Oddławienie

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
abduldzabarszej

Postautor: abduldzabarszej » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 09:08

hubertm pisze:
artur pisze:Ma gaźniki, hubercik. Gaźniki !!!

i co ? i może dwie rury ?... ;-)
ja zdaję sobie sprawę, ze na hamowni jest bardzo prawdopodobne, ze dane producenta okażą się zaniżone, ale ciekawi mnie aż taka różnica ....

Proponuje odwiedzić hamownie i po sprawie,a nie skąd dleczego po co......

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 09:20

nie wydaje mi się, żeby producent sam z siebie dodał jakieś 20% mocy i jeszcze się tym nie pochwalił :->
bye

balth

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 09:21

hubertm pisze:
artur pisze:Ma gaźniki, hubercik. Gaźniki !!!

i co ? i może dwie rury ?... ;-)
ja zdaję sobie sprawę, ze na hamowni jest bardzo prawdopodobne, ze dane producenta okażą się zaniżone, ale ciekawi mnie aż taka różnica ....

To chyba Hubert tak jest, oczywiście jak sądzę Kolegi moto legitymuje się takim spalaniem jak miała moja po kupnie, i chyba przed regulacją też miała takie mniej więcej parametry, bo stawała dęba przy ok 4000 tys obr, na 2 gim biegu unosząc koło. Teraz , po solidnym przegladzie jest już normalnym przyjemnym moto, które nie wychodzi z 12l, przy solinej łyżce. Może tak być ale nie musi.

abduldzabarszej

Postautor: abduldzabarszej » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 09:49

Moto pali mi około 7,5 do 8l przy normalnej jeździe 120km/h do 160km/h.Oprócz k&n,przelotów i ztankowanego Pb98 nic nie robiłem.
Ostatnio zmieniony poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 11:19 przez abduldzabarszej, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 13:00

abduldzabarszej pisze:Proponuje odwiedzić hamownie i po sprawie,a nie skąd dleczego po co......

nie chodzi mi o dopytywanie się jak szczeniak a czemu ? a po co ? ...spytałem się czy ją przerabiałeś... proste pytanie ;-)

[ Dodano: 2010-04-26, 14:00 ]
abduldzabarszej pisze:nic nie robiłem.

O ! odpowiedź satysfakcjonująca :->
hubertm

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 17:23

Byłem dziś u zaprzyjaźnionego mechaniola i pytałem jak oddławić xjr, i temat jest trudny ale nie niemożliwy, generalnie jest gotów się podjąć, wiąże się to na pewno z dołożeniem kości z dodatkowym oprogramowaniem, jak ktoś chce zaryzykować dysponuję komórką na prv... chyba że Szramę znacie...

Solar

Postautor: Solar » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 18:05

To przy wersjach wtryskowych,czytalem ze zakladajac kolektory ssace od fj 1200(o wiekszej srednicy) mozna dolozyc kilka kucy ale to chyba kosztem momentu.

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 20:43

A ja jakoś nie czuję potrzeby podkręcania akurat tego sprzęta. Raz, że i tak jeździć nie umiem (za to lubię bardzo). A dwa to jakbym chciał coś najza...ej nap..cego to bym inne moto kupił. 8-)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Jubiler

Postautor: Jubiler » poniedziałek, 26 kwietnia 2010, 22:38

Piontek, to najrozsądniejsze słowa jakie tu przeczytałem. Zresztą słabiutka, nieoddławiona XJR, wciąga potężne Fj gaźnikami ( za wyjątkiem autostrad, ale wszystkiego najlepszego dla tych, co kupili ten motor, żeby po autostradach jeździć)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » wtorek, 27 kwietnia 2010, 08:36

A propos przeróbek to zarówno w motoryzacji jak i np w budownictwie jest taka zazada - Wszystko można przerobić ! To tylko kwestia ceny!
Można by zapewne przerobić XJR na pralke automatyczną, tylko po co ?
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 27 kwietnia 2010, 09:49

Ja się z Wami zgadzam, mnie to ryba ile ona ma kucy ,ale mój Mechaniol mi mówi że jest sporo osób zlecających tę usługę. Kolega pyta czy to możliwe,-tak to ,możliwe odpowidam, ale nie wiem po co. Jak powercomander w r1, można -nie wiem tylko jaki cel ,w drogowym zastosowaniu to już i tak jest zbyt silny motor dla przeciętnego użytkownika, no chyba tylko aby moc-obniżyć, w xjr jest mocu i momentu w sam raz, i w mocniejszej i w słabszej wersji. To po prostu nie ma sensu jak kufry w V-maxie.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 27 kwietnia 2010, 13:17

skoro jestem w stanie objechac VW Phaeton'a, Audi Q7 czy BMW 530 to po cholerę mam przy niej coś grzebac.... ;-)
hubertm

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » wtorek, 27 kwietnia 2010, 14:00

I po co objeżdżać tych "dresiarzy' Hubi? Ja nie mam problemów z długością ( wiem że Ty też nie ,ha ha ha) niech jadą w piz...., odtatnio objechał mnie skuter Daelim ale przyp... w stara taki był zaafrowany że to zrobił ( dodam że śmigałem r1-nką) :-)

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 27 kwietnia 2010, 14:29

z tym Phaetonem to było tak, ze wracałem od chłopaków z Pyrlandii z kuframi po 400 km drogi i gość dwa razy mnie prowokował na światłach. Za trzecim razem pomysłałem, że zaoszczędzę mu tego katowania autai ruszyłem w piz... szybko ale tylko do 100 km/h co osiagnąłem szybko i odpuściłem. Ale się k....zdziwił :-) Sławuś, nie mam z tym problemu - masz rację :mrgreen:
hubertm

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 27 kwietnia 2010, 18:13

SławekMilow, hubertm robiliście jakieś zawody? :mrgreen:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 27 kwietnia 2010, 20:36

nie piontek, ja to robię z czystego serca. Po co taki debil ma katować auto, pokażę mu przez 10 sekund żeby dał sobie spokój i odpuszczam ;-)
hubertm

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » wtorek, 27 kwietnia 2010, 20:55

Ostatnio też tak pokazywałem młokosowi w Hondzie Prelude i... na koło mi Kawka wskoczyła :mrgreen: ( to przez świeżo zamontowany kufer ;) )

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » wtorek, 27 kwietnia 2010, 22:07

hubertm pisze:nie piontek, ja to robię z czystego serca.
Miałem na myśli wasze wypowiedzi o długości...
:rotfl:
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » środa, 28 kwietnia 2010, 08:45

No wiesz czasem nie trzeba sobie porównywać żeby wiedzieć że ktoś ma inne kłopoty, ale nie z długością, , jak na drodze!!!!!, a można się o tym przekonać NIE zap.... do łez aby wyprzedzić Matiza Motorem do rozwożenia listów lub pizzy, tylko wyskakując wieczorkiem na solidne piwko w małym miasteczku....

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » czwartek, 29 kwietnia 2010, 06:04

Bardzo to trudne co napisałeś :)
Za trudne...
Zawiłe...
Zagmatwane...
Znaczy nic nie rozumiem ale biorę na wiarę ;)
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:

http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » czwartek, 29 kwietnia 2010, 13:08

Kiedyś Ci to wytłumaczymy... a teraz myj ząbki .. i na leżakowanie :mrgreen:
hubertm

MooH8

Postautor: MooH8 » czwartek, 29 kwietnia 2010, 13:28

Jeśli chodzi o dodawanie mocy w XJR, to dość prosto można wykręcić ponad 125 kucy i wcale nie wymaga to jakichś kosmicznych nakładów finansowych. Do najbardziej popularnych modów należą:

- wymiana króćców ssących na króćce z Fj1200;
- mod airboxa;
- wymiana filtra powietrza K&N lub BMC, ewentualnie dla hardkorowców założenie czterech filtrów K&N bez airboxa;
- przyspiesznie zapłonu o 4 stopnie (advancery są do kupienia na Ebayu).

Każda z tych modyfikacji dodaje od ok. 3 do 5 koni, potem można oczywiście pójść w akcesoryjny kolektor + wydech, ale bez dynojetów, zanotujemy niestety spadek mocy.

W przypadku wtrysku zostaje tylko kosztowna zabawa z Power Commanderem.

Awatar użytkownika
mariuszdg
Posty: 3531
Rejestracja: środa, 18 marca 2009, 18:07
Model i rocznik moto.: XJR1300 '07, SPEED TRIPLE R94
Województwo: S-śląskie
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontaktowanie:

Postautor: mariuszdg » piątek, 30 kwietnia 2010, 01:43

The Ville pisze:W przypadku wtrysku zostaje tylko kosztowna zabawa z Power Commanderem.

No właśnie trochę mnie to denerwuje. Ten cały Power Commander to taki oszust mały. Dlaczego łosie nie udostępniają nastaw sterownika oryginalnego. Tak, by np przy zakupie nowego układu wydechowego można było na podstawie faktycznych pomiarów zmieniać nastawy. Do innych machin można kupić nowe kominy i razem z tym dostaje się płytkę z nastawami pod ten konkretny wydech i konkretne moto. Jedziesz wtedy na serwis, podpinasz programator, robisz download to CMU i już masz wszystko cacy.
"Kto drogi prostuje ten w lesie nocuje..."

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 30 kwietnia 2010, 05:02

bo to yamaha jest. tanio, znaczy czyli trzeba rąbac na wszystkim. podejrzewam, że u reszty wielkiej czwórki jest podobnie :->
bye

balth

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 30 kwietnia 2010, 06:20

a spotkaliście się kiedyś z TANIM autoryzowanym serwisem ????
i nie chodzi tu tylko o moto ale również samochód :-(
hubertm

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » piątek, 30 kwietnia 2010, 11:12

Tak, Fiat i Tata są tanie, te autoryzowane. Aha jeszcze był Damis z Żguli i Tavrią ale nie wiem czy jeszcze jest!!!!!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 30 kwietnia 2010, 23:26

Sławek, proszę.... ;-)
hubertm

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » sobota, 1 maja 2010, 08:24

Co Taty nie lubisz??? Ja jestem zafascynowany, pier... "wechikuł czasu". Akademicki przykład jak NIE robić samochodu, nie jest taki tani w zakupie a sprzedaje się . Feno...kur...men!!!!!!!! A nano- pierwszy samochód z papieu przy którym PF126 to super bryka!!! TATA is the best i serwis mają tani- bo auta składają się z niczego!!!

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » sobota, 1 maja 2010, 12:04

a kupiłbys sobie taki samochód... spójrz przez pryzmat własnych potrzeb i upodobań... ja bym się nie zdecydował
hubertm

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » sobota, 1 maja 2010, 19:35

No wiesz Cezar, ja mam m.in. Hundaia i Fiata, więc nie wiem czy Tata to daleko z tym jabłkiem....


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości