Sprzęgło

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 31 sierpnia 2014, 14:51

Żeby było jasne. Myję nadwozie czyli bak,ogon manometry i latarkę. Nie myję podwozia czyli reszty
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Lisu

Sprzęgło

Postautor: Lisu » czwartek, 19 marca 2015, 16:27

Koledzy - niecały rok temu bo w lipcu 2014 robiłem sprzęgło (tarcze, przekładki, olej) i dzisiaj podczas radosnego korzystania z pogody stwierdziłem, że znów się ślizga. Wymienione elementy raczej wykluczam - ktoś ma jakiś pomysł na co powinienem zerknąć tym razem ? Nic nie cieknie, poziom płynu ok.

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Sprzęgło

Postautor: farba » czwartek, 19 marca 2015, 17:29

Sprężyna ? Olej ? Przypalone tarcze ?

Jacek

Re: Sprzęgło

Postautor: Jacek » czwartek, 19 marca 2015, 21:13

miałem podobny problem w innym sprzęcie vf1000r ,winny był wysprzeglik nie wracał do końca ,no i pompa słabo działała (zestaw naprawczy i z głowy)

Awatar użytkownika
Piotr_MC_85
Posty: 1573
Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Jaźwina

Sprzęgło

Postautor: Piotr_MC_85 » sobota, 21 marca 2015, 09:11

Swego czasu w mojej okolicy był kultowy już problem z czerwonym olejem Castrol sprzedawany luzem w pewnym punkcie serwisowym. :rotfl:
Motomisiek może potwierdzić autopsją. Po wymianie oliwy problem znikł.

Lisu

Re: Sprzęgło

Postautor: Lisu » poniedziałek, 27 kwietnia 2015, 06:13

U mnie jest to o tyle dziwna sytuacja, że sprzęgło potrafi się samo naprawić w czasie jazdy. Przykład z wczoraj - wsiadam na motonga w czasie jazdy stwierdzam, że zaczyna się ślizgać. Po 20 minutach jazdy ślizganie jest takie, że generalnie jazda jest niemożliwa więc po chwilowym postoju postanawiam wrócić na parking. Odpalam motonga, ledwo ruszam bo sprzęgła praktycznie nie ma i ku mojemu zdziwieniu po niecałym 1km sprzęgło "łapie" i pracuje całkowicie normalnie i prawidłowo nie ślizgając się nawet gdy wrzucam 5 bieg przy prędkości rzędu 50km/h i odkręcam manetkę do oporu. Motocykl potulnie wkręca się na obroty bez żadnych objawów ślizgania.

Można by podejrzewać, że jak złapie temperatury to może tarcze puchną i zaczynają dopiero kleić, ale niestety - bywało i tak, że na zimnym wszystko chodziło jak bajeczka a po nagrzaniu zaczynało ślizgać ;)

Dzisiaj idzie do mechanika bo mi pomysłów brak :)

Awatar użytkownika
cleaner
Posty: 346
Rejestracja: czwartek, 21 stycznia 2010, 12:35
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: cleaner » czwartek, 4 czerwca 2015, 23:24

pioro pisze:Drobna podpowiedź z życia wzięta.
Jeżeli miałeś wymieniane klamki, sprawdź jak ta od sprzęgła została założona. Czasami końcówka tłoczka nie siedzi w otworze cylinderka (tego w klamce) tylko między nim a klamką i sprzęgło jest cały czas napięte.


I znów dobrze poczytać forum i posłuchac mądrzejszych :D
Już liczyłem ile będzie mnei kosztować nowe sprzegło... Ale ponieważ wymieniałem wcześniej klamki postanowiłem sprawdzić. U mnie po prostu "kołek" który obraca sie w klamce po prostu się zacierał. Ba - znalazłem nawet opiłki aluminium. Oczywiście przy wymianei nie dołożyłem ani grama smaru - no bo co se będę nowe klamki brudził :D
Zdjąłem klamkę, wyczyściłem, nałożyłem "palucha" smaru i złożyłem spowrotem. Wszystko działa - nie ma już wrażenia ślizgającego sie sprzęgła :D :D :D

Pioro :padam:
I'd rather be riding my motorcycle thinking about God than sitting in church thinking about my motorcycle.

Obrazek

Awatar użytkownika
pioro
Posty: 1403
Rejestracja: czwartek, 16 stycznia 2014, 16:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2013
Województwo: Z-zachodniopomorskie
Lokalizacja: Dania

Sprzęgło

Postautor: pioro » piątek, 5 czerwca 2015, 07:15

Cała przyjemność po mojej stronie ...
Kiedyś się ogarnę, ale jeszcze nie czas na takie wybryki.

Lisu

Sprzęgło

Postautor: Lisu » piątek, 26 czerwca 2015, 07:43

W celach informacyjnych - u mnie sprzęgło zrobione. Okazało się, że klamka sprzęgła nie do końca "odbijała" czasami i blokowała układ w pozycji minimalnie wciśniętej. Dobry mechanik ogarnął sprawę w kilka godzin. Teraz jest pięknie :D

Awatar użytkownika
farba
Posty: 2635
Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
Województwo: W-mazowieckie

Sprzęgło

Postautor: farba » piątek, 26 czerwca 2015, 08:00

Bo sprzęgło trzeba oszczędzać i używać go tylko do ruszania

Awatar użytkownika
donCezarre
Posty: 2149
Rejestracja: wtorek, 1 stycznia 2008, 13:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Sprzęgło

Postautor: donCezarre » piątek, 26 czerwca 2015, 08:05

:)
Prawdziwy mistrz wygrywa zawsze.......

colo

Re: Sprzęgło

Postautor: colo » wtorek, 12 stycznia 2016, 12:08

Witam moze mi ktos powiedziec jakie parametry powinny miec dobre sprezynki sprzegla bo nie wiem czy wymieniac na nowe, jak powinny wygladac przekladki czy one tez w jakis sposob sie scieraja?

Awatar użytkownika
andzik
Posty: 267
Rejestracja: poniedziałek, 12 stycznia 2009, 20:42
Model i rocznik moto.: XJR 1300 1997/2001
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: zgorzelec

Sprzęgło

Postautor: andzik » poniedziałek, 27 czerwca 2016, 07:01

Cześć Panowie! Zwracam się do Was z zapytaniem, czy może ma ktoś z Was jakiś pomysł co może być przyczyną uslizgiwania się sprzęgła na wysokich obrotach w miarę zwiększania się temperatury silnika? Dodam że na nie rozgrzanym silniku tych objawów nie doświadczam. Uszczelniace pompy i silownika wymienione i wszystko wypolerowane, płyn motyl 5.1, olej motyl 20W50, tarcze i przekladki w górnej tolerancji,stalowy oplot, klamka oryginał. Zauważyłem również ze przy zimnym silniku sprzęgło zaczyna brać przy delikatnym odpuszczeniu klamki a na rozgrzanym w górnym skoku klamki. Proszę o pomoc i jakieś sugestie.


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości