Problem ze sprzeglem po wymianie oleju
Problem ze sprzeglem po wymianie oleju
Witam Wszystkich wczoraj postanowilem wymienic olej i filtr wiec przejechalem sie kawalek z synem zeby ja rozgrzac, no a reszta standardowo
spuszczenie oleju z silnika, z kopulki filtra, wymiana filtra i oringow
wyjalem tez i wyczyscilem ten pret popychacza sprzegla zlozylem wszystko do kupy zalalem olej odpalilem a tu zonk! Biegi wchodza ladnie polynnie
ale motor nie rusza, wglada na to jakby sprzeglo bylo caly czas zalaczone. Dzis dla pewnosci
rozebralem i wyczyscilem caly wysprzeglik i wymienilem plyn
nic to jednak nie dalo. Wiec Pany w czym moze byc problem czy wyjmujac pret mogla mi wyleciec tam jakas kulka, ktora zaklesczyla sie w sprzegle dodam ze jeszcze kapy od sprzegla nie zdejmowalem. Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
spuszczenie oleju z silnika, z kopulki filtra, wymiana filtra i oringow
wyjalem tez i wyczyscilem ten pret popychacza sprzegla zlozylem wszystko do kupy zalalem olej odpalilem a tu zonk! Biegi wchodza ladnie polynnie
ale motor nie rusza, wglada na to jakby sprzeglo bylo caly czas zalaczone. Dzis dla pewnosci
rozebralem i wyczyscilem caly wysprzeglik i wymienilem plyn
nic to jednak nie dalo. Wiec Pany w czym moze byc problem czy wyjmujac pret mogla mi wyleciec tam jakas kulka, ktora zaklesczyla sie w sprzegle dodam ze jeszcze kapy od sprzegla nie zdejmowalem. Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi.
- Koniu
- Posty: 1533
- Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: EŁK
- Kontaktowanie:
Jakby kulki nie było to w ogóle sprzęgło by nie działało bo byłby za mały skok tego całego pręta do jego rozłączenia. Może się tarcze jakimś cudem posklejały co się czasem zdarza, na sucho też biegi wskakują i na puszczonym sprzęgle jest jakby luz był włączony ? Najwyżej położysz ją na lewy bok żeby oleju nie spuszczać ściągnij dekiel sprzęgła i zaglądaj.
A Kunia znasz ? 
Mój tel. 692 486 517

Mój tel. 692 486 517
Sprzeglo jest zalaczone na 100% bo jak wbijam ktorys bieg to moge krecic tylnim kolem i czuc ze przez nie idzie,do tego dzwignia zrobila sie dziwna-jak hamulec(a jezd prawidlowo odpowietrzona)Koniu a czy czasem gdyby sie tarczki posklejaly nie bylo by na odwrot i by sprzegla nie bylo?A co do odkrecania kapy na nozce bocznej czy przy gornym stanie oila tez nie pocieknie czy lepiej go spuscic?
jesli sciagniesz wysprzeglik to odslonisz wlasnie ten pret, wyciagnij go a zauwazysz ze czesc widoczna i wystajaca z silnika ma inny kolor od poczatku az do simeringu w silniku. czesc w silniku ma ladny kolor a ta z zewnatrz bedzie pewnie ciemna lekko skorodowana, wiec jesli wlozysz pret i tuz przed simeringiem kolor (pewnie jakies 4-5mm) bedzie inny znaczy to ze kulka nie trafila na swoje miejsce w sprzegle! powierc tym pretem troche albo przechyl moto na prawo i powinna wskoczyc.
Nie Farba wlorzylem go tak jak mial byc,scieta czescia do sprzegla a zaokraglona do wysprzegilka,rzecz w tym ze sprzeglo jest zalaczone nawet w monecie gdy odkrecilem wysprzeglik i wyjolem pret(caly czas moge krecic kolem na biegu)Maras prubowalem i tak jak mowisz ale on wchodzi bez problemu na odp glebokodc.
- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Panowie ustalcie sobie w tej dyskusji jedną rzecz: sprzęgło jest załączone (od biedy włączone) wtedy gdy przenosi napęd. Tak jest z definicji i już. Bez naciśnięcia klamki powinno przenosić napęd. Naciśnięcie klamki rozłącza sprzęgło (czyli nie sprzęga czyli nie działa).
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
No wiec zabralem sie dzis za rozkrecanie sprzegla,po odk. kapy wszystko wygladalo ok, wiec rozebralem sprzeglo tam tez wszystko na swoim miejscu(grzybek,kulka,sprezyna)tarczki w normie przekladki ladne niepoprzypalane ale dla pewnosci przetarlem je papierem sciernym.Sprawdzilem tez jak przesowa sie pret z kulka i grzybkiem wszystko ladnie plynnie wiec zlozylem wszystko razem zamontowalem wysprzeglik przy ktorym wczesniej wcisnolem glebiej tloczek i...wszystko git
klamka chodzi lekko jak wczesniej sprzeglo sie zalancza poslizgu na kole nie ma
Nie wiem tylko co moglo byc przyczyna moze grzybek sie zawiesil w walku i caly czas sciskal sprezyne
w kazdym badz razie jest dobrz,dziekuje Wszystkim za podpowiedzi 




- piontek
- Posty: 3871
- Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: B-podlaskie
- Lokalizacja: Białystok
- Kontaktowanie:
Jako stara pierdoła napiszę: interpunkcja ma znaczenie...
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487
Re: Problem ze sprzeglem po wymianie oleju
Odswierze trochę odpowiedz na ten problem , identyczny z jakim walczyłem tydzień temu . Wszystko opisane wyżej przerobiłem a na koniec wpadłem na - jak sie okazało - genialny pomysł
Mając zdjęty wysprzeglik ręką trzymałem ten popychacz włożony do środka i odpaliłem silnik
Olej chciał wypchać popychacz a ja go odsuwałem i z powrotem wciskałem i tak kilka razy (3 lub 4) i w pewnym momencie poczułem jak wskoczył dalej i znalazły sie biegi . Jaka była radość
Cała operacja 1 min i po bólu

Mając zdjęty wysprzeglik ręką trzymałem ten popychacz włożony do środka i odpaliłem silnik
Olej chciał wypchać popychacz a ja go odsuwałem i z powrotem wciskałem i tak kilka razy (3 lub 4) i w pewnym momencie poczułem jak wskoczył dalej i znalazły sie biegi . Jaka była radość


- Pershing
- Posty: 693
- Rejestracja: wtorek, 19 kwietnia 2016, 16:30
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 Rp10 2004
- Województwo: G-pomorskie
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Problem ze sprzeglem po wymianie oleju
Ja kiedyś podobny zonk zrobiłem. Odpaliłem motocykl nie zakładając wyprzęglika.Cisnienie oleju wypchalo pręt z kula plus litr oleju na glebie. No cóż człowiek się uczy na błędach
Kontakt 782267431 

- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Problem ze sprzeglem po wymianie oleju
Perszing1988 pisze:Ja kiedyś podobny zonk zrobiłem. Odpaliłem motocykl nie zakładając wyprzęglika.Cisnienie oleju wypchalo pręt z kula plus litr oleju na glebie. No cóż człowiek się uczy na błędach
Nieśmiało zapytam, po co? Nie można zrobić pierwszego odpalenia z wyspzręglikiem? To tylko 5 śrub, wliczając w to pokrywę zębatki zdawczej.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości