Wypalone gniazdo zaworowe
Wypalone gniazdo zaworowe
Jak sprawdzic czy nie sa wypalone gniazda zaworowe
Oczywiscie bez sciagania glowicy
Zabieram sie za luzy zaworowe ,jednak zastanawia mnie to czy nie sa wypalone gniazda bo silnik dostaje najdziwniejszych zachowan jakie moga byc .
Oczywiscie gazniki , swiece juz ogarniete
Oczywiscie bez sciagania glowicy
Zabieram sie za luzy zaworowe ,jednak zastanawia mnie to czy nie sa wypalone gniazda bo silnik dostaje najdziwniejszych zachowan jakie moga byc .
Oczywiscie gazniki , swiece juz ogarniete
- Piotrek
- Posty: 295
- Rejestracja: sobota, 24 kwietnia 2010, 08:20
- Model i rocznik moto.: RP02 Blue Black
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: WGM
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Może po prostu sprawdź kompresję na każdym cylindrze.
Jakie są te "najdziwniejsze" zachowania silnika?
Jakie są te "najdziwniejsze" zachowania silnika?
Pozdrawiam, Piotrek
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
J/w i opisz te dziwne objawy, które ma silnik.
Jeżeli przy odpalaniu na zimno słychać tak jakby syknięcie, czy jakby przeskok ciśnienia dość charakterystyczny, to nie jest już za dobrze.
Jeżeli przy odpalaniu na zimno słychać tak jakby syknięcie, czy jakby przeskok ciśnienia dość charakterystyczny, to nie jest już za dobrze.
Re: RE: Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Piotrek pisze:Może po prostu sprawdź kompresję na każdym cylindrze.
Jakie są te "najdziwniejsze" zachowania silnika?
Ale kompresja bez ustawienia zaworow to raczej malo skuteczny pomiar (chyba)
Na pierwszym raz ma 8 a raz 10.5 i regoly nie ma kiedy , na zimnym czy cieplym . Reszta okolo 11
A silnik to raz nie chce palic na zimnym , innym razrm bez problemu
Wiekszosc problemow to jak sie zagrzeje (10min )na drodze 100 zaczyna tracic moc do okolo 40 % a nawet zgasnie
Potem pali od razu albo trzeba pilowac i tak na zmiane ale mocy juz nie odzyskuje
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Ustaw luzy, gaźniki, zobacz czy jest poprawa. Jeśli nie, wtedy się martw.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Byly juz rozne glosy ale reasumując to plyki zaworowe jesli nie orginalne to od forda fiesty pasuja na serio?
Moze jeszcze od czegos ? ( w dobrej cenie )
Moze jeszcze od czegos ? ( w dobrej cenie )
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Płytki EuroCamshaft ok. 15zł/szt + koszt wysyłki, mam jeszcze tańsze ale raczej odradzam przy tej cenie.
Albo używane na Allegro
Albo używane na Allegro
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Ewentualnie szlifierka magnesowa.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Holender pisze:Ewentualnie szlifierka magnesowa.
A od biedy kątówka

A tak na serio to pasują od Forda i Iveco, beleby średnica się zgadzała, bo grubość to musisz dobrać.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
wydaje mi się, że płytki są utwardzane powierzchniowo i nie należy ich szlifować ?
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Dwie regulacje robiłem na szlifowanych płytkach i nie widzę żadnych problemów, mam jednak magnesówkę w pracy i kosztuje mnie to symboliczną sumę dla szlifierza. Gdybym musiał płacić za szlifowanie oficjalnie, wolałbym chyba kupić nowe płytki. A jeśli chodzi o utwardzanie powierzchniowe, to wiele legend narosło na ten temat, ludziska jednak szlifują płytki od dziesiątków lat. Z ciekawości, zrobię badanie twardościomierzem płytki szlifowanej i oryginalnej i zapodam wynik.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Holender, bardzo dobry pomysł i podejście do tematu.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Holender pisze:Dwie regulacje robiłem na szlifowanych płytkach i nie widzę żadnych problemów, mam jednak magnesówkę w pracy i kosztuje mnie to symboliczną sumę dla szlifierza. Gdybym musiał płacić za szlifowanie oficjalnie, wolałbym chyba kupić nowe płytki. A jeśli chodzi o utwardzanie powierzchniowe, to wiele legend narosło na ten temat, ludziska jednak szlifują płytki od dziesiątków lat. Z ciekawości, zrobię badanie twardościomierzem płytki szlifowanej i oryginalnej i zapodam wynik.
Mity nie mity, jedno jest pewne,że przy wyciąganiu płytek, nawet oryginalnych warto je pomierzyć mikrometrem. Mimo swojej zajebistości potrafią się czasami zetrzeć o pici kłak.
Druga sprawa, szlifowanych nie wsadza się szlifowaną stroną w kierunku krzywki wałka nierządu.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Zdzisław dobrze rzecze...
Pierwszy raz zrobiłem błąd i mierzyłem suwmiarką, a płytki są zawsze mocniej wytarte po brzegach.
Holender - bardzo mnie ciekawi, co Ci wyjdzie spod twardościomierza.
Pierwszy raz zrobiłem błąd i mierzyłem suwmiarką, a płytki są zawsze mocniej wytarte po brzegach.
Holender - bardzo mnie ciekawi, co Ci wyjdzie spod twardościomierza.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Dzisiaj składałem ZX-9R , przy wymianie płytek potrzebna jest również wkrętarka: https://www.youtube.com/watch?v=WvekWIu ... e=youtu.be
Przy okazji pomierzyłem mikrometrem nowe płytki no i stare, co były w silniku. Suwmiarka elektroniczna made in coś tam i mikrometr CZ z ery dinozaurów, mikrometr wskazania ok, a suwmiarka +- 0.01, ale przeważnie dawała na +.
Przy okazji pomierzyłem mikrometrem nowe płytki no i stare, co były w silniku. Suwmiarka elektroniczna made in coś tam i mikrometr CZ z ery dinozaurów, mikrometr wskazania ok, a suwmiarka +- 0.01, ale przeważnie dawała na +.
Ostatnio zmieniony czwartek, 21 września 2017, 08:09 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Nikt o nas na warsztacie nie używa suwmiarki przy pomiarze wymagającym dokładności w setkach, tylko i wyłącznie mikrometru. I to jeszcze przed pomiarem sprawdzam go nieraz na wzorcu,bo przy nieumiejętnej obsłudze bardzo łatwo jest go "przeciągnąć" i pomiar wychodzi zafałszowany. Dzisiaj postaram się wrzucić płytki na twardościomierz, też jestem ciekawy wyniku.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Na razie z pomiaru nici, nie znalazłem ani jednej szlifowanej płytki...
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
... no to zeszlifuj.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Chyba tak zrobię, nie będę czekał do następnej regulacji przecież 

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Holender sie ogarniaj bo moto juz na serwi trafiło i zaraz bedzie krzyk ,gdzie są płytki
?

- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Jak będą wolne moce przerobowe to ogarnę jutro.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Płytka po szlifie ma taką samą twardość jak przed. Trzy pomiary w różnych punktach płytki przed szlifem: 57,2 56,8 57,8 Po szlifie: 57,9. 57,1 56,5 hrc.
And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
No to można szlifować.
- Holender
- Posty: 1796
- Rejestracja: sobota, 14 maja 2011, 19:18
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 RP10 2005
- Województwo: K-małopolskie
- Lokalizacja: Olkusz
Re: Wypalone gniazdo zaworowe
Niezamaco! 

And any fool knows a dog needs a home,
A shelter from pigs on the wing.
A shelter from pigs on the wing.
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości