Oddławienie

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
pawelxjr

Oddławienie

Postautor: pawelxjr » czwartek, 27 grudnia 2007, 19:01

Helou. Mam 98 konny silnik 1300 z 2006 roku. Czy wie ktoś co zrobić by oddławić silnik? Wystarczy wymienić dysze czy jeszcze coś?

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » czwartek, 27 grudnia 2007, 19:16

Hej też mam taką i z tego co ja wiem to także jest różnica w króćcach ssących o jeden mm są mniejszej średnicy o innych zmianach nie wiem.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » sobota, 5 stycznia 2008, 17:37

Hej. Właśnie tak też myślałem o krućcach. Dam chyba narazie sobie spokój bo i tak jestem zadowolony z mocy. Nie mogę się doczekać chociać lekkiego ocieplenia.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » sobota, 5 stycznia 2008, 22:02

Koniu pisze:Hej też mam taką i z tego co ja wiem to także jest różnica w króćcach ssących o jeden mm są mniejszej średnicy o innych zmianach nie wiem.


Mozliwe ze w kruccach tych blizej silniku ( mozliwe ze tak sie zwa) sa takie blaszki lub przegrody ktore da sie wyjac kolega tak maial w FJ1100 i cos tam porobili i jest lepiej pare kucy wskoczylo :-)

Nie jest to filozofja a moze cos wskoczy.

A co myslicie o TURBO do XJR znalazlem oferte w niemczech co robia. To byla by jazda 8-) Jedyny minus to ze mam jedno moto a potrzebne mi drugie do turystyki :-P i wtedy XJR pojdzie na maxymalne przerobki.

Edit - tu jest link do stronki co robia przerobki http://www.zedbike.de/main.htm "golasow"
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 5 stycznia 2008, 22:07

[quote="Ramzes][..]
A co myslicie o TURBO do XJR znalazlem oferte w niemczech co robia. To byla by jazda 8-) Jedyny minus to ze mam jedno moto a potrzebne mi drugie do turystyki :-P i wtedy XJR pojdzie na maxymalne przerobki.[/quote]

turbo chrzanię ale czesi przerabiają napęd na pasek. i to mi się podoba. chcąza to prawie 5K pln 8-o
bye

balth

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » sobota, 5 stycznia 2008, 22:41

balth pisze:

turbo chrzanię ale czesi przerabiają napęd na pasek. i to mi się podoba. chcąza to prawie 5K pln 8-o


http://www.xjrteam.com/PHOTO_DU_MOIS/xjr%20couroie.jpg
To nie jest ciezka sprawa (Balth masz jakies foty jak to robia czesi to pusc mi to na PW), powiedzmy ze biezemy kolo-pasowe od H-D lub dorabiamy u tokarza (ktory ma pojecie co i jak) napewno da sie to zrobic za 2-3K zl. Pojade i pogadam z zgosciem co robi H-D od podstawa czy daloby rade tak zrobic ?? (tak z ciekawosci).

A jak sie ma to do wytrzymalosci paska ile mozna zrobic na nim ??.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » sobota, 5 stycznia 2008, 23:26

Ramzes pisze:[..]
To nie jest ciezka sprawa (Balth masz jakies foty jak to robia czesi to pusc mi to na PW), powiedzmy ze biezemy kolo-pasowe od H-D lub dorabiamy u tokarza (ktory ma pojecie co i jak) napewno da sie to zrobic za 2-3K zl. Pojade i pogadam z zgosciem co robi H-D od podstawa czy daloby rade tak zrobic ?? (tak z ciekawosci).

A jak sie ma to do wytrzymalosci paska ile mozna zrobic na nim ??.


eee kolega, za szybko pojechałeś. zapomniałeś o rolce napędowej. tam będzie jazda (przecież jest kółko zębate które na pewno jest węższe od rolki). póżniej trzeba oblukać jak pasek miałby przechodzić po obu stronach wahacza - vide tłumik.

nie tak hop. wykonać elementy to się da ale to jeszcze nie wszystko.
paski od HD raczej suxx - chadecja ma zwykle około 70 KM. z drugiej strony pewnie momenty większa. do oblukania. w sumie w US ludzie jeżdżą na dużo mocniejszych V-kach od HD więć znaleźć pewnie by się dało.

trzeba zrobić rachunek sumienia, czy sprawa jest opłacalna, czy tylko chcemy mieć wydumkę ;-)
bye

balth

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » niedziela, 2 marca 2008, 15:05

Hej. W mojej zdławionej do 98km XJR 1300 z 2006 roku zrobiłem po 4 otwory na tłumik wiertłem 4mm i stwierdziłem że silnik wkręca się na biegu jałowym czyli na luzie powyżej 11000 obr/min. Wcześniej osiągał tylko nie całe 9000 obr/min. Oprócz tego zdaje mi się że nie traci momentu przy wyższych obrotach. Przed tą operacją leciałem 210km/h ale to nie było wszystko, chcę sprawdzić teraz po rozwierceniu ile pójdzie na tej samej drodze. Czy to możliwe że tłumiki tyle mocy dławią??? :-?

Awatar użytkownika
JAREK
Administrator
Posty: 5573
Rejestracja: niedziela, 2 grudnia 2007, 13:47
Model i rocznik moto.: XJR1300-2004
Województwo: E-łódzkie
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontaktowanie:

Postautor: JAREK » niedziela, 2 marca 2008, 20:10

Możliwe bo motocykle muszą spełnieć normy czystości spalin jak i głośności, a co za tym idzie główne zadanie spada na tłumik. Kosztem tego jest spadek mocy.
Jak kupowałem swóje pierwsze moto to też mój był o 5 koników słabszy od poprzedniego rocznika właśnie w wyniku skastrowania hałasu i jakości spalin.

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 5 marca 2008, 19:33

Mam pytanie. Czy jest możliwość wyciągnięcia bebechów z tłumików po wcześniejszym zdjęciu nitów które trzymają końcówkę wydechu w celu zwiększenia mocy czy to co jest w środku to jest na stałe przytwierdzone :?:

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » środa, 5 marca 2008, 20:08

nity nitami a dalej w środku jest wszystko pospawane i trza ciąć.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Szoszo

Postautor: Szoszo » niedziela, 9 marca 2008, 10:17

Co do oddławienia silnika to też miałem z tym problem w swojej FJ1200. Kwestia dotyczyła zwężonych króćców ssących pomiędzy silnikiem a gaźnikiem. Mógłbym to wyfrezować ale po co . Motocykl ma moc 100 koni bez grosza co mi w zupełności wystarcza do dynamicznej jazdy z pasażerem i kuframi. Ponadto dobrze kupic taki model bo w wyniku zabiegu zdławienia motocykl nigdy nie jest katowany bo nie korzysta z pełnej mocy.

p.s. czy do XJR tez sa tak drogie części zamienne do do opisanej powyżej FJ1200? Króćce między airboxem a gaźnikiem kosztowały mnie po 110 zł każdy.

Szoszo

willi71

Postautor: willi71 » piątek, 21 marca 2008, 13:07

Mam XJR 1200 z 97r według wpisu do niemieckiej karty pojazdu (fahrzeugbrief) ma moc 85kW przy 8400 i zapis-wzrost mocy poprzez maksymalne otwarcie gumowego otworu wlotowego.

masacre

Postautor: masacre » wtorek, 15 kwietnia 2008, 15:35

A mi się poszczęsciło i trafiłem sztukę po dodaniu mocy... mam wykres z hamowni i jest tam 132 KM przy 8786 obr. .. moto jest stunningowane przez niemiecką firmę ...
http://krausetechnik.com/ . na życzenie prześlę katalog w pdf . co potrafią zrobic z xjr1200/1300 :)... a potrafią....

Dla porównania mam wykres bez tunning KIT'u i jest 106,3 KM/8264

Moment oryginalny 101,9Nm , po założeniu Krauser Kit L1 118,8 Nm

Wiem, że jest zmodyfikowany wydech(oryginalny z przeróbką wewnątrz) , zmienione krócce dolotowe, filtr powietrza oryginał ( żaden sportowy) , zmodyfikowana puszka filtra, no i sporo zmienione w gaźniku......

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » wtorek, 15 kwietnia 2008, 16:32

masacre pisze:[..]

http://krausetechnik.com/ . na życzenie prześlę katalog w pdf . co potrafią zrobic z xjr1200/1300 :)... a potrafią....
[..]


ślij ten katalog. :)
bye

balth

masacre

Postautor: masacre » wtorek, 15 kwietnia 2008, 17:36


hardway

Postautor: hardway » piątek, 18 kwietnia 2008, 20:34

No to wygląda że u mnie ten sam kit na 130+ KM plus sprężyny progresywne zamontowali w Dortmundzie a resztę plastików u chłopaków w thunderbike.de Za miesiąc jak uruchomią hamownię we Wrocku to dam znać ile tego czai sie pod bakiem ;]

masacre

Postautor: masacre » niedziela, 20 kwietnia 2008, 21:11

...no i miałem szanse dziś przetestowac sprzeta..... sciąga z kanapy przy 8000 obrotów... prawdziwe PIEKŁO....... w zasadzie na 5 biegu już od 40 km/h.... :)
.....aj.... trafiłem w szpony XJR i niech tak kzostanie.....

Hardway wrzuc jakieś foty do galerii, ciekawy jestem jak wygląda maszynka....

Awatar użytkownika
PawelR
Posty: 706
Rejestracja: poniedziałek, 10 marca 2008, 17:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Postautor: PawelR » poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 09:28

hardway pisze:No to wygląda że u mnie ten sam kit na 130+ KM plus sprężyny progresywne zamontowali w Dortmundzie a resztę plastików u chłopaków w thunderbike.de Za miesiąc jak uruchomią hamownię we Wrocku to dam znać ile tego czai sie pod bakiem ;]


Napisz cos wiecej o tej hamowni - kiedy i gdzie, chetnie swoja tez przetestuje.
Bo trzeba mieć w życiu pasje!

hardway

Postautor: hardway » poniedziałek, 21 kwietnia 2008, 12:14

PawelR pisze:Napisz cos wiecej o tej hamowni - kiedy i gdzie, chetnie swoja tez przetestuje.


Hamownie jest w Appaloosie (salon Harleya) ale mają zawał sprzętu i nie za bardzo się kwapią na testy teraz. Z tego co mi powiedzieli to za miesiąc wpaść ze sprzętem i 100 w kieszeni i zrobią kilka prób. Aha no i dodatkowo obadać predkość na 5 biegu przy 2000 obr/min to wyliczą ci V max ;]

masacre, fotki już są

masacre

Postautor: masacre » środa, 30 kwietnia 2008, 15:01

Fakt HardWay , są już dawno fotki... ślepnę chyba... lat przybywa...

Wgłębiam się w moją maszynę głębiej na drodze i nie tylko . okazuje się że mam SZTUKĘ którą w niemczech nazywają Krause Yamaha XJR... mam troche materiałów na temat przeróbek firmy Krauze i artykuły z niemieckich czasopism , testy.
W połowie maja stworzę oddzielny wątek i powrzucam wszystko... myślę że będzie to przydatne i odsłoni trochę możliwości XJR ....

Pozdrawiam

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » czwartek, 11 września 2008, 15:00

Może ktoś już wie jak oddławić XJR-a z 2006 roku bo takowego mam ale nikt jeszcze nie dał konkretnej odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Ramzes
Posty: 302
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 12:37
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2004
Województwo: T-świętokrzyskie
Lokalizacja: Kielce
Kontaktowanie:

Postautor: Ramzes » poniedziałek, 29 września 2008, 15:57

pawelxjr pisze:Może ktoś już wie jak oddławić XJR-a z 2006 roku bo takowego mam ale nikt jeszcze nie dał konkretnej odpowiedzi.


Konkretna odpowiedz nastapi po doglebnym sporawdzeniu dysz z gaznika lub krucow ssacych o tych co pisal Koniu jedynym wyjsciem jest wyjecie gaznikow i sprawdzenie ( zmierzenie wartosci ) i porownanie z motocyklem ktory ma np. 130KM lub 106KM.

Morzesz tez szukac na forach internetowych np z koncówka .GB. lub .DE.
"Fucking Busters"
Takie tam z okazji urodzin :) http://youtu.be/9NcXJWgP7JI
Czesc druga http://youtu.be/qUHE0FrbHfw

abduldzabarszej

Postautor: abduldzabarszej » niedziela, 25 kwietnia 2010, 10:30

Wczoraj byłem u mechanika na synchro,i kątem oka zauważyłem hamownie no i stało się zmierzyłem moc i moment oto wynik.

[ Dodano: 2010-04-25, 11:56 ]
Wcześniej hamowali GSX1400,niestety słabszy się okazał od mojej XJR1300.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » niedziela, 25 kwietnia 2010, 12:16

a możesz zdradzic ta tajemnicę jak to Ci wyszło ponad 120 KM i prawie 130 NM ? Coś przerabiałes ?
hubertm

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » niedziela, 25 kwietnia 2010, 13:04

No i czemu pomiar dopiero od 4tyś obr?
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 25 kwietnia 2010, 20:46

Właśnie dziś kolega pokazał mi "Motocykl" z kwietnia 2000 r. i tam też było pokazane, że na hamowni wynik pomiaru mocy i momentu obrotowego był znacznie wyższy niż podaje producent. O ile pamiętam to typowe dla japońskich produktów (w odróżnieniu od Korei - patrz daewoo)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 25 kwietnia 2010, 21:57

hubertm pisze:jak to Ci wyszło ponad 120 KM i prawie 130 NM ? Coś przerabiałes ?

Ma gaźniki, hubercik. Gaźniki !!!
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 05:55

piontek, to nie do końca tak. w hondzie chyba raczej niekoniecznie w ogóle ale np. duży bandit zawsze był mocniejszy od podawanych parametrów. przynajmniej w wersji z olejakiem.
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 08:37

artur pisze:Ma gaźniki, hubercik. Gaźniki !!!

i co ? i może dwie rury ?... ;-)
ja zdaję sobie sprawę, ze na hamowni jest bardzo prawdopodobne, ze dane producenta okażą się zaniżone, ale ciekawi mnie aż taka różnica ....
hubertm


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości