"tłoczek sprzegła"

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
R.E.D.

Postautor: R.E.D. » sobota, 15 października 2011, 08:30

czy trzecia - najkmniejsza uszczelka z zestawu tez ma gdzies wyladowac w moto? nie mam pomyslu gdzie ja dac, a u siebie mialem tylko jedna na tloczku, wiec poprzedni wlasciciel sie nie postaral :roll:

mam tez pytanie dotyczace mocowania wysprzeglika - czy kazdy z was ma na 3 srubach? u mnie sa tylko dwie, a trzecia wypada na zebatce :shock: wiec nie wiem czy wlozyl ktos wieksza i nie bylo gdzie przykrecic czy to w ogole jakis powalony egzemplarz :-?

Koniu pisze:Wrel, Poszukaj tematu Wysprzęglik tam jest wszystko po polskiemu.

niestety tematu nie da sie znalezc w szukajce, a linki z pierwszych stron tematu odsylaja do informacji o usunietym temacie :-(

Jacek

Postautor: Jacek » sobota, 15 października 2011, 09:24

R.E.D nie masz gdzie blisko jakiej xjr-y do porównania albo fj-y może ktoś jakiś przeszczep zrobił kiedyś (jesteś pewny że dobrze zakładasz?)

R.E.D.

Postautor: R.E.D. » sobota, 15 października 2011, 11:10

Jacek pisze:jesteś pewny że dobrze zakładasz?

jeszcze nie zakladam - dlatego pytam ;-)
przy rozbieraniu zdziwil mnie brak trzeciej sruby i podczas zdejmowania odrazu sprawdzalem, ze nie ma nigdzie gniazda :shock: jeszcze zaraz pojde skladac, to sprawdze ostatecznie :-P

co do uszczelki, to w wyzej podanym linku do anglojezycznej stronki nie ma trzeciej uszczelki - moze to tylko do pozostalych motocyklow?

co do pobliskich xjrek, to najblizsza forumowa jest w dabrowie bodajze, a to spory kawalek jak na jeden dzien wolnego, w ktorym musze jeszcze zajac sie zaciskami :mrgreen:

edit:

trzecia uszczelka jest - jak przypuszczalem pod waleczek (tudziez popychadlo ;-) ) wchodzacy do skrzyni
trzeciej sruby nie bylo gdzie wlozyc bo jest przykrecana do oslony zebatki, a tam gwint byl zapaprany na prosto :mrgreen:

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 grudnia 2011, 16:44

Drodzy parafianie.

I Ja dzisiaj zabrałem się za zimowe dłubanie.

Oprócz rozebranych zegarów na biurku mam rozebrany wysprzęglik. Wszystko fajnie ale jak "rozpołowić" tłoczek w celu wymiany średniego simmeringa z zestawu TourMaxa :?: .

Na fotkach z angielskiej stronki nie widzę "manuala foto" ;-) .

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5569
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » sobota, 3 grudnia 2011, 21:17

Co masz na myśli "rozpołowić"?
Tłoczek powinien wyjsc sam, potraktuj go nafta i powciskac troche to sie obrusza i wyjdzie.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 3 grudnia 2011, 21:28

Wyjąć wyjąłem..... Chodzi mi o wyjęcie simmeringu z tłoczka, jakoś musieli go nań wsadzić.

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 4 grudnia 2011, 16:36

Wyjmuj normalnie, ale przy zakładaniu nie używaj niczego ostrego a broń Boże płaskiego śrubokręta. Ja użyłem i musiałem jechać po nowy zestaw, bo rozerwałem.

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 4 grudnia 2011, 17:16

vivvaldi chodzi mi o wyjęcie simmera z tłoczka który siedzi w środku....

Zdjęcie delikwenta niżej:

Obrazek

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 4 grudnia 2011, 18:09

wazelina czyni cuda :mrgreen:
czyt. pasta do tłoczków ;)

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » niedziela, 4 grudnia 2011, 19:40

Zdzisław, a o czym ja Ci piszę ;-) Właśnie o tym simeringu, który siedzi bardzo ciasno. Jeśli chcesz go używać dalej to uważaj z wyciąganiem, bo guma jest zesztywniała i może Ci popękać ;-) Nowy zestaw naprawczy, tj. uszczelka środkowa + uszczelka zewnętrzna to koszt w Yamaha ok 70-80 złotych. Dwa razy musiałem zamawiać to cholerstwo, bo właśnie ten środkowy potraktowałem nieumiejętnie płaskim śrubokręcikiem i mi się ześlizgnęła uszczelka i ..... rozdarłem cholerstwo. Następną już zakładałem na odrobinie smarku i toszkę podgrzałem gumę. Weszła miodnie i już trzyma i nic nie cieknie z wysprzęglika.

A swoją drogą, chyba nie miałeś założonego zewnętrznego simmeringu, bo masz tak ufajdany i przyrdzewiały że hej. Wyczyść porządnie i będzie działać jak malinka :lol:

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 4 grudnia 2011, 19:48

mechaniczny świntuch :-)
bye

balth

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » niedziela, 4 grudnia 2011, 20:02

vivvaldi ok, nie zrozumielim się do końca ;-) . Zestaw naprawczy oczywiście mam. Także nie ma co sobie żałować przy wyjmowaniu :lol: . Teraz dopiero spojrzałem na nowy uszczelniacz i widzę, że nie ma żadnej sprężynki w nim (simmering jest ze sprężynką, ma twardą powierzchnię styku i doświadczenia w ich wymianie mnie zmyliły- jak ktoś to tam zasadził :-> ) , więc można starego rozpruć a nowego jak piszesz podgrzać np. w gorącej wodzie coby się rozlazł bez mydła :mrgreen: .

Zewnętrzny uszczelniacz oczywiście był, obudowa/zylinder już po polerce, pozostanie wypolerować tłoczka cokolwiek to znaczy :mrgreen: i mogę składać :-D .
Ostatnio zmieniony niedziela, 4 grudnia 2011, 22:32 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 4 grudnia 2011, 22:02

Zdzisław pisze:wypolerować tłoczka
:mrgreen:
muszę dodać do słownika :mrgreen: :zdrowko:

GhostDog
Posty: 2805
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 grudnia 2011, 07:43

farba pisze:
Zdzisław pisze:wypolerować tłoczka
:mrgreen:
muszę dodać do słownika :mrgreen: :zdrowko:

coś te Kujawiaki są zboczone na punkcie polerowania :mrgreen:

vivvaldi

Postautor: vivvaldi » poniedziałek, 5 grudnia 2011, 07:53

Uważaj tylko, abyś przy polerce nie zrobił sobie szlifu na tłoczku, bo ryza pozostanie i piec będzie :mrgreen:

GhostDog
Posty: 2805
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 5 grudnia 2011, 08:28

jak to powiadają glanc muss sein :mrgreen:

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 5 grudnia 2011, 09:38

wyrwij ją na chama. Jeżeli masz zestaw naprawczy to masz nową uszczelkę. Może na to nie wygląda ale ona wejdzie na miejsce. Zrobisz to palcami. Tylko na mokro !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » niedziela, 15 stycznia 2012, 20:51

mi osobiscie tloczek jeszcze nie cieknie, ale mialem w nocy taka wizje :mrgreen: skoro korpus sie tak wyciera i rysuje to moze byloby warto go pociagnac jakas powloka galwaniczna typu chrom, nikiel albo cos w tym stylu? grubosc powloki bylaby pomijalnie mala a utwardzilaby korpus w srodku i powstrzymala pojawianie sie rys, korozje czy co tam sie innego dzieje.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 15 stycznia 2012, 21:27


Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » niedziela, 15 stycznia 2012, 22:51

Jedynie można anodować.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » niedziela, 15 stycznia 2012, 23:02

zapoznaj się kolego z ofertą firmy z linka powyżej ;-)

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 14:21

Ceramika dobra i twarda,tylko i kosztuje taki zabieg i czy zrobią :?:
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 21:18

Ponieważ wiem o co chodzi, dlatego napisałem o anodowaniu (za cirka 30-50 PLN). Po za tym anodując, powłokę, która jest wytrzymała mechanicznie, można nadłożyć - kolego.

Jacek

Postautor: Jacek » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 21:32

to jest dobry pomysł ale gdzie to można zrobić

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3501
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 22:21

W zakładzie galwanizacyjnym :?: .

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Postautor: farba » poniedziałek, 16 stycznia 2012, 23:10

a można anodować samą powierzchnię cylindra wysprzęglika
czy mówimy o całym elemencie :?: :?:
a nadłożenie pokryje ewentualne ubytki czy równomiernie pokryje cały element :?: :?:

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » wtorek, 17 stycznia 2012, 00:07

a ten zestaw naprawczy za 60 zyli nie wyczerpuje tematu w tym temacie?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

adamwolosowicz

Postautor: adamwolosowicz » czwartek, 19 stycznia 2012, 09:58

Jacek pisze:to jest dobry pomysł ale gdzie to można zrobić

Spróbój tam :

ul. Elewatorska 17A
15-620 Białystok
tel.: +85 6626839, +85 6627215
fax : +85 6627254
e-mail: galwanizacja@kromet.bialystok.pl

www.kromet.bialystok.pl

Awatar użytkownika
Tytus
Posty: 247
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2011, 08:41
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: Tytus » czwartek, 19 stycznia 2012, 19:46

Zestaw naprawczy, to elementy gumowe.
Powłoka tworzy się na całej powierzchni dostępnej dla kąpieli. Jedyne ograniczenie uniemożliwiające taką operacje, to jakiekolwiek wstawki metali żelaznych, ponieważ wypali dziurę w tym miejscu. Zwykłe galwanizernie z reguły takich usług nie oferują - przynajmniej w Poznaniu.

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 19 stycznia 2012, 20:10

Wiem gdzie to jest adamwolosowicz dzięki


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość