 2014, 09:32
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2001' , ST1100 95'
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Iława
Re: Wyciek oleju spod dekla
A jak odkręcę to co dalej, masz jakiś patent Zdzisław? Zdradzisz?
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości