"tłoczek sprzegła"

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
VersuS

Postautor: VersuS » poniedziałek, 19 marca 2012, 19:00

Witam. Wielu z Was wymieniało gumki elementu wspomnianego w temacie. Moja reparatura (oryginał Yamahy za prawie stówę) wytrzymała 10000 km i padła. Oryginał Yamahy 114pln. Zamiennik TourMax 60 pln. Jest sens dać więcej? Przekłada się to na żywotność? Bo chyba rewelacji na oryginale nie osiągnąłem.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » poniedziałek, 19 marca 2012, 19:51

na te części jest bodajże roczna gwarancja. Jak masz paragońca i te 10 tyś było szybko kulnięte, to jest szansa na podmianę.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

VersuS

Postautor: VersuS » poniedziałek, 19 marca 2012, 20:07

Kulanie tych 10kkm trochu mi zajęło więc już po gwarancji.Chodzi mi o to czy warto tu oszczędzić. Bo jak do tej pory kupowałem oryginalne części i było ok choć może przepłacałem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3503
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 19 marca 2012, 20:26

Na Tourmaxie zrobiłem w tym roku ok. 360km, działa, nie cieknie.... nie wiem jak to będzie dalej ale kosztował 57zł jak pamiętam więc różnica w cenie jest....

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » poniedziałek, 19 marca 2012, 20:46

No to zaistniała ciekawa sytuacja, bo ja też zmieniałem uszczelniacze siłownika sprzęgła i wątpię czy poprzedni użytkownik cokolwiek przy nim działał. Okazało się że uszczelniacz Tour Maxa ma identyczne oznaczenia producenta jak oryginał wyciągnięty z wysprzęglika. Wcale bym się nie zdziwił gdyby Yamaha brała uszczelniacze z tego samego źródła co Tour Max :-) Pozostaje jeszcze stan samego tłoczka. W moim przypadku, na powierzchni tłoczka w miejscu w którym pracuje główny uszczelniacz, porobiły się dość głębokie wżery i założenie kompletu naprawczego pewnie niewiele by pomogło. Dorobiłem więc tłoczek ze stali A2, założyłem komplet naprawczy i teraz korozja może mnie pocałować... :mrgreen:
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5572
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » wtorek, 20 marca 2012, 08:58

Cieknięcie może być też spowodowane rysami na korpusie wysprzęglika od wewnątrz. Ja tak mam.
Nowy korpus to ponad 500 zł. Ja kupiłem używany na allegro, wygląda chyba lepiej od wewnątrz, dokupię jeszcze zestaw naprawczy i wybiorę się na wycieczkę do serwisu czyli goście w Stolicy będę któregoś dnia.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 20 marca 2012, 10:28

10 tyś na wysprzęgliku ? dla mnie to wygląda na wade fabrycznną czesci. Chyba, że współpraca ze sprzęgłem jest Tobie obca ;-) . Generalnie, rzeczywiście w XJR wysprzegliki to nie jest mocna strona tego motocykla, ale te 25 tyś km powinien przeżyc na pewno.
hubertm

VersuS

Postautor: VersuS » wtorek, 20 marca 2012, 20:47

Mogły powstać jakieś wżery lub rysy, bo jeszcze tam nie kukałem z braku czasu. Albo to faktycznie moje kalectwo. Gumkę tak czy siak wymienię. Jutro odbieram zestaw TourMax`a. Może do soboty powymieniam olej, świece i to cholerstwo to zobaczę jak się będzie sprawowało. Dzięki wszystkim za porady.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » czwartek, 5 kwietnia 2012, 17:27

Bardzo często ta usterka ma początek w pompie sprzęgla,tłoczek pompy trze o korpus (cylinder) po czym opiłki aluminium spływają przewodem do wysprzęglika i tak robią spustoszenie.
Wymana płynu poprzez przelanie układu nie załatwia sprawy,trzeba rozebrać cały układ hydrauliczny i wszystko wyczyścić.
To samo dotyczy hamulców .

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » sobota, 7 kwietnia 2012, 18:50

Dlatego należy wymieniać płyn razem z olejem lub co roku.

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » środa, 5 września 2012, 17:52

Przymierzam się do naprawy cieknącego tłoczka za pomocą zestawu naprawczego, a przy okazji wymiany płynów w całym motocyklu. Ile potrzeba DOT4 do wymiany w sprzęgle, hamulcach przednich oraz tylnym?

Awatar użytkownika
Holender
Posty: 1796
Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Olkusz

Postautor: Holender » środa, 5 września 2012, 17:59

Kup najmniejszą dostępną ilość, jeszcze zostanie...
And any fool knows a dog needs a home,

A shelter from pigs on the wing.

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5572
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » środa, 5 września 2012, 18:01

Gdybyś był w pobliżu Łodzi to mogę c dać DOT4. Mam otwarty prawie cały bo musiałem też wymienic płyn przy okazji zmiany wysprzęglika.

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » czwartek, 6 września 2012, 15:40

korbek.golf pisze:Przymierzam się do naprawy cieknącego tłoczka za pomocą zestawu naprawczego, a przy okazji wymiany płynów w całym motocyklu. Ile potrzeba DOT4 do wymiany w sprzęgle, hamulcach przednich oraz tylnym?


Zrób foty :D
Bo sam od jakiegoś czasu próbuje się za to zabrać... Gdzie i za ile kupiłeś zestaw naprawczy? Jak mozna wiedziec :D
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » czwartek, 6 września 2012, 15:52

Zamówiłem zestaw naprawczy na alledrogo (wcześniej w temacie było wspomniane, że zestaw firmy TourMax ma oznaczenia identyczne z fabrycznymi). Zdjęcia oczywiście mogę zrobić, ale w garażu zawitam dopiero w następnym tygodniu, dlatego na tą chwilę odsyłam do 2 innych poradników: http://www.yamaha-xjr.cz/clanek-9 oraz http://www.bikers1.com/clutchcyl.htm

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5572
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » czwartek, 6 września 2012, 18:15

Zestaw naprawczy kupisz w Larssonie, a odebrać może naprawde w wielu sklepach motocyklowych całej Polski, tam na stronie sprawdzisz kto z nimi współpracuje.

Jednak jak masz porysowany od środka korpus to zestaw naprawczy nic nie da.

Janek1200

Postautor: Janek1200 » piątek, 7 września 2012, 06:50

Też czeka mnie naprawa wysprzęglika, na porysowany korpus jest jedna rada, mój kolega wypolerował przy pomocy pasty polerskiej i filcu ( ręcznie) na lustro , dał nowe uszczelki i jest git.
Sama wymiana uszczelek nic nie pomoże jeśli powstały ryski wewnątrz.

Awatar użytkownika
Łoker
Posty: 103
Rejestracja: piątek, 7 października 2011, 12:27
Model i rocznik moto.: XJR 1200 1997
Województwo: L-lubelskie
Lokalizacja: Włodawa

Postautor: Łoker » piątek, 7 września 2012, 18:49

Racja, rysek trzeba się pozbyć. na wiosne też się z tym męczyłem ale u mnie pomógł papier wodny 2000, zestaw naprawczy i jest git. Ciekawe na jak długo :roll:

Awatar użytkownika
zela-r1
Posty: 526
Rejestracja: wtorek, 5 lutego 2008, 19:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Rumia
Kontaktowanie:

Postautor: zela-r1 » piątek, 7 września 2012, 19:13


Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3503
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

"tłoczek sprzegła"

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 19 marca 2015, 21:27

No i po 3 latach nadeszła wiekopomna chwila. W dniu dzisiejszym, koło 45zł zestaw naprawczy :] .

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

"tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotrek » środa, 6 maja 2015, 14:36

Zdzislaw pisze:No i po 3 latach nadeszła wiekopomna chwila. W dniu dzisiejszym, koło 45zł zestaw naprawczy :] .

U mnie też nadeszła. Zamówiłem już zestawa naprawczy. Dziwne, płyn ucieka jak moto jest na bocznej stopce (pochylone) - na centralnej jest ok.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: artur » środa, 6 maja 2015, 17:47

Tak nie może być. Wracaj do garażu.
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
WaldekT
Posty: 159
Rejestracja: sobota, 15 marca 2014, 20:24
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: G-pomorskie
Lokalizacja: Lębork

"tłoczek sprzegła"

Postautor: WaldekT » środa, 6 maja 2015, 18:28

Pietrek pisze:
Zdzislaw pisze:No i po 3 latach nadeszła wiekopomna chwila. W dniu dzisiejszym, koło 45zł zestaw naprawczy :] .

U mnie też nadeszła. Zamówiłem już zestawa naprawczy. Dziwne, płyn ucieka jak moto jest na bocznej stopce (pochylone) - na centralnej jest ok.

Też to miałem
W końcu coraz trudniej biegi wchodziły
Wymiana uszczelniacza pomogła

Awatar użytkownika
Piotrek
Posty: 295
Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: WGM

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: Piotrek » środa, 6 maja 2015, 19:39

Zgadza się, zaczęło się od ciężej wchodzących biegów. Z traski wracałem już bez sprzęgła. Po dolaniu płynu (bez odpowietrzania) po 2 godzinach sprzęgło już było. No nic, trza to zrobić czym prędzej jak tylko zestaw dotrze.
Pozdrawiam, Piotrek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

"tłoczek sprzegła"

Postautor: farba » środa, 6 maja 2015, 20:57

A nie zapomnij sprawdzić powierzchni cylindra wysprzęglika, bo nowy zestaw może mieć skrócony żywot

Awatar użytkownika
nib
Posty: 31
Rejestracja: środa, 6 sierpnia 2014, 11:45
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2000
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: nib » wtorek, 9 czerwca 2015, 20:47

Pietrek pisze:Zgadza się, zaczęło się od ciężej wchodzących biegów. Z traski wracałem już bez sprzęgła. Po dolaniu płynu (bez odpowietrzania) po 2 godzinach sprzęgło już było. No nic, trza to zrobić czym prędzej jak tylko zestaw dotrze.


Witam, dokładnie dzisiaj spotkało mnie to samo, po przepompowaniu płynu było trochę lepiej, ale po rozkręceniu okazało się że uszczelka poszła. Na piątek ma być gotowa, byłoby na jutro ale nie mam jak odebrać z warsztatu - pozdrawiam
Black Sabbath

sdobrzan

"tłoczek sprzegła"

Postautor: sdobrzan » środa, 10 czerwca 2015, 09:32

U mnie też zaczęło ubywać płynu ze sprzęgła i właśnie dzisiaj zauważyłem gdzie mi ucieka.

Obrazek

Awatar użytkownika
gajny
Posty: 165
Rejestracja: środa, 15 czerwca 2011, 20:20
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1999
Województwo: O-opolskie
Lokalizacja: Kowale

Re: "tłoczek sprzegła"

Postautor: gajny » czwartek, 11 czerwca 2015, 16:05

jak moją zakupiłem to nie było płynu. nalałem odpowietrzyłem i przez rok było ok, po zimie brak sprzęgła nalałem odpowietrzyłem i juz 3 roczek jest ok ... ja mam chyba ten tłoczek SAMOODNAWIALNY, albo jak to mówią "mój dziadek miał tak dwa dni przed śmiercią"
bo jestem ja artystą, na niczym grać nie umiem ale jestem pijanistą

Mariusz

"tłoczek sprzegła"

Postautor: Mariusz » niedziela, 14 czerwca 2015, 08:23

Hyh, u mnie jakiś czas po zakupie moto też coś podciekło.
Niestety nie ja operację przeprowadzałem i wymiana gumek niewiele dała. Czeka mnie kolejne podejście do tematu.

sdobrzan

"tłoczek sprzegła"

Postautor: sdobrzan » czwartek, 25 czerwca 2015, 14:20

Przebieg 33 000.
Zastosowanie zestawu naprawczego siłownika sprzęgła, przeczyszczenie tłoczka i cylindra ograniczyło wyciek, ale nie rozwiązało problemu. Następny krok to przeszlifowanie cylindra.
W Poland Position chcą 821,- za nowy wysprzęglik. W tym wątku widzę informację o cenie ~500zł, gdzie za tyle mogę to znaleźć?


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości