Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Dzisiaj postanowiłem przepalić moto i wymienić koła na zimowe w aucie w jednym czasie, trochę mi to czasu zajęło i motocykl długi czas pracował na biegu jałowym aż zgasł i nie chciał odpalić przez pół godziny. Po lekkim ostygnięci silnik odpalił i wszystko działa więc pewnie jakieś zabezpieczenie przed przegrzaniem zadziałało. Zastanawiam się tylko do jakiej temperatury trzeba rozgrzać silnik/olej żeby odcięło zapłon?
- farba
- Posty: 2658
- Rejestracja: wtorek, 3 sierpnia 2010, 18:26
- Model i rocznik moto.: Żółta taryfa
- Województwo: W-mazowieckie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Następny artysta !
Po co wy robicie takie rzeczy , silnik chłodzony powietrzem musi być chłodzony powietrzem .
To jest motocykl a nie koza !
Wymień olej zanim zatrzesz silnik ,o ile już nie został przytarty olej wytrzymuje ok 150 - 180 °C powyżej traci lepkość i przestaje być olejem.
Zabezpieczenie przed przegrzaniem ? Oczywiście jest , trochę skomplikowane bo w postaci 16 zaworów które to w mocno nagrzanym silniku podpierają się i silnik traci kompresję .rury kolektora robią się żółte ,potem niebieskie a na końcu złazu lakier z silnika ( czarnego) a srebrny staje się beżowy .
Po co wy robicie takie rzeczy , silnik chłodzony powietrzem musi być chłodzony powietrzem .
To jest motocykl a nie koza !
Wymień olej zanim zatrzesz silnik ,o ile już nie został przytarty olej wytrzymuje ok 150 - 180 °C powyżej traci lepkość i przestaje być olejem.
Zabezpieczenie przed przegrzaniem ? Oczywiście jest , trochę skomplikowane bo w postaci 16 zaworów które to w mocno nagrzanym silniku podpierają się i silnik traci kompresję .rury kolektora robią się żółte ,potem niebieskie a na końcu złazu lakier z silnika ( czarnego) a srebrny staje się beżowy .
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
U mnie nic koloru nie zmieniło a jak próbowałem odpalić moto to silnik kręcił normalnie tzn kompresja moim zdaniem była więc może RP19 ma jakieś dodatkowe elektroniczne zabezpieczenie?
- Unfamiliar
- Posty: 1478
- Rejestracja: środa, 13 czerwca 2012, 13:34
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2007
- Województwo: S-śląskie
- Lokalizacja: PL
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Hehehe:) Nie ma. Jest jak Farba mówi.
-
- Posty: 2923
- Rejestracja: wtorek, 21 grudnia 2010, 09:34
- Model i rocznik moto.: RP02
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Mordor i okolice
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Co by zatem się działo latem przy 30° w korku miejskim?
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Utrata mocy i zagrzane jaja.
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Unfamiliar pisze:Hehehe:) Nie ma. Jest jak Farba mówi.
Więc co się stało z moją? Czemu zgasła i nie chciał odpalić dopóki nie przestygła? Silnik nie wydawał się nadzwyczaj gorący, lakier nie zszedł i nic się nie przebarwiło. Czyżby to był zbieg okoliczności? Może moją XJR 1300C zaczęła nękać jakaś usterka? Naprawdę nie wiem co o tym myśleć.
- Zdzislaw
- Posty: 3613
- Rejestracja: poniedziałek, 13 grudnia 2010, 14:39
- Model i rocznik moto.: PzKpfw.Ausf.DT-75
- Województwo: C-kujawsko-pomorskie
- Lokalizacja: Janikowo
- Kontaktowanie:
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Jak metal stygnie to się kurczy. I nie ma takiego oporu podczas odpalania i pracy jak na "przegrzanym".
Ostatnio zmieniony środa, 9 grudnia 2020, 16:45 przez Zdzislaw, łącznie zmieniany 1 raz.
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Wydaje mi się że rozrusznik kręcił normalnie, nie było słychać żeby było mu jakoś specjalnie ciężko. No ciekawą mam teraz zagadkę do rozwiązania.
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Rp19 ma czujnik temp silnika ale nie jest on zabezpieczeniem.
Natomiast jesli zostawisz moto na biegu jalowym automatycznie zgasnie po 20minutach.
Powinien byc zapisany kod nr 70 w starych błedach na wyswietlaczu.
Natomiast jesli zostawisz moto na biegu jalowym automatycznie zgasnie po 20minutach.
Powinien byc zapisany kod nr 70 w starych błedach na wyswietlaczu.
- ołr
- Posty: 221
- Rejestracja: poniedziałek, 4 kwietnia 2016, 17:30
- Model i rocznik moto.: XJR1300 2007
- Województwo: G-pomorskie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
GhostDog pisze:Co by zatem się działo latem przy 30° w korku miejskim?
Ja kiedyś przciskałem się w korku pare kilometrów w takiej temperaturze. W końcu wyłączylem silnik, bo mi się jej żal zrobiło i huj. Miałem prawie godzinę przymusowej przerwy bo już nie chciała odpalić za nim nie ostygła. Ale sama nie zgasła.
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
maras954 pisze:Rp19 ma czujnik temp silnika ale nie jest on zabezpieczeniem.
Natomiast jesli zostawisz moto na biegu jalowym automatycznie zgasnie po 20minutach.
Powinien byc zapisany kod nr 70 w starych błedach na wyswietlaczu.
Super

ołr pisze:GhostDog pisze:Co by zatem się działo latem przy 30° w korku miejskim?
Ja kiedyś przciskałem się w korku pare kilometrów w takiej temperaturze. W końcu wyłączylem silnik, bo mi się jej żal zrobiło i huj. Miałem prawie godzinę przymusowej przerwy bo już nie chciała odpalić za nim nie ostygła. Ale sama nie zgasła.
Moja pewnie zgasła z tego powodu o którym napisał maras954 a później nie chciała odpalić tak jak twoja bo była zbyt mocno rozgrzana.
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Musisz wejsc w menu disgnostyczne za pomoca kombinacji przyciskow na zegarach. Wszystko jest opisane w manualu dla wtryskowych na forum
- Łysy
- Posty: 804
- Rejestracja: środa, 28 października 2015, 23:47
- Model i rocznik moto.: XJR1200 97'
- Województwo: L-lubelskie
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
maras954 pisze:Rp19 ma czujnik temp silnika ale nie jest on zabezpieczeniem.
Natomiast jesli zostawisz moto na biegu jalowym automatycznie zgasnie po 20minutach.
Powinien byc zapisany kod nr 70 w starych błedach na wyswietlaczu.
To się nazywa merytoryczną odpowiedź poparta wiedzą

a nie jakieś Hehehe,szki kuźwa
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
maras954 pisze:Musisz wejsc w menu disgnostyczne za pomoca kombinacji przyciskow na zegarach. Wszystko jest opisane w manualu dla wtryskowych na forum
Z tego co zrozumiałem to wciskam select i reset a następnie przekręcam stacyjkę na on i czekam 8s. Pojawi się do wyboru jakiś tryb "CO" i tryb diag który mnie interesuje, wybieram go i później co? Będą wszystkie kody błędów a przy nich 0 dla nieaktywnych i 1 dla aktywnych? Jest tam jeszcze informacja o odłączeniu przewodu od pompy paliwa przed wejściem w to menu, to jest konieczne?
Łysy pisze:maras954 pisze:Rp19 ma czujnik temp silnika ale nie jest on zabezpieczeniem.
Natomiast jesli zostawisz moto na biegu jalowym automatycznie zgasnie po 20minutach.
Powinien byc zapisany kod nr 70 w starych błedach na wyswietlaczu.
To się nazywa merytoryczną odpowiedź poparta wiedzą
![]()
a nie jakieś Hehehe,szki kuźwa
Dokładnie tak


- Piotr_MC_85
- Posty: 1584
- Rejestracja: wtorek, 13 lipca 2010, 20:15
- Model i rocznik moto.: XJR 1300 2009
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Jaźwina
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Maras napisał co było powodem, w korku latem może się grubo zagrzać, uważać żeby nie zadusić bo nie odpali, też tak miałem, ale z górki odpaliła.
Masz nauczkę - nie jeździsz, nie odpalaj, tak jest zdecydowanie zdrowiej dla silnika.
Też kiedyś przepalałem, teraz jak odpalam to jadę, nawet jak jest -4, ale musi być sucho.
Masz nauczkę - nie jeździsz, nie odpalaj, tak jest zdecydowanie zdrowiej dla silnika.
Też kiedyś przepalałem, teraz jak odpalam to jadę, nawet jak jest -4, ale musi być sucho.
- Martinez
- Posty: 361
- Rejestracja: wtorek, 13 września 2016, 20:59
- Model i rocznik moto.: XJR1300 1999
- Województwo: N-warmińsko-mazurskie
- Lokalizacja: Kętrzyn
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Trzy lata temu na paradzie Mrągowie rozgrzałem niechcący krowę za mocno - mam taki śmieszny termometr zamiast korka oleju - pokazywał 160.
Nic się nie stało, ale trzeba było po zgaszeniu dłużej kręcić, aby odpaliła.
Ostra pizda po winklach na Ryn załatwiła sprawę studzenia silnika
Dwa lata temu, w sierpniu na torze w Pszczółkach przy +32 w cieniu pół dnia pałowałem moto na dwójce - też się nic nie stało.
Wniosek po paru latach eksploatacji - nie do zajebania silnik - jedyny mankament to żarcie oleju przy pałowaniu - jak się jeździ spokojnie, to nie bierze; tegoroczna wycieczka - objechane pół Polski, zeszło może z dwie setki, za to jedna popołudniowa runda z trzymaniem pod czerwonym polem to pól litra oleju jak nic. W zasadzie to ja mam taki styl, że nie zmieniam oleju, tylko dolewam i zawsze ma świeży
Cóż zrobić - ja po prostu uwielbiam tą legendarną cechę XJR - wyrywanie nadgarstków
Nic się nie stało, ale trzeba było po zgaszeniu dłużej kręcić, aby odpaliła.
Ostra pizda po winklach na Ryn załatwiła sprawę studzenia silnika

Dwa lata temu, w sierpniu na torze w Pszczółkach przy +32 w cieniu pół dnia pałowałem moto na dwójce - też się nic nie stało.
Wniosek po paru latach eksploatacji - nie do zajebania silnik - jedyny mankament to żarcie oleju przy pałowaniu - jak się jeździ spokojnie, to nie bierze; tegoroczna wycieczka - objechane pół Polski, zeszło może z dwie setki, za to jedna popołudniowa runda z trzymaniem pod czerwonym polem to pól litra oleju jak nic. W zasadzie to ja mam taki styl, że nie zmieniam oleju, tylko dolewam i zawsze ma świeży

Cóż zrobić - ja po prostu uwielbiam tą legendarną cechę XJR - wyrywanie nadgarstków

- UkaszS2
- Posty: 158
- Rejestracja: wtorek, 5 lipca 2016, 13:34
- Model i rocznik moto.: czerwone SP 2001
- Województwo: D-dolnośląskie
- Lokalizacja: Wleń
- Kontaktowanie:
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Ktoś już kiedyś zostawił odpalone moto i o nim zapomniał.
To zabezpieczenie 20min to fajna sprawa, gaźnikową szlag by pewnie trafił jak Farba napisał.
To zabezpieczenie 20min to fajna sprawa, gaźnikową szlag by pewnie trafił jak Farba napisał.
nr tel. 516 75432 osiem
- Tomson
- Posty: 2144
- Rejestracja: piątek, 9 kwietnia 2010, 20:41
- Model i rocznik moto.: Yamaha xjr 1300 turbo
- Województwo: W-mazowieckie
- Lokalizacja: Żyrardów
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
Ja kiedyś zimową porą odpalałem sprzęty, ale nie na tak długo, bo na ok. 10-15 minut. Jednak, tak jak Farba pisze kolanka zrobiły się fioletowe, bo nie było chłodzenia, to dałem sobie spokuj z odpalaniem zimą. Kolanka trzeba było dać do chromu, a wiadomo że to koszty i kłopot.
Teraz zimą prostownik podtrzymujący prąd i na wiosnę odpala od strzała, no prawie.
Teraz zimą prostownik podtrzymujący prąd i na wiosnę odpala od strzała, no prawie.
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
A ja miałem odwrotnie. Nigdy nie przepalałem moto zimą bo uważałem że to głupota podpierając się faktem że moja CeZet stała kiedyś 6 lat nieruszana i kompletnie jej to nie zaszkodziło, aż pewnej wiosny mój ówczesny motocykl użytkowy czyli Intruder M800 zaczął strzelać czarnym dymem po zimie i na tyle skutecznie mnie to wystraszyło i jednocześnie przekonało do teorii że przez zimę wytrąca się syf z paliwa i zatyka wtryski że zacząłem przepalać moje motocykle z wtryskiem. Tak, mojej CeZet wciąż zimą nie przepalam bo uważam to za zbyteczne.
- Arek0402
- Posty: 19
- Rejestracja: piątek, 5 lipca 2019, 18:49
- Model i rocznik moto.: XJR 1300C 2015r
- Województwo: E-łódzkie
Re: Maksymalna temperatura pracy silnika w RP19
maras954 pisze:Rp19 ma czujnik temp silnika ale nie jest on zabezpieczeniem.
Natomiast jesli zostawisz moto na biegu jalowym automatycznie zgasnie po 20minutach.
Powinien byc zapisany kod nr 70 w starych błedach na wyswietlaczu.
W d:61 mam 70 czyli jest tak jak napisałeś

A jak skasować tą historię błędów?
Wróć do „Układ napędowy szeroko pojęty - silnik, sprzęgło, skrzynia.”
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości