Oddławienie

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Tomson
Posty: 1917
Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Żyrardów

Postautor: Tomson » sobota, 1 maja 2010, 20:09

Niestety panowie nigdy części nie będą tanie bo polityka firm motoryzacyjnych polega na tym, że zarabia się nie na sprzedaży pojazdów, bo zauważcie, że często stosują ceny dampingowe, tylko zarabiają na serwisie i częściach zamiennych. Przepraszam, ale nie pamiętam kto, ale ktoś napisał, że gdyby złożyć moto (gsx-a) z nowych części serwisowych to koszowałby sześć cyfr. I to jest prawda, bowiem złożenie pojazdu z nowych części to kwota około 4 X nowy pojazd z salonu bez względu na markę.

SlawekMilow

Postautor: SlawekMilow » sobota, 1 maja 2010, 20:30

Polityka polityką, ale ja na koszty serwisu nie narzekam bo mam xjr-ę, wydatki symboliczne porównywalne z "Deng Xiao Pingiem" czy coś tam, co okupuje także mój garaż. Kosztował grosze ale psuje się że hej... Natomiast Yamha , nie, więc mało mnie interesuje ile kosztują graty bo te co potrzeba są tanie ale co incydentalnie szlag trafia to od czasu do czasu musi zaboleć, jak ząb. Dlatego mam xjr nie ducata czy harleya lun MotoBuzi, to piękne zabawki ale ch... jak drut...

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 4 maja 2010, 08:09

i tu się z Tobą zgadam Sławuś :-)
jedną z ważniejszych rzeczy dla mnie to bezawaryjność :->
hubertm

leon

odblokywanie silnika

Postautor: leon » sobota, 8 maja 2010, 17:49

Witam :-D jestem nowy ale mam do was pytanie nie dwano kupiłem sobie xjr :mrgreen: i ganiam z bardzo mocnymi sprzetami i usłyszałem ze jest jakas kostka w motorze dzieki ktorej mozna odblokowac silnik na 130 km :-D czy ktos wie o co chodzi? Dziekuje za pomoc :-) aha poszukuje sportowego wydechu ( podwojny) :mrgreen:

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 8 maja 2010, 17:55

a kolega w powitalni byl ? :-/

suzigsx1
Posty: 200
Rejestracja: środa, 26 marca 2008, 23:16
Model i rocznik moto.: Fazer 600 dobre i to !
Województwo: E-łódzkie

Postautor: suzigsx1 » sobota, 8 maja 2010, 22:39

dzień dobry leonie,nie odblokywuj silnika bo to nic nie da,skoro ganiasz z bardzo mocnymi sprzętami to trza było B-Kinga sobie kupić a nie skromną XJR-ę :mrgreen:
Niezły kolega ma słuch jak słyszał o takich kostkach :mrgreen:
człowiek jest tyle wart ile może pomóc drugiemu

Jacek

Postautor: Jacek » niedziela, 9 maja 2010, 09:38

na ja mu powiedziałem :mrgreen: i jeździłem taką xjr-ą nie stwierdzając żadnych widocznych przeróbek moc się czuło (większa niż normalna) no i w papierach miała 130 kucy a sprzedający twierdził że gdzieś na dole przy silniku jest jakaś "kostka" i to żaden problem ją od dławic . ;-) . leon powinieneś zrobić posta z przywitaniem taki tu mamy zwyczaj ;-)

leon

Postautor: leon » niedziela, 9 maja 2010, 18:54

na B-kinga mnie nie stac ale to fajny sprzęt ;-)

Awatar użytkownika
artur
Posty: 4211
Rejestracja: niedziela, 4 maja 2008, 14:16
Model i rocznik moto.: OXygen 49 ccm, XJR 07
Województwo: P-wielkopolskie
Lokalizacja: Poznań

Postautor: artur » niedziela, 9 maja 2010, 19:48

leon pisze:130 km

do 130 km to pójdzie spokojnie, sam z 4 razy taki wynik miałem. No chyba że chodzi o KM
P.S. wszystkie odpowiedzi są czysto teoretyczne podparte niewielką wiedzą własciciela w w/w temacie

Awatar użytkownika
piontek
Posty: 3858
Rejestracja: środa, 9 kwietnia 2008, 18:51
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: B-podlaskie
Lokalizacja: Białystok
Kontaktowanie:

Postautor: piontek » niedziela, 9 maja 2010, 20:56

Mi dziś poszło 850 km :] to i 130 też pójdzie. To z Hajnówki do Białegostoku i z powrotem.
Jeśli masz uwagę do mnie, a nie do treści związanych z wątkiem - wpisz ją w "Uwagi do Piontka". Czyli tu:
http://yamahaxjrclub.pl/viewtopic.php?t=2487

MooH8

Postautor: MooH8 » poniedziałek, 10 maja 2010, 11:55

Sporo naczytałem się o przeróżnych modach, sam trochę dłubałem, ale pierwszy raz słyszę o takiej "kostce". Modów jest sporo, ale żaden z nich nie dodaje mocy na poziomie + 22 koni. Fakt, jeśli zastosujesz wszystkie znane modyfikacje (airbox, filtr, advancer, króćce ssące, kompletny wydech z kolektorem + dynojety) można przekroczyć granicę 130 kucy i takich maszyn jeździ dość sporo na Zachodzie. Warto też dodać, że przy takiej mocy musisz od razu wziąć się za modyfikację sprzęgła, bo seria nie daje już rady. Tutaj z kolei są dwie popularne drogi: docisk Barnetta lub dodanie jeszcze jednej sprężyny.

Jacek

Postautor: Jacek » środa, 12 maja 2010, 20:24

wiecie z tą kostką to może być lipa albo skrót myślowy, ale papiery widziałem i było tam 130 koni mechanicznych , a jak jechałem to czułem więcej mocy . a nie wnikałem głębiej w temat bo nie chciałem kupować odblokowanej

MadMike

Postautor: MadMike » czwartek, 13 maja 2010, 07:54

Dlaczego?

Jacek

Postautor: Jacek » czwartek, 13 maja 2010, 20:29

bo starczy mi mocy tyle co jest, nie lubię jak coś jest przerobione nie po mojemu i nie wiadomo jak (znaczy ja nie wiem jak) bo może być spier... i nie da się wrócić do oryginału, po za tym może być wyeksploatowane

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 14 maja 2010, 06:03

Jacek, ja podobnie kombinuję. wolę kupić stockowe i sam rzeźbić. przynajmniej wiem co jest nagrzebane w temacie.
bye

balth

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 14 maja 2010, 08:06

Rozumiem podejście. Ale jak są papiery na wszystko co było robione w moto, to chyba inna kwestia.

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » piątek, 14 maja 2010, 16:46

chcesz Misza , to Ci takie papiery załatwimy... sęk w tym, ze własnie takie dokumenty można naprodukowac a potem kupisz minę... Pozdrów brata :-)
hubertm

MadMike

Postautor: MadMike » piątek, 14 maja 2010, 20:48

Może i racja ;-)

Jacek

Postautor: Jacek » niedziela, 16 maja 2010, 19:37

dzięki balth za poparcie wiele to dla mnie znaczy ;-)

Awatar użytkownika
Buko
Posty: 289
Rejestracja: poniedziałek, 15 grudnia 2008, 01:18
Model i rocznik moto.: FJR 1300
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Kraków

Postautor: Buko » niedziela, 13 czerwca 2010, 19:48

Zastanawiałem się czy by mojemu ZRX'owi nie zafundować kuracji oddławiającej ( bo od Niemców przybył ) lecz dzisiejsza wizyta na darmowej hamowni z okazji Motocyklowej Niedzieli na BP pomysł mi wybiła ze łba :mrgreen:
Obrazek

I nie mam co poprawiać...

Awatar użytkownika
hubertm
Posty: 3398
Rejestracja: wtorek, 15 lipca 2008, 17:33
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP19
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: hubertm » wtorek, 15 czerwca 2010, 11:23

świetny wynik - zostaw Kawę w spokoju, bo jeszcze coś spieprzysz :-)
hubertm

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 8 lipca 2011, 20:33

Od dzisiaj moja XJR ma 106 KM zamiast 98.Została odblokowana i czuć różnicę. ;-)
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 536
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » sobota, 9 lipca 2011, 08:32

A jak się odblokować? Dzisiaj jadę odebrać swoją po czyszczeniu i regulacjach i mam nadzieję, że będzie jakaś poprawa, bo poprzednia (z Francji) o wiele lepiej ciągnęła..

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 9 lipca 2011, 09:33

Z Francji najlepiej ciągną :mrgreen: .A co do tematu to w mojej RP 02 różnica była w module zapłonowym.Moduł o oznaczeniu 5EA-10 wersja zdławiona a moduł 5EA-20 wersja otwarta.Nowsze modele XJR to nie wiem ?
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 9 lipca 2011, 09:45

Nadal nie odpowiedziałeś na to o czym ten temat mówi czyli jak to zrobiłeś... Zmieniałeś moduł czy w inny sposób ?
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 9 lipca 2011, 10:12

Tak kupiłem i zmieniłem moduł z 5EA-10 na 5EA-20.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3509
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » sobota, 9 lipca 2011, 14:34

A gdzie kupiłeś i za ile :?: . Może wystarczyło by wylutować kość z mapami zapłonów z modułu, wsadzić w czytnik, zaprogramować na nowo... ale kto ma takie mapy do XJRy... :?: .

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 9 lipca 2011, 18:20

Na allegro za 250zł,ma jeszcze trochę gratów.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
jacekxjr78
Posty: 598
Rejestracja: wtorek, 2 czerwca 2009, 07:31
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2005
Województwo: K-małopolskie
Lokalizacja: Paryz / krakow

Postautor: jacekxjr78 » sobota, 9 lipca 2011, 18:25

a moze wystarczy zmienic dekielki kyore sa na wierzchu gaznikow? ot taki francuski sposob na dlawienie motocyki ( wszystki dlawione do 100 kucy ) a ten sposob zanm z obdukcji u kolegi :-/

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 9 lipca 2011, 18:37

Tak dławione były KAWY ;-) XJR RP 02 w każdej wersji gaźniki miały te same.
J....ć stare baby :)


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości