Świece zapłonowe

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Tomek1200

Świece zapłonowe

Postautor: Tomek1200 » środa, 24 marca 2010, 20:47

Witam,
mam pytanko odnośnie świec,jeszcze ich nie wymieniałem,chciałem zrobić to na dniach i zastanawiam się czy wystarczy kupić odpowiednie świece do mojego modelu XJR 1200,96r i wkręcić,czy potrzebna jest jakaś regulacja przerwy elektrodowej?? Z góry dzięki za info

rydzu

Postautor: rydzu » czwartek, 25 marca 2010, 08:21

Kupuj i zakladaj :arrow: do takiej XJR mogą być najtańsze świece z Larssona NGK za 15 pln

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » czwartek, 25 marca 2010, 09:21

Dzięki,bo niektórzy głosili tezy,że przerwe trzeba regulować do eksploatacji silnika i jak założe takie to nie poleci

rydzu

Postautor: rydzu » czwartek, 25 marca 2010, 10:08

Różne historie ludzie opowiadają :-/ ale najlepiej nic tam przy nich nie kombinuj wyjmij z pudełka i montuj w głowicy :arrow: one juz mają stosowna przerwę 8-)

Kotek62
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 marca 2010, 12:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: HH

Postautor: Kotek62 » czwartek, 25 marca 2010, 18:39

Od zeszlego sezonu jezdze na swiecach irydowych. Sa drozsze od standardowych swiec, ale tez sa nieporownywalnie lepsze. W moim przypadku inwestycja sie oplacala.
Tak jak przedmowcy - odradzam manipulowac przy elektrodach.
Powodzenia
"Gdyby nasze społeczeństwo miało pojęcie, jak działa nasz system finansowy, mielibyśmy wielką rewolucję.. i to już jutro rano".
H. Ford 1863-1947

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » czwartek, 25 marca 2010, 19:09

Kotek62 podaj jakiegoś linksa do Twoich świec, albo napisz ile trza za nie dopłacić.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » czwartek, 25 marca 2010, 22:03

Zastanawiałem się nad tymi świecami,to jest wydatek rzędu 60-70zł za sztuke(allegro),nie jeździłem nigdy na takich,ale skoro twierdzisz,że lepsze,może warto zainwestować,czym sie różnią od zwykłych??

[ Dodano: 2010-03-25, 22:06 ]
Wydawało mi się,że żywotnością sie pewnie będą różnić,jakieś różnice w pracy silnika??

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 25 marca 2010, 23:09

siema,
dedykowane swiece ngk do xjr 1300/1200 to DPR8EA-9 z przerwa na elektrodach 0,8-0,9mm
wymienialem komplet wiec zmierzylem szczelinomierzem odstep i kazda miala 0,8 wiec nie widze konecznosci sprawdzania ich nastepnym razem.
ich irydowy odpowiednik tej samej marki ma ozn DPR8EIX-9. zalety to dluzsza zywotnosc i niezawodnosc. nalezy pamietac ze kazde nowe swiece sie "wypala", tj. po montazu odpalasz motonga rozgrzewasz go jak przed kazda jazda a pozniej pare kilometrow bujania. caly zabieg ma zapewnic ze swieca nie bedzie sie spawac i miec problemow z samooczyszczaniem.

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » czwartek, 25 marca 2010, 23:32

Bujania?? Możesz sprecyzowac ten termin:)Kupiłem tą maszyne ponad rok temu, w zeszłym roku zabrałem sie za wymiane klocków hamulcowych,stwierdziłem że wyczyszcze też tłoczki,porysowałem gładź na tłoczkach i musiałem wymienic całe szczęki,sprowadzałem je z niemiec,maszyna stała miesiąc w garażu(w lipcu) i kosztowało mnie to 1600zł,nie ma sie czym chwalić,ale człowiek uczy się na błędach,więc teraz mam uraz,nawet przy banalnych rzeczach 5 razy sprawdzam co i jak

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » czwartek, 25 marca 2010, 23:52

"bujania"=jazdy :-D
ps. jak taki z Ciebie psuj ;-) to miej pod reka klucz dynamometryczny przy montazu,
18NM zaoszczedzi Tobie stresow...
a jesli chodzi o "wypalanie" to biorac forumowe grono pod uwage tylko ja to pewnie robie. tak se dmucham na zimne ;)

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 26 marca 2010, 06:46

[quote="maras954"[..] nalezy pamietac ze kazde nowe swiece sie "wypala", tj. po montazu odpalasz motonga rozgrzewasz go jak przed kazda jazda a pozniej pare kilometrow bujania. caly zabieg ma zapewnic ze swieca nie bedzie sie spawac i miec problemow z samooczyszczaniem.[/quote]

co jest takiego specjalnego w tym procesie? że silnik dłużej chodzi na luzie bez obciążenia? o co kaman? ja tam przed startem najpierw odpalam moto a później ubieram duperele, więc nie widzę różnicy?
bye

balth

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » piątek, 26 marca 2010, 08:01

Pewnie chodzi o to żebyś nie zgasił zaraz po odpaleniu, lub nie pojechał dookoła garażu i znów zgasił niewygrzanego silnika... :mrgreen:
Ale mogę się mylić ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

edwin

Postautor: edwin » piątek, 26 marca 2010, 08:21

tak

na świeżych świecach robimy pare km bez gaszenia motonga

w instrukcji do mz ts 250 napisane było coby porządnie rozgrzac silnik-> zrobic conajmniej 30 km bez gaszenia motoru(w sensie silnika oczywiście:)

Kotek62
Posty: 8
Rejestracja: wtorek, 23 marca 2010, 12:55
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: HH

Postautor: Kotek62 » piątek, 26 marca 2010, 10:10

Nie wiem, czy "ciotka luiza" ma filiale po polskiej stronie, ale na wszelki wypadek namiary na swiece irydowe
http://www.louis.de/_106b65c96b1cbb2f38 ... &anzeige=0
powodzenia
"Gdyby nasze społeczeństwo miało pojęcie, jak działa nasz system finansowy, mielibyśmy wielką rewolucję.. i to już jutro rano".

H. Ford 1863-1947

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » piątek, 26 marca 2010, 18:07

Nie mam takiego klucza,ale postaram sie nie przekręcić,dzięks. Irydówki za drogie na ten sezon,w przyszłym roku zainwestuje napewno.

Awatar użytkownika
maras954
Posty: 237
Rejestracja: wtorek, 11 listopada 2008, 21:42
Lokalizacja: inowroclaw

Postautor: maras954 » piątek, 26 marca 2010, 20:37

balth, jak edwin i piontek pisza.
chodzi o to ze po zamontowaniu, odpaleniu i sprawdzeniu czy wszystko ok nie gasisz motonga i dokanczasz piwo ktore zaczales przed robota ;-)
ale jak pisalem wczesniej to pewne zboczenie bo kiedy mjalem mala xj nigdy tak nie robilem i nie mialem problemow ze swiecami nigdy

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 26 marca 2010, 22:57

eeee, tam.... już myślałem, że cuś sophisticated pod tym się kryje a tu takie tam popierduły...zawiedziony jestem ;-)

ale wypalaniem świecy to bym tego nie nazwał.
bye

balth

VersuS

Postautor: VersuS » sobota, 27 marca 2010, 13:29

Ktoś pisał, że w czasie pracy zimnego silnika zwłaszcza na ssaniu bogata mieszanka wpływa negatywnie na izolator redukując jego właściwości, a tym samym wpływając negatywnie na dawaną iskiere. Coś w ten deseń. To było bodajże na forum motocyklistów

edwin

Postautor: edwin » sobota, 27 marca 2010, 15:47

VersuS, tzn że nie mogę używać ssania? czy że nie mogę dopuścić do ostygnięcia silnika? :evil:

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 28 marca 2010, 08:27

edwin: TAK
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » niedziela, 28 marca 2010, 16:36

a co ile powinno sie swiece wymieniac?

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » niedziela, 28 marca 2010, 17:23

piontek pisze:edwin: TAK


co: tak?
bye

balth

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 28 marca 2010, 20:42

balth pisze:piontek napisał/a:
edwin: TAK


co: tak?

nieważne - ma się słuchać piontka !
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Tomek1200

Postautor: Tomek1200 » niedziela, 28 marca 2010, 21:03

z tego co mi wiadomo,to chodzi tu o to zeby porcelanka nie popękała,trzeba ja zahartować

[ Dodano: 2010-03-28, 22:07 ]
W instukcji, co 12000km albo 12 miesięce,wymiana

VersuS

Postautor: VersuS » niedziela, 28 marca 2010, 21:11

Ssania i tak nie powinno się długo używać. Raczej chodzi o to drugie. Choć z drugiej strony czemu producent nie wygrzewa świec skoro dopiero wysoka temperatura czyni świece pełnowartościowymi?

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 28 marca 2010, 22:12

artur pisze:nieważne - ma się słuchać piontka !
Niektórzy i bez emotikonek rozumieją wszystko!
Mam nadzieję, że przy najbliższej okazji pozwolisz sobie, Arturze, postawić browarka...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4210
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » poniedziałek, 29 marca 2010, 06:57

piontek pisze:najbliższej okazji pozwolisz sobie, Arturze, postawić browarka

pozwolę
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » poniedziałek, 29 marca 2010, 12:25

artur, :!: artur, łaskawy :!: :mrgreen:

bukigliwice

świece irydowe

Postautor: bukigliwice » sobota, 7 stycznia 2012, 20:34

Dobry,
gdzieś to pytanie już padło ale odpowiedzi nie widziałem

czy ktoś z Was ma zamontowane irydowe świece?? oryginał ngk DPR8EA-9 a irydowe to DPR8EIX-9, normalne kosztuja około 9-12 pln a irydowe od 36 w górę. Różnica w cenie jest znaczna lecz jak to ma się do moto? Proszę o opinie.
p.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 7 stycznia 2012, 22:04

Warto ;-) Używam i polecam.Mogą być NGK DPR8EIX-9 lub DENSO IX24.Te drugie trochę droższe ale lepsze.Mają cieńszą elektrodę,a więc lepsze skupienie iskry.Ceny sprawdź w hurtowniach INTERTEAM-najlepiej przez znajomego mechanika,który ma u nich rabat. ;-)
J....ć stare baby :)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości