gaśnie na niskich obrotach
- kokersi
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: znad morza
gaśnie na niskich obrotach
Jest zimno więć podkręciłem śrubę obrotów biegu jałowego przy rozdgrzewaniu moto. Po kilkunastu km, jak silnik się rozgrzał, na postoju chciałem pokrętłem skręcić te obroty i moto zgasło. Silnik nie reaguje na kręcenie pokrętłem. Trza dać trchę ssania a przy redukcji na 1, 2 biegu, zwalniając trzeba wcisnąć sprzęgło i wkręcić obroty. Zamknięcie manetki - silnik gaśnie.
Co to może być?
Co to może być?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków
- kokersi
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: znad morza
kawełek gdy dojeżdżałem do skrzyżowania, zamknięcie manetki skutkowało zgaśnieciem silnika więc podkręciłem ssanie aby miał te 1000 obrotów.
Problem polega pewnie na zepsutej lince (lub zerwanej) biegu jałowego, która ginie mi z oczu gdzieś między gaźnikami. Może komuś się to już przydażyło?
Problem polega pewnie na zepsutej lince (lub zerwanej) biegu jałowego, która ginie mi z oczu gdzieś między gaźnikami. Może komuś się to już przydażyło?
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Ja to widzę tak(zakładając że wcześniej wszystko było ok):
Odpalając zimny silnik zaciągasz ssanie(zmniejszasz ilość powietrza w mieszance) jeśli do tego podkręcisz obroty biegu jałowego pokrętłem przy gaźnikach dodatkowo zwiękrzasz ilość paliwa co w z kolei prowadzi do zalania świec
Spróbuj odpalić na chwilę i sprawdź czy silnik pracuje na wszystkich cylindrach ,czy rury kolektora
Rozgrzewają się równomiernie.
Odpalając zimny silnik zaciągasz ssanie(zmniejszasz ilość powietrza w mieszance) jeśli do tego podkręcisz obroty biegu jałowego pokrętłem przy gaźnikach dodatkowo zwiękrzasz ilość paliwa co w z kolei prowadzi do zalania świec
Spróbuj odpalić na chwilę i sprawdź czy silnik pracuje na wszystkich cylindrach ,czy rury kolektora

Rozgrzewają się równomiernie.
- kokersi
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: znad morza
Silnik odpaliłem na ssaniu po chwili je zamknąłem, na obrotomierzu było jakieś 900 obrotów, podkręcilem śrubę biegu jałowego i obroty weszły na jakies 1300, po rozgrzaniu silnika ruszyłem na krótką przejażdżkę, pierwszym postoju chciałem skręcić obroty biegu jałowego na 1100, tak aby nie szarpało, obroty zmalały po czym po chwili silnik zgasł. Przy odpaleniu i podkręceniu obrotów manetką silnik odpala bez problemu, na ssaniu rownież, przy "puszczonej" manetce obroty spadają i silnik gasnie. Kręcenie śrubą biegu jałowego nic nie daje tak jakby obroty były skręcone na zero.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków
- kokersi
- Posty: 82
- Rejestracja: czwartek, 4 czerwca 2015, 10:33
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
- Województwo: Z-zachodniopomorskie
- Lokalizacja: znad morza
po zamknięciu ssania obroty były za małe i nie chcialo mi sie trzymać manetki przy rozgrzewce silnika
Ostatnio zmieniony niedziela, 15 stycznia 2012, 00:43 przez kokersi, łącznie zmieniany 1 raz.
XJR najlepszą przyjaciółką 60-latków
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Echo Sprawdź linki jak pisze farba szczególnie od regulacji obrotów biegu jałowego. Po przeczytaniu twojego 3 postu wskazania idą na przeregulowaną linkę w/w obrotów- odkręciłeś ją za mocno i silnik nie trzyma teraz żadnych obrotów, jedynie na ssaniu daje radę.
Zimno teraz jest i można się nieźle zdziwić po kilku minutach od pozornej regulacji(niby porządne rozgrzanie pieca). Jak kupowałem XJR temperatura była podobna jak teraz mamy- okolice 0. Po nadejściu ciepłych dni- +-10st. silnik miał obroty na poziomie 1400-1500 a w zimniejsze 1000-1100.....
Zimno teraz jest i można się nieźle zdziwić po kilku minutach od pozornej regulacji(niby porządne rozgrzanie pieca). Jak kupowałem XJR temperatura była podobna jak teraz mamy- okolice 0. Po nadejściu ciepłych dni- +-10st. silnik miał obroty na poziomie 1400-1500 a w zimniejsze 1000-1100.....
Ostatnio zmieniony niedziela, 15 stycznia 2012, 00:46 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Echo pisze:po zamknięciu ssania obroty były za małe i nie chcialo mi sie trzymać manetki przy rozgrzewce silnika
Od tego jest ssanie
Zaciągasz,odpalasz,czekasz aż będzie ciepły,dopiero wtedy odpuszczasz ssanie(silnik powinien pracować równo)
Przydaje się wtedy termometr oleju
Ja poniżej 40 st nie ruszam
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości