Oddławienie

Pytamy i/lub rozwiązujemy problemy z silnikiem, sprzęgłem, skrzynią biegów.
Awatar użytkownika
Koniu
Posty: 1529
Rejestracja: środa, 26 grudnia 2007, 19:43
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2002
Województwo: N-warmińsko-mazurskie
Lokalizacja: EŁK
Kontaktowanie:

Postautor: Koniu » sobota, 9 lipca 2011, 19:18

jest jeszcze jakaś sztuczka magiczka z zamianą kabli, ale jeszcze się nie przybierałem a miałem nadzieję ze właśnie tak oddławiałeś i będziesz mógł opisać co trzeba zrobić.
A Kunia znasz ? ;)

Mój tel. 692 486 517

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » sobota, 9 lipca 2011, 19:40

Też to kiedyś słyszałem ale to jakaś ściema.Generalnie w katalogu części jest wyraźnie opisane i przedstawione za pomocą tabeli z numerami poszczególnych podzespołów.Wersja zdławiona ma oznaczenie 5EAD,otwarta na Europę 5EAE a na Australię 5EAF .I właśnie w 5EAD jest inny moduł jak w pozostałych.
J....ć stare baby :)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » poniedziałek, 11 lipca 2011, 11:48

IVO - możesz wrzucić cały numer części, jej zdjecia i jak to wymienić - gdzie ten moduł jest :lol:

Czy to tak wygląda:
http://webcache.googleusercontent.com/s ... .google.pl
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 11 lipca 2011, 11:57

Krzychu moduł znajduje się pod lewym boczkiem.Musisz ściągnąć siedzenie i odkręcić boczek.Na module jest symbol nadrukowany jasną farbą.5EA(znaczek YAMAHA)10-wersja dławiona,5EA(znaczek YAMAHA)20-wersja otwarta.
J....ć stare baby :)

krzysiek 525tds
Posty: 243
Rejestracja: poniedziałek, 6 czerwca 2011, 20:21
Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2004
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Wrocław

Postautor: krzysiek 525tds » poniedziałek, 11 lipca 2011, 12:02

oki :-D

Sprawdziłem - mam u siebie 5EA - 20 czyli wersja otwarta :mrgreen:
Pozdrawiam - Krzysiek

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » poniedziałek, 11 lipca 2011, 17:22

Ja również, teraz wiem dlaczego mam już zjechany napęd :ups: ....

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » poniedziałek, 11 lipca 2011, 20:02

A nie ma ktoś takiego modułu na pułeczce i się kurzy na niego? Jakbym wiedział, wyjąłbym z poprzedniej, a teraz pozostaje mi odkupić.. :suchy:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 12 lipca 2011, 06:37

Kolego Korbek to co pisałem dotyczy RP 02.Ty masz RP 06 więc sprawa może wyglądać trochę inaczej.Trzeba dokładnie sprawdzić w katalogu części dla tego rocznika i porównać poszczególne wersje.
J....ć stare baby :)

KubaXJR

Postautor: KubaXJR » poniedziałek, 18 lipca 2011, 10:12

A wersja 5EAW ? dla RP06
"FRANCE
GUADELOPE
MARTINIQUE"

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 18 lipca 2011, 11:42

Generalnie RP 06 powinna mieć moduł o oznaczeniu 5EA-40.Wersja 5EAW i 5EAT produkowane były na Europę,zaś od numeru produkcyjnego zależy na który kraj.Sprawdź dla pewności oznaczenie modułu i nr prod. na naklejce pod siedzeniem.
J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » poniedziałek, 18 lipca 2011, 16:30

A u mnie jest takie cudo.. :shock: Spotkaliście się z czymś takim?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » poniedziałek, 18 lipca 2011, 18:12

no dobra ja mam: o(białe kółko) 5EAJ-010
o(czarne kółko) B
i co to znaczy?

Korbek, Denso robi nawigacje znaczy, że pewnie masz nawigację fabryczną :mrgreen:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » poniedziałek, 18 lipca 2011, 20:40

Korbek masz moduł występujący tylko na niemieckim rynku.Musisz szukać modułu 5EA-82305-40 i tyle ;-) Ghost to co masz na naklejce podane to oznaczenie wersji i wariant kolorystyczny twojego modelu.Sprawdź nr na module.
J....ć stare baby :)

Fafik

Postautor: Fafik » wtorek, 19 lipca 2011, 06:55

dobra, a jak to wygląda z RP10? moja ma oznaczenie 5WM7 i w papierach ma 78 KW ( to jest 106KM ale niektóre dane podają że powinna mieć 98KM)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » wtorek, 19 lipca 2011, 07:29

ivo, moduł 5EA-82305-40 to wersja otwarta dla RP06, tak? bo już się trochę zakręciłem..

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 19 lipca 2011, 07:29

Fafik producent podaje ,że w RP 10 (5WM7-Europa) występuje moduł o oznaczeniu 5WM-82305-00 i tylko taki widnieje w katalogu.Chyba ,że Niemcy coś kombinowali-sprawdź oznaczenie na module.Korbek tak jak napisałeś 5EA-82305-40 wersja otwarta,5EA-82305-50 wersja na Niemcy,tak podaje producent nie ja ;-)
J....ć stare baby :)

Fafik

Postautor: Fafik » wtorek, 19 lipca 2011, 07:45

ivo pisze:5WM-82305-00


zgadza się. czyli 106 czy 98KM?

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 19 lipca 2011, 07:52

Tylko 106 :mrgreen: A tak w nawiasie ,do kiedy Niemcy dławili motocykle? Bo RP 10 już chyba się nie załapała.
J....ć stare baby :)

Fafik

Postautor: Fafik » wtorek, 19 lipca 2011, 08:00

dzięki :) zaraz jadę je sprawdzić :)

Awatar użytkownika
korbek
Posty: 535
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 13:04
Model i rocznik moto.: XJR 1300 2008
Województwo: S-śląskie

Postautor: korbek » wtorek, 19 lipca 2011, 09:04

ivo, dzięki wielkie za pomoc. Już zaczynam namierzanie.. :evil:

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » wtorek, 19 lipca 2011, 09:18

Powodzenia ;-)
J....ć stare baby :)

pawelxjr

Postautor: pawelxjr » środa, 20 lipca 2011, 16:01

A moja RP10 ma właśnie 5WM-82305-10 to już teraz nie wiem o co się rozchodzi.

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » środa, 20 lipca 2011, 21:49

Pawle Niemcy podają dwie wersje RP 10 - 72 i 78 kW.Moduł 5WM-82305-00 jest otwarty na 100% i występuje na Europę i Australię.Więc twój jest tylko na Niemcy-72kW.Sprawdź dla pewności na jaki rynek był przeznaczony twój model?Z rocznika ,który podajesz jest to model 5WMD.Na naklejce pod siedzeniem jest trzycyfrowy numer.Np.Ghost napisał 5EAJ-010 tz. rok prod.2001 Europa-wersja otwarta.Kółka i litera A lub B oznaczają wariant kolorystyczny.Paweł możesz też sprawdzić w serwisie po numerze VIN na jaki rynek szła.
Ostatnio zmieniony czwartek, 21 lipca 2011, 06:52 przez ivo, łącznie zmieniany 1 raz.
J....ć stare baby :)

GhostDog
Posty: 2791
Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
Model i rocznik moto.: RP02
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Mordor i okolice

Postautor: GhostDog » czwartek, 21 lipca 2011, 05:53

ivo pisze:...Np.Ghost napisał 5EAJ-010 tz. rok prod.2001 Europa-wersja otwarta.Kółka i litera A lub B oznaczają wariant kolorystyczny.


o jakiś konkret, dzięki Ivo!

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » czwartek, 21 lipca 2011, 06:42

Ni ma spry.... sprawdź jeszcze moduł. :mrgreen:
J....ć stare baby :)

KubaXJR

Postautor: KubaXJR » czwartek, 21 lipca 2011, 23:43

Obrazek
a u mnie w RP06 wszystko oddycha swobodnie ;)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » czwartek, 28 lipca 2011, 23:11

Panowie i Panie w związku ze spawaniem kawałka silnika ale to inna historia..... miałem okazję sobie poodkręcać i porównać średnicę króćców dolotowych ze średnicą gardzieli gaźników i kanałów w głowicy w motórze A.D. 2001 wersja 106 patatajów......

Stwierdzam bardzo mocne zwężenie na gumowych króćcach dolotu. Nie wnikając zbytnio w szczegóły wymiarowe jest po prostu zwężka na króćcach o ok. jak pamiętam dobrze z pomiarów 1,5 bądź 2mm.... 135KM a 106.... Mam plana coby zamontować króćce z FJoty 1200 oraz moduł zapłonowy z niej..... Pomijam kwestię czujnika położenia przepustnicy gdyż FJota jej chyba ni ma....

Krócce jako tako nie są z jakimiś blaszkami jak spotkałem się z opisem na necie ale żywy odlew gumowy...Jedyna opcja wg. mnie to kupno dolota od FJota, frezowanie czy wycinanie przewężenia mija się z celem.... Coś jak Ogór 200 z czeskim silnikiem robionym w Polsce - przelot średnicy długopisa :] .

Następny etap to montaż turbiny z 1.9Tdi VW bądz 2.2 3B Audi.... jakieś 160-180KM :P :idiota: :krzeslem: :krzeslem: .....

Awatar użytkownika
balth
Posty: 3193
Rejestracja: czwartek, 20 grudnia 2007, 13:09
Model i rocznik moto.: K1300R15
Województwo: W-mazowieckie
Lokalizacja: Warszawa

Postautor: balth » piątek, 29 lipca 2011, 06:20

...i spadochron. albo lepiej młotek przymocowany do kasku, coby powyżej 200kmph walił właściciela w bańkę ;-) :mrgreen:
bye

balth

Awatar użytkownika
ivo
Posty: 436
Rejestracja: niedziela, 23 maja 2010, 12:02
Model i rocznik moto.: GSX 1400
Województwo: D-dolnośląskie
Lokalizacja: Lubań

Postautor: ivo » piątek, 29 lipca 2011, 10:57

J....ć stare baby :)

Awatar użytkownika
Zdzislaw
Posty: 3491
Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
Województwo: C-kujawsko-pomorskie
Lokalizacja: Janikowo
Kontaktowanie:

Postautor: Zdzislaw » piątek, 29 lipca 2011, 11:26

No fajne fajne i cena jak na nowe klamoty ok. ok. 680zł+wysyłka. Jak umiem angielski a w cale go nie umiem to ten kit daje do 120-150KM? Czy jak to tam opisali...

http://www.xjr-tuning.com/artikel/1651/ ... a-XJR.html


Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości