Kontrolka ciśnienia oleju

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Bigos

Postautor: Bigos » sobota, 21 sierpnia 2010, 21:39

To jest numer katalogowy chłodnicy oleju do XJR1300 4KG-13470-11. Wystarczy teraz dogrzebać się katalogowego numeru chłodnicy oleju do modelu 1200 i jeżeli będzie on taki sam, to głowica też będzie identyczna. Niestety ja nie mam dostępu do katalogu części od XJR-ek, więc pomóc nie mogę, ale wiem, że chłodnica oleju od FJ-y ma numer 36Y-13470-01 dla modeli z lat 1984-90 i 3XW-13470-00 dla modelu z lat 1991-96. Chłodnica od tych ostatnich modeli FJ jest prawie identyczna jak w XJR, ale jej górne mocowania nieco się różnią.

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » sobota, 21 sierpnia 2010, 23:08

Dzięki za pomoc ale szkodz że nikt z posiadaczy xjr 1200 się nie odezwał .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 22 sierpnia 2010, 06:58

No szkoda, bo może wreszcie ja bym się przekonał jaką mam chłodnicę. Bo ktoś mi kiedyś powiedział, ża mam w swojej 1300 chłodnicę od 1200.
Szanowni kuledzy, niechże któren weźmie miarkę do garażu i zapoda w centymetrach jaką ma... szerokość chłodnicy :)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 268
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » niedziela, 22 sierpnia 2010, 10:33

ja w swojej 1200 97r mam zalozony caly silnik z chlodnica 1300 01r mocowania sa takie same, jedynie od 1300 chlodnica jest o 5 cm szersza.

pioterek_65

Postautor: pioterek_65 » niedziela, 22 sierpnia 2010, 12:54

Dzięki teraz mam jakiś obraz sytuacji.

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » czwartek, 25 sierpnia 2011, 20:34

musze troche odgrzac temat bo rowniez mam problem z lampka. jesli dobrze kojarze to po przygodzie na parkingu. zaswieca sie po nagrzaniu i na niskich obrotach, a po przechyleniu w lewo gasnie. poziom oleju dotyka prawie gornej kreski i dalej to samo :roll:

czy czujnik jest do wymiany? czy raczej cos z kablem?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 268
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Postautor: andzik » czwartek, 25 sierpnia 2011, 20:42

Sprawdz kabelek, w okolicach stopki bocznej jest zlaczka moze sie poluzowała.

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » niedziela, 28 sierpnia 2011, 09:08

zlaczka jest ok
wczoraj przy rogrzewaniu zaswiecila sie po dodaniu gazu, wylaczylem i wlaczylem ponownie i znow byl spokoj do nagrzania - jak spadly obroty na tysiaka, to znow sie zaswiecila. po przechyleniu na lewo gasnie :-/

co mam jeszcze dolac oleju na rowno z gorna kreska i spradzic? :-? w sumie tu jest lepszy dostep niz w samocodzie i zawsze mozna odessac ...

Jacek

Postautor: Jacek » niedziela, 28 sierpnia 2011, 10:17

ja też miałem podobny problem(takie same objawy i rada na nie) jak swoją kupiłem uważałem ze pół stanu to powinno być dobrze ale mój egzemplarz woli jak jest na maksa i jak trzymam maksa to już nigdy mi się kontrolka nie zapaliła

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 28 sierpnia 2011, 10:25

U mnie znowu zaczęła się świecić dość często.... oleju jest prawie max- ponad górną kreskę okienka i świeci się :kwasny: .

Jacek

Postautor: Jacek » niedziela, 28 sierpnia 2011, 20:25

to chyba jednak czujnik chyba ze jak wcześnie koledzy sugerowali ze coś z kablami

scubidoo

Postautor: scubidoo » niedziela, 11 września 2011, 20:37

Witam ja w mojej Yamie mam to samo. Co jakis czas zapali sie kontrolka mimo ze olej utrzymuje na gornej kresce. Jutro sprawdze przewod od kontrolki jak nic to nie da to przy wiosennej wymianie sprobuje wymienic czujnik.

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 18 września 2011, 19:11

Pytałem magika i okazuje się, że przyczyną takiego zachowania może być wieszający się czujnik poziomu oliwy, który znajduje się w misce olejowej. Zaszlamienie może być spowodowane, albo słabej jakości olejem, albo leżakowaniem, dlatego trzeba pilnować terminu wymiany, oraz dobrze jest zimą odpalać co jakiś czas do pełnego nagrzania. Ja to robię co tydzień zapinając kolejno biegi. Żeby usunąć problem możliwości są dwie : płukacz (czasami trzeba kilku zmian oleju) który kosztuje dwadzieścia parę złotych, albo zdjąć miskę i wymyć.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 18 września 2011, 19:49

@Tytus przepalaj tak dalej w zimie moto ;-) .

Dla potomnych w zimę zrobię dokumentację fotograficzną z wymiany sprzęgła gdyż mi się już pomału kończy. Na 100% zastanę w środku czysty silniczek bez żadnych:
szlamów
:evil: . Przy okazji obadam czujnik poziomu oliwy.

Płukać płukankami to można silnik pokroju Mały Fiut/Duży Fiutek co od komuny nie miały Selektolu wymienianego ;) .

No ale jak kto lubi :-D .

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 19 września 2011, 06:03

temat z bakteriami był juz poruszany. Wystarczy
hubertm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5577
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » poniedziałek, 19 września 2011, 17:00

ale z tego co widzę to już nikt o bakteriach nie pisze....

Tytus robi to czego wielu lub większość nie czyni ale to Tytusa motong i robi z nim co chce. Ja nie przepalam i nie będę.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » wtorek, 11 października 2011, 20:08

Dotrzymując słowa pokażę fotki wnętrza silnika.

Obrazek

Obrazek

Czy są tu jakieś szlamy wymagające płukanki :?: 8-) .

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 11 października 2011, 20:40

Piękne zdjęcie, czyściutki silnik. Ciekawe co będzie jak mój otworzę.


Ale jak się tak przyjrzeć...
...
nie chyba nie...
...

Zdzisław, ale na wszelki wypadek sieknij domestosem!
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 13 października 2011, 17:52

ja tam bym wziął ściereczkę bawełnianą i wytarł :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 20 listopada 2011, 00:07

No dobra. Sprawa wygląda tak - zapaliła się kontrolka poziomu oleju jakieś 300 km temu. Dolałem 0.5 litra. Czyli dotychczas normalnie i ok. Odpaliłem moto dzisiaj i kontrolka zapaliła się znowu. No to ok. Nie sprawdzając wzrokowo poziomu oleju ( zdziwiony ) dolalem 0,5 litra. No i dupa. Po paru sekundach kontrolka wesoło świeci się do mnie. Czyli podsumowując - oleju jest za dużo a kontrolka po jakimś czasie świeci się. Podejrzewam zawieszenie się jakiegoś czujnika. No i teraz co ? 1 Walnąć gdzieś młotkiem ? 2 Dostać się do silnika od spodu ? 3 Przepłukać jak radzi Tytus wyżej. 4 Zrobić 4 pak i może samo przejdzie ? Pomimo że mamy czas to proszę konstruktywne i racjonalne odpowiedzi
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
marki
Posty: 1419
Rejestracja: wtorek, 16 listopada 2010, 11:47
Model i rocznik moto.: XJR 1300 Explorer 1200
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Lubosz

Postautor: marki » niedziela, 20 listopada 2011, 00:32

Wybieram opcję nr. 4+4
Jednak, jak nie odpuści wesoła kontrolka, należy dociec jaka jest przyczyna :-) Propozycje nr 1,2,3 jakoś mało przekonujące... :-D

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 20 listopada 2011, 00:38

Pierdzielić ją, to tylko kontrolka. Gdyby szkiełka nie było to trza by się martwić.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 20 listopada 2011, 00:51

Ja mam problem. Ale ( wiem że nie zaczyna się od - ale) ale napisz coś mariuszu jak bedziesz trzeźwy.Skup się wtedy. Daj z siebie wszystko - i odpowiedz mi na zajebiście proste pytanie- co jest nie tak . tu znak yapytania ktorego nie moge wlaczyc bo mi sie klawiatura przestawila
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 20 listopada 2011, 07:05

artur pisze:Daj z siebie wszystko - i odpowiedz mi na zajebiście proste pytanie- co jest nie tak .

kurnia napiszę co myślę, ale to może nie do końca odpowiadać stanowi faktycznemu. Aby mieć pewność należałoby przejrzeć dokładnie schemat elektryczny XJR.

Poziom można mierzyć na człona różnych sposobów. W tym przypadku jednak (gdybym był, małym, żółciutkim Japończykiem) zastosowałbym tzw. metodę pojemnościową. W skrócie pisząc potrzebujemy wykorzystać w tym przypadku zjawisko prawa Omha i wynikające z niego zależności. Np można by to zrobić tak:

przez drut oporowy puścić pewien prąd. Drucik się nagrzewa i wartość prądu jest ustalona. Gdy połowa druciku znajdzie sie w cieczy (oleju) to zostanie on schłodzony (ta połowa) i wartość prądu przepływającego przez ten drucik zwiększy się o połowę...

Można też mierzyć bezpośrednio np opór, ale to (co mierzymy) już nie ma za dużego znaczenia, bo wynika jedno z drugiego.

W tego rodzaju metodzie osad na sądzie (np z nagaru) nie ma za dużego wpływu (o ile w ogóle jakiś ma?), więc według mnie tej sądzie nie koniecznie pomoże czyszczenie.

W XJR działa to 0/1, znaczy świeci, nie świeci. Więc prawdopodobnie z jakiegoś powodu zmieniła się rezystancja twej sondy (druta :!: ) - bo się zjarała???, zmieniła się jej długość lub pole przekroju poprzecznego lub jeszcze 100 miliardów innych mało prawdopodobnych, ale możliwych rzeczy.

Reasumując, przy moich założeniach, Arturze prawdopodobnie twój drut - zwany dalej sondą jest w trakcie lub już trwale zmienił swoją rezystywność. Nie wiem czy można to zjawisko odwrócić, ale raczej nie. Więc musisz wymienić sondę.

Ale zaznaczam, że nie jestem elektrykiem, mam nadzieję, że nie popełniłem jakiś rzeczowych błędów w tym opisie "co jest nie tak".
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3517
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 20 listopada 2011, 07:22

Ciekawy opis/myśl :-D . A Ja zapodam wam lepszą histerię z kontrolką.
Przed wymianą oliwy jakoś na lato kontorlka nie paliła się. Po wymianie na Motula 10W40 5100(uj go wie co było wcześniej) kontrolek zapalał się co jakiś czas. Raz kiedyś dolałem oleju na full, kontrolka potrafiła się świecić dość długo szczególnie w chłodniejsze dni. Ostatnio przed odstawieniem Parówy do snu dziwiłem się, że kontrolka w ogóle się nie zapala- temperatury w okolicach 0-5st.... normalnie zapalała by się- temperatury w okolicach 5-15st.....I członek go wie o co loto.

Na wiosnę jak będę wymieniać oliwę postaram się zgłębić temat czujnika poziomu oleju.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 20 listopada 2011, 09:47

artur, proponuję kompilację 4 + 1. "1" najlepiej w sąsiada. Tak jak pisze Zdzisław przejmij się tematem przy/po wymianie oleju. Jeśli wiosną sytuacja się będzie powtarzać, to wymienisz sondę.
(mariuszdg, sondę!) (Można tu sobie wyobrazić emotikonkę wyrażającą życzliwość i sympatię.)

artur pisze:bo mi sie klawiatura przestawila
Rozwiązanie <Shift> + <Ctrl>. Ta kombinacja klawiszy działa w dwie strony zmieniając jej ustawienia. Sądząc po zmianie "y" - "z" przestawiła się na polską.

artur pisze:proszę konstruktywne i racjonalne odpowiedzi
Na pewno?
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 20 listopada 2011, 11:04

W sumie mialem dać sobie spokój, ale może jeszcze raz jeszcze ...
Odnośnie zdjęć : szlam nie osadza się na elementach pionowych, a tym bardziej wirujących (chyba, że jest to filtr odśrodkowy), jeśli już, to w misce, gdzie znajduje się własnie czujnik poziomu. Po za tym, w moim przypadku płukanie mechanik stosuje (po za pierwszym razem) zapobiegawczo i co któryś raz. Wydaje mi się, że zamiast dorabiać ideologię lepiej zacząć od prostych rozwiązań, a ewentualnie później kombinować dalej.

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 20 listopada 2011, 19:37

Widzę że temat ucieka od meritum a mariusz coś popala.
Pytanie czy po zdjeciu miski znajdę czujnik jak pisze Tytus ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » poniedziałek, 21 listopada 2011, 19:54

czujnik chyba da sie wyjac nie zdejmujac miski
a sprawdzales przewod pod dziwgnia zmiany biegow? jest tam niby gumowe zabezpieczenie laczenia kabla, ale rdza i tak moze zrobic swoje :-/

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 22 listopada 2011, 09:55

sprawdzę
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości